Jump to content


Photo

Se aude un fluierat.


  • Please log in to reply
24 replies to this topic

#1 derby

derby

    Astra Junior

  • Members
  • PipPip
  • 77 posts
  • Gender:Male
  • Location:Craiova
  • Masina:Astra F Caravan 1.4, 16V, X14XE

Posted 31 August 2009 - 04:57 PM

De citeva zile am schimbat distributia cu un kit complet, inclusiv pompa de apa. Am schimbat si cureaua de transmisie dar fara rola intinzatoare. La scurt timp mi-a aparut un fluierat ce devine tot mai strident in timp ce accelerez. Se poate ca acest sunet sa fie produs de rola intinzatoare a transmisiei sau de altceva?

#1 Gogu

Gogu

    Astra Sponsor

  • Sponsors
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • countless
  • Gender:Goat
  • Location:Internet
  • Masina:dual p4

Posted yesterday

Depinde de mai multi factori, nu e chiar asa simplu, au explicat deja baietii

#2 cezariulian

cezariulian

    Astra Addicted

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 600 posts
  • Gender:Male
  • Location:ploiesti
  • Masina:Astra F C18XE

Posted 31 August 2009 - 06:11 PM

Se poate, dar la fel de bine poate fi si de la ambreaj (patit de mine). Asta se verifica simplu prin tragerea pirghiei de la ambreaj, cu mina, la maxim in fata (este parghia pe care vine prins cablul de ambreaj. Daca fluieratul inceteaza e timpul sa schimbi cat mai rapid rulmentul.

Edited by cezariulian, 31 August 2009 - 06:12 PM.


#3 derby

derby

    Astra Junior

  • Members
  • PipPip
  • 77 posts
  • Gender:Male
  • Location:Craiova
  • Masina:Astra F Caravan 1.4, 16V, X14XE

Posted 01 September 2009 - 03:25 PM

Problema este de la rulmentul alternatorului. Acum sa vad care varianta este mai convenabila:

-sa incerc schimbare rulmentului (rulmentilor)
-sa cumpar un alternator de la dezmembrari cu riscul de a fi la fel de bun ca actualul.
-sa incerc sa mai trag de el si sa-l gresez cu ulei sau vaselina.

Stie cineva daca alternator de Cielo sau de Espero se potriveste pe un X14XE?

Edited by derby, 01 September 2009 - 03:30 PM.


#4 stcosmin

stcosmin

    Astra Bebe

  • Members
  • Pip
  • 9 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Masina:ASTRA-G-CC Z14XEP

Posted 08 September 2009 - 01:30 PM

De aprox 3 luni sunt posesorul unui Astra G 1.4 Twinport. Cand rulez cu viteza mare (peste 160km/h) se aude un fluierat care creste in intensitate daca accelerez si mai tare. Am observat ca tiuitul se aude doar cand accelerez motorul; daca o duc pana la 180km/h, calc ambreiajul si nu mai accelerez nu mai tiuie chiar daca inca am peste 160km/h. Am observat ca acest tiuit apare doar cand afara este foarte cald si motorul se incalzeste la maxim. Care ar putea sa fie cauza? Este periculos daca merg in continuare cu peste 160 km/h in momentul in care tiuie?

Vreau un raspuns de la cineva care se pricepe. Multumesc anticipat!

#5 ToNyTm

ToNyTm

    Astra Fan

  • Members
  • PipPipPip
  • 410 posts
  • Location:Timisoara
  • Masina:Astra F C14NZ Signum 1.9 Cdti

Posted 09 September 2009 - 12:08 AM

Problema este de la rulmentul alternatorului. Acum sa vad care varianta este mai convenabila:

-sa incerc schimbare rulmentului (rulmentilor)
-sa cumpar un alternator de la dezmembrari cu riscul de a fi la fel de bun ca actualul.
-sa incerc sa mai trag de el si sa-l gresez cu ulei sau vaselina.

Stie cineva daca alternator de Cielo sau de Espero se potriveste pe un X14XE?


Ohoooo, imi suna foarte foarte cunoscuta povestea ta. Identica cu a mea iar rezultatele au fost din nefericire curea distributie rupta, supapa indoita bla bla-uri dinastea.
Tot asa dupa un schimb de distributie a inceput sa-mi fluiere in acceleratie, am studiat pe acolo, sa vad daca nu-mi freaca cureaua in ceva plastice dar nimic. Pana la urma la fel ca tine am zis ca-s rulmentii din alternator. 20 000 km am mers pana s-a rupt. La service mi-au zis ca cine a montat distributia mi-a intins prea mult cureaua si de aia si fluiera.

#6 derby

derby

    Astra Junior

  • Members
  • PipPip
  • 77 posts
  • Gender:Male
  • Location:Craiova
  • Masina:Astra F Caravan 1.4, 16V, X14XE

Posted 09 September 2009 - 09:41 AM

Grava treaba. Sa dau jos cureaua de transmisie sa vad daca fluiera, intradevar, de la alternator. Daca nu este de acolo sa desfac distributia si sa mai slabesc putin rola intinzatoare.
Multumesc mult!

#7 LOCOmotive

LOCOmotive

    Astra Addicted

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 623 posts
  • Location:Craiova
  • Masina:ASTRA F CARAVAN, '97,-X16SZR-

Posted 09 September 2009 - 08:11 PM

Da' rola nu are tocmai rolul de a tensiona cureaua atat cat trebuie? Parca are un resort care "intinde" cureaua. Deci ce slabesti?

#8 simiovidiu

simiovidiu

    Astra Fan

  • Members
  • PipPipPip
  • 247 posts
  • Gender:Male
  • Location:Oradea, Bistrita
  • Masina:Astra F '95 1.4, nz

Posted 10 September 2009 - 09:49 AM

poate patineaza cureaua de la alternator nu distributia

#9 stcosmin

stcosmin

    Astra Bebe

  • Members
  • Pip
  • 9 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Masina:ASTRA-G-CC Z14XEP

Posted 10 September 2009 - 09:54 AM

Ohoooo, imi suna foarte foarte cunoscuta povestea ta. Identica cu a mea iar rezultatele au fost din nefericire curea distributie rupta, supapa indoita bla bla-uri dinastea.
Tot asa dupa un schimb de distributie a inceput sa-mi fluiere in acceleratie, am studiat pe acolo, sa vad daca nu-mi freaca cureaua in ceva plastice dar nimic. Pana la urma la fel ca tine am zis ca-s rulmentii din alternator. 20 000 km am mers pana s-a rupt. La service mi-au zis ca cine a montat distributia mi-a intins prea mult cureaua si de aia si fluiera.

Din cate stiu, masina mea are distributia pe lant. Si cum se explica faptul ca fluieratul apare doar cand e cald afara? Am fost la munte intr-un weekend mai racoros si nu a fluierat nic la 180 km/h. Ce altceva ar putea fi?

#10 al3xz

al3xz

    Astra Police

  • Moderators
  • PipPipPipPipPip
  • 1,473 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Masina:Astra H, Z17DTH, Black

Posted 10 September 2009 - 11:39 AM

Rola are un reglaj, semn la care se pune, apoi in timpul functionarii mentine tensionare curelei la o anume tensiune.

#11 IacobC

IacobC

    Astra Bebe

  • Members
  • Pip
  • 2 posts
  • Gender:Male
  • Location:resita
  • Masina:opel astra caravan, 1,6 benzina

Posted 17 January 2010 - 11:20 PM

ajutor!!!!!!!!la mine fluiera cand pornesc dimineata daca e frig si mai ales daca dau im marsarier si iau volan maxim. fluiera 1-2 minute si se opreste. ce ar putea fi?
am astra g 2003 caravan 85000 km

#12 simiovidiu

simiovidiu

    Astra Fan

  • Members
  • PipPipPip
  • 247 posts
  • Gender:Male
  • Location:Oradea, Bistrita
  • Masina:Astra F '95 1.4, nz

Posted 28 January 2010 - 11:16 AM

mah nu va impacientati
e cureaua de la alternator(o au si cei cu transmisie pe lant :Rolling Eyes: )
si a mea face dimineata pe racaore, dai turatie mare si gata
daca nu: inseamna ca e slabita cureaua si ar fi bine sa o schimbi sa nu ramai fara ea

#13 synapse

synapse

    Astra Elite

  • Elite Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1,609 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Masina:Astra F Sedan 1993 X16SZ+GPL

Posted 28 January 2010 - 04:53 PM

@ simiovidiu nu e recomandat sa ii dai turatie mare dimineata la rece.mai ales pe vremea asta.mai bine schimba cureaua/rola dupa caz si rezolvi problema.asa faci pagube la motor daca il turezi la rece.

#14 alex77

alex77

    Astra Bebe

  • Members
  • Pip
  • 19 posts
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Masina:Opel Astra F Sedan '95 1.7 D

Posted 28 January 2010 - 10:41 PM

Salut... fara sa vreau am dat peste acest topic si mi-am dat seama ca nu-s singurul.
La mine este la fel..., cand o pornesc, dupa ce sta o vreme in frig, deci se raceste motorul total, se aude un fluierat strident cand accelerez, timp de cca. 5min max. Asta indiferent de treapta, din 1a, 2a, 3a. Ideea este cand accelerez fluiera, nu accelerez nu fluiera.

Solutia este cureaua de la alternator, care in cazul meu, desi i-am dat talonul masinii tipului de la service, mi-a dat un anume brand de curea, care din fabrica este un pic cam "lunga" (215 cm cred, in loc de 195 cm(alte firme)). Inevitabil ea se mai lasa in timp, insa daca este mai lunguta, nu prea mai ai de unde sa intinzi intre capete pe viitor, pt ca tot nu va fi suficient de stransa.

Deci schimbati-o cu una noua.

PS: Cureaua este apr noua, insa aici si firgul extrem are un cuv de spus. Vara (cand este cald), cauciucul este mai "moale" deci are mai multa aderenta pe fulia alternatorului/ pompa de servo ce o fi, si e mai putin probabil sa auzi acest fluierat. :P Desi gandind un pic altfel: Iarna-frig-lungime contractata"-aderenta la contact scazuta /// Vara-cald-lungime dilatata-aderenta mai buna :-/ Cum o fi ?

#15 synapse

synapse

    Astra Elite

  • Elite Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1,609 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Masina:Astra F Sedan 1993 X16SZ+GPL

Posted 29 January 2010 - 01:33 AM

pai ai grija cu lungimea.sunt curele mai lungi pt motoare cu ac si mai scurte pt motoare fara ac.sper ca nu ti-a pus pe masina cureaua aia cu 20 cm mai lunga.omori si baterie,tragi si de volan si in cel mai fericit caz prinde putin si patineaza.