Jump to content


Photo

Remapare Opel Astra H 1.3 cdti 90CP


  • Please log in to reply
4 replies to this topic

#1 turbodiesel

turbodiesel

    Astra Junior

  • Members
  • PipPip
  • 52 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Masina:Opel AstraH Enjoy 1.3 CDTI 90CP - REMAPAT 115CP

Posted 04 November 2010 - 02:19 PM

ACEST TOPIC SE ADRESEASA CELOR CARE, POATE, SE GANDESC SA SCHIMBE CEVA LA MASINA LOR SI DORESC SA AFLE MAI MULTE IMPRESII.
OPINIILE SUNT PUR PERSONALE, DECI NU DORESC SA INTRU IN POLEMICI INUTILE CU SPECIALISTI DIN SPATELE BLOCULUI SAU CU "MESTERU' MANOLE"...


Dupa ce m-am documentat o perioada destul de lunga de timp, dupa ce m-am gandit la toate aspectele pozitive si negative care pot aparea, m-am hotarat sa imi fac o schimbare la comportamentul masinii. Nu ca as fi fost nemultumit inainte (stiam ca imi cumpar motor de 1.3 si nu de 1.9) insa masina are deja 3 ani, sunt foarte multumit de ea si daca o voi mai tine inca 2 sau 3, doresc sa ma bucur de tot ce poate acest motor (peste tot am auzit ca poate multe...).
In consecinta acum 3 saptamani mi-am remapat masina.


MASINA (cumparata de noua in 2007 - acum are aprox 40.000km) - Opel Astra H, 1.3 cdti, hatchback 5 usi - 66kw/90cp (inainte), 115cp (acum).

PROCEDURA - remaparea obisnuita presupune conectarea la calculatorul masinii printr-o mufa speciala si se face modificarea, insa in cazul de fata, la acest model nu permite acest lucru, procedura fiind putin diferita, dupa cum urmeaza:
1. se scoate ECU (calculatorul masinii), practic este o placa electronica cu multe integrate, protejata de o cutie metalica (aluminiu);
2. se citeste softul initial al masinii;
3. acesta se trimite in Germania la firma care modifica programul;
4. ulterior se inlocuieste softul initial cu cel modificat si asta este tot!
NOTA * - oricand este posibil sa se revina la softul initial al masinii (deoarece acesta este si salvat odata ce a fost citit) prin aceeasi procedura; Operatiunea poate fi facuta in intervalul de 1-2 ore sau in functie de cat de repede vine softul rescris;


CE SE INTAMPLA - teoretic se modifica valorile pe "harta/graficul" treptelor de viteze, practic creste randamentul, respectiv puterea si cuplul masinii

FEEDBACK - masina este practic alta! nu va ganditi ca fuge inaintea voastra si nu o mai prindeti, insa se conduce altfel si iti da alt sentiment, iti da alta siguranta... in primul rand plecarea de pe loc e mai vioaie, acul turatiilor urca ceva mai repede insa mult mai eficient, avand mai mult randament, simtind masina sub tine cum se "infige", parca te roaga sa o "calci" si mai mult... depasirile sunt mult mai ferme.
Foarte important este ca pana acum, daca eram in treapta a 3-a sau a 4-a, pe la 2800 de ture si calcam pedala acceleratiei pana la fund pentru o depasire, treceau 2 - max 3 secunde pana cand simteam surplusul de putere! acum nu mai exista acest delay, accelereaza aproape instant, cu mai multa hotarare!

Imediat dupa remapare am fost pe A2 pana la Fundulea si i-am tot dat "talpe" in toate treptele mergand in paralel cu o masina ce avea motor 1.7 66kw/90 cp (practic cum era a mea inainte), eu fiind cu un pasager langa mine iar in cealalta masina doar soferul. Concluzia a fost ca cel cu 1,7 chiar daca se ruga de masina nu se putea tine dupa mine, ca sa nu mai pomenesc demarajul...
Nu am putut depasi 185km/bord pentru ca afara era noapte si ploua destul de tare, asa ca nu m-am hazardat... dar am testat toate treptele pana pe la 5000 ture...
Dupa toata forjarea, la intoarcerea in Bucuresti, consumul mediu realizat pe 60 km a fost 7.0/100km (media vitezei 32km/h).
In Bucuresti consuma ca si inainte, aprox 6.0 (in conditii de trafic intens cu foarte multe stationari si plecari de pe loc).
Pe traseul Bucuresti - Predeal - Moieciu - Bucuresti, consumul mediu dupa aprox. 450km a fost 5.0/100km (eu si inca o persoana in masina), in conditiile in care nu m-am limitat la depasiri si am abordat serpentinele cat mai in forta.
Toate consumurile de mai sus au fost realizate fara AC, conform BC.

Ceea ce vreau sa subliniez e ca nu se mareste consumul, decat daca iti modifici stilul de mers... asta e logic pentru ca masina nu merge pe aer. Mergi ca inainte, consumul va fi acelasi, mergi mai agresiv... consumul va creste (nu enorm, ci doar in consecinta), diferenta fiind ca acum ai cu ce! si poti sa o faci!!!
Motorul nu cred ca v-a avea de suferit si chiar daca ii reduc viata cu 10 sau 20%, nu ma interesaza, in conditiile in care pot face o depasire in mai multa siguranta si stilul de mers este altul.

Una dintre neplaceri era vara, cand trebuia sa merg cu aerul pornit, masina fiind destul de lesinata la drum, acum fiind rece nu am pornit AC dar ma gandesc ca se va resimti mai putin activarea lui.

Motorul nu face urat, nu se aude mai tare decat inainte, nu scoate fum.
Nu am pus-o pe Dino sau alte teste, nu am de gand si nici nu ma intereseaza... decat ceea ce simt atunci cand conduc.
Nota* - remaparea nu inseamna ca masina nu mai are nici o limitare! ramane oricum limitata la aprox 5300 rot

CONCLUZII - daca merita!? fiecare banut! Eu cred ca e ceva sa ai 25cp in plus adaugati la cei 90 deja existenti... Recomand tuturor celor care au o masina cu un astfel de motor, mi se pare cea mai rentabila investitie.

UNDE!?
Multumiri lui MaiAndrei si intregii sale echipe de la Service EDS, in special lui Mihai si Mike.

RISCURI?
La MaiAndrei nici un risc :)
Cu masina remapata... aceleasi riscuri din trafic... restul depinde cum o conduci, eu cred ca poti avea masina remapata si sa mergi foarte cuminte si nu se forteaza nimic fata de cum era inainte, insa daca doresti sa iesi dintr-o situatie limita sau ai de urcat o panta deosebit de abrubta vei avea o masina ce va putea face fata.


PS: de precizat ca, desi eu am optat pentru 115cp, remaparea maxima acceptata pentru acest motor este 125cp

Edited by turbodiesel, 04 November 2010 - 02:48 PM.


#1 Gogu

Gogu

    Astra Sponsor

  • Sponsors
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • countless
  • Gender:Goat
  • Location:Internet
  • Masina:dual p4

Posted yesterday

Depinde de mai multi factori, nu e chiar asa simplu, au explicat deja baietii

#2 kraven001

kraven001

    Astra Fan

  • Members
  • PipPipPip
  • 249 posts
  • Gender:Male
  • Location:Craiova
  • Masina:Astra H, 1.4 Enjoy+

Posted 04 November 2010 - 05:31 PM

ai schimbat motorina pe care mergi ? pui din cea buna acum sau mergi cu acelasi carburant ca pana acum ?

#3 turbodiesel

turbodiesel

    Astra Junior

  • Members
  • PipPip
  • 52 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Masina:Opel AstraH Enjoy 1.3 CDTI 90CP - REMAPAT 115CP

Posted 04 November 2010 - 09:47 PM

ai schimbat motorina pe care mergi ? pui din cea buna acum sau mergi cu acelasi carburant ca pana acum ?


Am alimentat intotdeauna numai de la Mol/Omv si rar de la Rompetrol -alto55, cand aveam un drum mai lung. De cand am remaparea nu am mai apucat sa ajung la Rompetrol...

Edited by turbodiesel, 04 November 2010 - 09:50 PM.


#4 rahdoo

rahdoo

    Astra Police

  • Moderators
  • PipPipPipPipPip
  • 1,914 posts
  • Gender:Male
  • Location:DEJ
  • Masina:opel astra h 1.6,16v,105 cp

Posted 04 November 2010 - 10:43 PM

Cred ca e mai potrivita aceasta discutie la Generale.

#5 turbodiesel

turbodiesel

    Astra Junior

  • Members
  • PipPip
  • 52 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Masina:Opel AstraH Enjoy 1.3 CDTI 90CP - REMAPAT 115CP

Posted 11 November 2010 - 12:25 PM

Ieri 26 grade in Bucuresti, desi suntem in luna noiembrie..., situatie ce mi-a dat ocazia sa testez ceva ce nu am apucat pana acum, datorita temperaturii foarte scazute - AC pornit dupa remapare.

Asa cum am precizat anterior, AC era o mare povara pentru acest motor. Cand porneam AC, prin Bucuresti mai ales, masina venea in nas iar plecarile de la semafor... erau o povara atat pentru mine, ca trebuia sa turez destul de tare cat si pentru masina al carei motor parca dadea sa moara...

Am pornit aerul cand eram la un semafor si la plecarea de pe loc ma asteptam sa simt o oarecare ezitare a motorului, asa cum eram obisnuit pana acum insa nici nu s-a simtit faptul ca AC era pornit. Am crezut ca e dotorita faptului ca era setata temperatura pe 22grade, destul de apropiata fata de cea exterioara, asa ca am coborat la 18... nici o diferenta. Acum parca motorul nu mai simte ca am AC pornit. Parca e alta masina! In sfarsit voi putea sa stau si eu la vara mereu cu AC pornit in oras.