Jump to content


Photo

problema la motor, va rog sa ma ajutati


  • Please log in to reply
13 replies to this topic

#1 Zrc

Zrc

    Astra Bebe

  • Members
  • Pip
  • 9 posts
  • Gender:Male
  • Location:Nasaud
  • Masina:Opel Astra Caravan X16SZ

Posted 14 January 2011 - 06:53 PM

Buna seara,

Am un Opel Astra Caravan motor x16sz.Problemele sunt urmatoarele: motorul nu mai trage, consuma cam 1l de ulei la 1000 km(poate si mai mult) pe furtunul care face legatura dintre capacul chiuloasei si corpul injectiei monopunct am ceva depuneri care seamana cu niste muci, compresia este slaba si foarte slaba ( 8 6 8 8 fata de cea din cartea tehnica de 10:1), fum albastru nu scoate.

Cum pot sa repar motorul? Ce solutie este mai buna in acest caz?O segmentare ar putea rezolva problemele sau o trebuie sa schimb motorul?

Va multumesc!

Edited by Zrc, 14 January 2011 - 07:07 PM.


#1 Gogu

Gogu

    Astra Sponsor

  • Sponsors
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • countless
  • Gender:Goat
  • Location:Internet
  • Masina:dual p4

Posted yesterday

Depinde de mai multi factori, nu e chiar asa simplu, au explicat deja baietii

#2 DJ_Speedy

DJ_Speedy

    Astra Police

  • Moderators
  • PipPipPipPipPip
  • 2,378 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest
  • Masina:Astra F Hatch 1.4i C14NZ

Posted 14 January 2011 - 07:03 PM

Salut si bine ai venit!

In primul rand, citeste regulamentul si tine cont de reguli (titlul tau trebuie schimbat).

In ce priveste motorul, sunt cateva intrebari la care ar trebui sa raspunzi:
1) Cum ti-ai dat seama ca nu scoate fum albastru? Ai turat-o la 4-5000 de ture pe loc si nu iesea nimic? Ai rugat pe cineva sa mearga in spatele tau in timp ce tu fortezi putin masina?
2) Daca esti ferm convins ca nu scoate nici un pic de fum, unde se duce acel litru de ulei la 1000 de km? Uita-te bine la motor si vezi pe unde pierzi ulei (garnituri, simeringuri).
3) Ai curatat "mucii" aia din furtun sau doar te-ai uitat la furtun si l-ai pus inapoi asa cum era?

Compresia slaba o poti avea din mai multe motive:
1) Supapele nu mai inchid cum trebuie - trebuie sa refaci chiulasa (schimbat scaune supape + supape daca e groasa treaba sau doar pasuit supapele).
2) Segmenti coxati - in cazul asta, ar trebui sa scoata fum cand o fortezi (scapi doar cu o segmentare)
3) Bloc motor uzat - si aici ar trebui sa scoata fum. In cazul asta, cel mai bine schimbi blocul cu interne cu un altul SH intr-o stare mai buna.

#3 Zrc

Zrc

    Astra Bebe

  • Members
  • Pip
  • 9 posts
  • Gender:Male
  • Location:Nasaud
  • Masina:Opel Astra Caravan X16SZ

Posted 14 January 2011 - 07:14 PM

scuze daca am gesit titlul.

legat de motor

1)da, am turat-o nu stiu la cat, pentru ca nu am turometru si iese fum alb.cineva a stat in spatele masinii.
2)Ulei se prelinge pe la garnitura dintre capacul chiulasei si chiulasa. dar putin si nu cred ca poate iesi atat de mult ulei pe acolo.
3)am curatat, de mai multe ori acele depuneri dar reapar.mai nou au aparut si pe capacul pe unde se adauga ulei.

Edited by Zrc, 14 January 2011 - 07:14 PM.


#4 DJ_Speedy

DJ_Speedy

    Astra Police

  • Moderators
  • PipPipPipPipPip
  • 2,378 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest
  • Masina:Astra F Hatch 1.4i C14NZ

Posted 14 January 2011 - 07:22 PM

Pe la baia de ulei nu da nimic? Ai dat capacul de la distributie jos sa vezi daca ai ulei pe curea sau jos, la pinionul arborelui cotit? Vezi ca la imbinarea dintre motor si cutie e un capacel prins in 4-5 surubele. Da-l jos si vezi daca ai ulei acolo.

Cum ai zis si tu, daca da doar putin pe la capacul de culbutori, nu acolo e problema.

Eu am avut compresia asemanatoare cu ce ai tu. Problema era blocul motor prea uzat si segmentii coxati, dar la mine si scotea fum albastru si mirosea a ulei ars.

La tine chiar daca o sa gasesti sursa pe unde pierzi uleiul, tot vei avea de verificat chiuloasa ca sa vezi daca ai probleme cu supapele.

Edited by DJ_Speedy, 14 January 2011 - 07:22 PM.


#5 synapse

synapse

    Astra Elite

  • Elite Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1,609 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Masina:Astra F Sedan 1993 X16SZ+GPL

Posted 14 January 2011 - 08:51 PM

vezi ca ulei mai poti pierde pe la epurator.cum te uiti tu la motor,dincolo de capacul de la culbutori in partea dreapta a lui,vei vedea un furtun cot,care leaga corpul axei cu came de o teava groasa care coboara in blocul motor.si eu pierdeam tot cam asa ulei pana cand am apasat pe el din greseala si am vazut ca se desface ca o bucata de chec.legat de putere,cauta topicul din sectiunea jurnal de bord- si cauta o masina dizy.acolo vezi o poveste cu pinionul de la arbore uzat.fum albastru nici a mea nu scoate.dar 2 litri de ulei la 10k km tot papa.legat de muci..sunt multi?grosi?sau doar un strat subtire?iti scoate gaze?cand e motorul cald,desfa busonul de sus de la ulei si vezi daca scoate gaze.daca sunt abundente,e de la simeringurile supapelor+/- supape care nu inchid,sau crapate, etc.pe forum nu o vei rezolva.tot ce putem face e sa iti dam indicii pe unde sa te uiti si ce ai putea sa schimbi.daca ajungi prin service,sa nu te apuci sa schimbi ECU,modul aprindere,baterie,pivoti,cd-player la indemnul maistrilor mecanici pt ca treaba e strict mecanica din blocul motor/chiulasa.

#6 Zrc

Zrc

    Astra Bebe

  • Members
  • Pip
  • 9 posts
  • Gender:Male
  • Location:Nasaud
  • Masina:Opel Astra Caravan X16SZ

Posted 14 January 2011 - 11:20 PM

multumesc de sfaturi.mucii respectivi sunt intr-un strat destul de gros,depinde cat de des ii curat.au o culoare alb-murdar. legat de iesirea gazelor pe la capacul de la culbutori, chiar ies foarte multe gaze. cam ca si pe teava de esapament, aproape ca arunca capacul de plastic.

#7 synapse

synapse

    Astra Elite

  • Elite Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1,609 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Masina:Astra F Sedan 1993 X16SZ+GPL

Posted 15 January 2011 - 08:42 AM

e clar....treaba e din supape.pt inceput vei desface doar chiulasa si vei face o inspectie a supapelor si a scaunelor acestora.ce e rupt se schimba.simeringurile supapelor se schimba toate,obligatoriu.ai verificat nivelul la ulei?ai spuma si pe joja?e posibil sa ai garnitura de chiulasa ciupita sau insasi chiulasa ciupita pe undeva.si de aici e posibil sa ai antigel in ulei.cand vei da jos chiulasa te vei uita si la cilindri asa de sus.si vei vedea daca au guler camasile,sau cine stie ce vei mai gasi pe acolo.

#8 Mirage08

Mirage08

    Astra Bebe

  • Members
  • Pip
  • 24 posts
  • Gender:Male
  • Location:Carei,jud.Satu-Mare
  • Masina:opel astra 1.6(92)

Posted 15 January 2011 - 04:49 PM

...asa este,daca iti intra antigel din cauza garniturii defecte nici nu ai cum sa observi un fum albastrui din cauza aburilor care ies pe teava de esapament.In rezervorul de expansiune nu ai urme de ulei?Iar din cauza supapelor defecte trebuie sa ai si un huruit neregulat la capatul tevii de esapament,semn ca motorul nu merge *rotund*....
mult noroc

#9 Zrc

Zrc

    Astra Bebe

  • Members
  • Pip
  • 9 posts
  • Gender:Male
  • Location:Nasaud
  • Masina:Opel Astra Caravan X16SZ

Posted 16 January 2011 - 12:52 PM

in rezervorul de expansiune nu am urme de ulei. nici pe cureaua de cureaua de distributie nu am ulei.

#10 flavy16

flavy16

    Astra Fan

  • Members
  • PipPipPip
  • 184 posts
  • Gender:Male
  • Location:ARAD
  • Masina:Astra F GT C16SE + Vectra B 2.2 dTi

Posted 16 January 2011 - 01:36 PM

Ca sa fie arsa garnitura de chiulasa nu e obligatoriu sa ai ulei in apa... Ai ca si untul de bucatarie pe capacul pe unde bagu ulei dar pe interior? si pe joja pe curbura aceea de pe joja? daca da, nu e nici o indoiala. Garnitura arsa.

#11 Zrc

Zrc

    Astra Bebe

  • Members
  • Pip
  • 9 posts
  • Gender:Male
  • Location:Nasaud
  • Masina:Opel Astra Caravan X16SZ

Posted 16 January 2011 - 02:45 PM

da. am pe capac ceva asemanator cu untul. pe joja nu am vazut. pe furtunul care face legatura dintre capacul culbutorilor si capacul de plastic de la injectie am la fel ceva asemanator cu untul "mucii" de care vorbeam mai sus.

#12 Mirage08

Mirage08

    Astra Bebe

  • Members
  • Pip
  • 24 posts
  • Gender:Male
  • Location:Carei,jud.Satu-Mare
  • Masina:opel astra 1.6(92)

Posted 16 January 2011 - 06:22 PM

Buna,..totusi ai grija ca prezenta untului pe capac nu neaparat inseamna acel lucru...Poate insemna un ulei ieftin si mai ales daca ai gaze(nu inchid supapele,simeringurile,etc...)inseamna ca gazele se condenseaza pe capac si in amestec cu uleiul ai mizga aceea alba....

#13 Zrc

Zrc

    Astra Bebe

  • Members
  • Pip
  • 9 posts
  • Gender:Male
  • Location:Nasaud
  • Masina:Opel Astra Caravan X16SZ

Posted 17 January 2011 - 06:41 PM

Am mers azi la service si mi-au desfacut motorul. Blocul motor nu are margine in punctul mort superior. dar am observat ca pe supape am destul de multa depunere. urmeaza sa fac segmentare, rectificare chiulasa la firma specializata (unde o sa schimbe semeringuri, rectifice scaunele si supapele daca este cazul), schimbare garnituri chiulasa, admisie, evacuare, capac culbutori, furtunul acela din partea dreapta a chiulasei(s-a rupt la demontare) kit distributie (curea, rola intazatoare, pompa apa), curatare corp injectie.

#14 Zrc

Zrc

    Astra Bebe

  • Members
  • Pip
  • 9 posts
  • Gender:Male
  • Location:Nasaud
  • Masina:Opel Astra Caravan X16SZ

Posted 30 January 2011 - 12:16 PM

Dupa reparatie se simte diferenta. nu mai scoate fum, trage mult mai bine ca inainte, accelereaza mult mai usor, dar inca scoate fum pe la capacul unde se adauga ulei. E normal ca dupa rectificare sa mai scoata fum? Dupa segmentare trebuie facut rodajul ca la o masina noua? Daca da, cati km trebuie sa fie facuti in aceste conditii?