Jump to content


Photo

imi creste temperatura la apa


  • Please log in to reply
55 replies to this topic

#1 codinamadalin

codinamadalin

    Astra Bebe

  • Members
  • Pip
  • 1 posts
  • Gender:Male
  • Location:romania
  • Masina:opel astra

Posted 02 May 2011 - 06:46 PM

de ceva timp temperatura la apa imi creste foarte repede,iar termocupla nu reuseste sa o raceasca.termostatul schimba la 95 iar termocupla porneste la 97!mam gandit ca sarputea sa fie de la radiator care e putin fisurat.................ar putea sa fie asta cauza?!sau e alt cv?masina e un opel astra din 96,motor 1600 in 8v.ma poate ajuta cineva!

#1 Gogu

Gogu

    Astra Sponsor

  • Sponsors
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • countless
  • Gender:Goat
  • Location:Internet
  • Masina:dual p4

Posted yesterday

Depinde de mai multi factori, nu e chiar asa simplu, au explicat deja baietii

#2 vallyku

vallyku

    Astra Fan

  • Members
  • PipPipPip
  • 150 posts
  • Gender:Male
  • Location:cujmir mehedinti
  • Masina:opel astra f 1.4

Posted 02 May 2011 - 07:41 PM

fi mai explicit.Cand zici ca termocupla nu reuseste sa tio raceasca la ce temperatura se opreste?pentru ca daca nu ma insel temperatura optima a apei este de 90-95,daca iti merge intre valorile astea stai linistit,cand zici de ce va timp ia in considerare ca afara a inceput sa se incalzeasca.Daca apa in motor iti ajunge la 100 si termocupla tio raceste la 90 e foarte,insa daca nu,atunci este o problema.Si mie imi picura putin radiatorul,dar nu am probleme,la mine nu urca niciodata mai sus de 80 doar daca stau la semafor.Daca valorile sunt mai mari decat am zis eu,atunci iti recomand sa te uiti la termostat ca 100% tia ramas blocat pe inchis si risti sa calezi motorul

#3 chuckulee

chuckulee

    Astra Bebe

  • Members
  • Pip
  • 46 posts
  • Gender:Male
  • Location:craiova
  • Masina:Opel Astra F 1,6 16V

Posted 03 May 2011 - 10:03 AM

de ceva timp temperatura la apa imi creste foarte repede,iar termocupla nu reuseste sa o raceasca.termostatul schimba la 95 iar termocupla porneste la 97!mam gandit ca sarputea sa fie de la radiator care e putin fisurat.................ar putea sa fie asta cauza?!sau e alt cv?masina e un opel astra din 96,motor 1600 in 8v.ma poate ajuta cineva!



aceeasi problema aveam si eu la un astra f X16XEL ,imi fierbea si apa si uleiul in acelai timp , care era problema ?
termostatul de pe masina se deschidea de la 97 grade pana la 107 grade .
SOLUTIA : l-am dat jos si l-am aruncat si am lasat masina fara termostat cel putin pana la iarna si nu mai am problema aia. O sa caut un termostat care deschide la 80-85 grade.
ai grija ca la temperatura aia sr poate deforma chiuloasa mai bine renunta la termostat asa cum am facut eu.
DRUMURI BUNE

#4 vallyku

vallyku

    Astra Fan

  • Members
  • PipPipPip
  • 150 posts
  • Gender:Male
  • Location:cujmir mehedinti
  • Masina:opel astra f 1.4

Posted 03 May 2011 - 01:51 PM

termostat care sa deschid la 80-85 nu o sa gasesti decat cel de dacie dar car nu poate fi pus decat cu improvizatie pe furtun dar care nu prea este recomandata,un termostat de obicei se verifica in apa,se pune apa intrun vas,se pune la foc,un termometru si stai si te uiti cand apa e aproape gata sa fiarba,termostatul se deschide si te uiti la cate grade incepe sa se deschida,asta cu cel de opel,cu totii stim ca cele de dacie sunt foarte proaste,eu am auzit zeci de cazuri in care termostatele au ramas blocate si au calat saracii oameni motoarele

#5 szeby

szeby

    Astra Bebe

  • Members
  • Pip
  • 25 posts
  • Gender:Male
  • Location:tirgu jiu
  • Masina:opel astra f 1.6i

Posted 04 May 2011 - 11:29 PM

salut...am si eu o problema....pornesc motorul,merge foarte "rotund" la relanti......cand tzin turatia constanta intre 2500-4000 rpm.....imi da rateuri,nu merge bine deloc.....parca ar merge in 3 bujii....am verificat bujiile,sunt bune toate....nu stiu ce se intampla.....va rog,cine ma poate ajuta cu un raspuns la toate astea.....si inca ceva....dupa ce o tin turata si iau piciorul dp acceleratie imi scade turatia la 500 rpm timp de 1,2 secunde si apoi isi revine la 900 rpm...app...motorul este C16NZ.....apa imi urca la aproape 100 de grade,termocupla nu porneste,si knd accelerez se aude un bolborosit....

Edited by szeby, 04 May 2011 - 11:31 PM.


#6 leo_tdx

leo_tdx

    Astra Fan

  • Members
  • PipPipPip
  • 414 posts
  • Gender:Male
  • Location:Slatina
  • Masina:Opel Astra F/X16XEL

Posted 05 May 2011 - 11:23 AM

de ceva timp temperatura la apa imi creste foarte repede,iar termocupla nu reuseste sa o raceasca.termostatul schimba la 95 iar termocupla porneste la 97!mam gandit ca sarputea sa fie de la radiator care e putin fisurat.................ar putea sa fie asta cauza?!sau e alt cv?masina e un opel astra din 96,motor 1600 in 8v.ma poate ajuta cineva!

La tipul tau de motor nu are voie sa creasca temperatura repede. Termperatura normala a apei trebuie sa fie intre 85-90grade (1.6 8valve). Daca radiatorul se incalzeste "partial" in momentul in care apa ajunge la 90 atunci ai 2 variante fie ti s-a ars garnitura de chiuloasa, fie radiatorul e infundat. Daca radiatorul sta rece iar ai 2 variante, pompa de apa nu mai are palele bune, deci nu mai circula apa prin motor (verifica returul din vasul de expansiune si vezi daca baga apa cu presiune pe furtunul de retur), ai mare grije sa nu te oparesti. A doua varianta ai termostatul defect si deschide la o temperatura mai mare decat normal sau e blocat pe inchis, ceea ce e exclus din moment ce iti proneste termocupla(verifica termocupla de pe radiatoru+termostatul).Schimba termostatul daca tot dai distributia jos e 35roni.

salut...am si eu o problema....pornesc motorul,merge foarte "rotund" la relanti......cand tzin turatia constanta intre 2500-4000 rpm.....imi da rateuri,nu merge bine deloc.....parca ar merge in 3 bujii....am verificat bujiile,sunt bune toate....nu stiu ce se intampla.....va rog,cine ma poate ajuta cu un raspuns la toate astea.....si inca ceva....dupa ce o tin turata si iau piciorul dp acceleratie imi scade turatia la 500 rpm timp de 1,2 secunde si apoi isi revine la 900 rpm...app...motorul este C16NZ.....apa imi urca la aproape 100 de grade,termocupla nu porneste,si knd accelerez se aude un bolborosit....



Salut. Tie chiar iti merge in 3 buji :), verifica fisele sau mai bine porneste motorul seara si vezi pe la care fise iti fura curent,o alta cauza o reprezinta bobina de inductie care atunci cand se incalzeste e in scurt si nu mai debiteaza sarcina care trebuie, de aici si pierderea curentului pe una din fise,verifica si avansul ,nu cred sa fie vreo supapa defecta si sa nu mai inchida, dar am intanit cazuri. Cat despre apa, uite cateva variante, termostat blocat, radiator infundat, pompa de apa defecta sau montata gresit, garnitura chiuloasa arsa. Verifica pe fiecare in parte , daca se incalzeste radiatorul la 85, termosatul e bun, daca se incalzeste partial, radiatorul e infundat, daca nu ai presiune pe returul din vasul de expansiune, pompa de apa e defecta sau garnitura de chiuloasa e arsa. Apa care iti bolboroseste este ceea din radiatorul ce incalzeste habitaclu, deci are aer de unde deduc ca garnitura de chiuloasa ar fi arsa. Problema e k garnitura nu se arde singura de capul ei, alta cauza a dus la distrugerea ei. Bafta la verificat.

aceeasi problema aveam si eu la un astra f X16XEL ,imi fierbea si apa si uleiul in acelai timp , care era problema ?
termostatul de pe masina se deschidea de la 97 grade pana la 107 grade .
SOLUTIA : l-am dat jos si l-am aruncat si am lasat masina fara termostat cel putin pana la iarna si nu mai am problema aia. O sa caut un termostat care deschide la 80-85 grade.
ai grija ca la temperatura aia sr poate deforma chiuloasa mai bine renunta la termostat asa cum am facut eu.
DRUMURI BUNE

Salut, apa in circuitele subpresiune fierbe la 117grade, la 100 doar garnitura se poate arde si km atat, chiuloasa nu se poate deforma. Cat despre problema ta cu termosatul scos, ai facut un lucru bun , sa i-ti zic si de ce, motorul o sa mearga subtemperat asta inseamna consum mai mare , o sa traga mai bine fiind mai strans, dar se uzeaza mai repede, uleiul nu are voie sa fiarba pentru ca are radiator de racire, una peste alta o sa-ti faci rk la motor pentru ca ti-a fost greu sa dai 70roni pe un termostat, sau poate nu dispui de suma asta, ceea ce ar justifica cum ai procedat. O alta chestie smechera ar fi sa ai radiatorul infundat si sa-ti tina temperatura la 90 :) fara termostat, dar nu cred. Sigur idee cu termostatu ti-a dat-o vreun mecanic de dacii. Cine e baiat destept, vara scoate termostatu la dacie k oricum ajunge la aceeasi temperatura ca si cum ar avea unul. In cazul tau e alta mancare de peste. X16XEL trebuie sa mearga la 95 grade, orice temperatura sub 90 grade duce la distrugerea lui, pentru ca e un motor cu o compresie destul de mare, compresie ce scade usor cu cresterea temperaturii si dilatarea camasilor. Deci motorul rece solicita mai mult ata segmentii cat si bielele si cilindri.Am exagerat nitel :) dar crede-ma nu e bine fara termostat. Baflta.

Edited by leo_tdx, 05 May 2011 - 02:37 PM.


#7 vallyku

vallyku

    Astra Fan

  • Members
  • PipPipPip
  • 150 posts
  • Gender:Male
  • Location:cujmir mehedinti
  • Masina:opel astra f 1.4

Posted 07 May 2011 - 11:34 PM

szeby,ziceai ca atunci cand accelarezi bolboroseste,e logic pentru ca daca teai uita un pic in vasul de expansiune ai vede ca este gol si a prin aer pe instalatie,de acolo si bolborositul,eu in general nu am probleme cu temperatura apei,dar iei mam hotarat si am pus si termocupla pe buton ca sa nu o las sa junga la 90 de grade cu toate ca la 95 porneste ea,dar sa fiu mai preventiv,pentru ca mi sa rupt surubul de la capacul acela de termostat si am facut eu o improvizatie,dar tot mai pierde un pic de apa,este foarte usor sa pui termocupla pe buton,variatiile de relanti sunt de Yac care trebuie si el curatat din cand in cand,mai ales daca masina mananca putin ulei.Toate cele bune

daca ar avea garnitura arsa apa ar trebui sa ajunga in camera de ardere,daca ajunge in cantitati mici,pe toba o sa scoata un fum albu,daca ajunge in cantitati mai mari,o sa mearga in 3 buji,dar daca ajunge apa,sunt sanse destul de mari sa ajunga si ulei in camera de ardere si in cel mai rau caz,ulei in vasul de expansiune sau apa in baia de ulei,simptome sunt destule,acum ramane doar de verificat

#8 szeby

szeby

    Astra Bebe

  • Members
  • Pip
  • 25 posts
  • Gender:Male
  • Location:tirgu jiu
  • Masina:opel astra f 1.6i

Posted 07 May 2011 - 11:37 PM

szeby,ziceai ca atunci cand accelarezi bolboroseste,e logic pentru ca daca teai uita un pic in vasul de expansiune ai vede ca este gol si a prin aer pe instalatie,de acolo si bolborositul,eu in general nu am probleme cu temperatura apei,dar iei mam hotarat si am pus si termocupla pe buton ca sa nu o las sa junga la 90 de grade cu toate ca la 95 porneste ea,dar sa fiu mai preventiv,pentru ca mi sa rupt surubul de la capacul acela de termostat si am facut eu o improvizatie,dar tot mai pierde un pic de apa,este foarte usor sa pui termocupla pe buton,variatiile de relanti sunt de Yac care trebuie si el curatat din cand in cand,mai ales daca masina mananca putin ulei.Toate cele bune

daca ar avea garnitura arsa apa ar trebui sa ajunga in camera de ardere,daca ajunge in cantitati mici,pe toba o sa scoata un fum albu,daca ajunge in cantitati mai mari,o sa mearga in 3 buji,dar daca ajunge apa,sunt sanse destul de mari sa ajunga si ulei in camera de ardere si in cel mai rau caz,ulei in vasul de expansiune sau apa in baia de ulei,simptome sunt destule,acum ramane doar de verificat

o sa tin cont de sfatul tau,o sa cumpar un spray dinala de curatzat....si o sa demontez yac-ul....k din cate stiu,se curata bine cu spray-ul.....si,apoi....sa vad cum se comporta "batrana"...ms

#9 leo_tdx

leo_tdx

    Astra Fan

  • Members
  • PipPipPip
  • 414 posts
  • Gender:Male
  • Location:Slatina
  • Masina:Opel Astra F/X16XEL

Posted 09 May 2011 - 11:31 AM

[quote name='vallyku' date='08 May 2011 - 12:34 AM' timestamp='1304804054' post='172003']
szeby,ziceai ca atunci cand accelarezi bolboroseste,e logic pentru ca daca teai uita un pic in vasul de expansiune ai vede ca este gol si a prin aer pe instalatie,de acolo si bolborositul,eu in general nu am probleme cu temperatura apei,dar iei mam hotarat si am pus si termocupla pe buton ca sa nu o las sa junga la 90 de grade cu toate ca la 95 porneste ea,dar sa fiu mai preventiv,pentru ca mi sa rupt surubul de la capacul acela de termostat si am facut eu o improvizatie,dar tot mai pierde un pic de apa,este foarte usor sa pui termocupla pe buton,variatiile de relanti sunt de Yac care trebuie si el curatat din cand in cand,mai ales daca masina mananca putin ulei.Toate cele bune

daca ar avea garnitura arsa apa ar trebui sa ajunga in camera de ardere,daca ajunge in cantitati mici,pe toba o sa scoata un fum albu,daca ajunge in cantitati mai mari,o sa mearga in 3 buji,dar daca ajunge apa,sunt sanse destul de mari sa ajunga si ulei in camera de ardere si in cel mai rau caz,ulei in vasul de expansiune sau apa in baia de ulei,simptome sunt destule,acum ramane doar de verificat

Salut Vallyku,Sa nu te superi pe mine dar ulei in camera de ardere oricum ajunge, cu apa e mai nasol, uleiul intra in apa atunci cand garnitura e ciupita (stiu k stiai asta), in momentul detonatie (datorita presiunii), apa intra in moemntul admisiei. La variatiile de relantii sunt de acord cu tine , e posibil sa fie iac-ul , dar la fel de posibil ar putea fi si egr sau chiar o bujie.

#10 lacykaorban

lacykaorban

    Astra Bebe

  • Members
  • Pip
  • 13 posts
  • Gender:Male
  • Location:sighisoara
  • Masina:opel astra 1,4

Posted 02 June 2011 - 09:49 PM

problema cu incalzirea apei i radiator ma dezamagit rau de tot de opel,,, am avut o problema cu motorul si lam schimbat am pus altul dupa ce lam montat si lam pornit toul ok dar am constatat ca defapt se incalzeste si nu se raceste am pus si venitlatorul pe direct am schimbat termocupla, termostatul toate noi, am curatat radiatorul am schimbat garnitura de chiuloasa, am bagat presiune pe instalatie sa vad daca scapa pe undeva apa, am verificat in borcanu de apa daca paar urme de ulei, in motor la joja nimica nici o urma e apa sa se infiltreze in motor , toate sunt ok. dar de incalzit se incalzeste in 10 minute e la 100 grade, creste nivelul apei vazand cu ochii parca ar fi secundarul de la ceas, mo uimit tare in fine ajung la concluzia motor calat. nimic de facut schimb din nou motorul pastrez piesele toate noi schim garnitura de chiuloasa siiiii schimb si pompa de apa o pastrez de la motorul dat jos pt ca dupa cum mi se parea e mult mai bun. aceeasi situatie motorul in incalzeste si nu se raceste.
ce ar putea fi? sa fie pompa de apa or avea paletele uzate ca in rest nu stiu ce sa ma mai fac cu ea, ma chnuit deja de vreo 3 luni nici nam mia folosito o si statmult timp de se mai defecteaza altele la ea de la atata stat.
daca imi puteti da un sfat dupa toata descrierea facuta sa fie pompa e apa eu doar la asta ma gandesc. de scos termostatul nu vreau specific inainte de a schimba motorul nam avut probleme cu incalzirea apei deloc functiona super bine.

#11 leo_tdx

leo_tdx

    Astra Fan

  • Members
  • PipPipPip
  • 414 posts
  • Gender:Male
  • Location:Slatina
  • Masina:Opel Astra F/X16XEL

Posted 03 June 2011 - 01:17 PM

:rtfm:....intelege ce vrei.

Edited by leo_tdx, 03 June 2011 - 01:42 PM.


#12 apasaciu

apasaciu

    Astra Fan

  • Members
  • PipPipPip
  • 208 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Masina:OPEL ASTRA F - X16XEL

Posted 18 August 2011 - 10:45 AM

Salutare ! Din nefericire posed si eu motorul x16xel . Am inlocuit acum 2 zile ceasul indicator de temperatura apa deoarece era stricat de ceva vreme si am constatat ca ceva nu e bine :( Evident se incalzeste repede motorul ca orice x16xel . Problema e ca la viteza mica sau cand stau pe loc ajunge imediat la 100 de grade , iar termocupla porneste ventilatorul undeva peste 100 de grade (nu ajunge la rosu deci probabil 105-107). Este normal ? altfel in mers la 70-80 km/h temperatura sta undeva sub 100 , pe la 95 .

#13 cezariulian

cezariulian

    Astra Addicted

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 600 posts
  • Gender:Male
  • Location:ploiesti
  • Masina:Astra F C18XE

Posted 19 August 2011 - 06:57 AM

Atat timp cat nu ajunge pe rosu nu te speria. Posibil termocupla sa decalibrat putin, posibil ceasul nou arata nitel mai mult; poti incerca sa o schimbi(termocupla) cu una ce deschide mai jos, nu este o avere (vreo 30 ron)

#14 apasaciu

apasaciu

    Astra Fan

  • Members
  • PipPipPip
  • 208 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Masina:OPEL ASTRA F - X16XEL

Posted 19 August 2011 - 08:49 AM

Asa o sa fac ... ms !

#15 mariusleciu

mariusleciu

    Astra Junior

  • Members
  • PipPip
  • 87 posts
  • Gender:Male
  • Location:Merida, Spania
  • Masina:Opel Astra 1,6i 16v

Posted 23 August 2012 - 02:17 PM

Vin si eu cu o intrebare...am o banuiala ca si mie imi creste temperatura la apa prea repede...indicatorul din bord nu-mi indica, dar am un alt indicator, montat de fostul proprietar, care de la o vreme, imi urca pana la 100 si chiar peste. Am deschis busonul de la vasul de expansiune dupa ce masina a stationat vreo 15 ore si a "rasuflat", cum rasufla o sticla de suc acidulat cand o deschizi,cu presiune, plus ca mi-a aruncat si putina apa pe mana...dupa 15 ore de stationare...e normal??