Jump to content


Photo

Motor 1.6, Z16SE, 62kw/84cp, 8 valve


  • Please log in to reply
372 replies to this topic

#181 Deathman

Deathman

    Astra Junior

  • Members
  • PipPip
  • 89 posts
  • Location:Arad
  • Masina:Astra G 1.6L 84CP

Posted 04 December 2008 - 05:41 PM

Dupa sarbatori mi-am pus in gand sa schimb distributia la masinuta. Pe langa asta vreau sa schimb termostatul care face figuri, antigelul si un simering care transpira putin ulei. Am mai vorbit cu mecanicul sa remediem eventuale alte simeringuri dubioase, dar va intreb si pe voi ce piese ar fi bine de schimbat cu ocazia asta ? Masina are 55.000 km.

#1 Gogu

Gogu

    Astra Sponsor

  • Sponsors
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • countless
  • Gender:Goat
  • Location:Internet
  • Masina:dual p4

Posted yesterday

Depinde de mai multi factori, nu e chiar asa simplu, au explicat deja baietii

#182 lpedala

lpedala

    Astra Junior

  • Members
  • PipPip
  • 97 posts
  • Location:Galati
  • Interests:All about fine tunning!
  • Masina:Astra G, 2001, 3 usi, Z16SE

Posted 05 December 2008 - 02:41 PM

dar va intreb si pe voi ce piese ar fi bine de schimbat cu ocazia asta ? Masina are 55.000 km.

nu ai fost prea explicit cu datele despre masina ta (an, km)
depinde si cat de batrana e masina, te-ar putea interesa simeringurie de caloriferul din habitaclu, daca tot golesti circuitul de racire.

Edited by lpedala, 05 December 2008 - 02:42 PM.


#183 Deathman

Deathman

    Astra Junior

  • Members
  • PipPip
  • 89 posts
  • Location:Arad
  • Masina:Astra G 1.6L 84CP

Posted 05 December 2008 - 06:01 PM

nu ai fost prea explicit cu datele despre masina ta (an, km)

Cum am spus si mai inainte: masina are 55.000km si e din 04.2002. S-au mai schimbat la ea la 51.000 filtrele si uleiul.

#184 al3xz

al3xz

    Astra Police

  • Moderators
  • PipPipPipPipPip
  • 1,473 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Masina:Astra H, Z17DTH, Black

Posted 05 December 2008 - 06:38 PM

Daca esti unicul propietar al masinii poti sa dormi linistit pentru ca distributia se schimba la 8 ani sau 120.000 km; altfel ai de schimbat distributia care consta in curea distributie, rola intinzatoare distributie, pompa de apa(recomandat), termostat(recomandat). Ar mai fi cureaua de accesorii si rola intinzatoare a acesteia, asta daca iti face probleme dupa ce schimbi cureaua, scartaie/zornaie.

#185 Deathman

Deathman

    Astra Junior

  • Members
  • PipPip
  • 89 posts
  • Location:Arad
  • Masina:Astra G 1.6L 84CP

Posted 05 December 2008 - 08:26 PM

Nu sunt unicul propietar, masina am luat-o SH de dincolo, km cred ca sunt reali pt ca emisiile de CO2 mi-au iesit perfect cand am inmatriculat masina. Al3xz, o sa schimb ce ai enumerat tu mai sus, pt ca astea oricum sunt prioritati, pe langa simeringul de care am amintit si eu. Dar pe langa astea e imperios necesar sa mai schimb ceva, sau nu ?

#186 al3xz

al3xz

    Astra Police

  • Moderators
  • PipPipPipPipPip
  • 1,473 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Masina:Astra H, Z17DTH, Black

Posted 05 December 2008 - 09:45 PM

Dupa parerea mea, si patania mea cu termostatul cam astea ar fi pe la distributie. Daca o gandesti la extrema poti schimba si simeringurile de la vibrochen si axa cu came, asta deja ar fi exagerat, ca si probabilitate mai repede pot sa pice ale noi.

#187 Deathman

Deathman

    Astra Junior

  • Members
  • PipPip
  • 89 posts
  • Location:Arad
  • Masina:Astra G 1.6L 84CP

Posted 06 December 2008 - 08:03 AM

Ahamz, oky. Merci mult pt raspunsuri. O sa raman la distributie, termostat, simeringul buclucas si cureaua de accesorii.

#188 al3xz

al3xz

    Astra Police

  • Moderators
  • PipPipPipPipPip
  • 1,473 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Masina:Astra H, Z17DTH, Black

Posted 06 December 2008 - 10:09 AM

Si pompa de apa!!

#189 lpedala

lpedala

    Astra Junior

  • Members
  • PipPip
  • 97 posts
  • Location:Galati
  • Interests:All about fine tunning!
  • Masina:Astra G, 2001, 3 usi, Z16SE

Posted 08 December 2008 - 05:08 PM

Dupa multe drumuri dus intors pana la service, ~1930 ron cheltuiti si 5 zile lucratoare mai tarziu motorul era gata asamblat si functional. Adica am ridicat masina ieri din service, unde am platit 1596 ron (596 piese si 1000ron manopera) plus 100ron bacsis la mecanic ca mi-a mai facut niste operatii care nu erau in deziv, cum ar fi aranjarea firelor de la instalatia electrica, altele decat cele la care a umblat cand mi-a desfacut mototrul.
Motorul suna mult mai bine la relanti, dar croncanea de la 2800 rpm in sus. Mecanicul a spus ca e din cauza pistoanelor, chipurile trebuiesc inlocuite cu pistoane si camasi cu cota de reparatie 1.

Si asa am facut weekend-ul asta peste 1000km (la campie-deal, nu la munte) cu motorul meu renovat. Accelerari foarte usoare, viteze constante, mers intre 2000 si 3000 rpm. Nu a consumat ulei deloc, chiar am 1mm pe joja peste maxim. Numa bine ca tre sa-l schimb acum.
Zgomotul descris mai sus parca a mai scazut in intensitate, dar am observat ca functie de temperatura motorului se aude incepand de la 2500 rpm pana la maxim (nu ca i-as fi dat maxim, dar am priceput sablonul).
Intrebarea vine, voi cei care v-ati mai segmentat motoarele, ce efecte colaterale ati avut? La cati km dupa segmentare v-ati schimbat uleiul?

Edited by lpedala, 08 December 2008 - 05:10 PM.


#190 Silver

Silver

    Astra Bebe

  • Members
  • Pip
  • 1 posts
  • Location:Iasi
  • Masina:Astra G Hatchback Z16SE

Posted 10 December 2008 - 01:02 AM

Salutare tuturor,

Sunt fericit (?) posesor al unui Opel Astra cu aceasta motorizare. Nou forumului.
Am urmarit cu atentie discutiile din acest thread, si nu numai, si tin sa va impartasesc din experienta mea cu masina pe care o posed si conduc :D

Masina mea a fost adusa de la nemti cu 75.000Km (cica), acum 9 luni; mi-a adus-o un nene pe care mi l-au recomandat doi amici. Acum am 85.000Km.
Imediat dupa ce mi-a adus-o, am schimbat filtrele (aer, polen si benzina, desi poate nu era neaparat necesar - cheltuieli mici) si uleiul. Am pus Castrol Magnatec 10W40. De atunci si pana acum am mai completat cca. 2L ca sa pastrez acelasi nivel pe joja. Aproximez ca 30% din cei 10.000Km i-am parcurs in regim *constant* de turatie >3500, avand in vedere ca ies foarte des din oras. Nu am observat niciun fum special/diferit la evacuare, asa ca am considerat ca uleiul respectiv nu se arde. Nici nu am simtit vreun miros de benzina pe joja. Totusi unde se duce? Nu stiu ce sa spun...

Despre pornirea la rece, la cheie turatia sare in 1400 - 1500 si dupa mai putin de o secunda scade la 1100. Zgomotul este mai mare cand motorul este rece, evident, se aude un fel de "pacaneala", dar dupa mai putin de 5-7Km este foarte silentios, imi place sa spun ca toarce :). Cred ca e ok sa fie asa. Un lucru care mi se parea ciudat, si nu mi se mai pare, este ca acul de temperatura nu se ridica peste 80 cand merg la serici - max 15min. La fel de mult ii ia masinii sa inceapa sa dea aer cald. La voi cum se intampla asta?

Am citit aici si despre turatie maxima. Am avut curiozitatea sa merg cu 6000. Aici s-a oprit si n-a vrut sa urce mai sus, desi simteam ca ar fi putut.

Acum cand este frig afara (si cand era umed si ploua), mi se aburesc geamurile de-mi vine sa injur, mai ales ala de la pasagerul din dreaptea. AC-ul in schimb se pare ca "dezumidifica" destul de repede. A propos, consum aditional de carburant apare doar atunci cand se da aer rece? Eu sincer nu am simtit aceeasi "taiere" de putere la AC + aer cald ca la AC + aer rece, desi AC-ul se simte mereu cand este pornit...

Si nelamurirea mea de final, valva EGR. Am inteles care este scopul ei, dar eu pana acum, in aproape 10k Km, nu am simtit vreo reducere a performantelor masinii, desi nu am curatat-o niciodata. Mentionez ca eu conduc oarecum turat motorul asta: cand este rece schimb la maxim 3000, si apoi rar cobor sub 2500, foarte des merg pana la 3500 in oras. La depasiri urc cel mai mult. Cat de "curata" este valva are vreo legatura cu stilul de condus? Ce impact ar avea un EGR "murdar" asupra performantelor masini, sau cum as simti eu asta din spatele volanului? E clar ca nu am in plan sa umblu la ea, de indata ce masina se comporta ca atunci cand am primit-o, dar nu se stie pe viitor. Cine stie, poate proprietarul dinainte a tinut sa o dezactiveze el insusi.

Daca aveti vreun sfat pentru nelamuririle mele, then by all means, please share :)

Va multumesc.

#191 Deathman

Deathman

    Astra Junior

  • Members
  • PipPip
  • 89 posts
  • Location:Arad
  • Masina:Astra G 1.6L 84CP

Posted 10 December 2008 - 02:27 AM

Salut Silver.
La fel am facut si eu ca si tine dupa ce am adus-o din Germania: schimb de filtre si ulei, cu precizarea ca eu am pus Fuchs Titan 5W40. Mai ramane dupa sarbatori sa schimb tot ce tine de distributie si curea de accesorii + termostat + 1 simering.
Mie incepe sa se simta ca aerul e caldut dupa vre-o 5 minute, dar temperatura urca foarte greu la 80 grade din cauza termostatului.
Dupa ce am schimbat ECU-ul pornirea e la fel ca si la tine: la cheie sare pe la 1700 dupa care imediat coboara la 1100 rpm si sta asa cam 1-2 minute dupa care coboara pe la 900.
Ulei consuma foarte putin, aproape insesizabil... sa zic ca in 5500 km a consumat maxim 200g. Maine dimineata o sa verific uleiul, ca de vre-o 3 zile ma tot mobilizez si o sa-ti spun ce am constatat.
In legatura cu EGR-ul pot sa-ti spun cum se comporta la un prieten care are Astra cu motor Z16XEP : la mers constant ii apar niste smucituri, ca si cum masina ar da in nas, dupa care isi revine. Ultima oara i s-a aprins si becul de noxe (ala care seamana cu un motor sau robinet).

#192 al3xz

al3xz

    Astra Police

  • Moderators
  • PipPipPipPipPip
  • 1,473 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Masina:Astra H, Z17DTH, Black

Posted 10 December 2008 - 10:26 AM

@Silver, trag aici cateva concluzii din experienta mea si a altora:
- regimul de turatie crescut favorizeaza consumul de ulei, eu unul la mers constant in 5500 rpm, dupa vreo 50km, am vazut o diferenta clara pe joja, de aici am tras concluzia ca undeva de la 3500 in sus incepe sa pape tot mai mult;
- nu e nimic de speriat daca papa ceva ulei (eu ar trebui sa completez undeva la 3-500 ml intre schimburi@10.000km) atata timp cat nu iti da fum si nu miroase a benzina uleiul
- in cazul unui consum rezonabil de ulei, cel pierdut e cel ramas pe peretii cilindrului la coborarea pistonului, si este ars, datorita temperaturii mari a gazelor de evacuare, si a cantitatii nu cred ca exista/nu am vazut cazuri de catalizator infundat;
- una din victimele consumului mare este egr-ul, se blocheaza tot mai des; aici vezi cazul lui lpedala care pana la urma a ajuns la segmentare;
- 3000 si/sau peste nu e rau pentru un benzinar, incearca sa te invarti tot pe aici si in continuare
- ralantiul crescut e normal (asa zisul soc automat), scaderea de la 1100 la 775 ar trebui sa se faca progresiv in cateva minute

#193 lpedala

lpedala

    Astra Junior

  • Members
  • PipPip
  • 97 posts
  • Location:Galati
  • Interests:All about fine tunning!
  • Masina:Astra G, 2001, 3 usi, Z16SE

Posted 10 December 2008 - 11:42 AM

- una din victimele consumului mare este egr-ul, se blocheaza tot mai des; aici vezi cazul lui lpedala care pana la urma a ajuns la segmentare;

As reformula propozitia: uzura segementilor si a simeringurilor de la supape a facut necesara operatia de segmentare. EGR-ul este o valva care in timp impiedica lucrurile sa se desfsoare cum trebuie, de aia GM a anulat-o cu update-ul de soft.

Acum am dat din groapa'n groapa. O data cu segmentarea am pus in evidenta uzura pistoanelor,adica ele bat de la 2500rpm, croncanitul de care vorbeam eu mai sus. C'est la vie tou jour parchive.

Edited by lpedala, 10 December 2008 - 12:04 PM.


#194 al3xz

al3xz

    Astra Police

  • Moderators
  • PipPipPipPipPip
  • 1,473 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Masina:Astra H, Z17DTH, Black

Posted 10 December 2008 - 12:06 PM

Cred ca am fost destul de explicit, in cazul tau egr-ul era o victima a consumului mare de ulei datorat uzurii segmentilor si a supapelor. La un motor care merge ok nu e nevoie sa cureti egr-ul la 1000km cum era cazul tau.

#195 ice4you

ice4you

    Astra Police

  • Moderators
  • PipPipPipPipPip
  • 3,567 posts
  • Gender:Male
  • Location:iceworld
  • Interests:IT&C, cars, travels
  • Masina:OPEL Astra F Hatchback GLE, '95, C16NZ powa, Tuning in progres

Posted 10 December 2008 - 12:33 PM

Opel, masina ieftin de intretinut dupa spusele unor oameni. Ce parare aveti de un vw passat generatia b5.5 2001 cu faimosul motor 1.9tdi? Suna cam scump? Da, dar mototrul ala nu trebuie segmentat pentru vreun milion de km.



Corect, insa dupa 150.000 ii schimbi pompa de ulei, kit-ul complet de la pompa de ulei, si axul cu came, ptr ca are prostul obicei sa ti-se duca fulia din capul axului!

Despre costuri, ti-am atasat fax-urile care mi-au venit astazi ...


Posted Image
Posted Image

... preturile sunt fara TVA si fara adaos comercial, adicalea la prima mana. Aceasta problema este genetica la toate motoarele VW TDI de 1,9litri si 2.0 Litri, prima oara crapa pompa de ulei si totul dupa ...

Deci nu segmentezi un milion de kilometrii, dar ii cumperi jumatate de motor. Cat de avantajos o fi, faci tu un calcul.

Bafta!