Jump to content


Photo

Motor 1.6, Z16SE, 62kw/84cp, 8 valve


  • Please log in to reply
369 replies to this topic

#196 lpedala

lpedala

    Astra Junior

  • Members
  • PipPip
  • 97 posts
  • Location:Galati
  • Interests:All about fine tunning!
  • Masina:Astra G, 2001, 3 usi, Z16SE

Posted 10 December 2008 - 03:00 PM

@ice4you
da, nu stiam aspectele astea. se pare ca segmentarea + pistoanele la z16se sunt mai ieftine decat reparatia defectului descris mai sus la 1.9/2.0 tdi, daca putem sa le comparam :)

Edited by lpedala, 10 December 2008 - 03:00 PM.


#1 Gogu

Gogu

    Astra Sponsor

  • Sponsors
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • countless
  • Gender:Goat
  • Location:Internet
  • Masina:dual p4

Posted yesterday

Depinde de mai multi factori, nu e chiar asa simplu, au explicat deja baietii

#197 Deathman

Deathman

    Astra Junior

  • Members
  • PipPip
  • 89 posts
  • Location:Arad
  • Masina:Astra G 1.6L 84CP

Posted 11 December 2008 - 01:38 AM

Am verificat azi uleiul si e tot acolo cum il stiam. N-o scazut. Regimul meu de mers cu masina e ceva de genul : schimb vitezele in 90% din cazuri pe la 3500 rpm, merg cu ea in oras in jurul a 3000 rpm, afara merg intr-a V-a cu 120. Depasirile le fac mai tot timpul cu retrogradare intr-a IV-a. Si cred ca nu e zi in care sa nu ia de cateva ori un 4500-5000.
Parerea mea e ca e benzina si cere turatie. Masina care am condus-o inainte, un Oltcit, o avut parte tot de aceleasi tratamente si la 97.000 km n-are nici o treaba motorul.

#198 Georgik

Georgik

    Astra Bebe

  • Members
  • Pip
  • 24 posts
  • Location:Prahova-Brasov
  • Masina:Astra

Posted 17 December 2008 - 01:34 PM

Scriu si eu sper sa nu deranjez pe nimeni .. sunt nou posesor de opel astra G an de fab 2004, euro4 (cel putin asha e trecut) cu acest tip de motor , am la activ in jur de 2000 de km cu ea, ulei am observat ca nu a consumat , masina are 100.000 km reali (carte service) intretinere facuta la di-bas .
Nu am un mod de condus sportiv , treptele de viteza le schimb undeva la 2500-2700 de ture, si viteza maxima care am mers cu ea 135 km / h doar sunt la inceput , Cureaua de distributie nu a fost schimbata niciodata , sunt curios sa stiu daca se merge pana la 120 de mii km cu ea fara teama de a ceda si cand schimb cureaua daca trb sa schimb si rolelel intinzatoare pompa apa etc intr-un cuv kittul complet ca am auzit ca e in jur de 1200 lei . Sunt incantat de ea in mare parte cu toate ca incep sa imi para rau ca nu am luat ecotecul :) .
O alta problema ar fii faptul ca dimineata cand o pornesc se aude un "tacait"? la motor cum se aude la motorul disel decat ca e mai incet , prima data m-am speriat apoi am intrb un mecanic de la peugeot?? un cunoscut, si a zis ca e normal ptr ca am "culbutori hidraulici "? (nuj daca e adv) , apoi dupa circa 3-4 min dispare zgomotul si motorul merge normal.,,, A si o ar mai fii faptul ca la schimbatul treptelor de viteza din a 2-3-a fac in jurul valorii de 2600-2700 de ture motoru da in nas si ma "scutura" destul de rau oare de ce ....
Sper ca nu supar pe nimeni cu nestiinta mea , astept raspunsuri multumesc anticipat :'>

#199 al3xz

al3xz

    Astra Police

  • Moderators
  • PipPipPipPipPip
  • 1,473 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Masina:Astra H, Z17DTH, Black

Posted 17 December 2008 - 01:49 PM

@Georgik verifica in talon ce tip de motor ai; aici se vorbeste despre z16se, e posibil sa ai z16xe, cel mai sigur vezi in talon.
Din cate vad nu o ai de noua, si iti sugerez sa nu pui baza pe cartea de service; schimba distributia cat mai repede, recomandarea mea sa schimbi si pompa de apa.
Daca l-a ascultat mecanicul probabil chiar tachetii se aud, si e normal.
Zmucitura pe care o pomenesti probabil se trage de la egr murdar.

#200 Georgik

Georgik

    Astra Bebe

  • Members
  • Pip
  • 24 posts
  • Location:Prahova-Brasov
  • Masina:Astra

Posted 17 December 2008 - 02:02 PM

al3xz acum am verificat , "tip motor " Z16SE-62/5400 " e posibil sa fir egr murdar dar dc in celelalte trepte nu face asha , si distributia nu da nici un semn inainte Doamne fereste de a se rupe ? (cureaua ma refer) , si la ce pret ar ajunge distributia cu mana de lucru cu pomp ade apa cu tot ?

#201 al3xz

al3xz

    Astra Police

  • Moderators
  • PipPipPipPipPip
  • 1,473 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Masina:Astra H, Z17DTH, Black

Posted 17 December 2008 - 02:12 PM

Distributia nu da semne, si daca se rupe cureaua e problema mare;
Obligatoriu se schimba:
Curea CONTITECH 53 RON
Rola intinzatoare: INA 105 RON

Recomandarea mea
Pompa de apa: FEBI 95 RON
Termostat: ~40 RON

Preturi luate de pe autoa. Manopera in functie de service/mecanic (grija mare)!

In functie de cat de murdar e EGR-ul si functionaliatea lui e mai mult sau mai putin limitata; zmuciturile pot sa fie mai mici sau mai mari; eu iti recomand sa il cureti chiar daca zici ca ai problema doar din 2-3.

#202 Georgik

Georgik

    Astra Bebe

  • Members
  • Pip
  • 24 posts
  • Location:Prahova-Brasov
  • Masina:Astra

Posted 17 December 2008 - 02:13 PM

deci cu aproximativ 500 de lei as schimba toata distributia ms mult al3xz ptr sfaturi

#203 lpedala

lpedala

    Astra Junior

  • Members
  • PipPip
  • 97 posts
  • Location:Galati
  • Interests:All about fine tunning!
  • Masina:Astra G, 2001, 3 usi, Z16SE

Posted 17 December 2008 - 02:25 PM

Din cate am patit si studiat depsre problema egr-ului, smuciturile apar cel mai des la plecarea de pe loc, in intervalul 1000 - 2000 rpm. Poate la tine se datoreaza schimbului de viteze nesincronizat perfect, avand in vedere ca esti incepator. Daca e de la egr, ar trebui sa se manifeste si daca mergi constant cu turatiile de care zici tu. Fa un test.
Cat despre distrubutie (curea, rola, pompa apa), cel mai bine e s-o schimbi acum, chiar daca planul de service zice 120.000 km, abia mai vezi si tu daca sunt toate la locul lor pe la motor.
Tine ca cont ca distributia nu te anunta cand se rupe si daca s-a rupt trebuie sa iti defaci motoru sa schimbi supapele si pistoanele stricate, poate axa cu came si in cel mai rau caz arborele cotit si, ai ghicit, cureaua care tocmai s-a rupt :)

#204 Georgik

Georgik

    Astra Bebe

  • Members
  • Pip
  • 24 posts
  • Location:Prahova-Brasov
  • Masina:Astra

Posted 17 December 2008 - 02:48 PM

Am fost si am facut o tura , am schimbat dina a-2-a-a undeva pe la 3300 de ture dar tot s-a simtit smacitura oricum mult mai incet poate fii din cauza ca nu sincronizez bine cand dau drumu la ambreiaj si nu accelerez imediat sau cum ... am condus dacie pana acum si poate asta sa fie cauza .. oricum cat vb despre distributie in cel mai scurt timp posibil am duc sa o schimb ..daca e cineva din ph si stie un service mai bun .. nu prea as vrea sa ma duc la di-bas ca sunt preturile destul de mari..

#205 jE

jE

    Astra Junior

  • Members
  • PipPip
  • 56 posts
  • Location:Cluj-Napoca
  • Masina:Astra G Caravan, Z16SE

Posted 22 December 2008 - 09:35 AM

mama ei de treaba....
Dragii mei, pentru tacanituri la motor va recomand cu caldura... sa dati casetofonul la maxim
M-au batut la cap o seama de prieteni ca imi tacane motorul. M-am dus la mecanic. A desfacut capacul superior, concluzia: axul cu came si culbutorii trebuiesc schimbati. Cu un drum am zis "hai sa schimbam si semeringurile la supape, si daca tot suntem acolo, schimbam si tachetii, ca sa nu imi mai bat capul cu ei"
Faza 1: P0340, senzor ax cu came, dupa montarea motorului. Dupa multa tevatura (implicand montatul vechiului ax cu came pe masina, verificat motorul cu alt senzor, noroc ca nu am dat banii si pe astia), si trimis, in final, ECU la reparat, am descoperit ca mesterul a indoit 3 pini la ECU...
Faza 2: joi seara am bagat 2 l de ulei in motor, ca sa il aduc aproape la max. Azi... joja uscata. Maine dimineata ma duc inapoi la mester, desi increderea care o am in el tinde spre cote negative. El sustine ca ar fi semeringurle de pe supapele de evacuare (il cred, pentru ca simt ca gazul de esapament are un miros ciudat, parca dulceag,d ar mi-e greu sa il descriu) ca alea, la montaj, nu se pot bate pana jos (scuze.... intelege cineva ce vrea sa zica? de ce bati un semering? asta e modalitatea de montaj????) si ca sigur una din alea s-a taiat.
Intrebare: imi poate da cineva niste detalii despre modalitatea de montare a semeringurilor? Ma intereseaza in special metoda "fara desfacut de chiulasa"

#206 lpedala

lpedala

    Astra Junior

  • Members
  • PipPip
  • 97 posts
  • Location:Galati
  • Interests:All about fine tunning!
  • Masina:Astra G, 2001, 3 usi, Z16SE

Posted 22 December 2008 - 10:32 AM

Intrebare: imi poate da cineva niste detalii despre modalitatea de montare a semeringurilor? Ma intereseaza in special metoda "fara desfacut de chiulasa"

Mai de mult am pus si eu intrebarea ta, dar nu am gasit raspuns.
Cand am ajuns la mecanic, mi-a aratat pe motorul meu cu capacul de la chiulasa desfacut ca nu ai cum sa schimbi simeringurile de la supape, fizic nu ai cum sa ajungi la el, tre sa scoti axul cu came pe undeva, ei asta presupune sa cracanezi motorul fata de caroserie, adica sa-l desprinzi dintr-un tampon, sa-i dai jos ditributia daca tot ai ajuns acolo s.a.m.d.
Eu m-am resemnat si asa a urmat povestea cu segmentatul care am descris-o in urma cu cateva pagini pe acest topic.

Uite asa am incalecat pe cei 84 de ponei ai lui Z16SE si am plecat la munte. Craciun fericit!

#207 jE

jE

    Astra Junior

  • Members
  • PipPip
  • 56 posts
  • Location:Cluj-Napoca
  • Masina:Astra G Caravan, Z16SE

Posted 22 December 2008 - 10:40 AM

lpedala, axul cu came se poate scoate fara sa dai jos chiulasa. Asta iti zic sigur, pentru ca, la pasul 1, s-a dat jos axul nou, s-a pus axul vechi, apoi s-a pus inapoi axul nou... fara a se desface chiulasa.

#208 dancuciureanu

dancuciureanu

    Astra Junior

  • Members
  • PipPip
  • 78 posts
  • Location:Iasi
  • Masina:mai multe

Posted 22 December 2008 - 11:14 AM

Axul se scoate si cu motorul pe masina.
P0340 stiam ca nu poate fi de la ax (inca un cuc) sau ECU sa se prajeasca exact atunci, verifica circuit...
La schimb a gresit, cam asa se face http://www.ms-motor-...0004_en_web.pdf

Nici aici nu scapi de mine :up:

Edited by agilu, 22 December 2008 - 11:17 AM.


#209 jE

jE

    Astra Junior

  • Members
  • PipPip
  • 56 posts
  • Location:Cluj-Napoca
  • Masina:Astra G Caravan, Z16SE

Posted 22 December 2008 - 11:42 AM

pai Agile, de tine nu ca sa scap, pe tine te-as muta la Cluj de-as putea.... ;)

#210 SAGHIN

SAGHIN

    Astra Bebe

  • Members
  • Pip
  • 30 posts
  • Location:SLATINA
  • Interests:masinile, muzica etc...
  • Masina:OPEL ASTRA CARAVAN-1600-z16se

Posted 27 December 2008 - 10:23 AM

scuze daca nu postez unde trebuie, dar acesta fiind sectiunea unde eu urmaresc tot timpul postarile, am si eu o intrebare ....la ce foloseste AC cind e cuplata caldura in habitaclu?
In rest va doresc la toti sarbatori fericite si multi kilometri cu astrele voastre.