Jump to content


Photo

Motor 1.6, Z16SE, 62kw/84cp, 8 valve


  • Please log in to reply
372 replies to this topic

#271 dookoo_bv

dookoo_bv

    Astra Bebe

  • Members
  • Pip
  • 18 posts
  • Gender:Male
  • Location:Brasov
  • Masina:Opel Astra G 1.6

Posted 22 April 2011 - 04:44 PM

mai oameni buni, la voi ceva nu e in regula. A mea masinuta suporta toata gama e turatii (de la ~1800-2000 rpm prin oras, mai ales cand mai sunt cateva zile pe salar, si eu mai am mai putin de sfert de rezervor, asa ca trec pe stilul "batraneste", si pana la mers constatnt cu ~3500-4000 rpm, cand merg la soacra-mea, si plec tarziu din Cluj... si nu am chef sa ajung la miezul noptii la Brasov), si saraca imi papa sub 1 l de ulei la 10.000 km. Ati prins voi unele forjate pana la Al de Sus, ca altfel nu imi explic. Gasiti un mecanic capabil, sa vada pe unde va fuge uleiul... sau incercati un ulei mai gros...


nu am putut sa ma abtin. nici la mine nu face asa...iar eu cand ii dau forja....urla saraca....cand ma refer la forja inseamna undeva 5000 - 5300 rpm. ce e drept, am avut problema cu uleiul inainte de primul schimb de am ramas fara el...adica mai ramasese vreun litru (lucru ce m-a invatat sa ma mai uit pe la joja din cand in cand) dar apoi, am pus ulei filtru etc si, surpriza....nu am mai avut consum la ulei deloc. ca si consum, stil sportiv de condus 9 - 10 litrii in oras si inafara cam 6 - 6.5 (mers mai mult peste 140.)

singura mea problema e un croncanit metalic ce se aude atat la relanti cat si in viteze, dar numai cand e ambreajul ridicat si mai ales cand plec de pe loc pana ajunge pe la 2000 de rotatii... ca si rezolare, inca nu sunt decis. unii zic de rulment, altii de cutie...daca e sa imi iau cutie...aveti idee ce cutie am nevoie? F cat? scuze ca am dat dintr-una-ntralta...

ca si concluzie...sunt multumit de ea...si imi e mila sa o dau ... nu stiu de ce... ca am avut cateva mici batai de cap... am schimbat amortizoare fata (am bushit unul intr-o galma deaia ce pun nenorocitii astia pe jos...ma luasem cu unu, aveam cam 120 si uitasem de galma, am franat dar... in ea... nu am ridicat piciorul de pe frana-lucru ce il stiu ca trebuie sa il fac), m-am speriat asta iarna ca facea spuma pe bushon la ulei (acu nu mai face deci era doar de la condens), si croncanitu ala...sincer, prefer sa o opresc pana inchid usile la garaj decat sa o aud ca ma enervez...

#1 Gogu

Gogu

    Astra Sponsor

  • Sponsors
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • countless
  • Gender:Goat
  • Location:Internet
  • Masina:dual p4

Posted yesterday

Depinde de mai multi factori, nu e chiar asa simplu, au explicat deja baietii

#272 gherasimmarian

gherasimmarian

    Astra Fan

  • Members
  • PipPipPip
  • 167 posts
  • Location:iasi
  • Masina:OPEL ASTRA G 1.6

Posted 28 April 2011 - 10:50 AM

1 daca e de la cutie procedeaza asa apasa pedala de abreiaj si tine asa cu motorul pornit daca nu se mai aude atunci e de la cutoie pt ca tu cand apesi pedala decuplezi cutia de motor
2 daca se aude doar cand tii apasat ambreiajul atunci e rulmentul de la ambreiaj

asa am avut si eu un rontait si am schimbat cutia pentru era mai eftin decat de reparat cam 150 euro la dezmembrari
bafta

#273 AAA-opel

AAA-opel

    Astra Bebe

  • Members
  • Pip
  • 44 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Masina:Opel astra 1.6 8V

Posted 14 July 2011 - 06:38 PM

Salut !
Am si eu tipul asta de motor pe opelul meu.
Dusa in ture de 4000-4500 trage destul de tare. este destul de rapida. consum bunicel : mers sportiv 13 l / 100 . mers in 2500 ture : 9l/100 in bucuresti;
- fara probl cu motorul, fara batai fara nimic si are 170 000 km. doar cu EGR pb, dar am curatat si a disparut martorul, nemaiaparand si fara nici o pb in ultimii 1200 km facuti;
- ulei 10w40, consuma f putin, insesizabil;
- am schimbat doar cauciucurile si toba, in rest trebuie sa schimb capetele de bara fata si bielete, de la drumurile din bucuresti.
- - an fab 2001.
concluzie : masina SIMPLA, USOR de intretinut, IEFTINA, numai buna pt BUC. cat si pt autostrazile noastre.


000 astept intrebari in leg. cu modelul ! 000

#274 schumy3009

schumy3009

    Astra Bebe

  • Members
  • Pip
  • 11 posts
  • Gender:Male
  • Location:Brasov
  • Masina:Astra G 1.6- Z16SE

Posted 02 August 2011 - 02:15 PM

84CP nu este prea putin raportat la greutatea masinii, nu mai vb cand aceasta este incarcata de multe ori am impresia ca ptr acest tip de masina trebuiau macar 100CP, una peste alta este un motor f fiabil, din ce stiti si voi la cati km s-a ajuns cu un asemenea motor? si va rog sa imi recomandati ce ulei sa bag in motor acum ca trebuie sa fac schimbul de ulei? acum folosesc un Castrol 15W40 High Milleage ma gandeam sa trec pe un magnatec 10W40 voi ce parere aveti? multumesc


Salutare,
eu folosesc GM 10W - 40 de ceva vreme si sunt foarte multumit.
Numai Bine...

#275 ravencrt

ravencrt

    Astra Bebe

  • Members
  • Pip
  • 7 posts
  • Gender:Male
  • Location:Romania, Arad
  • Masina:Opel Astra G 1.6

Posted 15 November 2011 - 05:12 PM

Salutare.

Eu am din 2008 un Astra G cu motorizarea asta. Avea 76000km cand am luat-o si acum are 95000.
Nu e perfecta, as putea spune ca e chiar mediocra. Nu exceleaza la nimic dar nici nu are vreo boala cronica grava...deci mediocra. Puterea e mica insa cuplul maxim e in zona 2800-3500RPM si se pastreaza destul de mare la turatii mai mari.
Motivul pentru care o iubesc: e simpla. Mult mai simpla fata de alte masini din aceeasi generatie sau mai noi. Pot sa umblu/repar la ea fara sa ma gandesc ca o sa stric alte zeci de device-uri, gadget-uri, optiuni sau mai stiu eu ce....
Piese/accesorii se gasesc peste tot ca la orice Astra si sunt destul de ieftine comparat cu alte marci/modele.

Probleme pe care le am sau le-am avut cu ea:

Martor "check engine" aprins de cand am luat-o: schimbat EGR (costa intre 250 si 700 RON) si s-a stins. Se poate curata sau se poate face update de soft la ECU pentru a "anula" EGR-ul. Cei de la service ziceau ca nu e nici o diferenta (consum vs performante) si costa 100RON. Probabil se gaseste si mai ieftin sau un prieten priceput sa o faca gratis :)

Pornire "dificila" cu motorul cald - pornea cam la 500RPM si trebuia ajutata cu o apasare scurta pe acceleratie: demontat Throttle body (clapeta acceleratie) si curatat atent cu decarburol (sau ceva identic). Era mizerabila si a devenit ca noua :). Problema sa-a rezolvat si chiar mergea mai bine.

Termostat blocat deschis (problema frecventa) - piesa costa 20-30 RON, insa trebuie demontata distributia pentru acces la termostat, deci manopera 200+ RON la service (geniile de la Opel). Cum nu mi-a trcut prin cap sa il schimb odata cu distributia si a crapat dupa nu mai dau jos distributia doar pentru rahatul ala de termostat. Incerc zilele astea sa bag un alt termostat pe traseul de racire.

Pierdea ulei pe la capacul axului cu came din partea opusa curelei de distributie (dreapta cum te uiti la motor): schimbat garnitura (1,5RON) si adaugat putina pasta speciala de etansare (ca pentru baia de ulei). Problema rezolvata.

Cosum ulei: DA, consuma. Mi-a consumat cam 2l intre schimburi (9-10000km) in conditiile in care pierdea destul pe la garnitura de mai sus. Cum tembelul (eu) a descoperit-o doar recent (acu 2 sapt) nu va pot spune cum a scazut consumul de ulei. Revin cu informatia asta.
Un aspect ciudat e ca mi-a consumat mai mult cand am pus 10W decat cand am pus 5W. Nu prea are logica, 5W fiind mai subtire, insa va spun sincer ca asta s-a intamplat....poate imi scapa mie ceva.
Dupa ce am luat-o m-am panicat si eu din cauza consumului, insa dupa sapaturi am aflat ca asta e normal la multe motoare, bezina sau diesel, noi sau vechi, de la diversi producatori. Pana atunci aveam impresia ca numai Dacia are voie sa consume ulei. In cartea de la Opel e trecut un consum maxim acceptat (normal) de 6l la 10000km. In cartea unul VW asemanator scrie 9L la 10000km, deci...m-am linistit.

Alte probleme nu am avut, sau le-am uitat.

Pe ansamblu masina mi se pare foarte ok pentru nivelul meu si pentru asteptarile mele. Daca pun in balanta ce masina e, cat a costat si cum se comporta, eu zic ca e o masina cinstita.

Bafta!




Am si eu o astra 1.6 cu 8 valve din 2001. Si a mea pierde ulei dar nu imi dau seama exact pe unde scapa. Poti sa faci o poza unde e capacul axului cu came?

#276 Midor

Midor

    Astra Bebe

  • Members
  • Pip
  • 3 posts
  • Gender:Male
  • Location:Busteni
  • Masina:Opel Astra 2002, Z 16 SE, hatchback

Posted 19 November 2011 - 07:24 PM

Salutare tuturor, si bine ca v-am gasit! Mi-am cumparat si eu un Astra G Z16SE. Am cautat toata ziua o schema a motorului sau ceva poze dupa care sa-mi fac o minima idee despre amplasarea elementelor despre care se tot vorbeste. Ma puteti ajuta cu o imagine sau un link in care sa vad unde se afla: filtrul de benzina, egr-ul...
Sper ca nu este o cerere prea stupida.
Pana acum am avut dacie berlina, dacie solenza... gata am intrat si eu in europa...
Va multumesc :D

#277 dookoo_bv

dookoo_bv

    Astra Bebe

  • Members
  • Pip
  • 18 posts
  • Gender:Male
  • Location:Brasov
  • Masina:Opel Astra G 1.6

Posted 20 November 2011 - 12:04 PM

FILTRUL DE BENZINA este localizat in partea stanga (partea soferului) am masinii, sub prag langa roata din spate (in fata ei) iar EGR este undeva in partea din spate a motorului (spre parbriz) - o chestie cilindrica...

Edited by al3xz, 14 March 2012 - 08:22 AM.
quote la post-ul precedent


#278 Midor

Midor

    Astra Bebe

  • Members
  • Pip
  • 3 posts
  • Gender:Male
  • Location:Busteni
  • Masina:Opel Astra 2002, Z 16 SE, hatchback

Posted 28 November 2011 - 06:20 PM

Multumesc mult... este un inceput.

Edited by al3xz, 14 March 2012 - 08:23 AM.
quote la post-ul precedent


#279 yustyn

yustyn

    Astra Bebe

  • Members
  • Pip
  • 1 posts
  • Gender:Male
  • Location:craiova
  • Masina:opel astra G caravan

Posted 28 December 2011 - 06:55 PM

84CP nu este prea putin raportat la greutatea masinii, nu mai vb cand aceasta este incarcata de multe ori am impresia ca ptr acest tip de masina trebuiau macar 100CP, una peste alta este un motor f fiabil, din ce stiti si voi la cati km s-a ajuns cu un asemenea motor? si va rog sa imi recomandati ce ulei sa bag in motor acum ca trebuie sa fac schimbul de ulei? acum folosesc un Castrol 15W40 High Milleage ma gandeam sa trec pe un magnatec 10W40 voi ce parere aveti? multumesc

eu te-as sfatuii sa bagi ulei 10W40 DIVINOL eu am acelasi motor la masina mea si de cand iam bagat ulei desta sa schimbat mersu motorului complet. Inainte bagam MOBLI 1 da l-au prostit si in plus e turcesc daca te uiti sub eticheta.daca gasesti baga DIVINOL si mai vb dupa eu sunt din craiova si uleiu mi la adus cineva.SUNT FOARTE MULTUMIT

#280 geo123

geo123

    Astra Bebe

  • Members
  • Pip
  • 1 posts
  • Gender:Male
  • Location:Romania
  • Masina:Astra G z16se & others Cars

Posted 02 June 2012 - 02:46 PM

Salut ASTRACLUB! Din intamplare am avut si eu o perioada un Astra G Hatchback din 2003 adus din germania cu motorizarea Z16SE si aprox 60.000Km(atata arata pa plansa de bord si oricum nu pot baga mana in foc care arata la momentul respectiv tipla din punct de vedere vizual si la drum se comporta in parametri;care parametri ramane sa-i discutam in cele ce urmeaza pentru ca sunt unele chestii hai sa le spun "dubioase"). Am sa va impartasesc cate ceva din experienta mea cu aceasta masina.Daca ati avut ocazia sa conduceti inainte o gama variata de tourisme si aveti o oarecare experienta in domeniul auto veti constata inca din primul KM ca aceasta masina are un comportament foarte diferit fata de alte masini din clasa ei si chiar tourisme in general si ceea ce este ingrijorator este ca diferenta aproape in toate cazurile este in sensul negativ.Multi o lauda ca este simpla si fiabila.Eu unul pe cat de simpla pe a atat de stricacioasa si capricioasa o vad si marturisesc ca nu am realizat nici o economie financiara cu masinuta asta in comparatie cu multe altale mai scumpe si cu,consum mai mare.
Acum sa trecem la obiect:

-Inca de cand rotesti cheia in contact si motorul este rece ve-ti observa ca socul electonic este foarte violent in comparatie cu foarte multe masini(unde de regula nu sare de 1200-1300) si pleaca instant de la turatia de cca 2000rot urmand sa scada gradual pe masura ce se incalzeste pana la regimul normal de relanti.Asta se traduce prin uzura mare la porniri repetate la rece.
-Tot la pornirile la rece isi face simtita prezenta si un suparator zgomot a liniei de tacheti care in functie de uzura nu dispare de tot nici la cald.Alta fiind alta particularitate alui Z16SE.
-In fine, sa pornim la drum! Cu prima rotire de volan mai ales pe loc vom face cunostinta cu servodirectiea greoaie care nu se ajusteaza functie de viteza si implica un efort maricel la viteze mici sau la actionarea pe loc;si bruscarea acesteia pe loc sau la cursa maxima are ca rezultat mai ales in combinatie cu o baterie slaba sau slab incarcata arderea diodelor din puntea de redresare a alternatorului.La viteze de peste 80 km/h se comporta normal.
-De indata ce demaram si ne punem sanatos pe drum(chiar sportiv vorbind)........Dezamagire Totala! Pacat ca este o masina care se muleaza extrem de bine pe sosea si are un comportament foarte bun in curbe la condus sportiv(asta si datorita suspensie mai rigide) cand sub capota salasluieste un motor inert care merge "Ca Vremea";Motorul asta se poate tarai cat de cat decent la traficul si masinile din ziua de azi numai de la 4000rot/min in sus.Orice tentatativa de accelerare mai vioaie(ex. o depasire)in treptele 4 si 5 sub aceasta valoare a turatiei(a nu se intelege ca mai incolo se dezlantue de vai doamne nu mai ca e o idee mai bine) are un raspuns inert( si daca insisti sa apesi pedala ori o iei tare de la inceput ti-o da in nas de toata frumusetea.Am mers si cu logan 15 Dci si cu logan 16 mpi si nu am sesizat aproape nici o diferenta de dinamica in plus, ba din contra loganul pe motorina forjat bine pe turbo intre 4 si 5 mii de ture accelera mai tare ca opelul(facut intrecere)si aici un rol important il are si masa masinii.
-De ce spun ca Z16SE este ca vremea:La cea mai mica panta se simte,Daca bate vantul din fata se simte, Daca pornesti AC zici ca ai pierdut un cilindru, pana si daca mergi cu faza lunga si ai ceva putere audio pe masina ori vreo Lada frigorifica ceve se simte ca trage mai greu.La astea se mai adauga si nr de ocupanti din masina si greutatea bagajului transpotat(mare atentie daca puneti portbagaj deasupra si umpleti masina ca se misca la fel ca 1310 fara injectie); am remarcat dupa mai multe eperimente ca cel putin a mea trage mai greu cu motorul cald(asta la temperatura normala de lucru de 85-90 grade) parca ii scade puterea liniar cu cresterera temperaturii(cel mai bine parca ii convine intre 60 si 70grade)

-Alta particularitate a masinii astea sunt franele: Pedala tine mult mai jos in comparatie cu majoritatea tourismelor si similar cu servodirectia necesita un efort considerabil la apasare pentru o anumita intensitate a franelor(este similar cu comportamentul franelor de pe 1310 di ferenta fiind ca avem ABS) Totusi daca te obisnuiesti cu ele vei constata ca sunt totusi destul de eficace mai putin la franarea de urgenta unde sunt Praf,practic ABS-ul nu isi face treaba cum trebuie si distanta de franare creste cosiderabil(am observat ca nu blocheaza rotile ai controlul in continuare dar4 practic de ce apesi mai tare scade si forta de franare, asta probat cu mai multe masini;practic daca stii sa dozezi frana intr-o situatie de urgenta si nu apuci sa iti intre ABS-UL su iti intra foarte putin a toate sansele sa franezi eficient si sa eviti situatii neplacute.Actionarea violenta la viteze mari are acelasi raspuns inert ca si motorul.Asta mi se pare o chestie foarte urata datorita faptului ca este periculoasa.
Un alt neajuns este pozitionarea foarte proasta a claxoanelor care nu le gasesti cand ti-i lumea mai draga am patit sa nu gasesc butoanele alea in foarte multe situatii periculoase mai ales atunci cand pozitia volanului nu-i pe centru.

Defectiuni Frecvente(multe datorita proastei proiectari a motorului):

-Defectini costisitoare la supape si chiulasa;in ciuda faptului ca are la baza un singur ax cu came si doar 8 supape acestea se rup intr-o veselie.Eu unul am patit-o de 2 ori(de 2 ori in 2 ani mi s-a rupt cate o bucata din palaria une supape si au trebui inlocute si rectificata chiulasa si a costat bani frumosi.
-Tot legat de chiuloasa mai este si proiectarea proasta a ghidurilor si aunor ansamble de pe acolo si consumul de ulei la motorul asta este de 0.6-1L de ulei la 1000 Km;asta fiind practic unul din motoarele cu cel mai mare consum de ulei.Trebuie sa verifici mereu nivelul si sa umbli cu bidoane dupa tine la orice drum.Am mai observat ca ,cosumul este direct proportional cu turatia ori fiind un motor de putere mica te obliga se mergi 90% din timp la turatii ridicate
si va ichipuiti.
-Defectiuni la ambreiaj: S-a fisurat de 2 ori placa de presiune(odata cea originala si inca una replacement dar care a costat mult;si eu unul nu am facut tractari, nu am stilul de a patina ambreiajul sau a tine piciorul pe pedala in timpul mersului)
-Defectiuni repetate la EGR.Nu stiu de ce l-au mai pus.Am scimbat 2 bucati si de astea si mai mult de 1000-1500 KM nu rezista asta in conditile unei benzine de 95 sau Carrera 100 de la Petrom V.
-Probleme de oscilatie a turatiei la relanti si probleme de supraturare la relanti(am a vut in sezonul rece zile cand statea relantiul la 1200 ture chiar daca motorul era cald si nu am gasit solutie la nici una practic revenindu-si singura)
-probleme repetate cu clapeta de acceleratie si cu pornirile grele la cald(de multe ori la cald pornea abia la a doua cheie cu baterie noua de 100A;taiat oala din plastic ca sa incapa)
-defectiuni la alternator(au cedat infasurarile si a trebuit inlocut cu unul intreg de la SH) Cred ca se supraincalzeste cand este foarte cald afara si sunt multi consumatori;Cred ca este o greseala de proiectare si aici
-Rulmentii de la butucurile rotilor fata care eu si senzorul de ABS si costa si aia destul de mult.
-Rulmentii de la Compresorul AC cedeaza destul de usor si huruie rau.
-Senzorul de temperatura exsterioara si fise Bujii.
-Inca un lucru urat este defectarea deasa a termostatului si partea proasta nu este costul acestuia ci inlocuirea lui care necesita desfacerea distributiei a unui tampon motor si suspendarea acestuia si te ju poaiede bani de costa cat nu fac 15 termostate noi(ca ti-o baga ca trebe pusa la punct si alte chestii de genul).Foarte urata proiectare a termostatului.
-O alta chestie care nu mi-a placut sunt butucii rotilor in 4 prezoane si jantele pe 15.Daca vrei sa tunezi masina si sa pui niste jante la moda vei constata ca pe 4 prezoane si 15" oferta este foarte limitata precum si la cauciucurule late pe jante de 15.Un 16" cu 5 prezoane cum au golfurile era minunat.
In rest cam atat de la mine ca v-am plictisit.Ca o concluzie eu o vad o masina foarte stricaciosa atat din proiectare cat si din faptul ca saracul motor este chinuit tot timpul din cauza puterii insuficiente.
O fi o masina buna pentru un pensionar sau o femeie care merge batraneste de ici colo si o tine in 100-110 ca asta e viteza de croazierea la masina asta si care nu o incarca prea mult.

Eu unul as merge pe un Golf IV 1.8 turbo cu ochii inchisi.
Sa auzim de bine si imi pare rau ca nu pot avea prea multe cuvinte de lauda pentru masina asta.Dar cand trece golful racheta pe langa mine si opelul e inert ce mai poate fi de spus.

#281 DJIO

DJIO

    Astra Bebe

  • Members
  • Pip
  • 19 posts
  • Location:Resita
  • Masina:Opel Astra 1.6 8v

Posted 13 June 2012 - 12:53 PM

Geo in unele privinte ai dreptate dar in altele ai avut tu ghinionul de a da peste o masina mai neingrijita mai stricacioasa!! eu am 148 000 km si nu am avut nici o problema la motor! decat consumabile am schimbat :) aaa decat cu compresorul de la AC, pe care l-am reparat!! consumul de ulei este cel normal scris in carte dar e adevarat ca si consuma mult daca mergi cu motorul turat 4000 rot in sus!! Pentru drumurile noastre si pentru un consum decent 100-110 km.h este viteza potrivita! eu personal ma car cu ea mai mult in oras si e ok , mai ales cuplu care incepe de la 2600 :) La drum lung cu masina incarcata suficent si la deal e adevarat cu nu trage prea grozav dar ce sa-i ceri la 84 cp!! E adevarat ca si cu motorul rece se cam aud tacheti la motor, dar dai drumul la muzica si scapi de acel zgomot, sau te gandesti ca ai un diesel :D e mai comoda decat un logan :) Cum o "cresti" asa o ai!! se pot face destule modificari , pt cei care au bani! se pot pune genti in 5 prezoane, discuri mai mari in diametru, ESP ,etc ..chiar si sa schimbi motorul daca vrei cu unul mai puternic!!

#282 aquagen

aquagen

    Astra Fan

  • Members
  • PipPipPip
  • 113 posts
  • Location:Timisoara
  • Masina:Astra G 1.6 Automatic

Posted 06 July 2012 - 02:35 PM

Geo123:

"Dar cand trece golful racheta pe langa mine si opelul e inert ce mai poate fi de spus. "

:LMAO:
Cand sta pe loc o racheta si treci tu pe langa ea, pe jos, atunci si tu pari racheta.
Pe langa mine nu a trecut niciodata un Golf4, daca nu l-am lasat. Nu stiu cum de l-ai lasat tu.
Pe de alta parte este un motor de 1.6 8V 84 caluti, e normal sa nu mearga ca unul de 130 caluti, ca atunci e inutil sa ai multi caluti.
Nu ma sperie golfistii si focusistii, cativa loganisti s-au incordat la maxim, dar nu le-a mers.

Astea sunt amintiri de acum 2, 3 ani, acum conduc batraneste pentru 2 motive:

-carburant si nevasta.

Important Geo123 este pentru ce vrei masina, pentru ca sa mergi ca un om normal sau pentru concurs, iar in cazul asta, va fi tot timpul unul care sa iti ia fata si tot nu vei fi multumit.
In legatura cu nemultumirile tale, iti dau dreptate in privinta intretinerii, daca nu ai grija, nici un motor nu e bun. Si mersul normal, nefortat, mareste viata motorului.




Si din capitoul chestii constructive :

De 3 ani folosesc Castrol Magnatec 10w40, motor 110.000 (ireali cred), dar merge foarte silentios, in relantiu aproape ca nu se aude, stand in parcare la un supermarket de exemplu.
Eu cred ca uleiul Castrol 10w40 este cel mai bun pentru motorul meu.
Inainte am folosit mobil1 5w40 si motorul era putin mai zgomotos.

Iar in legatura cu EGR:

Eu pot merge si cu EGR si fara, asta insemnand placuta de anulare.
EGR are rol de a permite recircularea gazelor nearse si micsorarea noxelor , nu a CO2, ci a mirosului acela de carburant ars, la anumite RPM, de exemplu peste 4000 RPM se inchide si nu se mai face recircularea.

Dupa ce motorul a mers cateva minute, s-a incalzit, pe teava de esapament nu iese nici un fel de miros, nici fum, doar Co2, eu de nebun mi-am bagat nasul aproape de teava de esapament si nu am mirosit nimic, am simitit doar aer cald.
Ca exemplu, am mirosit la fel un Logan cu euro 4 si pe teava mirosea ca o dacie 1410, deci Loganele din 2005, fac pariu ca mai mult de euro 2 nu au.

Mi-am facut 2 placute pentru EGR, din aluminiu, una cu 2 gauri si una cu o singura gaura, de anulare.
Alternez cand cu o placuta , cand cu alta, sa vad daca se schimba ceva la consum sau la putere.
Tot ce pot spune, este ca pana acum nu am observat nici o diferenta, nici macar la partea cu mirosul de la teava de esapament.

Ce am observat este ca daca nu anulez valva EGR, gazele nearse recircula, adica fumul intra din nou si se combina cu aer pentru o eficienta mai buna de consum, dar nu e asa, consumul la mine este acelasi si cu EGR si fara.

Eu recomand anularea EGR, macar pentru faptul ca acele gaze nearse fierbinti, intra din nou in motor si se incalzeste mai tare.
In concluzie, daca aveti probleme cu trepidatii ale motorului, nu EGR-ul e de vina, el sta sau inchis sau deschis.


Daca va mai intereseaza chestii legate de EGR, scrieti.

Edited by aquagen, 06 July 2012 - 05:10 PM.


#283 expertu18

expertu18

    Astra Bebe

  • Members
  • Pip
  • 1 posts
  • Gender:Male
  • Location:ROMANIA, VASLUI
  • Masina:OPEL ASTRA G

Posted 09 July 2012 - 07:16 PM

salut baieti ... am citit posturile voastre dar nu reusesc sa ii dau de cap masinutii mele... opel astra g 1.6 2003, benzina, motor z16se ... porneste greu si ffff greu la cald... adik dupa minim 5min de pauza dac motoru e incalzit si afara e cald invart la automat si cate 15-20secunde...
am curatat egr,curatat clapeta aer ce era fff murdara, schimbat senzor lichid racire motor, schimbat bujii exact dupa modelu motorului... si tot nu ii dau de cap... unde am fost fiecare siau dat cu presupusu ... ba ca e din cauza bujiilor, ba ca e din cauza distributiei (ca ar fi sarita de la punctul fix... ceea ce restu servisurilor miau scoso din start ... zic ei ca masina nar merge asa cum merge acum ...). sincer nu stiu ce sa ii mai fac ... dimineata o ia la sfert cum se zice... intradevar ce nam schimbat este filtru de benzina ce are cam 1 an si 3luni ...dar ar trebui sa imi mearga in suturi daca ar fi infundat ala...ceea ce nu se intampla. eu banuesc fisele sau bobina...dar cum nu imi da nimeni imprumut asa ceva sa pot verifica.. la toate centrele pt dezmembrari au zis ca tre sa le cumpar ca sa pot verifica. asa mai bine mi le cumpar noi... dar parca nas da vreo 5bule aprox pe bobina si fise dupa care sa constat ca merge la fel... debitmetru de aer a fost verificat prin scoaterea mufei si nici o diferenta, ala cu surplusu sau supapa de benzina cum ii mai zice... la fel nare nici un efect daca scot mufa.... daca e si nu ajut deloc din acceleratie la pornirea la cald imi da in bord eroarea P0400 ce zice Exhaust Gas Recirculation Flow Excessive (0C) - Present... ce am inteles eu ca gazele de esapament sunt prea multe si ineaca cumva motoru? sa ramana cumva deskis vreun pic egr si in felu asta sa bage din prima gazele direct in admisie???
Voi ce parere aveti? ce sa mai verific?

#284 salexandrescu

salexandrescu

    Astra Bebe

  • Members
  • Pip
  • 1 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Masina:Astra

Posted 22 July 2012 - 11:51 AM

nu ma poate ajuta nimeni si pe mine ! in legatura cu siguranta de la electroventilator !


Te salut , ai gasit siguranta de la electroventilator ?! si eu am problema asta si nu am gasit decat cu tot cu ventilator si ma costa 1200 RON , te rog mult daca ai gasit da'mi si mie un numar,adresa ceva de unde o pot achizitiona. Multumesc anticipat

#285 florin2000

florin2000

    Astra Fan

  • Members
  • PipPipPip
  • 339 posts
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti
  • Masina:ASTRA G

Posted 11 August 2012 - 02:06 AM

Te salut , ai gasit siguranta de la electroventilator ?! si eu am problema asta si nu am gasit decat cu tot cu ventilator si ma costa 1200 RON , te rog mult daca ai gasit da'mi si mie un numar,adresa ceva de unde o pot achizitiona. Multumesc anticipat

Salut, eu am rezolvat intamplator problema cu siguranta de la electroventilator am gasit-o la dezmembrari la o astra H 1.6 este identica .