Jump to content


Photo

Pana la urma ce Euro am?


  • Please log in to reply
129 replies to this topic

#61 naniacostin

naniacostin

    Astra Elite

  • Elite Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1,741 posts
  • Gender:Male
  • Location:ploiesti
  • Masina:Z60 11890cm cubi 8 in linie 256cai

Posted 21 November 2008 - 05:22 PM

@vali niciodata opel nu a fabricat motoare pe benzina de 2.0l aspirat euro 3 sau 4.si codul motoruli tau este x20xev cum ti s-a spus si la rar.nu este motor de calibra.pur si simplu este un motor montat pe calibra,vectra a, vectra b,astra f,astra g intre anii 1995-2000.
x14xe de asemenea este un motor euro 2 montat pe astra f,tigra,astra g,corsa b.

#1 Gogu

Gogu

    Astra Sponsor

  • Sponsors
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • countless
  • Gender:Goat
  • Location:Internet
  • Masina:dual p4

Posted yesterday

Depinde de mai multi factori, nu e chiar asa simplu, au explicat deja baietii

#62 oopsCam

oopsCam

    Astra Junior

  • Members
  • PipPip
  • 63 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Masina:Opel Astra G 1.8 16v CDX

Posted 25 November 2008 - 07:13 PM

Eu am X16XEL ceea ce inseamna:

X = Euro 2
Y = Euro 3
Z = Euro 4

Nu conteaza ca e din 2001 si e D4 daca seria incepe cu X este Euro 2!

#63 valy_08

valy_08

    Astra Bebe

  • Members
  • Pip
  • 4 posts
  • Location:husi.vaslui
  • Masina:opel astra g caravan

Posted 26 November 2008 - 11:11 AM

si daca seria este wolotgf35y2017095 unde este x-ul? stie cineva sa traduca!?

#64 al3xz

al3xz

    Astra Police

  • Moderators
  • PipPipPipPipPip
  • 1,473 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Masina:Astra H, Z17DTH, Black

Posted 26 November 2008 - 11:23 AM

Asta e seria caroseriei/numarul de identificare; trebuie sa gasesti un cod din 5 sau 6 cifre de tipul xnnxx/xnnxxx, unde x e litera si n e cifra.

#65 valy_08

valy_08

    Astra Bebe

  • Members
  • Pip
  • 4 posts
  • Location:husi.vaslui
  • Masina:opel astra g caravan

Posted 26 November 2008 - 11:37 AM

te rog,poate eu nu-l vad!aveti si briful mare si cel mic +masina!o vind cu 3000!n-am bani pt inmatriculare1!pacat!pozele sunt la fisiere atasate!

Attached Files



#66 al3xz

al3xz

    Astra Police

  • Moderators
  • PipPipPipPipPip
  • 1,473 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Masina:Astra H, Z17DTH, Black

Posted 26 November 2008 - 11:45 AM

Daca nu am chiorat de tot as zice ca nu apare, il poti gasi stantat pe blocul motor la imbinarea cu cutia de viteze, e asezat vertical.

#67 oopsCam

oopsCam

    Astra Junior

  • Members
  • PipPip
  • 63 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Masina:Opel Astra G 1.8 16v CDX

Posted 26 November 2008 - 03:04 PM

te rog,poate eu nu-l vad!aveti si briful mare si cel mic +masina!o vind cu 3000!n-am bani pt inmatriculare1!pacat!pozele sunt la fisiere atasate!



Seria de la motor o gasesti in cartea de Service a masinii daca are asa ceva... Eu zic ca are.. pe prima pagina scrie seria de la motor... Daca nu... deschizi capota si aisa o vezi stantata pe motor... In brief si celalalte acte nu o gasesti... Decat in cartea de Service! :punish:

#68 ovidium

ovidium

    Astra Junior

  • Members
  • PipPip
  • 75 posts
  • Location:Ploiesti
  • Masina:Astra, Z16SE, 2001, 3 usi

Posted 26 November 2008 - 05:14 PM

@valy_08
Sa stii ca cele mai reprezentative poze au fost cele cu Astra ta fotografiata din bloc...parca-parca se vedea seria motorului... :)
Pe Brief nu apare codul motor...nu-l mai cauta degeaba apare numai pe cartea de service si, normal, pe motor.
Pacat ca a trebuit sa inveti pe buzunarul propriu ca inainte de a cumpara ceva (mai ales o masina) trebuie sa te interesezi mai temeinic cu ce se "mananca"...

Edited by ovidium, 26 November 2008 - 05:16 PM.


#69 AlinF

AlinF

    Astra Junior

  • Members
  • PipPip
  • 53 posts
  • Location:Brasov
  • Masina:Opel Astra G 1.4 i hatchback

Posted 26 November 2008 - 06:26 PM

Salut,
Intru si eu in discutie cu doua alte doua topicuri in care am participat, pe aceeasi tema:
http://www.astraclub...?showtopic=6735
http://www.astraclub...?showtopic=6408
Gasiti acolo si locatia exacta a seriei de pe motor, si modul in care cei de la RAR omologheaza masinile.

Si masinuta mea e tot din 2000, cu motor x14xe. A fost omologata ca E2, desi cei de la RAR se declarau mirati ca "masina scoate noxe de E4!". Cu alte cuvinte, cei de la RAR omologheaza masina ca apartinand unei anumite clase de poluare in functie de seria motorului. Cantitatea de noxe eliminate pe esapament conteaza doar pentru validarea verificarii tehnice! Daca masina ta ar scoate mai mult decat limita categoriei din care face parte, nu ai primi ITP-ul. In schimb, daca masina ta scoate mult mai putin decat categoria din care face parte (putandu-se incadra cu usurinta in alta categorie), e doar pentru linistea ta sufleteasca :D.
Din ce am mai aflat si eu, pot sa-ti spun ca, pentru a-ti incadra masina la o norma superioara, trebuie sa te prezinti la RAR cu dovada scrisa (documentele interventiei) conform careia masina ta a fost modificata si respecta conditiile impuse de acea noua norma de poluare. In plus, in functie de agentia RAR pe care trebuie sa o vizitezi (cea din judetul in care ai domiciliul) si experientele anterioare ale oamenilor de acolo, e posibil sa nu-ti recunoasca actele deveditoare ale interventiei despre care vorbim (sa spuna "dom'ne, la noi nu a mai venit nimeni pana acum cu asa ceva. ca sa fie validata, va trebui sa adresati o cerere oficiala conducerii centrale a RAR, care va trata punctual situatia dvs.").
O alta situatie descrisa de cineva de pe acest forum (din Craiova, daca nu ma-nsel) a fost aceea ca omul s-a prezentat la un dealer Opel care i-a dat in mana o foaie conform careia masina lui se incadreaza in norma de poluare x. Acea foaie avea valoarea unui certificat autentic eliberat de fabricantul masinii. Nu stiu daca situatia asta e valabila pt. oricine si oriunde in tara...

Eu, unul, am ramas cu banii dati da-s multumit de cum merge masina (eu am inmatriculat-o in iulie, imediat dupa schimbarea taxei). Singura mea speranta e acum anularea completa a acestei taxe, pentru a-mi recupera banii dati.

Offtopic: ca pe orice forum, e indicat sa nu se deschida mai multe topicuri pt. acelasi subiect - doar eu am vazut cel putin 4 legate de acest subiect in categoria G-benzina :D.
Totusi, tin sa semnalez administartorilor ca functia de cautare pe www.astraclub.ro e cam greoaie. De exemplu, am incercat sa caut topicul asta - http://www.astraclub...?showtopic=6408 - folosind "ce euro" si motorul de cautare de pe site mi-a returnat o eroare de "unul din cuvinte nu are cel putin 3 caractere". in situatia asta stiam exact numele/ descrierea topicului, insa mi-a luat ceva mai mult sa-l gasesc.
As aprecia daca tineti cont si de de observatiile mele.
/Offtopic.

#70 Fr3ak

Fr3ak

    Astra Bebe

  • Members
  • Pip
  • 9 posts
  • Location:Romania
  • Masina:Opel Astra G 1.4 16V

Posted 26 November 2008 - 07:53 PM

Mă, tu ţii cu ursu? :D Exact asta e situaţia mea.

Aş mai avea totuşi o īntrebare: regula asta care o tot văd scrisă pe forum, de diferiţi useri, cu x-e2, y-e3, z-e4, e regula celor de la RAR sau regula producătorului? Nu de alta, dar mi se pare foarte stupidă regula ca să fie de la producător, avānd īn vedere, că eu am x14xe din 2000, iar vecinul are z14numaiştiu din 2001. Adică mie mi se pare ciudat să sară opel-ul de la euro2 la euro4 aşa de repede.

Edited by Fr3ak, 26 November 2008 - 07:54 PM.


#71 al3xz

al3xz

    Astra Police

  • Moderators
  • PipPipPipPipPip
  • 1,473 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Masina:Astra H, Z17DTH, Black

Posted 26 November 2008 - 08:53 PM

@Fr3ak din cate stiu eu normele Euro 2, 3, 4 au fost puse la punct deodata, dar cu intrarea in vigoare la date diferite. Nemtii(ca nu degeaba le zice asa:)) au zis sa incurajeze/grabeasca punerea normelor Euro in practica, pentru asta au creat normele D, acestea avand aceleasi "praguri".
Totul era bine si frumos(pentru noi acum) pana cand s-a schimbat ciclul de testare, o data cu asta desi pragurile sunt aceleasi, nu tot timpul motoarele D4 respecta norma Euro 4.

Repet cele mai sus sunt spicuite de pe net si "din cate stiu eu"!

L.E.: AlinF multumim de "sesizari" vom incerca sa facem o centralizare a subiectului. Pe viitor nu ezita sa ne semnalezi eventualele probleme aici.

L.L.E.: Am lipit cele doua topice similare, si am facut un pic de curatenie

#72 Deathman

Deathman

    Astra Junior

  • Members
  • PipPip
  • 89 posts
  • Location:Arad
  • Masina:Astra G 1.6L 84CP

Posted 26 November 2008 - 11:51 PM

D-ul nu este norma de poluare in Germania, ci norma fiscala.

#73 al3xz

al3xz

    Astra Police

  • Moderators
  • PipPipPipPipPip
  • 1,473 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Masina:Astra H, Z17DTH, Black

Posted 27 November 2008 - 09:34 AM

In romana nu am cautat aseara ... uite ca am gasit acum aici.

#74 AlinF

AlinF

    Astra Junior

  • Members
  • PipPip
  • 53 posts
  • Location:Brasov
  • Masina:Opel Astra G 1.4 i hatchback

Posted 27 November 2008 - 09:35 AM

@Fr3ak: Cronologic, normele de poluare au aparut cam in ordinea asta:
Euro 1 (1993):
- For passenger cars - 91/441/EEC [9].
- Also for passenger cars and light trucks - 93/59/EEC.
Euro 2 (1996) for passenger cars - 94/12/EC (& 96/69/EC)
Euro 3 (2000) for any vehicle - 98/69/EC [10]
Euro 4 (2005) for any vehicle - 98/69/EC (& 2002/80/EC)
Euro 5 (2008/9) and Euro 6 (2014) for light passenger and commercial vehicles - 2007/715/EC
(sursa: Wikipedia - http://en.wikipedia....ssion_standards )
Asta inseamna ca orice model nou (atentie, nu exemplar nou) de masina construit si livrat pe piata dupa respectivele date, trebuie se se incardreze in norma contemporana. Respectiv, un Opel Astra din 2001 (care are motor din seria Z - respectiv model nou, aparut dupa ianuarie 2000), va respecta obligatoriu norma de poluare E3.
Pe de alta parte, nu se interzice vanzarea masinilor model inainte de 2000 (respectiv cu motoare X). Aici apare problema: pe vremea cand a fost introdus motorul X (pe astra g, incepand cu 1998), norma de poluare in vigoare era E2. Chiar daca se stia deja oficial ca se lucreaza la norma E3, si chiar daca motoarele erau construite in asa fel incat sa se incadreze inclusiv in aceasta norma, ca fabricant de masini nu ai cum sa vinzi o masina noua care respecta niste standarde care nu sunt in vigoare. Adica nemtii nu puteau sa vanda masina ca respectand E3, atata vreme cat in nicio tara nu era oficial valabila norma E3. Astfel incat, toate masinile cu motor X au plecat din fabrica ca respectand norma E2 (oficial, in toate actele individuale ale masinilor si in actele doveditoare ale seriilor de fabricatie). In aceste conditii, cei de la RAR nu pot decat sa constate ca masina ta, conform actelor, se incadreaza in norma E2.
Situatia e similara si pentru masini E3-E4. In acest caz, insa, incadrarea masinii intr-o categorie sau alta nu mai tine strict de seria de fabricatie (Z), ci mai degraba de numarul individual de serie al motorului (respectiv carnatul de numere care apare dupa ZaaBBB).

Cu alte cuvinte, nu are rost sa te duci la RAR cu argumente ca "in actele germane apare Dx / Ex", ca nu are niciun rost. Baietii au propriul sistem de catalogare al masinilor si dupa asta lucreaza.
Dupa cum spuneam si mai sus, daca ai acte doveditoare cum ca masina ta a fost modificata de un service autorizat si acum respecta norma de poluare superioara, cei de la RAR nu pot decat sa-ti incadreze masina la categoria superioara. Daca nu - ghinion.
Eu, personal, inteleg politica RAR: daca nu ai o regula bine batuta in cuie, o sa intalnesti foarte multe situatii particulare in care fiecare om o sa vina cu argumentele lui, si o sa fie foarte greu de gestionat sutele de mii de astfel de situatii.
Si, daca tot e "taxa de poluare", de ce sa ne furam singuri caciula pe ideea "masina mea oricum polueaza mai putin, ca stiu eu, am vazut-o cu ochii mei, hai, te rog, incadreaz-o la norma superioara...", atata vreme cat in ultimul an s-a dublat aproape numarul de masini din tara? Sper doar ca, la nivel politic, banii stransi din taxa asta sa fie folositi asa cum ar trebui, pentru limitarea efectelor poluarii auto.


@al3xz: ok, notat, mersi.
Legat de topicuri, doar eu am vazut vreo 4 topicuri similare in categoria "Astra G - Benzina" :D. Doua au fost, dupa cum spui, lipite, da' mai raman asta http://www.astraclub...?showtopic=6408 si asta http://www.astraclub...?showtopic=7621

#75 al3xz

al3xz

    Astra Police

  • Moderators
  • PipPipPipPipPip
  • 1,473 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Masina:Astra H, Z17DTH, Black

Posted 27 November 2008 - 09:57 AM

Unul era inchis, al doilea l-am inchis acum; amandoua se termina cu un link catre aici!