Jump to content


Photo

Cheie buson baie ulei


  • Please log in to reply
13 replies to this topic

#1 vlad_99

vlad_99

    Astra Junior

  • Members
  • PipPip
  • 62 posts
  • Location:Iasi
  • Masina:Astra H 1.4 enjoy plus, moonland

Posted 28 April 2008 - 01:10 PM

Poate cineva sa-mi spuna exact tipul de cheie care se foloseste la desfacerea busonului de ulei la AstraH 1.4?
Maine plec la tara si mi-as lua cu mine ulei+scule ca sa fac un schimb de ulei intre cele "oficiale" pentru ca mi se pare ca arata foarte urat cel din motor.

#1 Gogu

Gogu

    Astra Sponsor

  • Sponsors
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • countless
  • Gender:Goat
  • Location:Internet
  • Masina:dual p4

Posted yesterday

Depinde de mai multi factori, nu e chiar asa simplu, au explicat deja baietii

#2 vic

vic

    Astra Fan

  • Members
  • PipPipPip
  • 184 posts
  • Location:Pitesti
  • Masina:ASTRA H 1.6

Posted 28 April 2008 - 06:51 PM

Sunt doua posibilitati fie Torx fie hexagon. Din pacate nu stiu sa iti spun cifrele exacte care se potrivesc. Exista pe acest forum un manual electronic pt Astra G, busonul de la baia de ulei este acelasi.

#3 amdmarian

amdmarian

    Astra Bebe

  • Members
  • Pip
  • 31 posts
  • Location:Turnu Magurele
  • Masina:opel astra caravan H 1,7 CDTI 2005

Posted 27 July 2009 - 06:14 AM

pentru busonul de ulei trebuie chieie de 22 tubulara sau inelara si pt. filtru de ulei de 32 trebuie

#4 carmina

carmina

    Astra Fan

  • Members
  • PipPipPip
  • 106 posts
  • Masina:o Astra

Posted 20 August 2009 - 01:27 PM

Poate cineva sa-mi spuna exact tipul de cheie care se foloseste la desfacerea busonului de ulei la AstraH 1.4?


probabil ca ai schimbat de multa vreme uleiul dar poate mai vrea sa stie si altcineva, se foloseste un torx de 40.

#5 13nov

13nov

    Astra Bebe

  • Members
  • Pip
  • 16 posts
  • Location:BUCURESTI
  • Masina:ASTRA GTC 1.9 120cp

Posted 19 May 2010 - 08:17 AM

Pentru motorul 1.9 z19dt stie cineva pentru busonul de golire si filtrul de ulei ce chei se folosesc?

Edited by 13nov, 19 May 2010 - 08:17 AM.


#6 tarjaturunen

tarjaturunen

    Astra Bebe

  • Members
  • Pip
  • 1 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Masina:astra H 1,6

Posted 25 August 2010 - 09:46 PM

salut,

se merita schimbat pe deasupra(pe la joja) au o pompa am vazut ,banuiesc ca nu iese tot??

#7 gabi_mott

gabi_mott

    Astra Fan

  • Banned
  • PipPipPip
  • 312 posts
  • Gender:Male
  • Location:galati
  • Masina:opel astra 1,7dtu

Posted 31 August 2010 - 03:38 PM

nu e recomandat sa se scoata pe la joja decat daca e vreo urgenta de asta pompele alea sunt in special pe la benzinarii in caz de URGENTA

#8 gabi_mott

gabi_mott

    Astra Fan

  • Banned
  • PipPipPip
  • 312 posts
  • Gender:Male
  • Location:galati
  • Masina:opel astra 1,7dtu

Posted 02 December 2010 - 04:53 PM

pt schimb ulei astra H 1.9cdti se foloseste o cheie de 32 inelara scurta( adica taiata ca nu incape) sau o tubulara de 32 si pentru baie de ulei o cheie de 12
PS sa folositi tubulara sau inelara cu 6 laturi NU cu 12 ca e dintr un material foarte moale surubul eu am stricat capu surubului de la baie de ulei si am fost la service mi-a sudat o piulita peste cea veche si am reusit sa scot surubul cost total in cazul in care aveti capu in coltzuri ca al meu ...130 ron buson nou + manopera sudat si elevetor asa ca aveti grija

Edited by gabi_mott, 02 December 2010 - 05:11 PM.


#9 alexx1402

alexx1402

    Astra Fan

  • Elite Members
  • PipPipPip
  • 478 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ro
  • Masina:Astra H sw 1.9CDTI z19dt-120hp

Posted 02 December 2010 - 09:55 PM

pt schimb ulei astra H 1.9cdti se foloseste o cheie de 32 inelara scurta( adica taiata ca nu incape) sau o tubulara de 32 si pentru baie de ulei o cheie de 12
PS sa folositi tubulara sau inelara cu 6 laturi NU cu 12 ca e dintr un material foarte moale surubul eu am stricat capu surubului de la baie de ulei si am fost la service mi-a sudat o piulita peste cea veche si am reusit sa scot surubul cost total in cazul in care aveti capu in coltzuri ca al meu ...130 ron buson nou + manopera sudat si elevetor asa ca aveti grija

Cheia necesara pentru busonul de golire e de 13, nu 12.

#10 gabi_mott

gabi_mott

    Astra Fan

  • Banned
  • PipPipPip
  • 312 posts
  • Gender:Male
  • Location:galati
  • Masina:opel astra 1,7dtu

Posted 03 December 2010 - 04:24 PM

Cheia necesara pentru busonul de golire e de 13, nu 12.

ei cine se apuca de treaba nu se duce cu o singura cheie banuesc ca are o trusa...

#11 alexx1402

alexx1402

    Astra Fan

  • Elite Members
  • PipPipPip
  • 478 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ro
  • Masina:Astra H sw 1.9CDTI z19dt-120hp

Posted 03 December 2010 - 08:13 PM

La fel am patit si eu cu busonul de golire, era strans in draci. Am incercat cu tubulare, inelare... pana la urma l-am dat jos cu o dalta mica si un ciocan. Busonul l-am refolosit pentru ca nu aveam de unde sa iau altul. Cu cheia nu se mai putea desface pentru ca s-a deformat hexagonul, la strangere a mers fara probleme - nu scapa
Ma gandesc ca la urmatorul schimb sa polizez hexagonul busonului, il fac rotund si sudez peste o piulita pt cheie de 19.
Poate o sa fac un mic "tutorial" / dar pana atunci mai e... nu am decat 1700km cu actualul ulei.
off: Eu schimbul de ulei si toate filtrele le fac acasa + multe altele. Decat sa dau bani la service pe manopera prefer sa dau bani pe scule (daca nu le am). De ex: pt filtrul de motorina avem nevoie de un torx tubular care imi lipsea. Am comandat un set complet de pe net (70lei) si acum il schimb eu fara niciun cost pt manopera + sculele care imi folosesc si pentru alte operatiuni.

Edited by alexx1402, 03 December 2010 - 08:24 PM.


#12 gabi_mott

gabi_mott

    Astra Fan

  • Banned
  • PipPipPip
  • 312 posts
  • Gender:Male
  • Location:galati
  • Masina:opel astra 1,7dtu

Posted 05 December 2010 - 07:27 PM

La fel am patit si eu cu busonul de golire, era strans in draci. Am incercat cu tubulare, inelare... pana la urma l-am dat jos cu o dalta mica si un ciocan. Busonul l-am refolosit pentru ca nu aveam de unde sa iau altul. Cu cheia nu se mai putea desface pentru ca s-a deformat hexagonul, la strangere a mers fara probleme - nu scapa
Ma gandesc ca la urmatorul schimb sa polizez hexagonul busonului, il fac rotund si sudez peste o piulita pt cheie de 19.
Poate o sa fac un mic "tutorial" / dar pana atunci mai e... nu am decat 1700km cu actualul ulei.
off: Eu schimbul de ulei si toate filtrele le fac acasa + multe altele. Decat sa dau bani la service pe manopera prefer sa dau bani pe scule (daca nu le am). De ex: pt filtrul de motorina avem nevoie de un torx tubular care imi lipsea. Am comandat un set complet de pe net (70lei) si acum il schimb eu fara niciun cost pt manopera + sculele care imi folosesc si pentru alte operatiuni.



unii mecanici de la service folosesc pistol pneumatic si de aia sunt asa de stranse...si se ma intampla si o " SUDURA" intre baia de ulei care e din aluminiu si buson care e din fier se intampla si la jantele de aluminiu cand incerci sa le dai jos nu ies nici sa le rogi...se formeaza un oxid...mie nu mi-a pilit busonul, a sudat direct pe el o piulita si am comandat bushon de la VALY am dat 38 lei pe el ...mecanicul imi spunea ca a vazut toate prostiile in loc de bushon de la suruburi inprovizate pana la bujii NU RECOMAND asa ca incaodata mare grija daca se strica filetul de la baie e grav stiu ca ajunge undeva la 1000 lei

#13 alexx1402

alexx1402

    Astra Fan

  • Elite Members
  • PipPipPip
  • 478 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ro
  • Masina:Astra H sw 1.9CDTI z19dt-120hp

Posted 05 December 2010 - 10:00 PM

unii mecanici de la service folosesc pistol pneumatic si de aia sunt asa de stranse...si se ma intampla si o " SUDURA" intre baia de ulei care e din aluminiu si buson care e din fier se intampla si la jantele de aluminiu cand incerci sa le dai jos nu ies nici sa le rogi...se formeaza un oxid...mie nu mi-a pilit busonul, a sudat direct pe el o piulita si am comandat bushon de la VALY am dat 38 lei pe el ...mecanicul imi spunea ca a vazut toate prostiile in loc de bushon de la suruburi inprovizate pana la bujii NU RECOMAND asa ca incaodata mare grija daca se strica filetul de la baie e grav stiu ca ajunge undeva la 1000 lei

Pai in felul asta ce fac, mai adaug la fiecare schimb cate 40lei si pt buson nou? Eu vreau sa fac in asa fel sa obtin o "priza" mai buna intre cheie si buson. Trebuia sa faca surubul ala putin mai lung, in felul asta nu mai aluneca pe cheie.
Un strungar priceput ar putea face un buson (dintr-o singura bucata de metal) adaptat la orice marime de cheie - asta ar fi cea mai sigura metoda
Metoda cu sudura nu cred ca implica vreun risc atat timp cat nu te atingi de filet si de partea care se etanseaza.
Pt cei care nu stiu, asa arata busonul:Posted Image
Cod: 93183669

Edited by alexx1402, 05 December 2010 - 10:08 PM.


#14 gabi_mott

gabi_mott

    Astra Fan

  • Banned
  • PipPipPip
  • 312 posts
  • Gender:Male
  • Location:galati
  • Masina:opel astra 1,7dtu

Posted 06 December 2010 - 06:51 PM

da asta e buba lor e prea scurt capu busonului dar cu o tubulara infipta pana la baza surubului nu sunt probleme eu nu am bagat tubulara pana la fund de asta am patit ce am patit ... si era si foarte strans ce-o drept :D acum nu mai am probleme...am schimbat ulei acum 2 zile il schimb la 6000-8000 desi e ulei pt 20 000km
la motorina se face apa uleiu dupa 1000km

Edited by gabi_mott, 06 December 2010 - 06:51 PM.