Jump to content


Photo

Schimbare Garnitura Chiuloasa


  • Please log in to reply
4 replies to this topic

#1 c14nz

c14nz

    Astra Fan

  • Seller
  • PipPipPip
  • 127 posts
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Masina:Astra

Posted 09 June 2008 - 06:13 PM

Tot vine vacanta si am mai mult timp liber asa ca ma gandeam sa ma apuc de lucrat un pic la motor, sa-l pun la punct....schimbat garnituri, curatat galeriile de aer, schimbat unele filtre.....cele mai multe nelamuriri sunt legate de garnitura de chiloasa....in prima faza mi se pare o chestie simpla....dai jos, cureti, pui una noua si strangi suruburile.....dar am citit in cartea tehnica si acum nu mai pare asa de usor

1. La schimbarea garnituri e obligatoriu sa folosesc o cheie dinamometrica la strangerea suruburilor, nu exista o alta metoda? (nu de alta dar e cel putin 2.5 mil una)
2. Trebuie sa schimb neapart si cele 10 suruburi?
3. Daca as face rost de cheie trebuie sa procedez cum scrie in carte la strangerea suruburilor?
4. Ceva sugestii folositoare din partea celor care au schimbat garnitura sau au asistat la schimbarea ei?

Azi am cumparat unele garnituri printre care si garnitura de chiuloasa, sper sa fie cea buna de firma producatoare nu stiu nimic Victor Reinz...
Posted Image
e buna? :D

Edited by c14nz, 09 June 2008 - 06:16 PM.


#1 Gogu

Gogu

    Astra Sponsor

  • Sponsors
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • countless
  • Gender:Goat
  • Location:Internet
  • Masina:dual p4

Posted yesterday

Depinde de mai multi factori, nu e chiar asa simplu, au explicat deja baietii

#2 sabinilie

sabinilie

    Astra Fanatic

  • Elite Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1,378 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Masina:Astra G Z17DTL, Family, Electric, Beauty, Adria, Drumuri Grele, Climatronic, Alarma

Posted 10 June 2008 - 08:50 AM

Din cate stiu eu, se strange in X la sfasit...
Si nu trebuie strans de tot un surub si apoi sa treci la altul... Ci progresiv cateva filete la fiecare...

Cat despre cheie... NU stiu ce sa-ti spun... Daca ai ochiul format (mai bine spus mana), NU cred ca-ti trebe... Dar daca NU ...

#3 salfkm

salfkm

    Astra Elite

  • Elite Members
  • PipPipPipPipPip
  • 2,118 posts
  • Gender:Male
  • Location:Oradea
  • Masina:C20LET POWER

Posted 10 June 2008 - 09:27 AM

Firma care produce aceste garnituri este una foarte buna,deci ai facut o alegere buna.Legat de schimbatul garniturii de chiuloasa este in felul urmator:nu trebuie sa schimbi suruburile,sunt bune cele pe care le ai,iar cu stransul este nasoala treaba pt ca fara cheie dinamometrica risti sa strici tot ceea ce vrei sa faci.Suruburile trebuie stranse cat scrie pe garnitura de chiuloasa ca suporta,degeaba scrie in cartea tehnica a masinii o valoare daca garnitura este de alt fel implicit nu mai respecti valoarea data de fabrica ci valoarea care este pe garnitura.La aceste tipuri de garnituri daca bine imi aduc aminte forta de strangere este de 25Nm,deci fara cheie dinamometrica nu stiu cum vei sti tu daca ai ajuns la valoarea asta sau nu.Legat de modul de strangere,cum a spus si Sabinilie suruburile se strang progresiv insa se incepe din mijloc si se merge catre laterale,sfatul meu este ca daca nu ai mai facut asa ceva si nu ai nici cheie dinamometrica mai bine sa te duci la cineva care stie pt ca altfel vei cheltui bani in plus

#4 c14nz

c14nz

    Astra Fan

  • Seller
  • PipPipPip
  • 127 posts
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Masina:Astra

Posted 10 June 2008 - 11:20 AM

ca de obicei "salfkm" imi dai raspunsuri bune si prompte :) ........despre modul de scoatere si punere a suruburilor am citit si in cartea tehnica si se face in felul urmator......se face in forma de spirala la desfacere incepand din exterior spre interior in prima faza cu 1/4 dupa care cu 1/2 dupa care se scot complet suruburile iar la strange se incepe din centru spre exterior..........numai ca in cartea se specifica ceva in legatura cu forta de strangere care difera fata de ce scrie in pliantul venit cu garnitura si anume......

in carte scrie asa: primul pas - 25 nm (cu cheia dinamometrica); pasul 2 - 60 de grade; pasul 3 - 60 de grade; pasul 4 - 60 de grade;
in pliant scrie asa: primul pas - 25 nm (cu cheia dinamometrica); pasul 2 - 2x60 de grade; pasul 3 - 30 de grade; pasul 4 - 15 min motorul sa mearga la 80 de grade; pasul 5 - 30 de grade

treaba e naspa....deoarce acesta forta de 25nm nu o voi stii decat daca voi folosi o cheie dinamometrica, cu o astfel de cheie treaba ar fi foarte simpla....incep la strangere din interior in forma de spirala spre exterior si strang toate suruburile la 25nm dupa care tot in forma de spirala de la int > ext strang la cate grade mi se cere.....va trebui sa vad daca reusesc sa imprumut una de la un service desi nu cred de cumparat inca nu stiu ce sa spun avand in vedere ca e 2.5 mil cam.......daca gasesc una mai ieftina cu vreo 50% o cumpar pt ca vreau sa fac aceasta operatie eu (eu poate e impropriu spus avand in vedere ca eu nu as avea curaj sa ma bag acolo, o va face unchiul meu care are experienta la motoare iar eu voi asista si voi da o mana de ajutor)

e bine ca mi-ai spus de suruburi ca nu e obligatoriu sa pun noi.....desi ceva nu inteleg.....se spunea ca orificile suruburilor de la chiuloasa trebuie curatate foarte bine de urme de ulei sau urme de lichid de racire....totul bine si frumos pana cand te uiti in pliantul de la curea unde spunea ca suruburile trebuie unse pe partea cu filetul si in partea de sus sub cap....sub cam am inteles ca trebuie ca sa alunece la strange si sa poti face strangerea cum trebuie....dar pe filet daca ung o sa ajung in orificile de care am spus mai sus, cica daca am ulei sau lichid de racire acolo sunt sanse sa crap blocul motor

si o ultima nelamurire momentan in legatura cu seria de pe chiuloasa si cea de pe ambalaj care difera....atasez o poza mai jos
Posted Image
diferenta apare in primul set de cifre 60 pe garnitura 61 pe ambalaj. in pliant nici nu gasesc 60

si sa nu uit.....suruburile voastre cum sunt?....ma refer la cele 10 suruburi de la chiuloasa....pt ca eu vad ca in pliant specifica ca trebuie suruburi in stea.....eu din ce am pe masina vad ca-s hexagonale, oare sa fi schimbat cineva garnitura si sa fi pus suruburi de aiurea? daca da unde gasesc si cam cat ar fi niste suruburi cum trebuie in stea?

edit: am gasit cheie dinamomterica la un magazin de langa mine.......e intre 19-110nm iar pretul e 90 de lei.......pretul e bunicel......acum ma gandesc sa o iau sa nu o iau :D

Edited by c14nz, 10 June 2008 - 01:36 PM.


#5 salfkm

salfkm

    Astra Elite

  • Elite Members
  • PipPipPipPipPip
  • 2,118 posts
  • Gender:Male
  • Location:Oradea
  • Masina:C20LET POWER

Posted 10 June 2008 - 03:05 PM

In primul rand ma bucur ca ai inteles in felul in care ti-am explicat,legat de forma suruburilor la fel sunt si la mine,adica hexagonale,stai linistit nu iti fa atatea probleme pt ca daca stau si ma gandesc bine cam 20% din ce scrie in manualul de reparatii se face in felul in care spun ei,in rest cam fiecare are alte modalitati.Legat de chestia cu vazelina,este bine sa pui pe tot surubul(cu exceptia capului bineinteles),insa sa folosesti o vazelina de calitate.Chestia cu curatatul chiuloasei intradevar este bine sa o faci,asta pt a preveni orice incident neplacut dar cum ti-am mai spus,nu e chiar asa cum spun cei care au facut manualul,asta poti sa intrebi orice mecanic care are ceva experienta si ai sa vezi ce iti va spune si el,iar cu faptul ca difera codurile de la chiuloasa,respectiv garnitura,stai linistit,cand o pui pe blocul motor te uiti ca sa se potriveasca perfect,toate gaurile sa fie unde trebuie si nu vei avea probleme.Bafta