Jump to content


Photo

Cum schimb siguranta termica aeroterma


  • Please log in to reply
61 replies to this topic

#1 electronistul

electronistul

    Silent Astra

  • Members
  • 0 posts
  • Gender:Male
  • Location:cluj
  • Masina:astra j

Posted 22 September 2008 - 04:16 PM

Dat fiind ca e o problema care apare des, din cate am citit pe forumul nostru (si pe altele), m-am decis sa descriu si eu rezolvarea ei. Deci ... nu merge ventilatorul aerotermei decat pe treapta 4 (maxim), ceea ce e foarte enervant - nu mai poti asculta muzica la volum mic, nu te mai intelegi om cu persoana in masina, de multe ori e prea mult sa sufle aer asa vitejeste.
Problema mea ? A venit toamna, anotimp ploios si rece, si bineinteles ca am nevoie sa directionez aer caldut catre parbriz, care se abureste, lucru destul de nasol daca merge doar treapta 4. Pe deasupra, chiar daca trec peste inconvenientul acustic si cuplez aeroterma la maxim, se aburesc geamurile masinii instant.

Care e defectul ? S-a ars o siguranta termica, aflata pe blocul de rezistente al ventilatorului aerotermei, prin care circula curentul necesar actionarii acestui ventilator, pe treptele 1-2-3. (Treapta 4 e "pe direct", cum s-ar spune).
Cauza acestui defect (la mine): am pozitionat gresit deflectorul apei de deasupra filtrului de polen (protectia), cand l-am schimbat, din graba. Drept urmare, a intrat apa pe-acolo si mi-a umezit filtrul de polen (l-am luat bucati-bucatele de-acolo pe cel vechi), si probabil ca s-a prelins ceva apa pe mufa rezistentelor. De aici e un pas scurt la scurtcircuit :'> , si siguranta a facut pufff.

Se procedeaza la demontarea chederului, protectiilor de plastic si a filtrului de polen, ca in poza urmatoare. Blocul rezistentelor se afla in partea dreapta cum te uiti la masina, sub filtrul de polen. Inainte sa va apucati sa desurubati surubul cu cap torx, scoateti mufa cu multe fire si cei doi papucei de alimentare. E destul de greu sa-i demontati dupa ce ati desfacut surubul. Apoi, cu atentie si dibacie, scoateti rezistentele de acolo. Cam asa arata:

Posted Image
Posted Image

si cam asa arata la mine :pardon: :

Posted ImagePosted Image
Posted Image

Aici vedeti blocul meu de rezistente, cu siguranta termica arsa (care e de 184 de grade - asta sa cumparati de la magazin). eu am luat de ~150 de grade, ca n-am stiut de care e, dar merge oricum. Vedeti ca nu se poate lipi cu fludor si pistol de lipit (ciocan, sau ce mai aveti), ca siguranta ... e termica, ceea ce inseamna ca daca trece de pragul de X grade, s-a terminat. In consecinta, am lipit doi papucei de alama (cum se folosesc la diverse conexiuni prin masina si nu numai) de capetele sigurantei arse, pe care am montat siguranta noua:

Posted Image

Nu recomand sa mergeti pe principiul "sarma e cea mai fiabila siguranta", cum zicea un coleg de-al meu. E pusa acolo cu un scop anume, nu vreti mai tarziu sa aveti de schimbat motorul ventilatorului, sau sa luati foc, Doamne fereste!
Dupa aceasta operatiune, se monteaza in ordine inversa, bineinteles cu un filtru de polen nou, si cu mare atentie sa potriviti plasticul de deasupra la locul stabilit de producatorul masinii, ca sa nu aveti inca o data aceeasi surpriza. Si ... aveti iarasi functionale toate vitezele aerotermei.
Cam asta e tot :friends: Have fun !

#1 Gogu

Gogu

    Astra Sponsor

  • Sponsors
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • countless
  • Gender:Goat
  • Location:Internet
  • Masina:dual p4

Posted yesterday

Depinde de mai multi factori, nu e chiar asa simplu, au explicat deja baietii

#2 bizu19

bizu19

    Astra Police

  • Super Mod
  • PipPipPipPipPip
  • 2,886 posts
  • Gender:Male
  • Location:Brasov
  • Masina:Opel Astra F, hatchback, X16SZR,automatic

Posted 22 September 2008 - 04:30 PM

ai pus punctul pe "i"...felicitarile mele pentru postare (si banuiesc ca nu numai ale mele) :clapping5jp:

#3 nutzu

nutzu

    Astra Bebe

  • Members
  • Pip
  • 12 posts
  • Location:Brasov
  • Masina:OPEL ASTRA F-1.6-1992

Posted 22 September 2008 - 07:34 PM

Asa e, e perfect felul in care ai tratat problema.
Acum, eu ori eram atat de orb incat nu am vazut rezistenta aia acolo, ori s-a ars atat de tare incat a sarit de tot de la locul ei, ori.... dar eu nu am vazut-o asa cum era in fotografia de la tine si crede-ma ca am scos piesa aia afara si am studiat-o si... .
Felicitari si din partea mea. :up: :clapping5jp:

#4 electronistul

electronistul

    Silent Astra

  • Members
  • 0 posts
  • Gender:Male
  • Location:cluj
  • Masina:astra j

Posted 23 September 2008 - 08:28 AM

Multumesc de aprecieri :'> , sper sa fie de un real folos celor care cauta rezolvarea acestei probleme.

#5 djsevenpink

djsevenpink

    Astra Fan

  • Members
  • PipPipPip
  • 231 posts
  • Location:Beresti, Galati
  • Masina:Astra F C 16 NZ 1991

Posted 28 September 2008 - 04:56 PM

nota bene pentru poze si detalii. ar mai fi ceva de adaugat, eu am schimbat chederul dintr-e parbriz si celalalt plastic si acum nu se mai umezeste filtrul de polen. mai sigur daca plasticul e torsionat din cauza soarelui (intemperii) se adauga pe interior, sub chederul original un alt cheder cauciucat care e 2 lei M. eu asa am facut si merge perfect.

#6 ozzy_008

ozzy_008

    Astra Bebe

  • Members
  • Pip
  • 25 posts
  • Location:Iasi, Romania
  • Masina:Opel Astra F 93 1.4

Posted 02 November 2008 - 03:19 PM

Salut. Eu am o mica problema cu draga mea masina care mi-a mancat enorm de multi bani. Inafara ca mie ventilatorul nu imi merge decat pe treapta 3. dar atunci cand merge baraie intr-un hal fara de hal. Si de parca toate astea nu ar fi de ajuns pe centru mie nu imi baga aer la fel de cald ca pe laterale si pe mijloc tot timpul imi baga aer chiar daca e oprit si nu e dat sa bage aer de afara. Nu mai zic ca am aceeasi problema si cu tremuratul la relanti dar toate la timpul lor. Daca stie cineva ce piesa trebuie sa schimb ca sa nu mai baraie ar fi perfect. Va multumesc

#7 george_sibiu

george_sibiu

    Astra Bebe

  • Members
  • Pip
  • 15 posts
  • Gender:Male
  • Location:Romania, Sibiu
  • Masina:Opel Astra F 1.6 16v ,X16XEL ,1995, 74kW , 101cp

Posted 28 December 2008 - 02:36 PM

Salutare tuturor.Am si eu o problema si nu stiu nicicum sa ii dau de cap.Peste noapte imi ingheata geamurile toate si daca spre exemplu dimineata o pornesc stau cu ea in parcare 5 min si ii dau pe dezaburire si nu merge nicicum .Problema e ca imi baga caldura f repede dar ma intreb de ce nu mi se dezaburesc geamurile.Si seara spre ex la fel plec cu masina mi se aburesc geamurile si numai cu carpa le pot sterge, iar trapa e totimpul umeda.Care ma puteti ajuta si pe mine , va rog.

Edited by george_sibiu, 28 December 2008 - 02:36 PM.


#8 bizu19

bizu19

    Astra Police

  • Super Mod
  • PipPipPipPipPip
  • 2,886 posts
  • Gender:Male
  • Location:Brasov
  • Masina:Opel Astra F, hatchback, X16SZR,automatic

Posted 28 December 2008 - 02:56 PM

Sint mai multe posibilitati:
1. filtru de polen murdar;
2. plasticul de la baza parbrizului nu mai etanseaza pe parbriz (are si un fel de cheder acolo) si iti picura apa pe filtrul de polen;
3. radiator incalzire fisurat..."gusta" condensul de pe parbriz si daca e dulce e clar ca e radiatorul de incalzire;
4. butonul de recirculare apasat.
Verifica si da-ne de veste.

#9 MechaniX

MechaniX

    Astra Bebe

  • Members
  • Pip
  • 21 posts
  • Location:Bucuresti
  • Masina:Opel Astra F GL 1.4 1992, hachback (C14NZ)

Posted 19 January 2009 - 09:05 AM

Salut everybody...
Salut electronistul, super post.

Intradevar la astra mea (C14NZ '92 cheala) se arsese siguranta termica de 184 si imediat ce am schimbat-o a mers aeroterma pe toaoe vitezele. Dar dupa 100 de metri s-a ars siguranta electrica de 30A pe tabloul electric al masinii de la ventilatoare.

Pusa pe direct merge dar, schimbata, acea siguranta arde tot timpul, si am observat ca siguranta tine daca masina sta sub 86-88 de grade, dar daca ajunge la 90 se arde imediat. (Iar in ***ina asta de orash nu ai cum sa nu ajungi cu motorul la 90 decat daca mergi doar noaptea intre 00:00 si 02:00)

Ai cumva vreo idee de ce se intampla asta?
Acel corp pe care este montata siguranta termica are la capatulm din stanga (pe poza) un fel de pin mare si catziva puini mai micutzi - aia in ce trebuie sa faca contact. As putea sa fac vreun scurt pe acolo?

#10 h0rm0n

h0rm0n

    Astra Elite

  • Elite Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1,373 posts
  • Gender:Male
  • Location:Vestul Sălbatic, Timişoara
  • Interests:maşini
    homemade stuff's

    The F's life is stable !
  • Masina:Opel Astra F-CC

Posted 19 January 2009 - 12:47 PM

am inteles ca ti s-a ars din nou..

la mine nu merge treapta 1!

sper ca nu o sa am probleme, dupa ce cumpar altu nou (Siemens - 110 ron)

#11 electronistul

electronistul

    Silent Astra

  • Members
  • 0 posts
  • Gender:Male
  • Location:cluj
  • Masina:astra j

Posted 19 January 2009 - 01:04 PM

Merci de aprecieri, MechaniX. :'>
Am prostul obicei de a dezgheta parbrizul dimineata cu o sticla de apa calda, adusa din casa. Problema e ca dau drumul la motor, la aeroterma (pe 2), si ma apuc de dat gheata jos ... cu apa. Probabil ca unul din chederele mele nu sta foarte bine pe-acolo si se infiltreaza apa, si cade exact pe rezistentele astea, prin filtrul de polen (l-am gasit o data imbibat de apa - era mamaliga). Voi incerca sa etansez mai bine de data asta, poate-i fac un soi de protectie, sa nu mai cada apa acolo, dar pe vremea asta nu am nici un chef sa bibilesc acolo. :((

Edited by electronistul, 19 January 2009 - 01:05 PM.


#12 MechaniX

MechaniX

    Astra Bebe

  • Members
  • Pip
  • 21 posts
  • Location:Bucuresti
  • Masina:Opel Astra F GL 1.4 1992, hachback (C14NZ)

Posted 19 January 2009 - 02:28 PM

Imi pare rau sa aud asta, elecronistul, dar ma bucur, si bucura-te si tu, ca macar eu invat ce sa evit di ce ai gresit tu...
Eu am fost foarte atent la toate chederele de acolo si la filtru.

Am aplicat solutia ta. Este relativ usor de facut si, daca esti un pic tehnic (eu nu sunt foarte tehnic), schimbatul acelei sigurante face diferenta!

Pe de alta parte, pentru a schimba siguranta trebuie scos blocul de rezistente. Odata scos am realizat ca are UN MECANISM DE CONECTARE IN AEROTERMA absolut ciudat :punish: - Un fel de PIN indoit (care nu este deloc evident din poze) din care mai apare doar o fasie in unghi drept. Pe langa el mai sunt cativa pini mici (care la mine erau strambi si i-am lasat asa) Precizez ca pentru a scoate acel bloc de rezistente cu mufa a trebuit sa bag degetul pe dupa ea in aeroterma si sa o deplasez in sus (era originala si bine asezata la locul ei).

Odata schimbata acea mica termorezistenta de 185 am presupus ca intregul bloc de rezistente (mufa) se pune la loc la fel cum am scos-o. Problema este ca atunci cand am pus la loc, in (presupusa) "mufa mama" a aerotermei, ea a intrat usor si sta relativ "liber" acolo (cred ca face ea contact pe undeva, jos, unde nu pot vedea cu ochiul liber pentru ca porneste aeroterma).

Odata asezata la locul ei a si motorul pornit, ventilatorul a plecat pe toate cele 3 vitezele. Dar cum am ajuns pe la Doamna Ghica, unde isi dau Vinerea intalnire, 3000 de familii cu masini in acelasi timp, motorul a ajuns de la 80 la vreo 90-92 si am simtit miros de ars. Am banuit ca e de la ventilator asa ca l-am oprit complet. Odata iesit din Bucuresti, pe ninsoarea aia de poveste :'> eu am incercat aeroterma pt dezaburire si NU MAI MERGEA DE LOC.

Nu putea fi decat sigurantza! Si, chiar sigurantza era, cea de 30A, mare si urata, si Prajita bine, pe tabloul electric. Cu copilul si sotia in spate si vremea aia de cacao cu lapte, singura mea solutie a fost sa fac o legatura intre cei doi pini ai sigurantei si sa ajung la destinatie fara aburi peste tot (nu de alta, dar abia vedeam pe unde merg chiar si cu parbrizul "luna", ca era noapte, ningea, era ceata si era plina strada de soferi "grabitzi" cu xenon pe faza lunga).

Smecheria romaneasca a tinut si am ajuns la destinatie. Precizez ca lita era un pic mai subtire decat pinii sigurantei si am facut un "inel". La destinatie am mai luat o siguranta, care a mers de minune pana la Bucuresti, unde s-a ars si asta (10 RON aruncati aiurea) cand am intrat pe Baneasa si a ajuns Motorul la 90-92 X(

INTREBAREA MEA ERA DACA STII TU SAU ALTCINEVA DACA E POSIBIL SA FAC UN SCURT CIRCUIT numai prin conectarea (posibil :'> :'> inproprie) pe aeroterma a acelui bloc de sigurantze pe care trebuia sa il scot si de pe care am inlocuit termorezistenta arsa.

Precizez ca acea mica termorezistenta de 10 A (185) nu s-a mai ars in aeroterma dar rezistenta de 30 A de pe panoul electric al masinii (stanga sub volan) a "sarit" de 2 ori. Asa ca e realtiv logic ca nu Aeroterma arde acea rezistenta, ci altceva
Ce anume mai sta pe acea rezistenta de 30A in afara de aeroterma? Acolo cred ca e un scurt. Sper ca nu e vorba de ventilatorul radiatorului :help:

(scuze Moderatorilor ptr lungimea povestii si pentru eventuale sh, tz-uri pe care le mai scap in posturi, incerc sa ma dezvat de ele)

Edited by MechaniX, 19 January 2009 - 02:47 PM.


#13 electronistul

electronistul

    Silent Astra

  • Members
  • 0 posts
  • Gender:Male
  • Location:cluj
  • Masina:astra j

Posted 20 January 2009 - 10:06 AM

Hmm ... nu stiu ce mai este pe siguranta aia, dar ceva nu-i bine. Mai investigam.

#14 MechaniX

MechaniX

    Astra Bebe

  • Members
  • Pip
  • 21 posts
  • Location:Bucuresti
  • Masina:Opel Astra F GL 1.4 1992, hachback (C14NZ)

Posted 30 January 2009 - 07:24 AM

Am schimbat siguranta de 30A si am pus o noua termorezistenta de 10A/185c si am facut vreo 350Km.

Nimic nu s-a mai ars, dar nici motorul nu a mai avut ocazia sa ajunga la mai mult de 83-85.

Masina nu are scurt sau masa pe instalatia electrica (am masurat tensiunea la iesire fara consumatori si nu e nimic)

Banuiesc ca pe acea siguranta sta un consumator serios cum ar fi:
- dezaburirea luneta (pe care o foloseam atunci cand s-au ars toate alea)
- ventilatorul de radiator (care intra pe la 92-95 la mine)

Toate bune, deocamdata.

#15 BOASKA

BOASKA

    Astra Fan

  • Members
  • PipPipPip
  • 166 posts
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Masina:Opel Astra F GSI C20NE

Posted 27 March 2009 - 11:47 PM

aha, deci asta era treaba cu ventilatorul
foarte bine expusa problema
deci daca mi nu-mi merge pe treapta 1 si 2 insemana ca trebuie sa schimb 2 sigurante nu?
pe ele scrie cumva ce valoare au?