Jump to content


Photo

Probleme Astra 1.6 16v Ecotec


  • Please log in to reply
115 replies to this topic

#61 salfkm

salfkm

    Astra Elite

  • Elite Members
  • PipPipPipPipPip
  • 2,118 posts
  • Gender:Male
  • Location:Oradea
  • Masina:C20LET POWER

Posted 21 October 2008 - 04:43 PM

Deci daca nu ai benzina in rampa de injectie nici nu aare cum sa iti mearga motorul.Ori acel regulator de presiune de benzina s-a dus de tot sau cea de a doua varianta poate fi intradevar si de la releul pompei de benzina.Fiecare pompa de benzina electrica are un releu care o actioneaza in momentul in care este pus contactul.

#1 Gogu

Gogu

    Astra Sponsor

  • Sponsors
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • countless
  • Gender:Goat
  • Location:Internet
  • Masina:dual p4

Posted yesterday

Depinde de mai multi factori, nu e chiar asa simplu, au explicat deja baietii

#62 djsevenpink

djsevenpink

    Astra Fan

  • Members
  • PipPipPip
  • 231 posts
  • Location:Beresti, Galati
  • Masina:Astra F C 16 NZ 1991

Posted 21 October 2008 - 07:24 PM

salfkm, el (raduprint01) nu cumva are releul pe stalpul din dreapta fata (sub ornament)?
atunci zic eu ca ar trebui la interval de cateva secunde dupa ce pune contactul sa se auda un clic.

Edited by djsevenpink, 21 October 2008 - 07:25 PM.


#63 salfkm

salfkm

    Astra Elite

  • Elite Members
  • PipPipPipPipPip
  • 2,118 posts
  • Gender:Male
  • Location:Oradea
  • Masina:C20LET POWER

Posted 22 October 2008 - 12:17 PM

Releul de la pompa se afla acolo in dreapta langa stalp,adica mai bine zis sub bord unde se afla montat si ECU-ul,acolo e releul,insa el in momentul in care pune contactul ar trebui sa se auda cateva secunde ca bazaie pompa de benzina(pana se amorseaza,deci cand se stinge becul cu pompa de benzina din bord).Daca se aude acel bazait atunci inseamna ca pompa de benzina cupleaza si se amorseaza,deci ar trebui sa mearga.Ceea ce ar mai putea sa faca este sa o lege pe direct,deci direct de la baterie si atunci se aude perfect daca pompa merge sau nu,daca pompa merge implicit si benzina ajunge pe conducte si in rampa de injectie,insa daca nu porneste nici asa motorul atunci inseamna ca regulatorul de presiune de benzina este blocat si nu lasa sa treaca benzina,a spus proprietarul ca a verificat daca ajunge benzina in rampa si surpriza nu era absolut deloc.Deci ori releul ori regulatorul de presiune de benzina

#64 electronistul

electronistul

    Silent Astra

  • Members
  • 0 posts
  • Gender:Male
  • Location:cluj
  • Masina:astra j

Posted 22 October 2008 - 03:14 PM

pai eu ce sa fac ? ca nu aud nici un bazait cand pun contactul nici in cea mai mare liniste ...

#65 salfkm

salfkm

    Astra Elite

  • Elite Members
  • PipPipPipPipPip
  • 2,118 posts
  • Gender:Male
  • Location:Oradea
  • Masina:C20LET POWER

Posted 22 October 2008 - 03:35 PM

Dar la tine care era problema ca nu mai imi aduc aminte?Ce anume i-ai schimbat si i-ai facut?

Edited by salfkm, 22 October 2008 - 03:36 PM.


#66 electronistul

electronistul

    Silent Astra

  • Members
  • 0 posts
  • Gender:Male
  • Location:cluj
  • Masina:astra j

Posted 22 October 2008 - 04:51 PM

Nu porneste la prima cheie decat foaaarte greu, cu balbaieli ...

#67 salfkm

salfkm

    Astra Elite

  • Elite Members
  • PipPipPipPipPip
  • 2,118 posts
  • Gender:Male
  • Location:Oradea
  • Masina:C20LET POWER

Posted 23 October 2008 - 04:22 PM

Ai verificat presiunea in rampa de injectie?Injectoarele sunt ok,nu sunt infundate?Filtrele sunt schimbate toate?Bujiile si fisele ?

#68 apasaciu

apasaciu

    Astra Fan

  • Members
  • PipPipPip
  • 208 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Masina:OPEL ASTRA F - X16XEL

Posted 31 October 2008 - 01:06 PM

salutare !

Din pacate am si eu probleme cu acest motor .. deja l-am cam invatat pe de rost si tot nu reusesc sa il fac sa traga normal . Am incercat 70 de rezolvari si degeaba . Cred ca cel mai bun rezumat a ceea ce am facut este link-ul cu topicul de pe clubopel .. Daca mai are cineva vreo idee il rog din tot sufletul sa o tina pt el pt ca deja nu mai rezist .. si masina nu vreau sa o vand pentru ca imi place la nebunie .. help pls

Iata link-ul : http://clubopel.com/...pic.php?t=30157

Multumiri anticipate .

#69 NeaMistrie

NeaMistrie

    Astra Elite

  • Elite Members
  • PipPipPip
  • 471 posts
  • Gender:Male
  • Location:Brasov
  • Masina:Astra F CC 1.6 C16NZ

Posted 31 October 2008 - 02:37 PM

Pai colega ... am vaga impresie ca tu nu prea vrei sa fii ajutat, stau si ma intreb de ce ai postat aici, ca sa ne spui ca daca are vreunul vreo idee sa sio pastreze ca tu nu ai nevoie de ajutor?

#70 salfkm

salfkm

    Astra Elite

  • Elite Members
  • PipPipPipPipPip
  • 2,118 posts
  • Gender:Male
  • Location:Oradea
  • Masina:C20LET POWER

Posted 31 October 2008 - 05:05 PM

@apasaciu:daca nu doresti sa asculti si alte pareri sau sa primesti vreun sfat de ce ai mai postat aici?

#71 bizu19

bizu19

    Astra Police

  • Super Mod
  • PipPipPipPipPip
  • 2,904 posts
  • Gender:Male
  • Location:Brasov
  • Masina:Opel Astra F, hatchback, X16SZR,automatic

Posted 31 October 2008 - 05:11 PM

Dragi colegi fiti un pic mai ingaduitori cu colegul apasaciu. Eu banuiesc ca a uitat sa puna un "nu" pe undeva...o fi si el la capatul rabdarilor

#72 NeaMistrie

NeaMistrie

    Astra Elite

  • Elite Members
  • PipPipPip
  • 471 posts
  • Gender:Male
  • Location:Brasov
  • Masina:Astra F CC 1.6 C16NZ

Posted 31 October 2008 - 05:29 PM

pai atunci eu unu personal imi cer scuze in fata tuturor, sunt un magar :punish:

#73 apasaciu

apasaciu

    Astra Fan

  • Members
  • PipPipPip
  • 208 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Masina:OPEL ASTRA F - X16XEL

Posted 08 November 2008 - 09:21 AM

Salutare ! Evident ca am UITAT SA PUN "NU " :D uf uf uf .. eram f nervos cand am scris .. :D ma scuzati ... Revin si cu ce am scris ultima oara pe clubopel .. poate ajuta pe cineva ..

Se pare ca i-am dat de cap in sfarsit !

I etapa . M-am enervat intr-o seara si am schimbat rampa cu injectoare cu totul (cea de pe motorul vechi - mai corect injectoarele aratau ca noi fata de cele de pe masina) , am schimbat si regulatorul de benzina de pe rampa - cu unul de pe masina unui prieten si am pus si valva egr curatata de pe motorul vechi . Evident drivetest . A mers de a rupt vreo 25 km si am lasat-o in pace vreo 2 ore . Cand am plecat iar facea figuri . F ciudat evident. Practic din cele enumerate mai sus doar dimineata simteam o ameliorare din cauza regulatorului care tinea benzina in rampa si pornea mult mai usor .

II Etapa . Am luat MAP-ul si ciuperca aia de pe galeria de evacuare (nu stiu nici acum cum se numeste) si evident drivetest . Parca nu mai facea figuri . Interesant este ca cel de la care le-am luat a inceput imediat sa se planga ca nu ii mai trage masina si ca ii face si f urat la turatii joase . I-am dat MAP-ul inapoi si nu mai ii face urat dar de tras nu ii mai trage cand e cald motorul . Am facut rost de un MAP nou nout si l-am pus pe a mea si am ramas sokat de cat de frumos se comporta motorul la orice acceleratie .

Interesant este ca pe forum am gasit f multe discutii legate de motorul asta idiot X16XEL . Toti (ca aveau astra sau vectra) se plangeau de simptome asemanatoare . In toate discutiile se vb de EGR , fise , pompa de benzina , filtre dar nu am vazut sa sublinieze nimeni cat de important este MAP-ul sau ciuperca aia din fata motorului . Oricum ma bucur ca am rezolvat -sau cel putin asa pare . A ramas sa mai vad de unde imi curge ulei pe fata motorului ca e fleasca (sper sa fi de la baie si nu de la chiulasa) si sa ii pun un catalizator ca acum merg cu el curatat de carbuni . Si tare ma bate gandul sa iau si ciupercuta aia sa fie noua ca se pare ca influenteaza mult mersul motorului .

#74 apasaciu

apasaciu

    Astra Fan

  • Members
  • PipPipPip
  • 208 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Masina:OPEL ASTRA F - X16XEL

Posted 08 November 2008 - 11:03 AM

@ electronistul - schimba regulatorul de pe rampa .. e simplu si vei ramane surprins de rezultat .. :D + ca si in mers se simte f mult - gandeste-te cat de important e sa ai presiunea in rampa constanta . La faza cu pornitul eu asa am rezolvat problema .

#75 salfkm

salfkm

    Astra Elite

  • Elite Members
  • PipPipPipPipPip
  • 2,118 posts
  • Gender:Male
  • Location:Oradea
  • Masina:C20LET POWER

Posted 08 November 2008 - 04:03 PM

Salutare ! Evident ca am UITAT SA PUN "NU " :D uf uf uf .. eram f nervos cand am scris .. :D ma scuzati ... Revin si cu ce am scris ultima oara pe clubopel .. poate ajuta pe cineva ..

Se pare ca i-am dat de cap in sfarsit !

I etapa . M-am enervat intr-o seara si am schimbat rampa cu injectoare cu totul (cea de pe motorul vechi - mai corect injectoarele aratau ca noi fata de cele de pe masina) , am schimbat si regulatorul de benzina de pe rampa - cu unul de pe masina unui prieten si am pus si valva egr curatata de pe motorul vechi . Evident drivetest . A mers de a rupt vreo 25 km si am lasat-o in pace vreo 2 ore . Cand am plecat iar facea figuri . F ciudat evident. Practic din cele enumerate mai sus doar dimineata simteam o ameliorare din cauza regulatorului care tinea benzina in rampa si pornea mult mai usor .

II Etapa . Am luat MAP-ul si ciuperca aia de pe galeria de evacuare (nu stiu nici acum cum se numeste) si evident drivetest . Parca nu mai facea figuri . Interesant este ca cel de la care le-am luat a inceput imediat sa se planga ca nu ii mai trage masina si ca ii face si f urat la turatii joase . I-am dat MAP-ul inapoi si nu mai ii face urat dar de tras nu ii mai trage cand e cald motorul . Am facut rost de un MAP nou nout si l-am pus pe a mea si am ramas sokat de cat de frumos se comporta motorul la orice acceleratie .

Interesant este ca pe forum am gasit f multe discutii legate de motorul asta idiot X16XEL . Toti (ca aveau astra sau vectra) se plangeau de simptome asemanatoare . In toate discutiile se vb de EGR , fise , pompa de benzina , filtre dar nu am vazut sa sublinieze nimeni cat de important este MAP-ul sau ciuperca aia din fata motorului . Oricum ma bucur ca am rezolvat -sau cel putin asa pare . A ramas sa mai vad de unde imi curge ulei pe fata motorului ca e fleasca (sper sa fi de la baie si nu de la chiulasa) si sa ii pun un catalizator ca acum merg cu el curatat de carbuni . Si tare ma bate gandul sa iau si ciupercuta aia sa fie noua ca se pare ca influenteaza mult mersul motorului .



Acel MAP despre care zici tu este senzorul care masoara cantitatea de aer pe care o aspira motorul,iar daca acest senzor este defect atunci ti se aprinde becul de check engine in bord,singura chestie care zic eu ca ar fi putut fi la acest senzor ar fi faptul ca s-a blocat pe o anumita pozitie si doar in aceste cazuri nu ti se aprinde becul in bord,in rest tot timpul,chiar si daca trage aer fals se aprinde.Legat de acea ciuperca de care zici tu,aceea este o supapa de rezerva de la valva EGR,in cazul in care se blocheaza valva EGR atunci gazele din motor care ar trebui sa treaca prin EGR vor iesi in atmosfera prin acea supapa(ciuperca cum ai zis tu) pt a nu avaria motorul,insa daca ti se blocheaza EGR-ul,ECU-ul intra in protectie automat si nu te lasa sa depasesti o anumita viteza,deci aceste doua lucruri se intampla daca ai problema cu EGR-ul si ti-am explicat si ce face acea ciuperca :)