Jump to content


Photo

Probleme Curea Alternator


  • Please log in to reply
20 replies to this topic

#1 AndreiD

AndreiD

    Astra Bebe

  • Members
  • Pip
  • 28 posts
  • Location:Botosani
  • Masina:Opel Astra F an 93

Posted 30 January 2009 - 11:41 AM

Imi scartzaia de zor cureaua, am luat o solutie de aia de dat pe curea si acum tace, intrebarea e urmatoarea. Pana fac rost de parale daca merg cu ea asa imi afecteaza motorul ?

#1 Gogu

Gogu

    Astra Sponsor

  • Sponsors
  • Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip Pip
  • countless
  • Gender:Goat
  • Location:Internet
  • Masina:dual p4

Posted yesterday

Depinde de mai multi factori, nu e chiar asa simplu, au explicat deja baietii

#2 rds_adi

rds_adi

    Astra Fan

  • Members
  • PipPipPip
  • 100 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:sa pacalim foamea
  • Masina:Opel Astra F motor 1.7 ISUZU TC4EE1; X16SZR

Posted 30 January 2009 - 02:06 PM

Nu. Dar sa nu mergi ft mult cu ea.Asa ca fa rost de parale si fai toata revizia"e mai bine asa"

#3 cerbu

cerbu

    Astra Fan

  • Members
  • PipPipPip
  • 270 posts
  • Location:Constanta
  • Masina:Opel Astra F Cabrio Bertone

Posted 30 January 2009 - 03:23 PM

O curea de alternator, daca ai servo-directie (curea cu caneluri), gasesti la 40 lei Bosch, 55 lei Conti, 95 lei Conti (daca ai si AC), sau la maxim 20 lei daca nu ai servo-directie (curea trapezoidala). Montajul il poti face si in spatele blocului cu o cheie inelara de 15/16 si cam atat. Asta daca iti place sa te murdaresti pe maini. Nu prea e vorba de parale, nici de o operatiune prea complicata.
Parerea mea, schimb-o!

#4 MechaniX

MechaniX

    Astra Bebe

  • Members
  • Pip
  • 21 posts
  • Location:Bucuresti
  • Masina:Opel Astra F GL 1.4 1992, hachback (C14NZ)

Posted 30 January 2009 - 03:32 PM

Cerbu, salutare,

Si eu am scartzaieli la cureaua de alternator (trapezoidala) si am vazut ca s-a slabit foarte tare (s-a intins)

Te rog, daca e ok, explica-mi si mie ce anume trebuie sa deschizi ca sa slabesti cureaua trapezoidala si sa o schimbi de tot?
A inteles ca acel "intinzator" cu rola poate fi slabit, dar nu am vazut unde e surubul ala (l'au ascuns bine celtii aia)

Edited by MechaniX, 30 January 2009 - 03:34 PM.


#5 cerbu

cerbu

    Astra Fan

  • Members
  • PipPipPip
  • 270 posts
  • Location:Constanta
  • Masina:Opel Astra F Cabrio Bertone

Posted 30 January 2009 - 06:12 PM

modul de schimbare e foarte simplu. daca urmaresti pasii din poze, spatele blocului e cel mai bun atelier service! spuneai ca ai curea trapezoidala, cum e prezentata schema nr. 1 de mai jos. o sa mai ai nevoie de un prieten care, dupa ce montezi cureaua, o sa impinga de alternator cu o ranguta catre interiorul masinii si tu sa strangi surubul de fixare a alternatorului.

Posted Image Posted Image Posted Image

pune si tu niste poze cu masina ta.
daca mai ai nevoie de ceva, be my guest!!!

Edited by cerbu, 30 January 2009 - 06:18 PM.


#6 naniacostin

naniacostin

    Astra Elite

  • Elite Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1,741 posts
  • Gender:Male
  • Location:ploiesti
  • Masina:Z60 11890cm cubi 8 in linie 256cai

Posted 30 January 2009 - 06:46 PM

sunt anumite motoare 16v care esti nevoit sa dai jos suportul de la motor sa schimbi cureau de accesori.un exemplu este chiar la mine.c18xe.

#7 AndreiD

AndreiD

    Astra Bebe

  • Members
  • Pip
  • 28 posts
  • Location:Botosani
  • Masina:Opel Astra F an 93

Posted 30 January 2009 - 09:36 PM

am un C14NZ de 44KW fara servo, deci sa intreb de curea trapezoidala? ce dimensiune?

#8 cerbu

cerbu

    Astra Fan

  • Members
  • PipPipPip
  • 270 posts
  • Location:Constanta
  • Masina:Opel Astra F Cabrio Bertone

Posted 30 January 2009 - 11:40 PM

Andrei, incearca aici. Iti da si dimensiuni, si preturi, si toate cele. Codul piesei il poti cere in magazinele de piese auto import.

#9 naniacostin

naniacostin

    Astra Elite

  • Elite Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1,741 posts
  • Gender:Male
  • Location:ploiesti
  • Masina:Z60 11890cm cubi 8 in linie 256cai

Posted 31 January 2009 - 09:50 AM

913mm este la c14nz cu curea inggusta.vezi ca unele magazine iti va spune de 925mm.aia este prea mare si nu o vei putea intinde bine.

#10 phreak_or

phreak_or

    Astra Fan

  • Members
  • PipPipPip
  • 128 posts
  • Gender:Male
  • Location:Oradea, Romania
  • Masina:Opel Astra-F 1.6i, C16NZ

Posted 01 February 2009 - 07:12 PM

la mine, C16NZ '93 trebuie desfacut suportul motor ca sa dau jos cureaua de la alternator. Eu am facut asta cu un cric, pe care am sprijinit motorul..e mai bine sa fie macar 2 oameni...pt siguranta...cineva trebuie sa stea sub masina sa desfaca...:|

#11 djsevenpink

djsevenpink

    Astra Fan

  • Members
  • PipPipPip
  • 231 posts
  • Location:Beresti, Galati
  • Masina:Astra F C 16 NZ 1991

Posted 01 February 2009 - 07:23 PM

sa simplificam putin:
la curele trapezoidale fara ac si servo se schimba foarte usor, pe bordura.
la modelele cu ac si servo trebuie rampa, se baga cureaua prin suportul motorului.

#12 broscutza2001

broscutza2001

    Astra Addicted

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 965 posts
  • Gender:Male
  • Location:Mantova-Italia
  • Interests:it&auto
  • Masina:Astra H Z16XER GPL TECH,SEAT LEON 1.6 AUS,ALFA ROMEO 156 1.6 twin spark

Posted 02 February 2009 - 12:19 AM

Astra mea e modelul cu Ac si servo, am urcat-o pe cric si s-a rezolvat in spatele blocului cu putina vointa.Cureaua a costat 105 lei (Continental 1423 daca nu ma insel,canelata)

#13 Ova

Ova

    Astra Fan

  • Members
  • PipPipPip
  • 131 posts
  • Gender:Male
  • Location:West Side, Timisoara
  • Masina:1997 Irmscher Astra F, 2001 Vectra B 2.0 DTi

Posted 03 February 2009 - 10:43 PM

Daca avem "dieselari" printre noi, cureaua este trapezoidala si trebuie desfacuta si pompa de apa daca are servodirectie, deoarece cureaua de la pompa de apa se suprapune cu cureaua de alternator. Eu unul nu imi mai cumpar curele de la Contitech, deoarece nu au insertii destule si se intinde(asta e valabil la mine). Nu stiu in cazul in care aveti si A/C sau motorul de Isuzu, dar o sa ma interesez ca am un prieten cu motorul de Isuzu. Ar fi fost o chestie foarte buna daca puneau intinzator la alternator, ca sa nu mai trebuiasca 2 persoane sa intinda o nenorocita de curea si constati ca tot nu e destul de intinsa. La pompa de apa exista intinzator si e chiar foarte simpla operatiunea, dintr-un surub ai rezolvat problema.

P.S.: Recomand schimbarea curelei de alternator, motorul nu pateste nimic, dar se putea sa mai intinzi cureaua si parerea mea e ca nu mai scartaia. Eventual sa nu iti incarce bateria destul, deoarece cureaua cand scartaie se mai invarte si in gol si sa nu ai vreo surpriza dimineata.

P.P.S.: Pretul unei curele la diesel este de la 20 la 40 de lei. Curea ContiTech- 22 lei. Din asta am eu si s-a intins ca mucii.

Edited by Ova, 03 February 2009 - 11:02 PM.


#14 soryn

soryn

    Astra Junior

  • Members
  • PipPip
  • 66 posts
  • Location:Cluj
  • Masina:Opel Astra F C14NZ

Posted 04 February 2009 - 06:48 PM

c14nz fara aer , fara servo . curea alternator cu caneluri ? se poate sau nu vad eu bine ? :'>

#15 naniacostin

naniacostin

    Astra Elite

  • Elite Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1,741 posts
  • Gender:Male
  • Location:ploiesti
  • Masina:Z60 11890cm cubi 8 in linie 256cai

Posted 04 February 2009 - 06:57 PM

913mm pt c14nz fara servo,aer ffar caneluri.pret 20ron.