• Announcements

    • administrator

      VA RUGAM CITITI

      Va rugam inainte de a posta cititi Regulamentul. Va rugam ca inainte de a deschide un topic nou sa cautati daca mai exista un alt topic deschis cu acelasi subiect sau subiect asemanator. Va rugam pentru a usura lectura unui topic sa nu mai citati un post anterior utilizati functia "fast reply". Va rugam inainte de a posta sa cititi cu atentie titlul topicului pentru a vedea daca va incadrati in acel titlu. Va rugam cititi REGULAMENTUL Noi membrii : Va rugam inainte de primul post sa cititi regulamentul cu atentie, dureaza 5 minute. Va rugam de asemenea sa cititi cu atentie si rubrica Anunturi Importante de la Discutii Generale.
    • administrator

      Va rugam cititi !!!

      Va rugam cititi regulamentul sectiunii de Publicitate inainte de a deschide un nou topic sau a posta. Moderatorii pot sterge fara nici un fel de avizare orice topic sau post care nu este conform regulamentului de publicitate.

Madanel

Members
  • Content count

    13
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About Madanel

  • Rank
    Astra Bebe
  • Birthday

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Oradea

Previous Fields

  • Masina
    Opel Astra G diesel y17dt

Recent Profile Visitors

85 profile views
  1. Imi cer scuze moderatorilor pt postarile succesive dar ma descurc greu de pe tel in fuga.... De adaugat: - nu pot avea pretentia ca operatiunea mea sa se preteze pe orice y17dt sau pe orice diesel. Eu am incercat si sint mai mult decat incantat ! Spuneam ca am simtit o diferenta comparabila ca atunci cand am trecut de la stok la remap. Da, stiu, simturile "ne fura" si, daca atunci am castigat TEORETIC ( fara test dyno) 23 CP si cuplu de 50 Nm , nu pot avea pretentia ca prin simpla izolare am dublat acel castig ! Nu sint chiar copil ! Dar ! Masina e in mainile mele si o conduc zilnic si efectul izolarii pur si simplu te lasa nedumerit ! Si de fapt nici nu ma intereseaza cifrele astea teoretice - vad cum trage masina si cum tasneste si pe mine asta ma incanta cel mai mult. De ce unii au fost dezamagiti de izolarea admisiei ? Presupun ca masina ori avea deja niste probleme .... ori izolarea a fost facuta impartial. Am studiat suficiente postari si articole ca sa inteleg ca doar izolarea filtrului nu face mare lucru. De asemenea, pastrarea cat mai rece a aerului tras din fata masini ( atentie, nu din compartimentul motor sau de la roata ) nu va acoperi proasta functionalitate a altor piese. In plus, odata cu incercarea mea de a aduce aer cat mai rece in admisie , am incercat si sa maresc viteza acestuia inspre cilindrii destrictionand pe cat posibil orice din fata lui. Am renuntat la o sita debitmetru dar ma intreb acum de ce nu am scos-o si pe cea metalica. Tevile interioare din filtru le-am scos aruncandu-ma in necunoscut si rascand grohaituri dar se pare ca am avut noroc. Ca intentie am mai avut umplerea spatiului patratos din cele 2 jumatati ale carcasei filtrului cu spuma poliuretanica ca apoi sa modelez interiorul carcasei la o forma aerodinamica dar n-am fost sigur daca spuma adera la plasticul carcasei. Nu vroiam sa risc spuma in admisie. In alta ordine de idei ....un amic m-a intrebat - mah, de ce te chinui si nu-ti iei un filtru conic sport ? Raspuns - pt ca cel putin as munci la fel de mult ca sa-i confectionez o carcasa si sa traga aer rece din fata masinii - in rest, un filtru conic ca atare trage aer cald din compartimentul motor. Mai mult ce-i drept ca unul stok dar tot cald. Pus pretul. Plus ca nu recomand. In rest, tubulatura admisie ( inclusiv turbina ) e ok, motorul e in mintile lui, turbina e in parametrii, n-am erori, n-am consum ulei ....si in plus, cu ocazia asta am facut si o inspectie a EGR-ului si galeriei admisie. http://www.astraclub.ro/index.php/topic/25727-review-3-ani-de-la-curatare-egr-admisie/#entry230277 Stima ! Ps - acum studiez intens efectul izolarii admisiei la benzinarul sotiei. Trebuie sa iasa ceva si de aici, mai ales ca am vazut ca "trompeta" aductiune aer in filtru e nejustificat de lunga si intortocheata. Cred ca e vorba de "grohaituri" daca o modelez..... studiem !
  2. Am mai rulat azi vreo 15 km si lucrurile sint cat se poate de clare: MERITA DIN PLIN aceasta operatiune ! Inainte de toate vreau sa amintesc ca masina mergea bine si inainte ( am remap facut de vreo 3 ani ) si aceasta operatiune am facut-o din hobby si ca sa vad cei cu atata tam-tam pe forumurile auto. Mit sau realitate ? Realitate ! Si cum am promis, revin cu concluziile trase in urma experimentului. ( nu vreau sa intru in polemica cu nimeni si nici nu sustin ca am inventat apa calda. Imi cunosc foarte bine masina si stiu ce si cum face asa ca in cazul asta resping din start ideea de placebo pt ca schimbarile sint evidente.) - ieri, dupa o pornire absolut normala, am lasat motorul sa se incalzeasca in parcare inspectand tevile. Am observat ca totusi furtunele cauciuc ale filtrului s-au rigidizat din cauza foliei aluminiu cam grosute si filtrul avea un tremurici mai pronuntat dar nu lovea in nimic fiind bine capitonat si fixat. Scotand cele 2 tevi din filtru cu rol de rezonator, ma asteptam la un zgomot nou dar masina era asa cum o stiu. - iesit cu viteza mica dintre blocuri, motor cald ( 88 grade ) si GO ! Dupa 2 km nu mi-am putut retine un YES de incantare ! - primul lucru care mi-a sarit in ochi a fost ca urca mult mai repede in ture ! Nu banuiam ca am un asa turometru harnic ! Urca ea si inainte dar acum te trezesti brusc ca esti trecut de 3000 inspre 4 ! Si pt ca ambreiajul e bun, apoi tata simti cum se infige desi asfaltul te arde si toti sint lesinati de caldura. - daca inainte aveam un usor lag la turbina (trecea cam 1 secunda intre actiunea de a calca pedala si raspunsul masinii) - acum lag-ul a disparut ! Cum ai piscat pedala, masina raspunde promt! - am sesizat totusi undeva intre 1500-1800 ture un "grohait" discret semn ca s-a amputat rezonatorul din filtru. Nu cred ca cineva neavizat l-ar sesiza dar eu l-am prins. Nu este insa deranjant.( norocul meu pt ca sint sensibil la zgomote) - la o plecare de la semafor facuta in conditii normale, am ramas mirat cand mi-am auzit gumele scartaind scurt. Initial am crezut ca s-a auzit de la altcineva dar eram singur pe drum ! -pe centura am dus-o lejer in tr 4 pana la 140 ( cred ca eram trecut de 4000 ture inspre 5000, nu stiu ) dar nu parea masina sa se chinuie excesiv. - totusi am pierdut elasticitatea intre 1200-1800 ture, adica trebuie sa alegi cu grija treapta urmatoare. Daca inainte de ex puteam urca in ture schimband treapta chiar si la 1500 ture, acum a devenit usor mai sensibila. Cel mai bine am vazut ca se simte de la 2000 ture in sus. Daca dupa schimbarea din 4 in 5 ai ramas pe 2000 ture, da, poti sa-i dai talpa ca raspunde imediat. Sub, simti ca are nevoie de putin timp sa se adune. - ca temp motor, la drum intins n-am vazut schimbari - sta pe 87 grade lemn. La relanti insa parca ceva e diferit. Daca inainte ( sa zicem estimativ ) la relanti in 15 minute pornea ventilatorul de 2 ori, acum porneste de 3. Ma refer pe canicula din zilele astea din zona mea. Deci oarecum se confirma ca creste temp de lucru. Probabil amestecul e usor saracit. - nu stiam ce sa fac cu furtunul de la turbina la intercooler - daca sa-l izolez sau nu. In final nu l-am izolat din urmatorul rationament: - da, aerul meu ajunge prin tubulatura mai rece la turbina dar aceasta totusi il incalzeste vrand-nevrand. Aparent nu avea rost sa izolez pana la turbina nimic....dar totusi am calculat ca nu-i chiar totuna daca pe paletele turbinei aflate la 100 grade sa zicem ajunge aer la o temp de 40 grade sau la 60 grade. Estimand ca sub capota am 60 grade in lucru am considerat ca lasand furtunul in cauza dezizolat, mai degraba va ceda caldura ( de la aerul incalzit de turbina ) decat sa absoarba. Asa ma duce pe mine mintea dar nu sint sigur daca e un rationament corect in lipsa unor masuratori precise. - mai sintetic vorbind - diferenta care am simtit-o intre stok si remap, am simtit-o acum cu izolarea. Zici ca e o alta masina ! In continuare ma antrenez si pt izolarea "trompetei" din grila care sta chiar fix peste radiatorul fierbinte. Oricat as fi de incantat, am totusi o nelamurire. Intre 2 forje am palpat cu mana diferite zone ale tevilor.... Filtru de aer pe zona superioara ( capac ) era doar caldut dar pe lateral era fierbinte..... zona debitmetru si mai departe, la fel, aluminiu caldut. Iesirea din intercooler unde se considera ca aerul iese din acesta racit si porneste spre EGR - aluminiul de pe furtun frigea! Am ramas nedumerit mai cu seama ca acest furtun e usor mai indepartat de motor decat cel ce vine de la debitmetru ! In continuare, teava metalica ce vine de la EGR era calduta dar pe masura ce ma apropiam de EGR, aluminiu devenea tot mai fierbinte. Ramane de tinut sub observatie. In linii mari sint foarte incantat de cum se comporta masina si imi pare rau ca n-am izolat tubulatura si mai temeinic. Pai daca ma chinuia indoiala si pesimismul ! Despre consum e timpuriu sa ma pronunt. Am rulat doar 50 km dar am o vaga senzatie ca a crescut cu vreo 0,3-0,5% - nu stiu. Adevarul e ca si eu am forjalit masina in fel si chip. V-am salutat !
  3. ...si niste poze facute azi pe fuga. Evident , nu are rost sa pun si pozele cu infasuratul tevilor cu izolier si folie aluminiu pentru ca e chiar un lucru banal .
  4. De vreo 3 saptamani tot studiez aspectul "izolare admisie" incercand sa deduc cat mit si cata realitate se afla in rezultatul acestei operatii care cica ar aduce un plus de putere sau ma rog, cum o numesc unii, inviorare. La inceput am citit despre asta din simpla curiozitate si ulterior am luat tot mai in serios problema. Ideea de baza e simpla : fizica spune ca aerul rece e mai dens, respectiv mai bogat in oxigen decat cel cald. Si de la ideea asta toti pasionatii auto virtuali s-au apucat in stil propriu de izolarea admisiei ( aer ). Si am stat cu nasul pe tot soiul de forumuri, am vazut tot felul de poze cu tot felul de izolari si l-a final m-am pierdut in mituri si pesimism. Citeva teorii de pe forumuri totusi mi-au dat de gandit... - nu are rost izolarea, altfel o facea constructorul - masina nu va trage mai bine, nu e decat placebo. - sint mari sanse ca masina sa traga mai rau - va creste consumul implicit pt ca va creste si densitatea aerului - va creste temp de lucru motor - creste pericolul de incendiu din cauza materialelor folosite la izolare - doar firmele profesionale de tuning pot face ceva notabil in sensul asta .....si altele. Ok - mi-am zis, hai sa vedem ! Din start m-am gandit la materiale ieftine, de gasit "pe langa casa omului", si care sa corespunda scopului meu astfel incat in caz de esec sa nu fie nici o pierdere. Asa ca uite-ma langa masina privind pofticios la admisia mea. "Palnia" aductiune din grila - filtru cu rezonator - debitmetru - turbina - intercooler - EGR - galerie admisie. Mda... Am demontat carcasa intreaga a filtrului, debitmetru si tot traseul de conducte si furtune si le-am dus in casa. Si: - in afara de cartusul filtrant si debitmetru- spalate toate in vana cu detergent - in jumatatea "de jos" a carcasei filtrului am decupat cat am putut de mult din acea teava interioara de plastic lasand aerul "sa inunde" dupa cum vrea el ca apoi sa intre in filtru. - din jumatatea "de sus" am desfintat total acel con plastic cu acelasi scop de a scoate orice restrictie din calea fluxului de aer. Ambele aceste tevi interioare au rolul de a amortiza zgomotul admisiei. Banuiam ca dupa aceasta "extirpare" va suna altfel admisia dar nu stiam cat de rau ! In cel mai rau caz puneam totul la loc sau cumparam un alt filtru de la dezmembrari. - apoi am observat ca, carcasa debitmetrului are 2 site: una plastic si in spatele ei inca una mai fina, metalica. Sita de plastic am extirpat-o cu un patent mic cu cioc. ( din acelasi scop - un traseu mai liber si mai rapid al aerului ) - restul tubulaturii, inclusiv tronsonul teava metalica intercooler- EGR le-am invelit in ....nu stiu cum se numeste - acea folie izolanta maleabila ce se pune sub parchet - pe care am fixat-o cu banda izolatoare. Peste ea am venit cu o folie aluminiu auto-adeziva de la 3M. Initial am cautat pe la Brico si Praktiker dar n-am gasit decat o folie aluminiu subtirica ce nu mi-a inspirat incredere.... apoi un amic m-a servit cu o rola de la 3M care e si extrem de adeziva dar se si lucreaza greu cu ea din cauza grosimii aluminiului. 2 zile ( dupa serv ) mi-a luat imbracarea pieselor cu izolierul ala si apoi cu aluminiu. Filtrul de aer l-am imbracat tot si a fost munca de chinez batran. ( fundul filtrului e tare nasol si in "groapa" de pe fund, pt fixare izolare am folosit prenandez. A ramas pe masina "trompeta" din grila pe care n-am putut sa o scot sub nici o forma din cauza radiatorului. Am s-o izolez cumva direct pe masina. Si azi la 32 grade m-am apucat de montat ! Imi era frica ca nu voi mai putea monta filtrul din cauza ca "a crescut" dar totul a mers snur. Am avut momente cand ma gandeam ca fac o prostie cu izolarea asta mai ales cand ma uitam la motor si-mi spuneam ...bah, cu tevile astea arginti zici ca-i frigider! - dar totusi mi-am zis fie ce-o fi. In afara de "trompeta" din grila care urmeaza, in rest am izolat tot cu exceptia furtunului de la turbina la intercooler pe care oricum vine aerul incalzit. Sigur, se putea schimba si garnitura galeriei admisie cu ceva mai izolant dar deja aici intram la avioane. Eu am incercat sa ma rezum la ceva simplu, ieftin si in caz de probleme neprevazute, sa pot sa aduc masina la starea initiala fara nici o pierdere. Cand totul a fost gata, pornit si lasat motorul la relanti urmarind ce se intampla cu tevile mele. Putin ma ingrijora faptul ca "impachetandu-le" furtunele de cauciuc s-au rigidizat si ma temeam sa nu le apuce dansul. Si am iesit in probe. Mizam pe faptul ca-mi cunosc foarte bine masina si as fi putut face diferenta intre real si placebo, mai cu seama ca toata lumea spune ca operatiunea nu are nici un rost pt ca rezultatele sint nesemnificative. Am testat masina 30 de km, in toate felurile posibile si la fiecare 10 km inspectam motorul. Erau afara 32 grade dar de motor nu te puteai apropia. La semafor urca apa la 92 dupa care intervenea ventilatorul si pica pe 88. La drum intins - 87. Ptfoai...ce m-am intins la vorba ! Concluzia ? Am ajuns deja la o concluzie dar vreau maine sa mai fac un test de 20-30 km pt o re-confirmare. Intre timp sa vad cum micsorez niste poze din tel sa le fac acceptate de site ..... asta ca sa-mi vedeti frigiderul ! Revin maine cu rezultatul in detaliu.
  5. Un review pe care eu il consider cit de cit util mai cu seama ca nu prea e des intalnit pe internet. Problema simpla - in 2012 fericit posesor de y17dt si la scurt timp dupa achizitie, firesc, a inceput sa ploua cu P1125 si P400. Intr-o zi mi-am facut curaj si chiar daca era primul meu diesel, am demontat si curatat EGR si galeria admisie din cat am putut ( fara demontare ) cu o lingurita bucatarie cu coada lunga. Daca EGR-ul l-am facut " luna si bec" fiind intr-un hal de nedescris, galeria admisie a ramas in mare parte colmatata cu ciuma aia neagra. Evident, pe atunci imi tot promiteam ( in timpul montarii EGR ) ca pe vremuri mai bune si cu mai mult timp liber, am sa demontez si galeria si voi face totul ca la carte. Dupa curatarea EGR-ului si a admisiei cu lingurita, am scos 2 pumni buni de mazga dar in continuare, spre chiuloasa, unde n-am putut ajunge, galeria a ramas cu peretii ingrosati de acel noroi. Mi-aduc aminte ce pornire de infarct am avut atunci - 5 minute motorul s-a balbait si a scos toate nuantele de fum posibil: prin alternanta, ba era negru, ba alb, ba albastru, ba gri. In final s-a linistit. Timpul a trecut ...pe forumuri cica tot citeam ca e recomandat sa repet curatarea admisiei tot la 2 ani ....eu timp numai nu-mi faceam ... in schimb am trecut la un condus sportiv ( in oras doar tr 3, rar, pe seara 4 - in afara, forja la greu cu schimbare la 3000 si 3000+ ) Nu eram eu convins daca turatiile astea chiar ajuta sau e doar un alt mit virtual dar ma gandeam ca odata si odata voi verifica desfacand admisia. Eu stiam in ce hal mi-am lasat galeria admisie... Si azi ( 10 iul 2016 ) - din ciclul " ce face plictiseala cu omu'" mi-am zis sa intervin. Au trecut 3 ani si ceva de la curatarea anterioara asa ca dimineata m-am prezentat langa utilaj inarmat pana in dinti cu scule, solventi si carpe. In parcarea blocului, evident, ca unde ? Demontat tubulatura admisie aer - hmmm, nimic suspect. Daca tura trecuta curgea uleiul din ele, acum doar erau unse pe interior. Demontat EGR ....surpriza ! - curat ! Avea o funingine pe el dar nu intr-atat sa te ostenesti sa te murdaresti curatandu-l. Arunc repede ochii in galeria admisie si aceeasi surpriza ! - acelasi strat fin de funingine usor unsa dar in nici un caz nu merita sa te gandesti sa te apuci de ea ! Disparuse tot acel noroi de consistenta untului! Cu mare incantare am montat totul inapoi si sper sa mai intervin doar cu o simpla verificare peste vreo 4 ani ... daca om fi sanatosi ! In continuare doar talpa si schimbat trepte pe ture serioase. Nu, nu e un mit, dieselul are nevoie de talpa ! Cu simt, evident si nu pe motor rece !
  6. Ei, cred ca trecand cateva zile, intre timp te-ai mai calmat Teoretic vorbind, ai perfecta dreptate dar PRACTIC - traim in Romania si in tara asta exista orice, mai putin asumarea responsabilitatii ! Parca ii vad pe mecanicii de la Opel privindu-te tolaniti in timp ce tu intrai in curtea lor .... - ia, vezi ca vine unu' cu un H... - ihi...pare de vreo 10 ani masina - misto jante ! - mda, hai scoala-te, vezi ce vrea si scapa-te repede de el. Vezi sa nu uiti ca la 17 ne intalnim pe terasa.... Nu cred ca te ajuta cu ceva dar in situatia ta am fost foarte multi dintre noi. Eu unul am fost o singura data si m-am lamurit. Paradoxal, desi reprezentanta ar trebui sa fie cel mai receptiv la problemele marcii si locul unde sa iti simti masina pe maini bune - la noi e fix invers ! Tocmai la Opel esti privit superior, preturi umflate, lucru de mantuiala. Poate nu in toate dar in foarte multe asa este. Asta daca mergi ca un cetatean normal. Probabil daca te imprietenesti cu nea Gigi de la reprezentanta, lucrurile stau altfel. La intrebarile tale nu-ti pot raspunde pt ca nu m-a interesat aspectul. Manualul il iau la modul orientativ ( oricum, ei nu spun ferm sa mergi la partener Opel ci doar recomanda ) ....in rest logica si deciziile imi apartin. Am invatat in Ro ca daca eu nu am grija de mine si lucrurile mele, n-o va face nimeni. Si de altfel in Ro nu exista garantie si post-garantie. Personal, toamna masor concentratia antigelului sa vad pana la cat rezista ( minus ) si corectez concentratia daca e cazul, iar de schimbat il schimb la 4-5 ani. In plus, cu ocazia micilor interventii neprevazute ce apar peste an, din cat pot mai inspectez una-alta. Ce sa zic asa de final ....daca toti lasam balta astfel de probleme, sigur ca ele vor continua. A ne agita pe forumuri, nu stiu cat ajuta. Poate ar trebui ceva mai concret ...nu stiu ...un protectia consumatorului sau de ce nu, chiar o plangere in instanta. Doar ca la noi inca functioneaza " las' ca merge si asa !" Stima.
  7. Cam tarziu dar am revenit. N-am mai pornit masina cateva zile ( am fost ocupat cu primirea unui nou membru auto in familie) asa ca mai intai am mers la Praktiker sa-mi cumpar un spray contact. Pe fuga din cauza frigului insistat cu spray-ul la mufa, pornit, "tiuit" inca prezent dar foarte diminuat. Deci problema clar ca vine de la pompa servo directie. Multumesc @ice4you ! Imi faceam griji sa nu fie de la ECU sau EDU. Cand voi avea niste conditii cat de cat mai bune am sa insist intr-o curatare temeinica. Sarbatori Fericite !
  8. Am renuntat. Dintr-o teava PVC luata de la "metalo" cu diametru de 75 mm am improvizat o aductiune aer inspre filtru. Pe langa faptul ca nu simt difetente notabile, s-a si schimbat sunetul admisiei. Si nu-mi convine. Adica prea mult zgomot pt nimic. Acum studiez coborarea garzii la sol. Poate ajuta.
  9. Chiar daca e un topic mai vechi , nu mai deschid un altul pentru un simplu amanunt. Exasperat de lentoarea lui y17dt cel putin pana la ajutorul turbinei dat la 2100-2200 turatii , i-am schimbat softul la o firma de profil , am curatat ,,luna si bec,, galeria admisie , EGR -ul , am inceput sa folosesc adaos ulei 2T in motorina .. si cam atat. Si pentru ca odata intrat pe drumul obtinerii de CP , intodeauna vei vrea mai mult , am incercat si mici trucuri cu admisia aer. Pentru o simpla proba am rulat citiva km fara filtru aer dar m-a iritat acel sound ca si un fel de ,,galgait, . Nu pot spune cu certitudine daca masina chiar tragea mai bine ( as fi inclinat sa spun ca da dar pot fi subiectiv si nici n-am umblat mult fara filtru riscand praf in motor ) asa ca macar m-am gandit la solutia de a modifica acea ,,trompeta,, de aductiune aer inspre filtru din grila fata. Intr-o prima faza am demontat-o si pe aceasta ruland vreo 2 zile fara ea dar tot aud suparator acel ,,galgait,,. Banuiesc ca, chiar daca modific diametrul acelei ,,trompete,, , tot voi avea parte de sunete dubioase pe admisie . Asta se intampla doar la mine sau cine face modificari la partea de aductiune aer intampina aceleasi sunete de tonalitate joasa si in final devine o chestie de obisnuinta ? Ca fapt divers , am mai vorbit cu diferite firme de tuning pt o turbina custom , intercooler pe masura si un soft custom dar mi s-a spus ca ar fi o cheltuiala oarecum nejustificata pentru un motor modest ca y17dt si cu rezultate incerte pornind de la dorinta de a mai scoate ceva peste remapul existent. Pe langa acestea posibil la un moment dat sa fie necesar un alt MAP si MAF , injectoare modificate si de marit debitul pe pompa injectie. Si chiar daca totul ar fi o reusita si s-ar realiza un soft fara fum ,,la spate,, , ar urma cheltuieli cu ambreiajul si franele. Parerea unanima - alta masina ( cand va veni vremea completez eu ) Asa ca m-am gandit la mici trucuri ,,de parcare,, dar n-as vrea nici sa cad in capcana ,,placebo,,.
  10. In general incerc sa-mi repar singur masina, evident, in limita posibilitatilor si a cunostintelor. Ma gandesc ca daca ar fi alternatorul cred ca l-as descoperii din prima ca si vinovat mai cu seama ca e situat in partea din fata a motorului si n-am nici AC , deci drum liber pana la el. Sunetul meu vine zonal oarecum din spatele motorului. Am masurat totusi azi incarcarea dupa cum mi-ai spus si am fara consumatori 14.2 V si cu toti consumatorii porniti 14.1 V. Consider ca e ok mai ales pe o baterie veche de vreo 5 ani. Despre fluctuatii mi s-a spus de catre un electrician sa verific punctele de ,,masa,, de pe caroserie si motor si probabil ca si bateria ar avea un aport in treaba asta dar deocamdata n-am facut nimic in sensul asta. Bine , fluctuatiile dispar in citiva km de la pornirea la rece de dimineata , in rest e stabil totul. Am sa curat mufa pompei servo sa vad daca rezolv ceva si am sa revin cu o concluzie. Multumesc !
  11. Poate n-am cautat suficient pe forum explicatia acestei probleme dar va rog daca se poate o mica sugestie. Concret, de cand a venit frigul ma confrunt cu urmatorul fenomen: - dimineata dupa pornirea motorului ramane un "tiuit" care reuseste sa se faca auzit printre zgomotele motorului de diesel rece. Daca opresc-repornesc sunetul dispare. In rest, odata cu incalzirea motorului sunetul se estompeaza treptat pana la disparitie totala. Am incercat sa-l surprind cu telefonul dar nu prea am reusit. Din cabina insa eu il aud destul de bine. Azi dimineata la 3 grade se auzea destul de bine asa ca am ridicat capota incercand macar sa identific zona de unde vine. Tot ce am putut concluziona ( si in graba pt ca ma grabeam la serv ) a fost ca sursa sunetului ar fi de undeva din spatiul dintre " peretele de foc " si motor. Problema e ca eu pe acel perete am mutat ECU si EDU dar n-am putut stabili clar ca sunetul ar veni de la ele. Tot ce mai pot spune este ca e vorba de un "tiuit" electric-electronic si nu ceva legat de aer/vacum sau frecari de neungere. Cam cum faceau unele televizoare cu lampi pe vremuri. Fenomenul apare doar dimineata sau cel putin n-am observat eu si peste zi chiar dupa o stationare de 8 ore la serv. Cumva ma gandesc la pompa servo-directie dar nu vad ce sa "tiuie" la ea in contextul in care eu pornesc motorul si nici nu ma ating de volan. Daca ma puteti ajuta cu niste sugestii. Va multumesc. Ps - nu am erori, masina functioneaza foarte bine, doar dimineata citiva km imi flucteaza usor orice lumina la manevrarea volanului. De aici gandul meu la pompa servodirectie. Nu inteleg de ce insa luminile flucteaza citiva km usor si daca opresc-repornesc si tiuitul dispare. Am incercat sa re-editez msj dar n-am mai reusit insa acest "ps2" mi se pare necesar. Cel putin posesorii de motoare diesel tip "y" cunosc acel sunet de buzzer de punere contact cu usa deschisa. Ei bine, sunetul meu e asemanator cu acel buzzer auzit de la o masina parcata in imediata apropiere.
  12. Mi-ar fi placut sa am aceste optiuni si pt varianta mobil dar e ok si asa. Multumesc.
  13. Buna ziua. Intai de toate doresc sa salut pe toata lumea aceasta fiind prima mea postare in aceasta comunitate. Am citit regulamentul, am rasfoit forumul pe toate partile si cred ca undeva se strecoara o eroare. Folosesc internetul si accesul pe forum strict de pe smartphone (LG G3) dar intampin niste greutati de accesibilitate. De fapt intuiesc ca exista doar ca mie nu-mi apar. Daca s-ar putea cineva sa-mi explice din ce cauza: - nu pot vedea ce motorizare au alti colegi si nici zona lor geografica. - n-am paginile unui topic numerotate si ma chinui sa intuiesc dupa data postarilor care ar fi prima si care ultima si pt asta ma vad silit sa merg din pag in pag cu "next" ceea ce e obositor. - nu gasesc optiunea de a gasi rapid postarile noi - n-am gasit nici mesageria privata dar asta deocamdata nu ma streseaza prea mult. In rest, ca si puncte de apreciere, am avut placerea sa gasesc un forum cu informatii de calitate si la obiect. Ca si minus totusi, mi se pare destul de inactiv desi inteleg ca n-ar avea nici un rost repetarea excesiva a unor rezolvari deja existente pe forum. Va multumesc pt eventuale raspunsuri.