adicafe

Ce ulei sa folosim?

Ce ulei folositi?   302 members have voted

  1. 1. Producator

    • GM
      95
    • Mobil
      65
    • Castrol
      125
    • Aral
      27
    • Valvoline
      12
    • Esso
      2
    • Liqui Moly
      12
    • Altul
      12
  2. 2. Vascozitate

    • 0w30
      5
    • 0w40
      5
    • 5w30
      57
    • 5w40
      142
    • 5w50
      3
    • 10w40
      127
    • 10w60
      0
    • 15w40
      11

Please sign in or register to vote in this poll.

168 posts in this topic

salutare

tre sa fac schimbul de ulei la o astra 1.7 DTI din 2002, 120.000 km la bord. am de ales intre 5w40 si 10w40 ambele de la Mobil.

vreau o parere de la cineva care a folosit. care este mai indicat ptr motorul si km pe care-i are ?

astept un raspuns cat se poate de curand

va multumesc

Am adaugat un poll; va rog sa specificati producatorul, si vacozitatea uleiului pe care il folosit!

Edited by al3xz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vezi ce zic pe aici baietii astia, ca par ca stiu ce spun....

Share this post


Link to post

Vara amandoua vor merge la fel de bine!! La iarna in schimb cel 5W va raspunde mai bine!! Cred ca 5W40 e mai indicat!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tinand cont de uzura motorului ti-as recomanda 10w40, are o vascozitate mai mare. O alta idee ar fi sa verifici cartea tehnica a masinii, ar trebui sa specifice acest lucru. Daca nu in statiile OMV gasesti pliante micute cu tipul de ulei recomandat pentru diferite motoare in functie de anul de fabricatie, nr. km parcursi, etc.

In functie de cat vrei sa investesti in ulei ai putea sa cumperi si o alta marca decat Mobil1, atat timp cat uleiul respectiv respecta normele impuse de Opel.

bafta,

Edited by stefan_bv

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu sincer as inclina catre 10W40, auzisem ca e vorba si de nr de km pe care i are masina parcursi dar am vrut sa fiu sigur.

CipponeG a spus ca iarna cel de 5w40 va raspunde mai bine. la ce anume te referai ? ce diferente majore ar fi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

la 120.00km motorul tot are o uzura si se obijnuieste folosirea unui ulei mai vascos pentru o ungere mai buna sa zicem....deci ti-as recomanda 10W40

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa cate stiu eu despre uleiuri (nu prea multe -recunosc :D ) cel 10 W la temperaturi scazute va fi mai vascos ingreunand astfel o ungere adecvata) cel 5 W e mai fluid la temperaturi scazute si va facilita ungerea!

40 din coada spune cum se comporta uleiul la temperaturi ridicate! Adica dupa ce motorul e incalzit bine!! Avand in vedere ca amandoua au 40 vor avea aceleasi proprietati cand motorul este incalzit si lucreaza in regim hai sa-i zicem normal!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uleiurile de motor sunt de 2 feluri:

a.) monograd: adica cele care au inscris pe ambalaj o singura cifra; cifra reprezinta indicele de vascozitate (determinata in laborator); daca aceasta cifra este urmata de litera "W" (Winter) atunci uleiul respectiv este recomandat a se folosi numai la temperaturi exterioare scazute - iarna. Cele fara litera "W" sunt destinate pentru vara. (binenteles uleiul trebuie schimbat de 2 ori pe an - primarava si toamna)

b.) uleiuri multigrad: 0W30; 0"40; 5W40; 10"40; 20W40..........

Aceste uleiuri pot fi folosite atat vara cat si iarna; iarna au proprietatile corespunzatoare primului numar iar vara au proprietatile conforme cu cel de-al doilea numar.

De obicei pt masinile noi se foloseste un ulei cu o vascozitate scazuta; pt Astra H este de 0W30 -benzina si 5W30 - motorina (nu sunt sigur de motorina- daca am gresit va rog sa ma corectati :huh: ). Dupa o anumita uzura (80.000 - 100.000 Km) se recomanda un ulei mai vascos 5W, 10W. Daca tin bine minte acest lucru este specificat in cartea masinii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

multumesc de raspunsuri. cred ca m-am lamurit, o sa optez pentru un ulei Opel 10W40 recomandat si de cei de la Ausburg (o sa ma programez ptr maine cred).

intrebarea mea este daca pot schimba celalalte filtre (aer,polen,motorina) la o data ulterioara datei schimbului de ulei + filtru de ulei ? influenteaza cu ceva ?

Edited by adma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu neaparat.........cel de aer e recomandat sa fie schimbat cand trebuie ca daca ajunge parf la sensori e nasol....... cel de motorina si cel de polen pot astepta si ele

dar din cate stiu eu ...... poti gasi filtru de aer nemtesc pe la vreo 300-400.000

polenul si ala cam tot asa si cel de motorina pe la 300.000

Deci parerea mea ar fi sa le schimbi pe toate daca ai banii daca nu sa iei cel de aer in detrimentul celorlalte

Share this post


Link to post
Share on other sites

schimbat ulei (5 litrii 10w40) + filtru ulei + manopera la ausburg total 155 lei noi. saptamana viitoare o sa schimb si celalalte filtre. multam' de sfaturi

Share this post


Link to post
Share on other sites

[foloseste cu incredere 5W40. si sa fie ulei de calitate

Share this post


Link to post
Share on other sites

merge si 15W40.....totul depinde de ce scrie in cartea masinii daca il accepta. Dar eu stiu ca in general 15w40 mere la diesel

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu pune 15W decat daca e motorul e destul de uzat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baieti am si eu o precizare, mai cititi un pic manualul de intretinere si reparatii ca acolo scrie clar ca 5 = vascozitate la rece, W = Winter (merge iarna, dar 5 coboara la temp mult mai scazuta decat 10) iar 40 = indicele de comportare al uleiului la cald.

Imi pare rau dar traba cu mototrul uzat ori nu am vazuto eu in manual ori e o logica de pe la mecanicii lui peste.

La fel am zis si eu, sa-i bag 10W40 ca are motorul peste 100.000. Iam bagat pana acum de un an de cand o am vreo 3 sau 4 schimburi de Total 10W40 ca e facut in Franta. Nici o problema dar dupa ce am citit in manualul de inretinere si reparatii am vazut tabelul in care 5W40 are o plaja mai larga la temperaturi decat 10W40. 10W40 nu este recomandat de OPEL sub temperaturi de -15 grade.

Si il schimbam cu tot cu filtru ulei, aer, motorina la 10.000 dar de acum ma duc in 15.000 cum recomanda OPEL ca nu ma scot banii afara din casa. Voi la cat faceti revizia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now