adrianbondrea

motorul se incalzeste prea tare

34 posts in this topic

Salutare

Am un opel astra 1.6 16v din 96

Motorul se incalzeste prea tare uneori temperatura ajungand la 100 grade indicata de acul din bord

Temperatura scade creste nu stiu ce se intampla

De la ce poate fi?

Va rog sa ma ajutati

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vezi ce zic pe aici baietii astia, ca par ca stiu ce spun....

Share this post


Link to post

E perfect normal sa stea la temperatura aia aici depinde si de termostat si termocupla care o ai tu pe masina la cat deschide si atunci cand scade scade pentru ca termostatul deschide si apa intra in circuit...Mai gasesti cu siguranta posturi asemanatoare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

multumesc

dar mi se pare ca nu prea functioneaza ventilatorul

acesta ar trebui sa ramana pornit daca temperatura motorului e mare chiar si dupa ce opresc motorul ca si la alte masini?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu,ventilatorul functioneaza doar pe contact.

Share this post


Link to post
Share on other sites

intreb si eu ceva aici ptr ca nu am gasit alt topic pentru ..... am c14nz din '92 exista vreo sita in sonda din rezervor?

Share this post


Link to post
Share on other sites

teoretic trebuie sa existe o sita in capatul sorbului din rezervor, adica asa e normal.

daca nu a umblat cineva pe acolo sa o scoata trebuie sa fie...iar daca a scos-o cineva a facut o mare prostie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

si daca e infundata ce`i faci? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

o scoti si o cureti....

sau o schimbi daca gasesti...

dar se poate curata asa ca spor la treaba :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, ai motor x16xel?

Se incalzeste prin oras sau si la drum lung?

Eu am un x16xel din 95, si cand merg prin oras si cu viteza mica (eventual mai turat) se incinge pana la 100 grade. Ventilatorul are mai multe trepte dar nu prea porneste decat peste 97 grade si cand porneste scade temperatura la apa foarte repede. Intr-adevar ventilatorul merge doar pe contact.

In cartea tehnica sunt trecute valorile astea ca fiind normale pentru ca sistemul de racire este sub presiune (pana la 1.3 bari unde punctul de fierbere a lichidului de racire ar fi cam 125 grade celsius - scrie in manual) - cauta manualul si citeste capitolul 03 - sistem de racire.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mie imi trece peste 100. si asta depinde ... mai e cand trece cand sunt in oras si mai rara cand sunt afara .. sunt intr`o coloana sau merg destul de incet.am schimbat termostatul termocupla si senzorul de temperatura dar nimic. si din cate stiu eu ventilatorul trebuie sa aibe 2 viteze, la mine merge numai una iar cand misc putin de mufa de la termocupla ba se opreste ventilatorul ba porneste a 2 viteza. mai e cand imi ramane fara apa si imi intra si niste aburi pe sub volan. ce poate fi ? mecanicul mi`a spus k e putin crapat ventilatorul si de acolo vine aburul si se pierde apa dar vreau si alte pareri. Apropo am motor X16XEL

Share this post


Link to post
Share on other sites

si eu am cred o problema . termocupla nu mia pornit deloc de cand am cumparat masina de acum un an. si atunci a pornit cu greu la 102 grade. mi se incalzeste numai cand urc la munte sau in oras vara dar se raceste pe la 90 si asa ramane in timpul mersului normal. dar termocupla tot nu o aud. am desfacut capacul de la borcan si am incalzit un pic motorul la 93 si a aruncat apa afara din borcan. e normal sau am ceva problema grava? app motorul e diesel 1.7 din 96. se poate un sfat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu la ce temperaturi ar trebui sa lucreze motorul tau(termostat/termocupla), dar aruncatul apei afara este perfect normal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Şi eu aveam aceeaşi problemă, că acul din bord stătea la 100 de grade, chiar 105 grade vara, asta dupa ce am schimbat:

- termostatul

- termocupla

- senzorii de temperatură pentru ECU şi bord

- antigelul, şi

- pompa de apă (cu distribuţia):

26527029.th.jpg

După ce am pus maşina pe tester am observat că citirea temperaturii din bord era cam cu 8-10 grade peste temperatura "reală", indicată de tester, aşa că am înseriat o rezistenţă de 11 ohmi între senzorul cu un singur terminal şi bord (după câţiva litri de benzină consumaţi la relanti, pentru teste...), iar acum ştiu că ceasurile de bord indică temperatura corect. Aceasta variază între 91 de grade şi 100 (când porneşte ventilatorul pe prima treaptă), în condiţiile în care motorul stă la relanti.

hope this helps! Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

sal,parerea mea e ca la un motor pe benzina apa nu trb sa depaseasca 95-98 grade.Incercaci sa curatati contactii de la electroventilator si de la sonda de temperatura cu un spray.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thermostat

Opening temperature:

1.3 litre models . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 91°C

All other models . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 92°C

Fully open temperature:

1.3 litre models . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 103°C

All other models . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 107°C

Expansion tank cap

Opening pressure . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1.20 to 1.35 bar

Fan thermoswitch

Switches on at:

Early models . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 97°C

Later models . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 100°C

Switches off at . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 93°C

Sper sa va fie de ajutor,sincer cred ca temperaturi de 100 grade sunt cam mari,parerea mea.

Edited by al3xz
quote la post-ul precedent

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now