gozo_mihai

Stergator luneta ASTRA-F-CARAVAN

30 posts in this topic

Va salut dragi prieteni , intrucat nu am vazut atasate poze la discutiile precedente legate de stergatorul de luneta , am inceput acest nou topic pentru a veni in ajutorul celor care au probleme cu el.

Vreau sa postez cateva poze din experientza si munca mea de cateva ore ...

Ca fapt divers pentru cei care nu stiu ansamblul este formart din doua partzi :

1. Cea electrica formata dintr-un motoras de 12 V DC

-care la randul lui este format din stator si rotor

( principale defectiuni la partea electica ar fi : a) scurt itre spire " rotor ars " B) perii colectoare duse .)

2. Cea mecanica formata dintr-un mini reductor

- ax-ul reductorului fiind o parte din rotorul motorasului

- cat despre "melcul" reductorului regasim o rotitza dintzata (din plastic)

Regimul de functionare este astfel ... in momentul in care se pune contactul motorasul primeste o tensiune pe unul dintre cele doua fire pe care primim tensiune pentru a mentzine stergatorul in pozitia orinontala "normala" , in momentul in care actionam maneta pe cel de al doilea fir primim tensiune in functie de treapta si functioneaza aferent vitezei fiecarei trepte de sters. Cel de al treilea fir este masa sau daca vretzi sa ii spunetzi pe nume "-" minus . Motorasul se verifica daca este bun , foarte simplu cu un multitzetru.

Daca motorasul este bun inseamna ca este o problema mecanica ... de regula din cauza apei rugineste axul stergatoarei , in lipsa unei protectii inpotriva nisipului apare pietrificarea axului (eu unul nu am putut sa il invart nici macar cu mopsul) Se demonteaza partea mecanica se curatza ax-ul stergatoarei . Cu rabdare vre-o 2-3 beri si chef de munca .... Va doresc bafta !!!

Imi cer scuze daca am deranjat sau daca am gresit cu ceva ... am incercat doar sa va dau o mana de ajutor.!!!

P.S. - astept intrebari sau opinii ;) sa mai facem si schimb de experientze.

post-12844-124760982375_thumb.jpg

post-12844-124761142711_thumb.jpg

post-12844-124761145689_thumb.jpg

post-12844-124761148266_thumb.jpg

post-12844-124761152071_thumb.jpg

post-12844-124761156189_thumb.jpg

post-12844-124761160007_thumb.jpg

post-12844-124761162641_thumb.jpg

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vezi ce zic pe aici baietii astia, ca par ca stiu ce spun....

Share this post


Link to post

Ai muncit puţin să-l faci să meargă; ţin minte că şi eu am făcut aceeaşi operaţiune la rândul meu când era gripat - felicitări! Să vedem dacă iese de un tutorial...

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imi cer scuze daca am deranjat sau daca am gresit cu ceva ...

Cu ce sa deranjezi? E foarte bine ca imparti si altora din experienta dobandita.

Dar de fapt cred ca e o greseala. Trebuia sa-l pui la "Tutoriale-Cum sa F" :clapping5jp:

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ms. fain de aprecieri baietzi !!! ;)

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felicitari pentru tutorial :clapping5jp: , dar ai omis 2 parti destul de importante (din punctul meu de vedere), si anume:

- cum ai desfacut partea cu mecanismul (reductorul);

- cum ai reasamblat respectiva parte a mecanismului (ma refer la capacul mecanismului).

P.S.

Te rog renunta la "tz"

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felicitari pentru tutorial :clapping5jp: , dar ai omis 2 parti destul de importante (din punctul meu de vedere), si anume:

- cum ai desfacut partea cu mecanismul (reductorul);

- cum ai reasamblat respectiva parte a mecanismului (ma refer la capacul mecanismului).

P.S.

Te rog renunta la "tz"

DA Bizu , s-ar putea spune ca am uitat dar prefer sa cred ca am lasat loc de o alta discutie . ;) .

Pai demontarea capacului care ascunde partea mecanica se face foarte usor cu o autofiletanta sau dupa caz po bormasina cu ajutorul careia se taie niturile .

Cine are vreme la montaj se dau alte gauri ptr nituri si se capseaza unele mai micutze de 2-3 nu stiu exact cat o merge ... sau varianta mea legat de jurimprejur :D cu un soricel sau o sarma mai rezistenta .. de preferat una otelita . ;) succes !!! " sorry de tz dar se intampla din obisnuinta" ;)

Revin cu alte poze explicative !!!

post-12844-124769443699_thumb.jpg

post-12844-124769445413_thumb.jpg

post-12844-124769447281_thumb.jpg

post-12844-124769451818_thumb.jpg

post-12844-124769454331_thumb.jpg

post-12844-124769457521_thumb.jpg

Edited by gozo_mihai
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toate bune si frumoase, dar de ce ne pacalesti dom'le cu "2-3 beri" cand dumneata ii "tragi" cu lapte :Thinking: Nu cumva aici ii chichita? :D:D Una peste alta :hi:

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toate bune si frumoase, dar de ce ne pacalesti dom'le cu "2-3 beri" cand dumneata ii "tragi" cu lapte :Thinking: Nu cumva aici ii chichita? :D:D Una peste alta :hi:

:D eei alea "2-3" sunt ptr inspiratie si chef de munca ;)

post-12844-124790636422_thumb.jpg

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

...pt mine a fost prea tarziu. Cand l-am desfacut (se blocase pe vecie) nu am mai avut rabdare si l-am spart :He He: La dezmembrari nu am gasit..ma puteti ajuta cu ceva?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nici stergatorul meu nu merge...vreau sa stiu daca motorasu e la fel,eu am astra hach?

Share this post


Link to post
Share on other sites

IN PRINCIPIU E LA FEL !! :clapping5jp:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si al meu si-a dat obstescul sfarsit intr-o zi cu ploaie torentiala. Am incercat desfacerea si resuscitarea lui dar din pacate a decedat .Poate in primavara o sa-l desfac din nou, sa vedem poate a fost doar in moarte clinica. daca are cineva, ceva , pe undeva vreun motoras functional, va rog sa ma anuntati si pe mine :beerchug: . Este destul de dificil in conditii de ninsoare si ploaie puternica .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua

In ce pozitie ati montat volanta reductorului si parghia cu dinti, fata de axul stergatorului. Va rog frumos un raspuns pentru ca eu l-am deblocat dar nu stiu sa-l montez pe pozitie.

Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si mie mi-a fost blocat motorasul acela si am facut aceeasi operatiune, DAR acum imi merge in jos, in spre numar, nu stiu ce sa ii fac,daca ma puteti ajuta cu un sfat. Multumesc

P.S. Felicitari pentru tutorial

Share this post


Link to post
Share on other sites

:Black Eye: Nu lai montat corect de aia itzi pleaca in jos ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now