• Announcements

    • administrator

      VA RUGAM CITITI

      Va rugam inainte de a posta cititi Regulamentul. Va rugam ca inainte de a deschide un topic nou sa cautati daca mai exista un alt topic deschis cu acelasi subiect sau subiect asemanator. Va rugam pentru a usura lectura unui topic sa nu mai citati un post anterior utilizati functia "fast reply". Va rugam inainte de a posta sa cititi cu atentie titlul topicului pentru a vedea daca va incadrati in acel titlu. Va rugam cititi REGULAMENTUL Noi membrii : Va rugam inainte de primul post sa cititi regulamentul cu atentie, dureaza 5 minute. Va rugam de asemenea sa cititi cu atentie si rubrica Anunturi Importante de la Discutii Generale.
    • administrator

      Va rugam cititi !!!

      Va rugam cititi regulamentul sectiunii de Publicitate inainte de a deschide un nou topic sau a posta. Moderatorii pot sterge fara nici un fel de avizare orice topic sau post care nu este conform regulamentului de publicitate.
synapse

Astra cu GPL

122 posts in this topic

am deschis un topic separat pt instalatii GPL pe Astra.si vreau sa vorbim doar de instalatii omologate si originale,nu cum puneam la dacie cu butelie ruseasca si furtune de la aragaz.vreau in special sa posteze cei care au asa ceva pe masina dar si "micii mecanici" care au avut de-a face cu asa ceva.sunt interesat de subiect si va voi sustine in discutii cum voi putea.acum din experienta mea,am avut pe o Dacie din 90,instalatie originala adusa din italia dar neomologata.furtune originale,butelie toroidala,mixer,plaman,electrovalve,comutator,tot de la mama ei.probleme:se influnda destul de des sita de la electrovalva de gaz cu pilitura din buteliile de la statii.a doua belea este dereglarea culbutorilor,dar la astra acestia fiind autoreglabili nu cred ca va fi o problema.a treia este ca la unchiul meu,am gasit dupa 10 ani de functionare aproape numai pe gpl supapele adancite in chiulasa,se aici survenind si dereglarea culbutorilor banuiesc.erau adancite cativa mm.si la general,am obs ca orice masina care a fost pusa pe gpl,daca o dai pe benzina nu mai merge ca inainte.e randul vostru domnilor :hi:

PS: cat despre injectoare,si infundarea lor,la instalatiile pt masini pe injectie,pornirea se face pe benzina chiar daca e butonul comutat pe gaz iar trecerea se face automat daca se accelereaza la peste 2000-2500 ture.ca sa nu mai fie probleme,lasati sa se incalzeasca pe benzina,in felul asta se mai folosesc si injectoarele(injectorul).Si la drum intins,o data pe luna macar,sa nu imi ziceti ca nu duceti dorul si nu dati pe benzina ca sa mai dati o blana ;;)

Edited by synapse

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vezi ce zic pe aici baietii astia, ca par ca stiu ce spun....

Share this post


Link to post

dupa cum am spus am avud pe dacie o instalatie gpl

"Marinni" super calumea instalatia si vreau sa montez instalatia

pe astra( cu modificarea de rigoare"trecere automata pe gpl")

la aceasta instalatie "marini" mi-a placut ca nu am am avut probleme cu ea

pe dacie si deasta vreau sa o montez pe astra

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca nu ai avut curiozitatea,pe site-uri scrie clar ca difera instalatiile de la carburatie,la injectie monopunct,injectie multipunct cu sonda lambda,injectie multipunct fara sonda lambda.nu stiu compativilitatea la ce ai tu cu opel.intereseaza-te bine inainte sa faci vreo prostie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai asa cum am mai spus eu nu prea recomand GPL-ul, afecteaza injectorul/injectoarele ( chiar daca pleaca pe benzina si apoi trece pe gaz injectorul in 90 % din timplul functionarii sta degeaba si nu functioneaza si din cauza asta se cam duc naibii si am vazut treaba asta la un 16 v din 4 injectoare, doar 1 mai mergea cum trebuie) si se cam duc si chiuloasele adica supapele si scaunele lor din chiuloasa ( am desfacut chiuloase de 16 v merse mult pe gaz si supapele inclusiv scaunele erau varza ). Acum fiecare face cum vrea si cum crede el ca e mai bine, dar eu unul nu as pune gaz pe masina ca ce economisesti la gaz dai dupa aia pe reparatii si oricum indiferent de ce spun unii sau altii, pe gaz nu merge la fel de bine cum merge pe benzina, se simte cand e pe gaz ca e mai puturoasa si nu raspunde la fel de bine la accelerari.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am gpl si am in 5 luni 30.000 km pe oras (fac distributie cu ea).

-duminica asta am ars garnitura de chiulasa, din alte motive. Scaunele si supapele sunt in stare perfecta, asta mi-a spus cand am dus chiulasa la rectificat.

-nu merge motorul bine cand e debitul mic. La mine e dat pe mai mare si nu am nici cea mai mica problema, pot pune poze cu kilometrajul peste 160 pe gaz... deci astea sunt mituri ca nu mai merge si etc, depinde cum e reglata.

-la consum sunt foarte multumit, benzina in regim de distributie lua minim 10% dar de obicei 11-11.5% acuma imi ia 13% gazul fiind sub jumatate de pret. Vorbesc in regim de distributie unde te invarti printre blocuri, peste 300 semafoare pe zi, etc.

-la -15 grade am pornit direct pe gaz, nu are nici o treaba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Faza cu pornitu' pe gaz la -15 nu e buna neam... Mai da-i si niste benzina din cand in cand.

Share this post


Link to post
Share on other sites

faptul ca merge mai prost pe gaz nu e nici un mit e o treaba demonstrata, gazul arde mai prost decat benzina si indiscutabil ai o putere ceva mai mica si contrazic pe oricine sustine contrariul, am mers cu masini pe gaz si cand le treci pe benzina se simte imediat diferenta. In privinta pornitului direct pe gaz la -15 grade e deja foarte, foarte greu de crezut. :Shame On You:

Edited by wheelman2009

Share this post


Link to post
Share on other sites

faza e ca va cam dau dreptate ca am fost si eu patit.se invata motorul pututros pe gaz,nu stiu.cu pornitul...ce sa zic.pe la 0 grade sau minus putin mai porneam si eu dacia direct pe gaz dar cu o conditie.calcam acceleratia la maxim.ii puneam contactul de 5-6 ori sa ii vina gaz,fara soc,ca asa are ea boala, si automat.daca nu o lua din prima,o lasam.se umplea plamanul de gaz si era sloi.de obicei la astea mai primitive,le dadeam de seara pe benzina,si porneam asa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

faptul ca merge mai prost pe gaz nu e nici un mit e o treaba demonstrata, gazul arde mai prost decat benzina si indiscutabil ai o putere ceva mai mica si contrazic pe oricine sustine contrariul, am mers cu masini pe gaz si cand le treci pe benzina se simte imediat diferenta. In privinta pornitului direct pe gaz la -15 grade e deja foarte, foarte greu de crezut. :Shame On You:

Porneste garantat la -15 pe gaz(daca e bine reglata instalatia), dar asta nu einseamna ca e bine. Nu poti sa o turezi mult cand e apa rece(ingheata vaporizatorul datorita reactiei endoterme care are loc la expandarea GPL-ului, dar de pornit porneste dupa 5-6 invarteli ale motorului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De cateva zile s-a dus pompa de benzina si n-am mai avut timp sa iau alta, motiv pt care nu am avut incotro si am pornit-o direct pe gaz. Dupa cum cred ca ati auzit, in zona de unde sunt eu ( Iasi ) astia tocmai ce au anuntat cod portocaliu de ger, fiind -26 C dimineata cand am iesit din bloc. Dupa a doua cheie a luat-o, cu motorul tremurat si cu un mers sacadat si inconstant, ca si cum ar fi mers in 3, poate ca si grosimea uleiului sa fi contribuit la asta( cu toate ca, atunci cand o porneam pe benzina la temperaturi similare nu facea asa, se tura singura constant din soc), am tinut-o putin durata din acceleratie cam 1 min ( altfel cred ca s-ar fi oprit ), dupa care am eliberat pedala si am lasat-o in voia ei la relanti.

Chiar daca a pornit, ceea ce am facut eu e o crima pt motor. Pe astfel de vreme, pana apa nu atinge macar 30C nu se comuta sub nici o forma de pe benzina pe gaz. Vara merge si direct pe gaz

Instalatie Bigas, motor C16NZ-230 000 km, bujii GM noi, ulei GM de 10W40

Share this post


Link to post
Share on other sites

oricum ai privi lucrurile, depinde cat tii la motor, daca nu vrei sa bagi banii toti deodata in reparatie, nu i pui gaz, daca vrei sa faci o economie de moment, cateva zeci de mii de km si sa i bagi set si toate cele, ii pui gaz, asta e clar, daca ele (motoarele) au fost facute sa functioneze cu benzina, inseamna ca asa trebuie sa le lasam, corect?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cam cat costa azi sa iti cumperi, montezi si omologhezi o chestie din asta, nu k asi vrea sa imi montez da is curios.Acu cativa ani era 15 bulioane si merita dak erai drumet si aveai dacie

Share this post


Link to post
Share on other sites

baieti am luat decizia , astazi am dus dacia la mecanic sa scoata instalatia de pe ea, si luni am sa merg cu opelul sa montez instalatia si luni va dau mai multe detallii despre asta

Share this post


Link to post
Share on other sites

man...ce dacie ai? e tot cu injectie?ca difera de la carburatie la injectie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacia era pe carburatie. Am pus aceeasi instalatie fara adaugari (de fapt sa renuntat la un releu cu robinet care oprea alimentarea cu benzina la dacie) porneste si merge la fel singura diferenta e ca e putin mai silentioasa iar acceleratia se face linear nu brusc ca pe benzina in rest sa mai vedem pe parcurs ce se va mai intampla iar detalii despre consum am sa postez peste cateva zile cand ii voi face consumul oricum la 5 lei litrul de benzina si consumul meu mediu de 10% cred ca merita gazul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now