• Announcements

    • administrator

      VA RUGAM CITITI

      Va rugam inainte de a posta cititi Regulamentul. Va rugam ca inainte de a deschide un topic nou sa cautati daca mai exista un alt topic deschis cu acelasi subiect sau subiect asemanator. Va rugam pentru a usura lectura unui topic sa nu mai citati un post anterior utilizati functia "fast reply". Va rugam inainte de a posta sa cititi cu atentie titlul topicului pentru a vedea daca va incadrati in acel titlu. Va rugam cititi REGULAMENTUL Noi membrii : Va rugam inainte de primul post sa cititi regulamentul cu atentie, dureaza 5 minute. Va rugam de asemenea sa cititi cu atentie si rubrica Anunturi Importante de la Discutii Generale.
    • administrator

      Va rugam cititi !!!

      Va rugam cititi regulamentul sectiunii de Publicitate inainte de a deschide un nou topic sau a posta. Moderatorii pot sterge fara nici un fel de avizare orice topic sau post care nu este conform regulamentului de publicitate.
marcalogul

din cauza frigului?

7 posts in this topic

Salutare.

Din cauza vremei foarte reci din ultima perioada (intre -15 si -29 gr) am constatat ca a crescut destul de mult consumul de carburant: daca pe o temperatura normala imi consuma 9-10 % acum a crescut la 11-12% ceea ce ma ingrijoreaza, mai ales ca merg cu ea mai mult in oras. Deasemenea cand am reverificat nivelul la antigel am vazut ca scazuse aproape de fundul "borcanului" desi acum 4 luni am facut schimbul pompei de apa + antigel. Acum nu stiu daca este ceva normal...incep sa "ma plang" aici intai. Daca este cineva mai priceput il rog sa ma linisteasca sau sfatuiasca.

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vezi ce zic pe aici baietii astia, ca par ca stiu ce spun....

Share this post


Link to post

cati km ai ? scaderea antigelului ar putea apare daca s-a ars garnitura de chiuloasa.

verifica integritatea furtunelor si daca radiatorul are "pete" umede.

Share this post


Link to post
Share on other sites

am 124 000 km. revizia facuta la 120k cu schimbarea distributiei si a pompei de apa. Am mers "vizual" pe traseul conductelor si nu am vazut scurs pe nicaieri. Iar radiatorul arata bine...doar in partea de jos pare a fi un pic mai inchis la culoare. Ca sa fiu sigur ar trebui sa o urc pe un elevator. Mi-am completat azi cu antigel si mi-am luat un reper sa vad daca mai scade in urmatoarele zile. Sper sa fie bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pe de alta parte si consumul ma omoara. Am facut iar plinul "ochi" aseara si media a fost de 11.7 (adica 29litri pt 248 km parcursi) in conditiile in care mie imi lua normal 9%, maxim 9.5%.

Sa fie oare numai din cauza frigului?...mentionez ca in fiecare dimineata/seara am stat cate 10 min cu motorul pornit pt a se incazli dar tot mi se pare cresterea consumului f mare....crestere cu 30% mai mare. Sa fie ceva normal?

Share this post


Link to post
Share on other sites

E normal sa creasca consumul pentru ca motorul nu apuca din cauza temperaturilor foarte scazute, sa ajunga la temperatura optima de functionare. Consumul de 10% e dat in conditii de temperatura intre 80 si 95 grade celsius. Acum iarna pana ajunge sa se incalzeasca la aceasta temperatura dureaza mai mult si implicit si consumul creste. Viteza de deplasare e mai mica si automat timpul de functionare al motorului e mai mare si de aici inca un pic de consum in plus. Tu mai lasi si motorul sa mearga in gol si mai adaugi ceva la consum. Incearca cum ai pornit motorul sa si pleci cu masina. Si nu o forja pana nu se incalzeste incearca sa mergi mai subturat. Consumul o sa scada, dar sa nu te astepta la prea mult.

Incearca si o sa vezi rezultatele. Nu te costa nimic.

Eu asa procedez si nu sare cu mult fata de consumul obisnuit.

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

adica tu oricum ai astra G, e mai usoara decat H. Eu sunt din Ploiesti

Eu la H am 9.3 numai urban si cred ca scadea si mai mult daca opream AC. Dar e consumul dat de BC nu cel facut la pompa...O fi real, nu stiu ?

Oricum. dau la cheie dimineata, stau juma de minut,si plec. Treapta I si II le tin mai subturate asa, schimb pe la 2500. In treapta III schimb pe la 3200 si cade dupa schimbare in 2500 cred. Apoi de la 2500-2600 o las sa scada LENT la 2000, un fel de frana de motor. Consumul in acest caz nu sare de 7 in oras.

Bine ca se compenseaza cu acceleatii in treapta I si II, daca dai in ea, sare instant-ul pe la 20% dar pentru scurt timp....Daca ii dai tare intr-a doua si o tii numai la 3000 de ture normal a mea consuma 15. Totul e sa faci asa.

Treapta I doar plecare de pe loc si imediat a II-a

A II-a folosita cu atentie si cat mai putin si cat mai subturat cu putinta

A treia o folosesti de la 2100 la 3000 de ture si o sa ai consum mai mic

Un coleg are o Toyota cu motor pe benzina si are un indicator in bord care ii spune cum sa schimbe vitezele. El a zis ca intr-un an nu a mers niciodata cu 3000 de ture, ca schimba dupa cum ii spune indicatoru'. A facut ochii mari cand i-am zis ca eu schimb si la 5000...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sar`mana de sfaturi. Oricum eu asa am facut si fac in continuare...repet: consumul noral e de 9% urban, doar ca la ultimele 2 alimentari am observat ca mi-a sarit la 11.7% in aceleasi conditii de schimbat viteza). Ca sa ma linistesc tind sa cred ca e doar datorita vremei (temperaturei) si a conditiilor de trafic pe zapada (adica rar sa-i dau treapta III, IV).

Probabil ma voi lamuri mai bine cand se revine la normal si ca temperatura si ca trafic.

Oricum, sunt constient ca atat vara (cu AC) cat si iarna creste consumul dar 30% in plus mi se pare exagerat si de asta imi pun intrebari. Daca a mai constatat cineva diferenta asta inseamna ca e bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now