• Announcements

    • administrator

      VA RUGAM CITITI

      Va rugam inainte de a posta cititi Regulamentul. Va rugam ca inainte de a deschide un topic nou sa cautati daca mai exista un alt topic deschis cu acelasi subiect sau subiect asemanator. Va rugam pentru a usura lectura unui topic sa nu mai citati un post anterior utilizati functia "fast reply". Va rugam inainte de a posta sa cititi cu atentie titlul topicului pentru a vedea daca va incadrati in acel titlu. Va rugam cititi REGULAMENTUL Noi membrii : Va rugam inainte de primul post sa cititi regulamentul cu atentie, dureaza 5 minute. Va rugam de asemenea sa cititi cu atentie si rubrica Anunturi Importante de la Discutii Generale.
    • administrator

      Va rugam cititi !!!

      Va rugam cititi regulamentul sectiunii de Publicitate inainte de a deschide un nou topic sau a posta. Moderatorii pot sterge fara nici un fel de avizare orice topic sau post care nu este conform regulamentului de publicitate.
lenzi

Problema AC/Racire/Termocupla?

9 posts in this topic

Simptome:

De curand dupa ce am mers cativa km am dat drumul la AC. Nimic anormal - totul ok dadea aer rece.

Dupa aproximativ 3-4 minute se aude un zgomot puternic continuu de sub capota.

Opresc aerul conditionat si zgomotul incereaza.

Dupa mai multe verificari localizez zgomotul - provine de la ventilatorul plasat pe radiator.

Date aditionale:

Astra ClasicII 1.7CDTI, AC manual

Nivel lichid racire este normal.

Temperatura motorului era sub 80grade

Este singura data in 3 ani cand porneste acest ventilator.

Intrebari:

Ce legatura are ventilatorul de pe radiator cu AC?

De ce nu se opreste singur nici dupa o perioada mai mare de timp.

Ce e stricat?

Ma pregatesc de revizia de 3 ani (masina a iesit din garantie) si vreau sa stiu ce are si la ce sa ma astept.

Multumesc de raspunsuri. Sper sa fie la subiect.

Edited by lenzi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vezi ce zic pe aici baietii astia, ca par ca stiu ce spun....

Share this post


Link to post

Ar fi bine sa ne spui mai exact care este "ventilatorul" cu pricina.

In fata radiatorului de lichid exista radiatorul de AC. Sigur NU vorbim de acesta?

Pe radiatorul mare (pt apa) exista un "ventilator" mare, care ar trebui sa inceapa sa se invarta cand apa ajunge la 90 grade, pentru racire suplimentara. Poti verifica asta intr-o zi calduroasa de vara cand lasi motorul pornit pe loc pentru ceva timp...

Share this post


Link to post
Share on other sites

In fata radiatorului de AC exista un ventilator.

Acela pleaca la 2-3 minute de la cuplarea AC-ului lucru care nu s-a mai intamplat niciodata.

Odata cu oprirea AC-ului se opreste si ventilatorul.

Sa fie vreun senzor de temperatura pe undeva?

Share this post


Link to post
Share on other sites

se pare normal sa se opreasca ventilatorul dela ac daca ai oprit ac nu mai are ce sa raceasca atata timp cat compresorul este oprit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da dar nu este normal ca ventilatorul de la AC sa functioneze in continuu.

Mai ales la 2 minute de la plecat cu masina rece.

Sa incerc sa descriu altfel:

Plec cu masina rece si cu AC pornit.

In aproximativ 2-3minute se aude un zgomot continuu suparator - porneste ventilatorul de pe radiatorul de AC.

End of story!

Ventilatorul nu se opreste singur!

Doar decuplarea AC opreste si ventilatorul.

Am lichid de racire. AC da aer rece.

Acel ventilator nu mi-a mai pornit niciodata in 3 ani de zile nici chiar in mijlocul verii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lenzi: cu siguranta a pornit de fiecare data cand aveai ac pornit. E posibil ca acum sa fie o problema la ventilator si anume rulment crapat sau deplasat si sa faca zgomot mai mare decat cel cu care te-ai obisnuit deja

Share this post


Link to post
Share on other sites

E un lucru normal ca acel ventilator sa functioneze atat timp cat AC este cuplat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E normal ca ventilatia din bord sa functioneze cand AC este pornit!

Eu vorbesc de ventilatorul pozitionat in fata radiatorului mic de la motor!

Se pare ca nu stie nimeni care ar fi problema.

O sa revin cu informatii dupa ce merg cu ea in service!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acel ventilator porneste odata cu activarea butonului de ac ,indiferent de temperatura motorului mai putin daca afara sant sub +5 grade, iar zgomotul pe care-l auzi trebuie depistat , deschide capota si pune pe cineva sa porneasca ac. si sa vezi de unde vine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now