LOCOmotive

Cum se goleste tot lichidul din instalatia de racire?

13 posts in this topic

Am umblat pe la motor (X 16 SZR cu instalatie AC) si am pierdut din antigel, motiv pentru care am hotarat sa-l schimb, nu doar sa-l completez. Problema e ca nu stiu pe unde se goleste in totalitate instalatia de racire. Daca s-a mai discutat pe acest subiect, rog un moderator sa mute prezentul post, (eu nu am gasit). Orice idee e binevenita!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vezi ce zic pe aici baietii astia, ca par ca stiu ce spun....

Share this post


Link to post

Citeva posturi pe tema asta gasesti <<AICI>>.

Din cite stiu eu, nu exista buson de golire.

Mai asteptam idei sau solutii...

Share this post


Link to post
Share on other sites

fara motor in fata imi e cam greu sa iti explic, dar pe scurt idea suna cam asa:

apa trebuie sa scoti din 4 locuri

1. vas + furtune

2. radiator

3. motor

4. radiatorul de incalzire din habitaclu

in partea dreapta jos a radiatorului, trebuie sa fie un furtun pe post de iesire din radiator.

daca il desfaci scoti apa din radiator si din vasul de expansiune.

daca te uiti pe sub barbriz, o sa vezi niste furtune care intra in habitaclu.

desfaci si ai scos si apa din radiatorul de incalzire.

mai ramane sa scoti apa din motor.

dupa cum scria si in link-ul de mai sus... nu poti sa o scoti decat daca merge pompa de apa.

sfat:

daca tot te-ai hotarat sa golesti instalatia, incerca sa faci operatia undeva unde ai acces la un furtun cu apa (de preferat cu presiune).

bagi apa prin radiator si astepti sa iasa curata.

bagi apa in radiatorul de incalzire si astepti sa iasa curata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

da la F nu exista un surub de golire al radiatorului si trebuie sa scoti furtunul ala de jos dar tot mai ramane putin in radiator ( chiar nu stiu de ce naiba nu au facut un surub de golire in partea de jos a radiatorului cum exista pe alte masini de ex la Cielo ) din motor la fel nu ai cum sa scoti tot ca si daca ii dai sa invarta pompa cu furtunul scos tot mai ramane in bloc, dar nu prea conteaza daca mai ramane, cel mai bine desfaci furtunul ala de jos de la radiator ( vezi ca daca are colier elastic din otel trebuie sa ai un cleste bun ca sa-l poti strange ) si dupa ce curge il pui la loc dar fara colier ca sa nu te chinui si ii bagi apa si apoi o lasi sa mearga cateva minute si ii dai iar drumul si repeti procedura asta de 2-3 ori pana iese apa curata si apoi in final ii bagi antigelul. :beerchug:

Edited by wheelman2009

Share this post


Link to post
Share on other sites

aha...si apoi de unde mai stii proportia?completezi cu 3 litri de antigel concentrat si apoi restul apa?si cat de bine ii face pompei apa de la robinet?eu zic sa puna si 100 g de calgon in instalatie :D.acum pe bune...oricum o dai tot rau e.nu stiu de ce vrei sa scoti tot lichidul.e asa murdar?sau vrei tu sa faci o treaba asa inainte de iarna?sa zicem ca ai mizerie.ori ramai cu mizeria...ori ramai cu 1-2 litri din cei 6, cu apa de la robinet,care stim prea bine cat calcar va depune.deci,ce alegi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc tuturor pentru interes si ajutor! Deci sa incep cu adaugiri:

@bizu19- tot ceva de genul asta gasisem si eu. Nimic complet/concret.

@Botosu- la mine, si-n dreapta si-n stanga, furtunele se afla in partea de SUS a radiatorului. Jos eu nu am vazut nici furtune, nici ceva gen robinete.

Sub parbriz, adica in zona filtrului "de polen"? cu acces pe la capota sau din habitaclu?

Eu vreau sa golesc tot ce inseamna lichid din instalatie, Sa-l pot inlocui cu apa distilata-dedurizata+antigel cu proprietati de protejare a pieselor din aluminiu.

@wheelman2009 Aceeasi chestie: La mine furtunele de la radiator sunt in partea de sus a lui. Totusi, partea cu completat, forjat motor, golit apa si repetat merita retinuta. Singura probleme e ca se pierd cativa litri de apa dedurizata si tot vor ramane reziduri din vechiul lichid de racire.

@Synapse- Apa de la robinet nu voi folosi in niciun caz. In ultima instanta as folosi apa de ploaie, care e distilata, dedurizata si aproape alcalina.

Problema e ca nu vreau ca antigelul nou sa se amestece cu cel vechi (sunt tipuri diferite)

Share this post


Link to post
Share on other sites

furtunele pt incalzire sunt in spatele motorului (undeva in jos), nu la filtrul de polen.

urmareste traseul furtunelor de cauciuc... nu ai cum sa le ratezi.

acum cu radiatoru.

1. in partea din stanga jos ai una dintre cele 2 termocuple. daca o scoti.... ai rezolvat

2. nu prea sunt convins ca ambele furtune (si cel din stanga care vine de la termoastat din motor; si cel care duce inspre vasul de exp) sunt in partea de sus a radiatoruli. este ilogic.

apa intra in radiator pe sus prin stanga, cade in radiator pana in partea lui de jos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am gasit furtunele de la incalzire. Le mai vazusem, dar ma deruta faptul ca, pe undeva pe-acolo e si traseul de apa al vaporizatorului de GPL.

In privinta radiatorului, las pozele sa-mi sustina afirmatiile.

post-8437-028703900 1286546879_thumb.jpg post-8437-082631900 1286546893_thumb.jpg

In stanga radiatorului,(privind din fata masinii) e doar furtunul incercuit cu rosu si o sonda(termocupla, probabil)incercuita cu verde- ambele in treimea superioara a radiatorului

In dreapta e doar furtunul incercuit cu rosu, de asemenea in treimea superioara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, pai asa sunt toate radiatoarele de 1.6, deci al tau e cum am si eu pe a mea si cum am spus si mai sus nu ai cum sa scoti tot lichidul din el ca daca desfaci furtunul ala din dreapta cum te uiti la motor tot iti mai ramane apa in radiator, eu cand am umblat la a mea de i-am facut chiuloasa si distributia, am dat jos si radiatorul si am bagat apa in el cu presiune si l-am curatat cum trebuie si chiar a iesit ceva jeg din el si asa poti sa faci si tu ca nu se da jos foarte greu, are alea 2 prinderi sus si dupa ce le scoti pe alea si furtunele, jos are 2 picioruse care intra in 2 tampoane de cauciuc si trebuie sa il tragi in sus, dar sa ai gria sa nu il atingi de fiarele de la motor ca elemetii lui sunt din aluminiu si se pot strica usor. ( ca si o precizare eu am dat si spoilerul jos si a fost ceva mai usor cand l-am montat la loc) :beerchug:

Share this post


Link to post
Share on other sites

In dreapta e doar furtunul incercuit cu rosu, de asemenea in treimea superioara.

deci eu iti spun ca stiu ce am schimbat la al meu... tot x16szr si tot cu AC

tot in partea aia jos mai ai o sonda termocupla ... da comanda pt al 2-le ventilator.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc! Maine, pe lumina am sa ma uit mai atent, poate gasesc respectiva sonda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va salut,am o intrebare,anul trecut am bagat in instalatie antigel galben-verzui TEGEE Kuhler-frostchutz,iar acum a mai scazut nivelul si am mers la magazin sa caut tot tipul asta de antigel si nu am mai gasit,a zis ca nu mai aduce de la firma asta si ca se poate sa bag antigel galben de la alte firme peste celalalt vechi.

Ce ziceti,se poate?sau nu e bine?

Atasez o poza cu antigelul care il am in masina:

post-32856-0-77310000-1351670905_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vreo idee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now