• Announcements

    • administrator

      VA RUGAM CITITI

      Va rugam inainte de a posta cititi Regulamentul. Va rugam ca inainte de a deschide un topic nou sa cautati daca mai exista un alt topic deschis cu acelasi subiect sau subiect asemanator. Va rugam pentru a usura lectura unui topic sa nu mai citati un post anterior utilizati functia "fast reply". Va rugam inainte de a posta sa cititi cu atentie titlul topicului pentru a vedea daca va incadrati in acel titlu. Va rugam cititi REGULAMENTUL Noi membrii : Va rugam inainte de primul post sa cititi regulamentul cu atentie, dureaza 5 minute. Va rugam de asemenea sa cititi cu atentie si rubrica Anunturi Importante de la Discutii Generale.
    • administrator

      Va rugam cititi !!!

      Va rugam cititi regulamentul sectiunii de Publicitate inainte de a deschide un nou topic sau a posta. Moderatorii pot sterge fara nici un fel de avizare orice topic sau post care nu este conform regulamentului de publicitate.
attila_cj

Sfat achizitie/schimb masina

26 posts in this topic

Saluture tuturor!!

Am o dilema,si m-am gandit sa va adresez voua,mai ales celor care au fost in situatia mea,sau macar sunt cunoscatori.

In primul rand detin un Astra F din 92,de care sunt foarte multumit,in afara de niste maruntisuri.In primul rand de rugina,care mi-a facut probleme,dupa aia consumul in oras,(fac naveta zilnic cu ea is oras,cam 40 de km in cluj),lipsa servodirectiei si aerului conditionat.Fac cam in jur de 18000 de km pe an,din asta cam 10000 in oras si 8000 in afara.problema mea e urmatoarea:As vrea o masina mai noua decat asta,dar in conditiile in care sa nu cresc cheltuielile de intretinere pe km.M-am gandit ori sa-mi cumpar un astra G diesel 1.7/2.0 sau unul de 1.4/1.6 benzina si sa pun gpl pe ea,ori un vectra B.De Astra F am fost foarte multumit,raport pret/calitate-fiabilitate a fost ok,si cum am zis nu as cumpara o masina mai mica,sau inferiora,dar nici sa nu creasca costurile de intretinere.

Cu tot cu valorea masinii actuale,dispun de un buget maxim de 3500-4000 de euro,si in cazul motorizarii pe benzina instalatia de gpl.Neaparat sa fie dupa 2000,cu aer conditionat,consum mic,putere cel putin de 70 de cai,caroserie combi sau hatchback,sub nici un caz sedan.(am nevoie de portbagaj cat mai incapator)(o masina ingrijita cel putin ca a mea)

As fii curios voi ce ati alege,si de ce

1.astra g 1.4 B

2.astra g 1.6 B

3.astra g 1.7 D

4.astra g 2.0 D

5.vectra B2 1.6 16v B

6.vectra B2 2.0 D

7.Octavia 1.6 B

8.Octavia 1.9 SDI\TDI

Daca mai aveti si alte idei,va rog sa fiti sinceri,stiti cat ii de greu in zilele astea sa faci rost de bani :-)

Masinuta mea actuala

http://www.astraclub.ro/index.php?/topic/10922-hop-si-eu/

daca cineva este interesat de schimb,va rog sa faceti oferte

Era sa uit,ma intereseaza doar masini inmatriculate RO

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vezi ce zic pe aici baietii astia, ca par ca stiu ce spun....

Share this post


Link to post

Parerea mea este ca nu poti face un "upgrade" al masinii fara costuri suplimentare la intretinerea ei.

Modelele de masini enumerate de tine mai sus au fiecare problemele lor.Totul depinde de la cine vei lua masina(daca istoricul ei iti este cunoscut, daca iei masina de la un prieten).

Personal as opta pentru un motor pe benzina intrucat nu implica niste costuri mari de intretinere.Ma refer la faptul ca iti vei lua o masina SH iar la motorizarile "dizal" pot aparea mult mai multe probleme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

da,la faza asta m-am gandit si eu cu motoare dizel,stiu din exp,la firma avem numai masini diesel,cumparate sh,tot timpul au probleme.dar e acolo problema consumului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La motoarele diesel intradevar, te costa un pic mai mult revizia, dar se poate sa merite.

Din cati km zici ca faci, ar putea iesi pe plus si ar fi mai avantajos un diesel.

Eu personal, fac naveta 25 de km pe zi in oras - Bucuresti, Astra G 1.7DTL si pot spune ca stau bine. Mult mai bine ca multi colegi.

GPL-ul pentru mine insa NU e o varianta! NU sunt de acord cu el din principiu.

Dc vrei detalii despre varianta asta, cu cea mai mare placere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

GPL-ul pentru mine insa NU e o varianta! NU sunt de acord cu el din principiu.

Dc vrei detalii despre varianta asta, cu cea mai mare placere.

Chiar is curios de parerea ta,daca poti sa-mi spui

Share this post


Link to post
Share on other sites

GPL-ul pentru mine insa NU e o varianta! NU sunt de acord cu el din principiu.

:eek5nr: de ce ??? nu are petromul si zacamanturile de gaz :LMAO:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu fiti rautaciosi si invidiosi pe petrom.

Spuneam ca nu sunt eu PERSONAL de acord cu el. Am cateva motive:

1. NU imi place sa stiu ca am bomba dupa mine. Si ar fi suficient, dar se adauga:

2. uzura prematura a motorului

3. poluarea

4. pretul nu este chiar avantajos fata de un disel performant

Si BTW, botusule, sa sti ca petrom vinde si gaz!

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. da ai dreptate, statisticile arata ca sansele de explozie in urma unui accident sunt MULT mai mici la GAZ decat la BENZINA

2. da ai dreptate, e vrajala.... pana acum nu am vazut nici o motor care a mers pe gaz si a ramas in mijlocul drumului.

3. da ai dreptate, din pmdv as interzice motoarele diesel din cauza poluari excesive

4. da ai dreptate, pretul la gaz este cel putin la jumate fata de pretul motorinei (1.89 fata de 5.05), iar consumul nu creste nici cu 10% iti explica @synapse

si BTW, eu am spus ca nu ARE, nu ca nu vinde ce cumpara de la altii ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mda, se pare ca si tu ai dreptate... D-aia se fac pe scara larga masini cu GPL si astea cu benzina / motorina doar asa, sa fie si ele pe acolo.

Asa cum am spus de la inceput: discutam NUMAI parerea mea. Evident fiecare are dreptul la o parere personala.

Si BTW, petrom-ul separa de ceva vreme ceea ce se numeste mai nou SC. OMV PETROM LPG SA.

Exista un proiect in desfasurare, TIGER pe numele lui (de parca e din filmele de actiune) pentru separare chiar si a infrastructurii asa cum cer normele europene. Momentan ma ocup de ambele parti, dar tendinta este de separare a minim unei persoane din fiecare echipa catre acesta "noua" companie parte a grupului.

Si ghici cu ce se ocupa: cu producerea si distribuirea gazului natural si GPL-ului (chiar si catre Agip).

De pe pagina lor: aici

Share this post


Link to post
Share on other sites

pe pagina aia nu scrie nicaieri ca PETROM (separat sau nu, pregatit de faliment sau nu) ar avea ZACAMINTE de gaz... de fapt nici nu reiese foarte clar ca ar produce GPL.

pe de alta parte zice ca:

# nu poluează mediul prin ardere;

# este o energie independentă şi sigură;

PS:

daca tu ai dreptate, si GPL-ul de la Agip este cumparat de la Petrom

si

daca observam ca pretul pt GPL la Agip este mai mic decat la Petrom

... incepem sa intelegem de ce PETROM MUST DIE!

PPS:

hai ca nu vazusem de ochi

Petrom LPG distribuie en-gros si en-detail acest produs.

doar il distribuie... nu il extrage, nu il prelucreaza, nu nimic

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK! Nu vad unde e relevant ce produce si ce vinde SC OMV PETROM SA sau afiliate pentru colegul nostru care a deschis topicul si care are alta problema: Ce masina sa-si ia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

este relevant pt ca il ajutam sa isi formeze o parere despre obiectivitatea ta fata de GPL :clapping5jp:

Share this post


Link to post
Share on other sites

a mea sau a ta! cred ca fara sa vrea stie parerea ambelor!

Sunt curios, tu de ce nu ai GPL pe masina?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!

1. GPL NU inseamna o bomba in portbagaj. Daca iti monteaza instalatia nea`Gicu (nume ales la intamplare, nu vreau sa aduc afronturi nimanui) in spatele blocului, clar poti avea probleme. Daca montezi autorizat RAR, clar vei avea o grija in minus

2. GPL nu este cu mult mai poluant decat masinile non euro sau euro mic.

3. GPL este avantajos (cost kitt, montaj, grad de uzura ridicat al motorului) numai daca faci foarte multi km - in cazul tau probabil sa nu ti se amortizeze prea repede investitia

4. GPL creste costul de intretinere al masinii, dar scade costul alimentarii la pompa.

5. GPL are o calitate variabila : calitate slaba, calitate foarte slaba si calitate...am avut noroc

6. Masinile cu GPL nu au aceleasi performante, ca cele pe benzina. Sunt mai "puturoase". Daca la munte urcai o panta cu treapta a-3-a, cu GPL vei avea surpriza sa te chinui cu a-2-a.

Toate acestea le spun din experienta traita. Ce iei pe mere, dai pe pere si in plus pierdere de timp, nervi etc.

In locul tau as alege un Astra G Diesel, nu motor mai mare de 1,7, aer conditionat - cca 4000 euro, in tara, costurile cu combustibilii vor amortiza celelalte cheltuieli cu consumabilele. Daca iti bagi nasul tu, consumabilele: filtru aer, motorina, ulei + ulei schimb, fara manopera 200-210 ron, la 15.000 km, poti face un calcul simplu. Coturile tale de intretinere, pe parcursul unui an, nu vor fi mai mari de 1.000 ron (toate filtrele, placute frana, antigel etc).

Bafta la cautare!!

4. da ai dreptate, pretul la gaz este cel putin la jumate fata de pretul motorinei (1.89 fata de 5.05), iar consumul nu creste nici cu 10% iti explica @synapse

Pretul GPL din cate cunosc este peste 2,15 Ron pe litru. Consumul urban la GPL nu este mai mare cu 10% ci cu 40-60% fata de consumul initial, in functie de tipul condusului si de calitatea gazului. Diferenta este data de pret. Daca la 100 km parcursi urban, costul cu benzina este de cca 40-42 ron, cu GPL este 22-25 ron.

Edited by Hunab Ku

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt curios, tu de ce nu ai GPL pe masina?

pentru ca pot punct ro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now