• Announcements

    • administrator

      VA RUGAM CITITI

      Va rugam inainte de a posta cititi Regulamentul. Va rugam ca inainte de a deschide un topic nou sa cautati daca mai exista un alt topic deschis cu acelasi subiect sau subiect asemanator. Va rugam pentru a usura lectura unui topic sa nu mai citati un post anterior utilizati functia "fast reply". Va rugam inainte de a posta sa cititi cu atentie titlul topicului pentru a vedea daca va incadrati in acel titlu. Va rugam cititi REGULAMENTUL Noi membrii : Va rugam inainte de primul post sa cititi regulamentul cu atentie, dureaza 5 minute. Va rugam de asemenea sa cititi cu atentie si rubrica Anunturi Importante de la Discutii Generale.
    • administrator

      Va rugam cititi !!!

      Va rugam cititi regulamentul sectiunii de Publicitate inainte de a deschide un nou topic sau a posta. Moderatorii pot sterge fara nici un fel de avizare orice topic sau post care nu este conform regulamentului de publicitate.
Dragos

Reguli de respectat in rodaj

48 posts in this topic

Reguli generale pentru un rodaj cat mai bun :

- a nu se depasii 3/4 din turatia de putere maxima (la diesel inseamna 3000 rpm iar la benzina aprox. 4000);

- a nu se depasii 3/4 din viteza maxima (coincide cu regula cu turatie - la 3/4 din turatia de putere maxima vei avea aprox. 3/4 din viteza maxima);

- a nu se apasa pedala de acceleratie mai mult de 3/4 din cursa si nu brusc ci doar progresiv;

- turatia optima este intre 2000-3000 de rpm la diesel si 2000-4000 de rpm la benzina;

- nu este recomandat mersul sub 1800 de rpm care se numeste mers subturat;

- in primii 200 de km se recomanda in limita posibilitatilor evitarea unor franari puternice;

- cauciucurile au nevoie de aprox. 500 de km pentru a intra in parametrii optimi;

- este recomandata lasarea masinii la relanti circa 10-15 secunde inainte de a se oprii motorul, regula care este necesara mai ales la diesel pentru a proteja turbina; dupa un mers sportiv se recomanda chiar 30-60 de sec de mers la relanti;

- se recomanda in general mersul cat mai variat ca turatie si treapta de viteza tinand cont de regulile de mai sus; rodajul nu trebuie facut in acelasi stil de mers : numai in urban sau numai extraurban;

- un motor diesel se va "lasa de tot" dupa circa 10-15.000 de km;

Aceste reguli pot fi urmate pentru 1000 sau 1500 de km.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vezi ce zic pe aici baietii astia, ca par ca stiu ce spun....

Share this post


Link to post

eu astept aia 1500 km :) desi nici atunci nu isi da drumu' un motor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu le-am urmat la sange 1000km si le-am mai respectat pana pe la 1500. Nu am facut rodajul pe autostrada sau in oras, ci am facut 2 drumuri lungi care au combinat toate variantele de schimbari de viteza etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu astept aia 1500 km :) desi nici atunci nu isi da drumu' un motor

Eu nu am avut rabdare sa fac un astfel de rodaj .... cred ca dupa vre-o 3-400 km eram deja cu sport on si pedala la fund. Consumul mare il pun pe sema rodajului nu prea "cuminte" de care a avut parte masina ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oricum rodajul nu se rezuma la cei 1000km, sa nu uitam ca diselurile intra in parametri normali la peste 25000km. Daca nu au crapat in 1-5000km cred ca sunt facute sa reziste peste 300 000km!

Share this post


Link to post
Share on other sites

a mea are deja peste 1500, si am avut grija sa nu ajung la peste 4000 turatii si respectiv 125 km/h

franele bruste le-am facut cam pe la km 500, din necesitate :)

si in continuare incerc sa nu o fortez, aman condusul sportiv pana la 5-6 mii km :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

La 4000 ture motorul de 1,6 are 140 km/h ceea ce ce reprezinta 3/4 din viteza maxima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu cred ca si din fabrica au facut rodaj deci...in 4 zile aveam 2000km si am mersi cu tot felu de turatii am auns si la 3900 su treapta a 6-a cu 203 km/h :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

am vazut pe aici foarte multe discutii pe forum despre modul in care e bine ssau nu sa folosim masina in primii 1000-1500km (asa numitul rodaj). ce nu s-a discutat pe aici, sau cel putin eu nu am remarcat, este de ce trebuie sa luam aceste masuri de precautie (sa nu depasim 3000-3500rpm, sa nu depasim 3/4 din vit maxima, etc...)

deci, ce se intampla daca schimbam la 4000-5000 de ture in timpul rodajului? eu inclinam sa cred ca nimic... de obicei rodajul motorului se face din fabrica.

LE: as vrea sa aflu daca e cineva care nu a facut rodajul ca la carte si a avut vreo problema din aceasta cauza (sau macar cunoaste/a auzit de cineva in asemenea situatie)

Edited by eugenbiscuitulhipiot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dee este persoana cu care vrei sa vorbesti. Daca tin bine minte, el a apasat butonul "magic" din clipa in care si-a ridicat masina de la reprezentanta si motorul lui a vazut zona rosie inca din primele sute de km! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probabil ca nu este indicat ca motorul sa fie stresat (mecanic vorbind) in prima perioada a vietii, perioada in care se "aseaza" motorul ... dar eu nu prea mai cred in chestia asta, cam toti producatorii isi rodeaza motoarele pe bancul de proba.

O alta chestie este legata de consum. Daca fortezi motorul de la inceput va consuma mai mult, iar consumul acesta mare va persista pe o perioada mai mare. De ex. un vecin de parcare mi-a povestit de un amic de-al lui care si-a luat un Mitshubishi (sau cum dracu se scrie) si din prima zi a fortat-o ... foarte des schimbari de treapta in zona rosie a turometrului. Acum ii consuma 16L/100km in oras, pt. un motor de 1.6L, si nu reuseste sa-i scada consumul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@thunder ai idee care ar putea fi legatura intre fortarea motorului si consum? adica ce se intampla, mai exact, in motor?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cate am mai citit, cam asta se intampla in primii km de viata ai unui motor: datorita procesului de fabricatie (turnare, frezare, strunjire etc.) al componentelor in miscare relativa (cilindru, pistoane, biele, arbori etc.), suprafetele acestor componente nu sunt perfect netede ci prezinta niste bavuri (vizibile la microscop). Imagineaza-ti ca freci 2 suprafete zimtate una de alta. Cu cat le freci mai repede (turatie mare) cu atat se incalzesc mai tare (poate ai remarcat ca in primii 2-300 km motorul se incinge destul de tare) si risti sa rupi zimtii neuniform. De aceea e recomandat turatii relativ mici, asa incat suprafetele sa se netezeasca uniform. Bavurile se vor toci/rupe uniform, sunt colectate de ulei si retinute in filtru. Daca faci un rodaj "in forta" risti sa te trezesti destul de curand cu probleme de compresie, consum de ulei, consum mare de benzina. In trecut era recomandat un prim schimb de ulei la cateva sute de km, apoi ceva mai rar, tocmai pentru a elimina acele bavuri (atunci rodajul era ceva de ordinul 5000 km). Acum intr-adevar producatorii fac un "pre-rodaj", dar totusi, daca vrei ca motorul sa te tina incarca sa respecti indicatiile de rodaj (1000 - 1500 km nu-i mult).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Excelent acest topic. E bine intotdeauna sa stim de ce trebuie sa urmam anumite reguli, nu doar ca "asa se face". Cei care au informatii, va rog contribuiti la acest topic, cred ca sunt multi interesati de aceste aspecte.

Thanks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Titulul topicului este "Reguli de respectat in rodaj, sfaturi si nu numai" deci ceea ce ati vorbit mai sus intra fara probleme tot aici si nu era nevoie de topic nou.

Va rog continuati aici!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now