• Announcements

    • administrator

      VA RUGAM CITITI

      Va rugam inainte de a posta cititi Regulamentul. Va rugam ca inainte de a deschide un topic nou sa cautati daca mai exista un alt topic deschis cu acelasi subiect sau subiect asemanator. Va rugam pentru a usura lectura unui topic sa nu mai citati un post anterior utilizati functia "fast reply". Va rugam inainte de a posta sa cititi cu atentie titlul topicului pentru a vedea daca va incadrati in acel titlu. Va rugam cititi REGULAMENTUL Noi membrii : Va rugam inainte de primul post sa cititi regulamentul cu atentie, dureaza 5 minute. Va rugam de asemenea sa cititi cu atentie si rubrica Anunturi Importante de la Discutii Generale.
    • administrator

      Va rugam cititi !!!

      Va rugam cititi regulamentul sectiunii de Publicitate inainte de a deschide un nou topic sau a posta. Moderatorii pot sterge fara nici un fel de avizare orice topic sau post care nu este conform regulamentului de publicitate.
dragosh84

Astra G Z16XE 2002,relanti neregulat

16 posts in this topic

Salutare tuturor.Incep o discutie noua deoarece nu am gasit un post care sa imi dea o rezolvare la o problema care deja ma macina si simt ca nu ii mai dau de cap.

Astra G Z16XE 2002,115 000 km pe bord,reali.....

Problemele sunt urmatoarele:

-relanti neregulat,tremura motorul la relanti,ca sa va faceti o idee acul turometru oscileaza cu 1-2 mm.

-tremuratul e mai slab la rece,cand motorul atinge 90 grade face mai rau

-mici rateuri la esapament

-in mers,nu conteaza ce turatie este,daca tin constant din pedala are oscilatii ,sacadeaza....parca nu stie daca sa accelereze sau sa decelereze

-simt pierderi de putere ale motorului,are momente cand trage bine,momente cand ma cam rog de el,in special cand se incalzeste

-la relanti,daca o turez de ex la 3000 si tin constant,turometru are aceiasi oscilatie,1-2 mm

Am verificat urmatoarele:

-alta bobina inductie,acelasi mers

-alt corp clapeta acceleratie

-egr verificat si functioneaza

-scos mufe sonde lambda

-pusa pe tester nu indica nici o eroare iar toti parametrii sunt in limite

-de 2 luni merg numai pe efix rompetrol

-bujiile schimbate de aprox 4000 km,scoase si sunt frumoase,caramizii

Oare ce as putea sa ii mai fac ca simt ca nu mai pot.ma duce la disperare....platesc celui care ma poate ajuta sa ii dau de cap,eventual cineva cu un astra g z16xe din bucuresti.....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vezi ce zic pe aici baietii astia, ca par ca stiu ce spun....

Share this post


Link to post

daca ai fise de bujii...atunci aia e

fisele de bujii...

eu asa am patit la un Tico...exact aceleasi simptome....

Share this post


Link to post
Share on other sites

posibil sa fie si debitmetru

Share this post


Link to post
Share on other sites

fise de bujii nu are......nici debitmetru

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

pot spune ca am aceiasi problema. Uneori cand pornesc clima ( a mai facut si din senin) turometrul incepe sa oscileze. Se tureaza masina din senin undeva tre 1000-3000 de cateva ori, da sa moara motorul, se tureaza odata peste 3000, dupa care moare. Ideea este ca nu face numai la statul pe loc, o mai apuca si din mers.

Am fost la mecanic (doar in vizita) si i-am explicat, acesta a zis ca undeva deasupra electromotorului exista un motoras care tine relantiul constant. Cica acela ar fi de vina.

Vroiam sa va intreb si pe voi, a mai patit cineva asa, exista vro rezolvare? Astept raspunsul vostru. multumesc.

Respect Astra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca variatiile de turatie sunt prezente doar le relanti, este cel mai probabil din cauza acelui motor pas cu pas IAC, un link la o simpla cautare:

http://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=15914&postdays=0&postorder=asc&start=80

Disfunctionalitati in regimuri diferite de turatie pot fi de la circuitul de aprindere(fise bujii) sau alimentare cu combustibil (pompa alimentare-debit redus sau injectoare). E destul de greu si costisitor sa identifici cauza din prima fara concurenta unui mecanic cu experienta. Personal intr-o situatie similara, am rugat un amic cu o masina identica si in prezenta unui mecanic, sa identificam problema prin schimbarea de diverse piese de pe un auto pe altul. Cauza a fost doua injectoare care nu lucrau normal.

Edited by liviux

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am revenit.Am segmentat motorul,am avut ceva probleme la supapele de evacuare ,de acolo mersul prost al motorului si rateuri.Dar se pare ca erau mai multe probleme....Acum mi-au ramas asa:

-o fff mica oscilatie a relantiului,am observat ca in momentul cand se plimba acul se aude si un tiuit.

-imi pare ca motorul tremura putin,nu foarte rau

-dimineata la prima pornire oscileaza de cateva ori mai rau pana se stabilizeaza.

-sacadari in mers,de parca ar da in nas,,mai accentuate cu motorul rece.

Cam atat.Banuiesc urmatoarele:

bobina inductie

filtru benzina sau pompa benzina

clapeta acceleratie sau mai exact motoras relanti,acu nu sunt sigur daca am asa ceva.

Pareri?????

E cineva binevoitor cu un motor z16xe sa ma ajute sa identific problema????

Edited by dragosh84

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare!!! dragosh84 aceeasi problema am avut si eu cu masina mea astra G 1.6 Z16XE, imi tremura motorul, imi oscila turometrul, nu mai avea forta , dadea rateuri, se oprea in mers!!! Am fost cu ea la tester si s-a constatat ca EGR era blocat pe deschis :unsure: , am incercat sa il curat de calamina dar fara rezultat!!! Intr-un final a trebuit sa cumpar alt EGR nou. Rezultatele au fost multumitoare pana acum 2 sapt cand aceeasi problema mers intrerupt, fara putere motorul, se opreste cand pun frana....deci! ori este alta problema in afara de EGR,ori piesa este proasta!!! Am fost sfatuit sa schimb vitezele peste 3000 de turatii, sa nu merg subturata cu ea sa nu se depuna calamina! Cred ca nu am facut o alegere buna cand am ales motorizarea asta numai probleme. Bafta si daca ai rezolvat ceva ''dragosh84'' ajuta-ma si pe mine! Toate bune :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut.Am si eu o problema cu relantiul,dar nu e asa grava,cred.Indiferent ca e cald motorul sau rece acul turometrului oscileaza putin.Verificat pe test-nici o problema,am curatat egr,admisia.Ce as mai putea face?E destul de sacaietoare pt mine chestia asta. :Thinking: Apropo la z16xe e normal ca relantiul sa stea la 900 ture?

Edited by miriapodul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut.Am si eu o problema cu relantiul,dar nu e asa grava,cred.Indiferent ca e cald motorul sau rece acul turometrului oscileaza putin.Verificat pe test-nici o problema,am curatat egr,admisia.Ce as mai putea face?E destul de sacaietoare pt mine chestia asta. :Thinking: Apropo la z16xe e normal ca relantiul sa stea la 900 ture?

din cate stiu exista un regulator de relanti. poate ma insel. stiu ca exista pe vectra. am avut aceeasi problema inainte cand aveam vectra. am schimbat regulatorul si merge si acum bine

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare! Am un astra g 1,7 dti motor y17dt si am oscilatii la relanti numai cand e motorul caldut. Cand e rece sau cald la 80-90 grade relantiul e perfect. Tind sa cred ca am problema asta de cand am folosit metabond aditiv de motorina. In rest pornirea e usoara, motorul trage si merge bine. Deja am 2 ani de cand mi-a aparut problema asta, nu am nici un cod de eroare pe tester. Astept pareri, multumesc anticipat !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare! Am un astra g 1,7 dti motor y17dt si am oscilatii la relanti numai cand e motorul caldut. Cand e rece sau cald la 80-90 grade relantiul e perfect. Tind sa cred ca am problema asta de cand am folosit metabond aditiv de motorina. In rest pornirea e usoara, motorul trage si merge bine. Deja am 2 ani de cand mi-a aparut problema asta, nu am nici un cod de eroare pe tester. Astept pareri, multumesc anticipat !

Salut, am reusit sa rezolv problema cu oscilatiile. Dupa o vizita la mecanic, si o curatare amanuntita a clapei de admisie aer. Clapa era foarte murdara cu ulei si praf, lucru care determina blocarea (oscilatiile). Incercati sa curatati acea clapa in prima faza si vedeti daca se rezolva.

Sper sa va ajute.

Respect Astra :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, am reusit sa rezolv problema cu oscilatiile. Dupa o vizita la mecanic, si o curatare amanuntita a clapei de admisie aer. Clapa era foarte murdara cu ulei si praf, lucru care determina blocarea (oscilatiile). Incercati sa curatati acea clapa in prima faza si vedeti daca se rezolva.

Sper sa va ajute.

Respect Astra :)

Felicitari ca nu v-ati lasat pana nu ati gasit "buba".Voi incerca si eu sa fac ceea ce a facut mecanicul. Apropoo am inteles ca ati segmentat motorul. Acum este ca noua. Consuma ulei? Nu mai "tragea"?.La cati km ?Ati gasit set original? S-a umblat la camasi la arbore... cuzineti... rectificat chiuloasa...??!!Cam cat v-a costat setul cat manopera si eventual la care service? Daca date sunt confidentiale sau nu se pot spune pe forum rog un PM. Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut baieti , am un opel astra 2001 z16xe benzina si am cam aceeasi problema cred?! eu nu am probleme cu ea in mers numai atunci cand opresc la stop mai brusc sau can e sa o bag sau scot din parcare imi da un fel de rateuri cum ca s-ar opri motorul dar revine nu se opreste, mi sa mai oprit de 2 ori motorul cand am dat de denivelari inainte sa opresc la stop si mi sa aprins becuc sub forma de baterie ceva, puteti sa ma ajutati si pe mine va rog cu niste pareri sincere daca i sa mai intamplat cuiva sau daca stiti din ce motiv ? va rog, inainte sa ma duc la service sa stiu cate ceva sa nu imi la aia banii pe nimic si sa nu fie? va rog frumos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now