• Announcements

    • administrator

      VA RUGAM CITITI

      Va rugam inainte de a posta cititi Regulamentul. Va rugam ca inainte de a deschide un topic nou sa cautati daca mai exista un alt topic deschis cu acelasi subiect sau subiect asemanator. Va rugam pentru a usura lectura unui topic sa nu mai citati un post anterior utilizati functia "fast reply". Va rugam inainte de a posta sa cititi cu atentie titlul topicului pentru a vedea daca va incadrati in acel titlu. Va rugam cititi REGULAMENTUL Noi membrii : Va rugam inainte de primul post sa cititi regulamentul cu atentie, dureaza 5 minute. Va rugam de asemenea sa cititi cu atentie si rubrica Anunturi Importante de la Discutii Generale.
    • administrator

      Va rugam cititi !!!

      Va rugam cititi regulamentul sectiunii de Publicitate inainte de a deschide un nou topic sau a posta. Moderatorii pot sterge fara nici un fel de avizare orice topic sau post care nu este conform regulamentului de publicitate.
So_Hai

Metabond-a folosit cineva?

22 posts in this topic

Salutare,

Luna viitoare fac schimbul de ulei si filtre la masina si acum cateva zile un prieten (distribuitor de Metabond) m-a sfatuit sa pun substantele astea "minune" ca sa fac din rabla mea masina de raliu :P... Adica el se referea la aditiv de ulei si de benzina. Mentionez ca motorul e 1.6 XEP, are 140000, dar l-am segmentat la 110000.

Acuma nu vreau pareri de genul "am auzit de la un vecin ca..." sau discutii legate de duralube sau liquimoly, ca de astea e plin internetul, rog doar daca cineva a folosit la opel, eventual chiar la motorul asta, sa-mi impartaseasca impresiile lui.

Prietenul asta mi-a zis ca mi le da la pretul de distribuitor, adica el nu-si pune adaosul ala al lor (ne cunoastem de multa vreme si mi se pare normal sa nu faca bani pe spatele meu), si nu ii iese nimic la vanzarea asta, asa ca ma gandesc ca ar fi ceva de capul produselor. De asemenea, mi-a zis ca aditivul de ulei, folosit cate un flacon la fiecare schimb, apx. 150 lei) dubleaza viata uleiului, reduce frecarile interne cu 50-60%, iar in combinatie cu aditivul de benzina (un flacon la 1000km, apx. 100lei) ar duce la o reducere de 8-10% a consumului, la un plus de putere la roti, la o reducere a zgomotului si la o reducere semnificativa a consumului de ulei si a noxelor.

Intrebarile mele sunt urmatoarele:

1. chiar duce la o scadere insemnata a consumului sau e doar efect placebo? (o reducere de 10% ar justifica preturile produselor, altfel nu)

2. poti utiliza 20000 de km uleiul in siguranta sau in timp apar probleme?

3. am citit pe unele forumuri ca odata bagat in ulei trebuie bagat mereu la fiecare schimb, ca daca pui doar ulei normal atunci se duce efectul si suprafetele devin mai abrazive ca inainte de a baga aditiv, crescand uzura.

4. e sigur aditivul de benzina, ca am vazut unele pareri pe alte forumuri cum ca ar duce mizerie in pompa, ar da peste cap injectoarele etc.

5. daca produsul pt ulei are doar avantaje extraordinare (cum spun producatorii si distribuitorii), de ce tehnologia nu a fost preluata si de marii producatori de uleiuri pentru a sparge piata? numa zic'....

Si mai rog distribuitorii sa se abtina la posturi de genul "e supr, crede-ma" ca nu ii cred. Rog experiente concrete daca are cineva.

Multumesc mult

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vezi ce zic pe aici baietii astia, ca par ca stiu ce spun....

Share this post


Link to post

O sa iti scriu pe scurt:Cu ceva ani in urma dupa o abureala intensa unu care vindea tuburile astea m-a prostit sa platesc vreo 250 lei ca sa fac din caruta Gallardo. :pardon:

Efectul obtinut dupa ce am pus continutul si respectat la sange indicatiile a fost ....n-a fost :Doh:

Dupa vreo 10 km mi s-a blocat motorul.

Acasa l-am desfacut si uimire totala. :Hypnotized:

Desi zicea ala ca se depune un strat...bla bla nu era nici un strat protector ia cuzinetii erau praf,axa cu came la fel iar in canalele de ulei era un fel de bucatele de cauciuc rosu rosu sau albastru (nu mai tin minte)exact culoarea solutiei minune.Concluzia a fost ca nu face nimic benefic ,dimpotriva infunda pompa de ulei , rezultatul fiind:dezastru !

Si cand ma gandesc , ca zicea ala ca porcaria aia se foloseste la tunurile rusesti sa alunece proiectilu mai cu sens... :ceuameni:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un post dintr-un topic mai vechi:

Eu am fost la o "prezentare" Metabond si chiar m-au convins cu proba practica (aveau un aparat prevazut cu un dinamometru cu care supuneau la frecare niste role de rulment tratate cu Metobond si comparau cu role "frecate" fara a fi tratate cu Metabond, bla, bla, bla).

Ei mai sustin ca nu e un aditiv ci este un "conditionator de metale" care reduce frecarea de nu stiu cite ori si asa se reduce uzura, consumul, etc.

Tin sa va anunt ca nu m-au convins chiar asa de tare incit sa-l si folosesc, asa ca nu pot sa va spun cit de bun este si daca isi merita banii .

Nu am pus nici pina in ziua de astazi...si nici nu o sa pun!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu stiu cateva persoane care folosesc de cativa ani pe Logan, BMW, Toyota, Mercedes si Passat (din pacate toti sunt distribuitori si nu pot pune baza pe ce zic ei, ca are efecte nemaivazute), si nu am auzit sa fi avut probleme de genul asta. Acum esti sigur ca ai bagat metabond original (ca ei zic ca se contraface la greu si doar prin distribuitorii autorizati poti gasi chestia adevarata), sau vreo facatura?... Ca daca ar face asa varza prin motoare nu cred ca ar mai baga nimeni si ar da faliment urgent (cica ar fi pe piata de peste 20 ani, acuma nu stiu...). Ce ma intereseaza pe mine in special este daca a folosit careva si e multumit, adica nu a dat banii degeaba. In sensul ca banii pe aditivul de ulei ii scoti din rarirea schimbului, iar o economie de 10% inseamna 600 de lei la 1000 de litri, fara 100 aditivul de benzina ramai cu 500 lei in buzunar. Si pe partea cealalta daca chiar da un plus de putere si reduce uzura, sau dupa cateva folosiri trebuie segmentat (a patit-o un prieten la solenza cu nu stiu ce aditiv pe baza de teflon trimis de cineva din america).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce consum ai de conteaza asa mult aia 10%?

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu stiu nu doar cateva persoane ci foarte mult persoane care sub forma unei discutii nivinovate, in care isi raspund singuri la intrebari, incearca sa faca publicitate mascata.

am sa urmaresc extrem de atent disuctia asta, pt ca am o deosebita placere sa aplic regulamentul :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Botosu, mi-ai citit gandurile...tocmai voiam sa intep dar vad ca mai sant oameni atenti pe forum.

Foamea e mare si se anunta seceta, asa ca folosim din arsenalul cu care a mai functionat candva. :ceuameni:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu fac publicitate mascata ca nu am nicio legatura cu firma. Atat ca respectivul mi-a facut capul asa de mare cu produsele lui "minune" incat ma pune pe ganduri. Iar internetul e plin de pareri pro si contra in egala masura, asa ca nu se poate forma o parere de acolo. Si daca mai punem la socoteala ca sunt comercializate in sistem mlm, adica nu exista un magazin unde sa ceri informatii pertinente,iar fiecare distribuitor infloreste povestea, misterul se adanceste. Eu doar solicit informatii de la cei care poate au folosit si au constatat pe pielea lor daca sunt bune sau nu, ca sa nu ma trezesc ca dau niste bani si pun compot din ala si peste cine stie cati km crapa motorul din cauza asta. De asta am si scris la inceput ca nu vreau povesti despre duralube sau mai stiu eu ce alte produse similare si ca ma pot lipsi si de parerile "obiective" ale distribuitorilor.

Referitor la consum, imi ia urban vreo 9,5-10%, extern 6-6,5%, Bucuresti 13-15%. Pe an fac aproape 20000km, din care cu aproximatie 15000 extern, 3-4000 Bucuresti si 1-2000 urban. Asta inseamna cam 1700-1800 litri pe an, deci o economie de170-180 de litri de benzina pe an nu e de lepadat la preturile de azi. Asta daca rachiul ala chiar face ce zice pe eticheta si nu e cumva alta teapa melemistica.

Edited by So_Hai

Share this post


Link to post
Share on other sites

Orice lucru/serviciu revolutionar costa si muuuult, vezi masina electrica.Daca era intr-adevar ceva superior se stia deja de multi ani si existau si review uri pozitive(feedback-uri), poate si site-urile de profil le recomandau.

Intreaba orice producator de ulei de motor despre adaugarea oricarui aditiv si vei rezolva problema.Ei au posibilitatea sa iti raspunda tehnic si oficial.

Inchei apoteotic:orice lucru este prea frumos sa fie adevarat....nu e ! :rtfm:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mno, daca nimeni de pe forum nu a avut curaj sa incerce asa ceva, nu am nici eu, ca prea multe depind de masina ca sa risc sa crape motorul doar din curiozitate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Firmele producatoare de ulei spun ca la uleiul full sintetic sa nu se puna nimic, are toti aditivii de curatare, ungere, etc. Stiu masina care a ramas aproape fara ulei in baie si avea ulei 0W40, a mers aproape 100 km si nu a avut probleme la motor (o Corsa cu motor de 1000cmc) . Decit sa dai banii pe un aditiv de ulei, da banii pe un ulei bun si nu va mai fi nevoie sa-l segmentezi. De cind am masina merg cu 0W40 care-l schimb la 10-12.000 km sau 1 an, masina are acum 190.000 km si nu papa ulei, nu are segmenti cocsati, depuneri pe axul cu came, nu bat tachetii la rece, nu are probleme cu semeringurile de supapa, toba de esapament curata. Iti dai seama ca prin toate gaurile din motor, pe unde ar trebui sa circule uleiul cu un anumit debit, s-ar depune un strat subtire de teflon sau ce mai are aditivul. Atunci nu mai ai debitul necesar pentru ungere si de aici incep probleme. Si sa schimbi un ulei semisintetic cum ar fi 10W40 (cum sustin toti ,,marii mecanici " ) la 20.000km, in combinatie cu aditivul minune, cred ca e moartea motorului.

Aditiv in benzina am pus, am facut plinul, am pus aditivul, am dat talpi la drum intins, si toate gunoaiele din rezervor se opresc in filtrul de benzina, asta daca il schimbi la 10-15.000 km. Dupa ce am terminat benzina din rezervor am schimbat filtrul de benzina. Fac chestia asta cam 1 data pe an, inainte de a schimba ulei, filtre. Tin sa spun ca filtrul de ulei, filtru de benzina le schimb cam la 10.000 km, sau la 1 an, ca si uleiul, iar fitrul de aer, cam la 5000 km. Acum fiecare cum vrea si poate sa isi intretina masina. Drumuri buna si fara evenimente!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu cat de compatibil e 0W40 cu motorul Z16XEP, trebuie sa ma uit in carte. Eu am mers pana acum cu 5W30 de la liqui moly sau GM si sincer sa fiu nu am constatat diferente intre marci, nici la pret nici la performante. In schimb arde cam 6-700 ml la 10 mii de km.

Cat despre aditivul de benzina nu stiu ce sa zic din moment ce astra h la motorul asta nu are filtru. Adica e integrat in pompa de benzina si nu se schimba la revizie, asa ca o curatare de rezervor ar parea sa fie un act criminal la adresa pompei. De asta am intrebat daca a mai folosit cineva la motorul asta aditivi.

Edited by So_Hai

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,eu am folosit Metabond Gold,aditiv cu ceramica pentru ulei,si ce pot sa spun ca am observat a fost reducerea zgomotului la tacheti si la motor in general si cealalta chestie a fost consumul de ulei care a fost foarte mic de la schimb la schimb.Dupa ce am dat jos uleiul,acesta a fost mult mai curat ca si cum era inainte sa bag aditiv.La urmatorul schimb am bagat ulei Motul 6400 10w40,dar nu am mai avut cash sa bag si aditiv si pot sa spun ca motorul se aude un pic mai tare,si consuma si ulei mai mult.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din ce m-am documentat am vazut ca ala cu ceramica e pentru motoarele obosite. Dupa ce nu ai mai bagat si s-a dus stratul ala de ceramica e mai rau ca inainte sa bagi aditiv sau la fel? Si cat ai mers cu aditiv cum s-a comportat motorul? Diferente la putere sau consum? Nu stiu cat de ok e sa nu se innegreasca uleiul, totusi asta tine de functionarea normala a motorului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revin, ca am trecut printr-o experienta cel putin edificatoare.

Cum spuneam mai inainte, un prieten ma tot batea la cap sa bag metabond in motor, ca face minuni. Deranjat de retinerile mele generate de niste chestii logice care nu se legau si de comentariile de pe acest forum si de pe multe altele, prietenul asta m-a invitat la o demonstratie de produse, treaba tipic melemistica. Asa ca ne-am dus impreuna la un nene acasa (ala de deasupra lui pe linia de indrumare), eu fiind fericit ca in sfarsit pot sa-i pun intrebari unuia initiat. Fericirea mea a fost maxima cand am constatat ca dintre cei cativa care venisera sa asiste la demonstratie eu eram singurul profan, restul fiind distribuitori in cautarea "adevaratei iluminari". Asa ca l-am lasat sa termine demonstratia tipica, pe care o vazusem deja pe youtube, dupa care l-am nefericit cu o serie de intrbari:

1. cat de bune sunt produsele astea fata de concurenta. Bineinteles ca le-a ridicat in slavi, produsele supreme etc... tipic foamei melemistilor.

2. cat de bine fac pe termen lung. Cele mai bune, panaceu universal, nu exista efecte adverse, numai beneficii etc.

3. ce garantie am eu ca la temperaturile si presiunea din motor zemurile alea se comporta ca in demonstratia cu bila. Iarasi au urmat superlative, observatii ca nu sunt "zemuri" ci potiuni magice etc.

4. de ce marii producatori de uleiuri nu utilizeaza formulele astea magice ca sa rupa piata, si nici nu recomanda utilizarea lor. Au urmat minute in sir de teorie a conspiratiei, cum ca toti producatorii vor doar sa utilizam cat mai mult ulei ca sa faca profit.

5. de ce producatorii de masini nu recomanda sa folosim aditivi. Alte teorii ale conspiratiei cum ca producatorii ar muri de foame daca toata lumea ar folosi metabond, ca nu s-ar mai defecta motorul, si fac tot posibilul sa nu se intample asta.

6. de ce internetul este plin de pareri contra care sustin ca produsele sunt doar noste tepe ieftine, frectii la picior de masa. Bineinteles ca lumea e plina de Gica-contra care nu fac altceva decat sa critice si sa acuza aiurea fara sa stie despre ce vorbesc etc.

7. avand in vedere ca mi-a ridicat in slavi o solutie de spalat motoare, "singura care nu aduna mizeria laolalta si nu risti sa blocheze canalele din motor", i-am spus ca acum 1 an jumate am folosit si eu o chestie similara de la Liquimoli dupa ce am segemntat motorul si i-am facut rodajul, si ca nu stiu daca a facut bine, insa rau in niciun caz, in conditiile in care a costat doar vreo 15-20 de lei. Singura lui explicatie a fost ca am avut eu noroc, ca am facut cea mai mare prostie din viata mea, ca riscam sa omor motorul etc.Ca doar al lor are nu stiu ce certificari germane... eu i-am spus ca si ala de la Liquimoli era plin se stampile si stampilute de la tot felul de organisme de certificare, si ca spalarea motorului am facut-o cu ala care mi l-a vandut de fata, si daca se gripa motorul ii rupeam fata, dar tot degeaba, ala o tinea pe a lui.

Pana la urma, vizibil deranjat de faptul ca nu reusea sa ma convinga, m-a pasat prietenului meu sub pretextul ca are treaba si ca prietenul asta poate sa-mi de mai multe informatii depre produse, cu mentiunea ca trebuie sa am incredere in vorba lor (care de fapt au interesul sa-mi ia banii) si nu in alde Gica-contra antiprogresisti de care este plina lumea, ca trebuie sa incerc produsele si sigur voi fi multumit etc.

In concluzie, produsul o fi bun sau nu, nu stiu si nici nu pot sa-mi dau seama. Ce pot sa zic cu mana pe inima este ca prezentarile astea au un puternic iz de teapa, oamenii care le fac par cu foamea in gat dupa bani si pusi pe prostit fraierii care pun botul usor, ca nu se face nicio demonstratie tehnica riguroasa sau vreo prezentare reala ci doar un discurs inaltator care incearca sa-ti induca ideea ca te afli in fata unei chestii confidentiale si revolutionare si ca esti cel mai mare fraier daca nu profiti de ea cat ai ocazia. Cei cativa pe care ii cunosc ca pun asa ceva in masini nu s-au plans de probeleme, dar nici prea mult bine nu cred sa le fi facut, asa incat sa-si justifice banii dati.

Ca o concluzie, fiecare face ce vrea cu masina si cu banii lui, dar modul de prezentare a produselor astora (si in general modul de prezentare a produselor comercializate in sistem mlm) lasa extrem de mult de dorit, si duce cu ideea la tepele alea de prin anii '90, asa ca cei patiti atunci au motive sa fie reticenti. Eu dupa experienta asta, cu vrajeala de doi lei pe fata, nici nu ma mai gandesc sa folosesc asa ceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now