Sign in to follow this  
Followers 0
axu90

Fluierat astra h z17dth in decelerare

14 posts in this topic

Salutare tuturor

Dupa ce am citit pagini intregi pe forum despre zgomote/turbine/tobe, am decis sa deschid un nou topic

Masina: Opel astra h 2004/z17dth/150k km.

Problema: Fluierat turbina > constatare > reconditionare turbina in Bucuresti la ROBNEC (pale evacuare roase)

Masina trage normal, nu are variatii de putere, merge bine.

Problema e urmatoarea. Dupa reconditionare a aparut un zgomot care imi pare a fi in decelerare si pe evacuare. E un fel de fluierat de toba in deccelerare.

Cand am montat turbina reconditionata s-au facut urmatoarele operatiuniL

- curatare/reconditionare turbina

- curatare galerie de evacuare/ baie de ulei

- schimb ulei + filtre

- verificat injectoare + curatare

Am fost inapoi la ROBNEC cu masina si ei sustin ca nu-i de la turbina si ca pot sa merg linistit ca e in garantia lor 1 an.

Totusi sper ca unuia dintre voi sa i se para cunoscut sunetul si sa-mi dea un sfat. Este destul de indiscret si il aud in general la turatii mici, manevre , parcari etc.

Am atasat un video ca sa va faceti o parere

Multumesc mult !

Edited by axu90

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vezi ce zic pe aici baietii astia, ca par ca stiu ce spun....

Share this post


Link to post

Chiar nimeni?

Share this post


Link to post
Share on other sites

este de la turbina

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da-mi niste detalii. Ai avut problema asemanatoare? Turbina a fost reconditionata

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cred ca are ce detalii sa iti dea. E clar ca sunetul ala vine de la turbina, e singura piesa care poate produce acel sunet.

Depinde si cum a fost reconditionata.

Share this post


Link to post
Share on other sites
alexx1402 iti multumesc pentru raspuns. Inainte de a fi sigur ca e turbina, ai auzit vreodata sunet de racord flexibil fisurat, de catalizator spart, de site arse, de toba intermediara sau finala arse sau fisurate? Turbina a fost reconditionata la ROBNEC (cei din fosta turbomecanica) pe care toata lumea ii lauda .. Edited by axu90

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atunci, raspunsul ti l-ai dat singur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte util, mersi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revin cu o intrebare pentru cunoscatori.

Cu ajutorul OP-Com se poate inchide temporar turbina, mai exact, exista vreo comanda pentru inchiderea electrovalvei turbo pentru a determina daca cu turbo off se mai aude zgomotul??

Sau vreo alta posibilitate pentru a da turbo pe off?

In mod normal cu turbo off ar trebui sa elimini orice zgomot/influenta a acesteia in functionarea masinii.

Mersi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, de curand am avut si eu o problema cu turbina, ma rog, eu am ales sa cumpar o turbina noua pentru ca cei de la robnec reconditioneaza turbinele cu geometrie variabila cu un kit produs in china si nu mi-a placut ideea.

Oricum, dupa ce am montat turbina noua si eu aveam acelasi sunet, am descoperit (sau mai bine zis mecanicul) ca aveam clapeta de pe galeria de admisie incrasata si nu mai lucra coresunzator (turbina veche, pe langa aer baga si ulei pe admisie, e posibil sa fi fost acelasi lucru si la tine), din aceasta cauza aerul care trebuia sa ajunga in motor era directionat catre EGR si evacut prin nu stiu ce valva, ideea e ca dupa ce am curatat galeria nu am mai avut probleme, cel putin asta a fost explicatia mecanicului.

Daca dupa ce faci si chestia asta tot ai probleme, verifica si senzorul de presiune turbo, e posibil sa fie foarte murdar sau chiar stricat si sa necesite inlocuire.

Iti doresc multa bafta, eu m-am chinuit o luna de zile pana i-am dat de cap (dupa schimbarea turbinei), cand o sa am timp o sa detaliez intr-un topic pentru a-i ajuta si pe altii cu probleme similare.

Edited by horiarav

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi mult pentru raspuns. Aveai exact acelasi sunet? In decelerare?

La ce mecanic ai fost?

Eu as vrea sa aflu daca turbina e vinovata ca sa stiu daca ma duc inapoi cu ea la robnec.. pentru ca timpul trece.

Turbina inainte de reconditionare nu baga ulei. Masina nu scotea fum, nu manca ulei. Am avut palele de la evacuare roase.

O sa merg la o diagnoza cu ea. Problema e ca majoritatea nu au habar, iti fac constatare la ureche, isi dau cu presupusul si ajungi sa faci curse robnec->constatari.. Unii zic ceva, altii opusul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si la mine se auzea tot pe decelerare, nu as putea sa iti dau foarte multe detalii pentru ca am dus masina imediat in service (la 2-3 ore dupa ce am auzit sunetul), nu am stat sa investighez.

Ai vreo eroare in bord? (la mine se aprindea masinuta cu cheita daca ieseam din oras si mergeam cu peste 3000RPM)

Arunca un ochi si pe aici poate gasesti ceva.

In ceea ce priveste oprirea turbinei, din cate stiu eu nu exista o asemenea optiune din soft, probabil se poate porni masina fara turbo dar nu ti-as recomanda sa faci chestia asta in fata blocului sau inainte sa vorbesti cu un specialist, totusi mergi noaptea pe o strada cu drum bun si pe unde nu trec masini (sa fie liniste), deschide geamul si asculta motorul, daca turbo lucreaza corect ar trebui sa auzi destul de clar si distinct fsss-ul :) de la turbina si fluieratul care se aude in filmulet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din "pacate' nu am erori in bord. La testul cu agrafa nu iese nimic.

Am vreo 2000 km facuti cu ea asa, se comporta bine, trage ok, ajung la viteza mare cu ea destul de repede, deci nu am ce sa-i reprosez, insa ma exaspereaza sunetul asta.

Cand zic inchidere turbina inteleg inchidere actuator vacum turbina, incat sa se inchida palele geometriei variabile si aerul sa nu mai intre in ea, nu pur si simplu turbo-off.. Nu cunosc foarte bine op-com si de asta intreb.

Mersi mult pentru ajutor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

acelasi sunet il scoate si a mea scumpa masinuta. Am reconditionat turbina si.. nimic schimbat. Explicatia celor de la Robnec a fost ca axul turbinei si-a facut putin joc la capete (in lagare) si ca singura solutie sa scap de acest fluierat este sa cumpar o turbina noua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0