• Announcements

    • administrator

      VA RUGAM CITITI

      Va rugam inainte de a posta cititi Regulamentul. Va rugam ca inainte de a deschide un topic nou sa cautati daca mai exista un alt topic deschis cu acelasi subiect sau subiect asemanator. Va rugam pentru a usura lectura unui topic sa nu mai citati un post anterior utilizati functia "fast reply". Va rugam inainte de a posta sa cititi cu atentie titlul topicului pentru a vedea daca va incadrati in acel titlu. Va rugam cititi REGULAMENTUL Noi membrii : Va rugam inainte de primul post sa cititi regulamentul cu atentie, dureaza 5 minute. Va rugam de asemenea sa cititi cu atentie si rubrica Anunturi Importante de la Discutii Generale.
    • administrator

      Va rugam cititi !!!

      Va rugam cititi regulamentul sectiunii de Publicitate inainte de a deschide un nou topic sau a posta. Moderatorii pot sterge fara nici un fel de avizare orice topic sau post care nu este conform regulamentului de publicitate.
cosmin_patrascu

Problema temperatura apa

22 posts in this topic

Salut,am fost zilele trecute la mare si după aproxativ 20 km am observat ca teperatura apei a început sa crească pana la aproximativ 99 grade. Observând acest lucru am lăsat-o mai moale si am redus viteza la 90 km/h. După aproximativ 1minut temperatura apei a scăzut undeva la 96-97 grade. Apoi de fiecare data când o acceleram temperatura apei creștea pana aproape de 100 grade.La întoarcere același lucru s-a întâmplat,cum o acceleram ,cum temperatura la apa creștea. Am încercat ,ca atunci când temperatura era aproape de 100 grade sa ii dau drumul 1 minut la caldura la maxim. Temperatura revenea la normal. Îmi puteți va rog da ceva sfaturi??ce as putea sa fac?sau ce as putea sa verific?Mentionez ca distribuția cu pompa de apa si cu termostatul sunt noi. Ideea este ca pana sa le schimb vechiul termostat era blocat pe deschis si apa nu îmi creștea niciodată,deci nu stiu dacă este normal ca ,la aceasta mașina temperatura apei sa crească pana la aproape 100 grade. Aștept părerile voastre. Va mulțumesc si îmi cer scuze ca am deschis un topic nou,am căutat pe forum,dar nu am găsit probleme asemănătoare cu a mea

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vezi ce zic pe aici baietii astia, ca par ca stiu ce spun....

Share this post


Link to post

Salut. Temperatura apei e normal sa creasca chiar si pana la 100 grade in urmatoarele conditii:

--> mers turat excesiv, pe distante lungi si pe timp calduros

--> mers cu a 1-a sau 2-a sau stationat dar motorul e pornit dupa o calatorie lunga in prealabil

--> alte cazuri in care turatia motorului e solicitata

Ce nu e normal e ca, apa nu scade sub 90-100 deloc, in nici o situate. De obicei cand ajungi in a 4,5-a apa trebuie sa scada la normal. Si mai normal ar fi pe la 80 (putin inainte de 80)

Edited by clau88

Share this post


Link to post
Share on other sites

După o plimbare de vreo 20 km prin oraș,temperatura la apa a crescut la aproximativ 95-96 grade. Când am oprit motorul,am pus mâna pe furtunul din partea dresata jos a radiatorului si era rece,si radiatorul in partea de sus era călduț,iar in partea de jos era rece. Este normal așa ceva??e posibil sa fie înfundat si la turații mari când se formează presiune mare sa crească apa la 99 grade??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teoretic termostatul se deschide la ~90 de grade ce iti indica tie in bord s'ar putea sa fie si vreo eroare a senzorului de temperatura. Caldura ai in masina?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca sa scada temperatura la apa dădeam drumul la caldura si ventilatorul la maxim, nu puteam tine mai mult de 1 minut din cauza căldurii. Deci ,caldura am din plin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verifica instalatia la un mecanic priceput, este posibil sa ai radiatorul colmatat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am vorbit cu un mecanic si mi-a spus ca radiatorul este înfundat. Cum pot sa rezolv problema fără a-l da jos??pentru ca mi se pare cam complicat sa il demontez. Exista ceva soluții care se bagă in vasul de expansiune?sau pot da drumul la apa la furtunul de iese din radiator?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacă e înfundat,e nasoală treaba!Mai pe scurt:trebuie dat jos,eventual schimbat!Lasă cârpeala,poți avea neplăceri destul de mari... -_- Baftă.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La ce moluste si alti brontozauri ai in el nu exista solutii ca sa il poti curata montat pe instalatie. Teoretic il poti demonta si sa incerci sa il cureti cu jet de apa. Am vazut pe unii ca folosesc detartrant si/sau solutii pentru desfundat tevile. Poti incerca sa faci asta, de curatat trebuie sa il cureti bine de tot si cu multa apa pana cand vezi ca este cat de cat curat si nu mai iasa nimic din el dupa care sa il pui sus pe masina si sa vezi daca ai rezolvat ceva. Nu uita sa cureti si tubulatura. Daca nu este ok atunci singura varianta si cea mai dreapta este sa iti cumperi un radiator nou.

Edited by ice4you

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulțumesc mult de ajutor. Ma mai puteți îndruma cu vreun tutorial sa cu vreun manual de reparații unde este specificat cum se demontează radiatorul? De menționat ca opelul meu este din 2001 motor Z16SE. Este o Operațiune complicata?din câte am văzut am si radiatorul de AC montat pe el?? Se afectează cumva instalația de aer condiționat ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e chiar mare lucru dar ai ceva de munca. Despre ce ai de facut s'a mai discutat pe aici, daca crezi ca nu te descurci ia legatura cu baietii de aici.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am mai fost astăzi la un mecanic si mi-a zis ca am joc mare in rolă de accesorii si trebuie schimbată si cureaua de transmisie. A zis ca din cauza acelei role la turații mari nu ii da suficientă putere Pompei de apa si din acea cauza la viteza îmi creste temperatura la apa. Ideea e ca intradevar se aude un zgomot dinspre acea rolă. Nici nu stiu ce sa mai cred 😢😢😢. E posibil sa fie si aceasta o cauza pentru care îmi creste temperatura la apa??se poate schimba ușor acea rolă??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stai asa ... cum adica ... mecanicul ala ti'a spus tie ca pompa de apa este atrenata de cureara de transmisie?! :o Prietene ... daca asta ti'a spus ... schimba de urgenta mecanicul! Pompa de apa este antrenata de cureaua de distributie, niciodata de cureaua de transmisie! In afara de asta, tu cam cand ai schimbat distributia la masina aia?! In teorie, se schimba pe la vreo 50.000km ... ar fi bine si in practica se se intample asta, iar distributia se schimba obligatoriu cu tot cu pompa de apa! Si ca sa raspund la intrebarea ta: da este posibil sa ai probleme din cauza pompei de apa!

Ti'am dat un link la niste baieti priceputi, iti mai recomand inca odata sa iei legatura cu ei si sa lasi carpacii!

Share this post


Link to post
Share on other sites

In februarie am schimbat distribuție,pompa de apa,termostat. Eu de când am luat mașina din cauza faptului ca aveam termostatul vechi blocat pe deschis,indiferent de temperatura de afara,temperatura apei nu îmi ajungea niciodată la 80 grade,când le-am schimbat pana s-a pus caldura afara totul a fost ok,indiferent de cât de mult o forjam temperatura apei nu depasa 90 grade. Cum s-a pus caldura afara si am mutat pe are rece/aer condiționat,cum a început sa sucească temperatura apei,in oraș undeva pe la 94-96,iar pe autostrada la 120-130 km/h creștea undeva între 99-100 grade. Deci rămâne tot problema cu radiatorul 😓😓

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now