• Announcements

    • administrator

      VA RUGAM CITITI

      Va rugam inainte de a posta cititi Regulamentul. Va rugam ca inainte de a deschide un topic nou sa cautati daca mai exista un alt topic deschis cu acelasi subiect sau subiect asemanator. Va rugam pentru a usura lectura unui topic sa nu mai citati un post anterior utilizati functia "fast reply". Va rugam inainte de a posta sa cititi cu atentie titlul topicului pentru a vedea daca va incadrati in acel titlu. Va rugam cititi REGULAMENTUL Noi membrii : Va rugam inainte de primul post sa cititi regulamentul cu atentie, dureaza 5 minute. Va rugam de asemenea sa cititi cu atentie si rubrica Anunturi Importante de la Discutii Generale.
    • administrator

      Va rugam cititi !!!

      Va rugam cititi regulamentul sectiunii de Publicitate inainte de a deschide un nou topic sau a posta. Moderatorii pot sterge fara nici un fel de avizare orice topic sau post care nu este conform regulamentului de publicitate.
Sign in to follow this  
Followers 0
Ciuni

Problema spinoasa! Pornirea grea la rece!

6 posts in this topic

Salutare, prieteni!

Postez in speranta ca vreun posesor de Astra G a mai patit ca mine si ma poate ajuta sau poate ca pot ajuta si eu pe cineva cu diverse info.(tutoriale video cu - schimbare tobe esapament, rulment fata sau spate, curea accesorii, egr, filtre, verificare sau curatare egr, resetare cursa geamuri, diagnosticare cu test pedale, lista coduri erori, tensiuni normale sonde lambda, etc.....va stau la dispozitie)

Masina - Opel Astra G Hatch 2002- 1.6 8v - 62 Kw, 84 CP, Z16SE, (benzina+GPL - BRC)

Problema - Pornire grea dimineata (motorul se invarte de vreo 7-8 ori), in special pe temp mai joase ( 12-13 grade) si ralanti neregulat....chiar pare chiar ca merge in 3 cilindri. Daca incerc sa ciup un pic acceleratia, scade turometru' si motorul tinde sa se opreasca! Dupa ce se incalzeste motorul (4-5 min) - usor, usor ...ralantiul se stabilizeaza si ....totul e ok. Urmatoarele porniri sunt in regula si motorul functioneaza rotund. Dar daca masina stationeaza mai multe ore, pornirea este grea din nou, insa motorul merge rotund.

Vazand aceste lucruri si gandindu-ma ca iarna se apropie, deci gluma o sa se-ngroase, am inceput sa caut defectele. Pana acum am facut urmatoarele operatiuni:

- am schimbat valva EGR (a mea ramasese blocata);

- schimbat baterie, regulator de tensiune si perii electromotor - problema era mai veche si era timpul; regulatorul nu tinea tensiunea corespunzatoare, fapt care adus la epuizarea acumulatorului- (acum tensiune 13.8-14.2V);

- am schimbat bujii NGK cu 2 electrozi (era cazul - aveau 50k km,pline de calamina);

- am schimbat filtru benzina (era cazul, multi km);

- am schimbat fise - Tesla (nu cred ca era cazul);

- am demontat si curatat clapeta acceleratie (optional);

- am demontat si curatat galerie admisie, inclusiv traseul gazelor catre EGR (lucru bine facut- preveniv);

- am curatat chimic injectoare+rampa si am schimbat garniturile acestora (la fel - preventiv);

- am verificat presiunea in rampa de injectoare - 3,8 - 4 bari (mi s-a spus ca-i perfecta) (banuaim si eu);

- am efectuat testul cu pedalele - nici o eroare; (martorul clipeste fara oprire- 15,20,25 de ori etc)

- am efectuat diagnoza cu laptop la un nene - nici o eroare (ce stiam si eu de la testul cu pedale);

- am efectuat proba cu un alt senzor MAF de la o masina identica, denumit si senzor debitmetru - aflat pe admisia de aer- si nici o schimbare.

In acest moment am reusit sa scap de ralantiul neregulat....sau acel "mers in 3". Mersul motorului este normal. Insa nu am reusit sa scap de pornirea grea dimineata- la rece. Aceeasi poveste - motorul se invarte de 7-8 ori pana porneste. Cand motorul este cald - pornirea e ok. Daca masina stationeaza cateva ore- problema revine.

Unii mi-au spus de nu stiu ce furtunase ale pompei de benzina ca trebuie schimbate caci se uzeaza (crapa) si pierde presiune p-acolo, altii mi-au zis de senzorul de temperatura al lichidului de racire, pe forum, la o problema similara - am vazut ca se vorbeste mult despre senzorul de la axul cu came (desi nu vad cum ar putea fi de vina) sau de regulatorul de presiune (care nu stiu unde e si care presiune o redreseaza). La inceput, banuiam o supapa.....ma gandeam ca nu etanseaza bine la rece iar la cald, gandeam ca se dilata un pic, suficient incat sa etanseze.....toti mecanicii mi-au spus ca nu e din supape. Nu mai stiu ce sa cred!

Cum preturile acestor piese nu sunt deloc mici, n-as vrea sa schimb asa....pe nimerite. Circul foarte mult cu masina si sunt dependent de ea. Fac cam 35-40k km pe an cu ea! Nu-mi permit alta noua asa ca......

poate ma puteti ajuta cu un sfat, o sugestie, o idee.

Multumesc anticipat!

Edited by Ciuni

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vezi ce zic pe aici baietii astia, ca par ca stiu ce spun....

Share this post


Link to post

Revin cu info

- verificat supapa presiune pompa benzina (facut schimb cu alta care pornea perfect) - aceeasi problema;

- pornit fara instalatie GPL cuplata la borne - aceeasi problema;

- pornit cu rezervorul mai plin 20l - aceeasi problema;

- inlocuit bucse si bendix (joc vizibil in ax si carait la multe porniri) - aceeasi problema;

- pornit cu freza pe stanga sau pe dreapta - aceeasi problema;

Offfffffffffffff! Mai am sa-i schimb vopseaua!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ti-a mai ramas senzorul de temperatura si senzorul de axa cu came si cel de vibrochen.

Senzorul de temperatura (vezi ca sunt 2, unul pentru ceasul de temperatura si unul pentru ECU iar in cazul tau vorbim de cel pentru ECU) ajuta ECU sa faca amestecul de aer/benzina in functie de temperatura motorului. La rece e nevoie de mai multa benzina iar la cald, e nevoie de mai putina. Un senzor busit ti-ar pacali ECU sa creada ca ai motorul cald cand tu il ai rece si sa-ti dea mai putina benzina cand are nevoie de mai mult sau invers.

Senzorii de axa cu came si cel de vibrochen ii spun ECU-ului in ce pozitie e motorul ca sa stie cand sa dea scanteie. Asta influenteaza mult pornirea/functionarea motorului.

Ideea e ca nu cred ca o sa ai pe cineva care sa-ti spuna cu precizie de 99.95% ce ai defect si tot ce poti sa faci e sa continui ce faci acum....inlocuiesti pe rand piese de la un motor bun si vezi ce se intampla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multam pt sfaturi! Despre senzorii pt ax cu came si vibrochen am mai citit pe forum....sper sa-i identific si sa-i probez cumva. Banuiesc ca nu-s ieftini!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut. Am si eu un Opel Astra G Y20DTH si am probleme la pornire atat vara cat si iarna si anume: la prima pornire e ok, pune bujiile totdeauna, daca merg putin cu ea (cateva sute de metri) si o opresc, la urmatoarea pornire nu vrea sa mai puna bujiile si porneste extrem de greu (la a 7-8 a cheie) .... Daca merg cel putin 10 minute cu masina si o opresc, la urmatoarea pornire nu am probleme ca s-a incalzit destul. Problema apare cand motorul e putin caldut, adica daca merge sub 10 minute, dupa asta porneste din compresie fara sa puna bujiile.

Cum sa procedez sa o determin sa puna bujiile mereu? Ca daca le-ar pune mereu ar porni.E fapt verificat. De cate ori se aprinde martorul de bujii porneste mereu.

Am fabricatie 2002.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

O problema cu senzorul axa cu came am si eu. L-am schimbat pe cel vechi,deoarece era ffff deteriorat. Am luat unul nou Delphi,si a inceput sa imi faca probleme la pornire si mi-l da pe tester. Masina e astra g 2000 1.8 16v

Daca ma poate ajuta cineva sa-mi spuna ce firma sa iau???

Edited by gabi boldeanu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0