• Announcements

    • administrator

      VA RUGAM CITITI

      Va rugam inainte de a posta cititi Regulamentul. Va rugam ca inainte de a deschide un topic nou sa cautati daca mai exista un alt topic deschis cu acelasi subiect sau subiect asemanator. Va rugam pentru a usura lectura unui topic sa nu mai citati un post anterior utilizati functia "fast reply". Va rugam inainte de a posta sa cititi cu atentie titlul topicului pentru a vedea daca va incadrati in acel titlu. Va rugam cititi REGULAMENTUL Noi membrii : Va rugam inainte de primul post sa cititi regulamentul cu atentie, dureaza 5 minute. Va rugam de asemenea sa cititi cu atentie si rubrica Anunturi Importante de la Discutii Generale.
    • administrator

      Va rugam cititi !!!

      Va rugam cititi regulamentul sectiunii de Publicitate inainte de a deschide un nou topic sau a posta. Moderatorii pot sterge fara nici un fel de avizare orice topic sau post care nu este conform regulamentului de publicitate.
Sign in to follow this  
Followers 0
cebineeh

Reclamatie OPEL

3 posts in this topic

O sa postez aici email-ul pe care o sa-l trimit luni catre Opel Romania.

Buna ziua,

Sint posesorul unei masini Opel Astra H din 2006, VIN , si am o mare nemultumire in legatura cu serviciile de intretinere ale masinii care mi-au fost oferite in ultimii ani de catre serviceul autorizat Opel (avind in vedere si cazul anterior semnalat acum citeva luni).

Va rog sa ma ajutati sa aflu raspunsul la intrebarea:
la ce interval de timp sau numar de kilometri trebuie schimbat lichidul de racire original Opel (antigel)?

In caietului meu de service OPEL cu numarul pe care l-am primit la achizitionarea masinii scrie la:
- Lucrari service: nivel lichid racire/atigel - verificare completare: in fiecare an - operatie care este in sarcina reparatorului autorizat opel.
- Consumabile: Lichid de racire (antigel). La vehiculele Opel/Vauxhall nu exista un interval de schimbare specificat pentru lichidul LLC.

Tot in caietului de service OPEL mai scrie:
- Personalul nostru de service calificat va sta la dispozitie atit cu informatii cit si cu experienta sa. Suntem aici pentru a va intretine vehicolul in mod profesionist si pentru a efectua toate lucrarile de reparatii minore si majore
- Pentru eventuale intrebari referitoare la autovehicolul dumneavoastra va rugam sa contactati Reparatorii Autorizati Opel. Noi va oferim servicii de incredere. Calitatea Opel garantata inseamna ca puteti avea incredere ca va aflati in miini bune.

Din caietul de service reiese de asemenea ca serviceul autorizat Opel este in masura sa efectueze toate operatiile necesare bunei functionari a vehicolului, nu reiese de nicaieri ca eu ca si utilizator ar trebui sa verific in vreun fel munca celor din service.

De-a lungul anilor am efectuat toate reviziile si lucrarile de reparatii la serviceul autorizat Opel - puteti sa verificati acest lucru prin facturile emise de catre service:
- la revizia anuala din luna martie 2015 am semnalat la serviceul autorizat opel ca am nivelul lichidului de racire scazut in vasul de expansiune. Mi-au completat nivelul fara sa gaseasca vreo problema.
- la aproximativ o saptamina de la revizie mi s-a spart furtunul care conecteaza motorul la vasul de expansiune cu lichid de racire in timp ce conduceam in trafic: am fost la acelasi service si mi l-au inlocuit si mi-au schimbat si lichidul de racire pentru prima data dupa aproape 9 ani si 138400km.
- in luna februarie 2016 mi s-a schimbat in acelasi service termostatul pe motiv ca era "blocat" si mi s-a predat masina cu radiatorul fisurat fara sa mi se spuna acest lucru (curgea destul de tare din el incit la o verificare a sistemului de racire dupa interventia efectuata ar fi trebuit sa se observe). Am revenit in service si mi s-a spus doar ca trebuie inlocuit radiatorul si ca ei nu au nici o vina fara sa incerce sa gaseasca o explicatie.

Nu am mai avut incredere in acel service, am apelat la un alt service pentru schimbarea radiatorului.

Chiar si dupa schimbarea radiatorului am constatat ca am in continuare pierderi de lichid de racire.

Am constatat singur ca pierdeam lichid pe la mufa de prindere a furtunului de retur de la caloriferul masinii.

Am apelat la un mecanic sa-mi schimbe acel furtun - garnitura interioara de cauciuc era macinata.

Am constatat de fata cu mecanicul ca atunci cind a desfacut busonul vasului cu expansiune, chiar si dupa ce motorul se mai racise presiunea era destul de mare in circuit.

Mecanicul care a facut interventia a avut inspiratia sa dea jos si vasul de expansiune al lichidului de racire si am putut vedea ca:
- mufa de contact de pe vasul de expansiune cu furtunul schimbat in serviceul autorizat cu un an inainte era fisurata in mai multe locuri - lucru care cu siguranta a fost observat si in serviceul autorizat Opel dar au preferat sa nu faca nimic.
- alta mufa de contact de la alt furtun care intra in vas devenise casanta ca si cum plasticul isi schimbase proprietatile, se rupeau bacati din el.
- partea inferioara a vasului de expansiune avea o fisura longitudinala - se putea observa ca pierdea lichid cind era sub presiune.

Mie personal mi se pare foarte important in circuitul de racire al masinii capacul (busonul) de inchidere al vasului de expansiune avind in vedere ca el elibereaza presiune suplimentara din circuit. Pot sa presupun ca acel buson nu isi mai facea treaba la masina mea - se blocase.

Avind in vedere pretul foarte mic al acelui buson (si chiar si al vasului de expansiune) nu pot sa inteleg de ce nu sint trecute si acestea ca si consumabile si sa fie schimbate la intervale regulate de timp. Riscul suprasolicitarii circuitului prin nefunctionarea acelui buson cu siguranta e cunoscut de toti mecanicii priceputi.

Am gasit pe internet un studiu facut de catre o companie independenta, Blaufergnugen Inc, in care acestia afirma:
"The combination of chemical additives contained in coolant (even long-life coolant), responsible for retaining alkalinity and inhibiting corrosion within the engine's cooling system,over time become depleted. Similar to oil, coolant eventually breaks down, becomes weak, and "gets dirty." For maximum corrosion and prolonged engine life, flushing coolant every 3 to 4 years (40,000 - 50,000 miles) is important."

Mai mult, am observat ca pe bidoanele de antigel long-life GM cu codul 1940663 acum apare trecuta data de expirare a produsului la 5 ani de la fabricatie.

Va rog sa imi spuneti daca informatiile trecute in caietul meu de service OPEL sint corecte sau nu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vezi ce zic pe aici baietii astia, ca par ca stiu ce spun....

Share this post


Link to post

... si raspunsul: nimic! Asa cum spuneau si cei de pe celalalt forum Opel.

Cred ca cei care si-au luat masina Opel in 2006 sint vinovati pentru ca nu au mai asteptat inca un an. In 2007 informatia a fost actualizata in caietele de service. Oare cum arata caietele din 2015? Ma ajuta cineva?

Nu cumva ar trebui ca cei de la Opel sa faca o campanie de informare si pentru cei care au masini din 2006?

Astra H 2006

pcL5Iy1.jpg

Astra 2007

fCPMOcL.jpg

Edited by cebineeh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei, cred ca trecand cateva zile, intre timp te-ai mai calmat :)

Teoretic vorbind, ai perfecta dreptate dar PRACTIC - traim in Romania si in tara asta exista orice, mai putin asumarea responsabilitatii !

Parca ii vad pe mecanicii de la Opel privindu-te tolaniti in timp ce tu intrai in curtea lor ....

- ia, vezi ca vine unu' cu un H...

- ihi...pare de vreo 10 ani masina

- misto jante !

- mda, hai scoala-te, vezi ce vrea si scapa-te repede de el. Vezi sa nu uiti ca la 17 ne intalnim pe terasa....

Nu cred ca te ajuta cu ceva dar in situatia ta am fost foarte multi dintre noi. Eu unul am fost o singura data si m-am lamurit.

Paradoxal, desi reprezentanta ar trebui sa fie cel mai receptiv la problemele marcii si locul unde sa iti simti masina pe maini bune - la noi e fix invers ! Tocmai la Opel esti privit superior, preturi umflate, lucru de mantuiala. Poate nu in toate dar in foarte multe asa este. Asta daca mergi ca un cetatean normal. Probabil daca te imprietenesti cu nea Gigi de la reprezentanta, lucrurile stau altfel.

La intrebarile tale nu-ti pot raspunde pt ca nu m-a interesat aspectul. Manualul il iau la modul orientativ ( oricum, ei nu spun ferm sa mergi la partener Opel ci doar recomanda ) ....in rest logica si deciziile imi apartin. Am invatat in Ro ca daca eu nu am grija de mine si lucrurile mele, n-o va face nimeni. Si de altfel in Ro nu exista garantie si post-garantie.

Personal, toamna masor concentratia antigelului sa vad pana la cat rezista ( minus ) si corectez concentratia daca e cazul, iar de schimbat il schimb la 4-5 ani. In plus, cu ocazia micilor interventii neprevazute ce apar peste an, din cat pot mai inspectez una-alta.

Ce sa zic asa de final ....daca toti lasam balta astfel de probleme, sigur ca ele vor continua. A ne agita pe forumuri, nu stiu cat ajuta. Poate ar trebui ceva mai concret ...nu stiu ...un protectia consumatorului sau de ce nu, chiar o plangere in instanta.

Doar ca la noi inca functioneaza " las' ca merge si asa !"

Stima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0