• Announcements

    • administrator

      VA RUGAM CITITI

      Va rugam inainte de a posta cititi Regulamentul. Va rugam ca inainte de a deschide un topic nou sa cautati daca mai exista un alt topic deschis cu acelasi subiect sau subiect asemanator. Va rugam pentru a usura lectura unui topic sa nu mai citati un post anterior utilizati functia "fast reply". Va rugam inainte de a posta sa cititi cu atentie titlul topicului pentru a vedea daca va incadrati in acel titlu. Va rugam cititi REGULAMENTUL Noi membrii : Va rugam inainte de primul post sa cititi regulamentul cu atentie, dureaza 5 minute. Va rugam de asemenea sa cititi cu atentie si rubrica Anunturi Importante de la Discutii Generale.
    • administrator

      Va rugam cititi !!!

      Va rugam cititi regulamentul sectiunii de Publicitate inainte de a deschide un nou topic sau a posta. Moderatorii pot sterge fara nici un fel de avizare orice topic sau post care nu este conform regulamentului de publicitate.
Sign in to follow this  
Followers 0
Madanel

Review - 3 ani de la curatare EGR + admisie

2 posts in this topic

Un review pe care eu il consider cit de cit util mai cu seama ca nu prea e des intalnit pe internet.

Problema simpla - in 2012 fericit posesor de y17dt si la scurt timp dupa achizitie, firesc, a inceput sa ploua cu P1125 si P400.

Intr-o zi mi-am facut curaj si chiar daca era primul meu diesel, am demontat si curatat EGR si galeria admisie din cat am putut ( fara demontare ) cu o lingurita bucatarie cu coada lunga.

Daca EGR-ul l-am facut " luna si bec" fiind intr-un hal de nedescris, galeria admisie a ramas in mare parte colmatata cu ciuma aia neagra.

Evident, pe atunci imi tot promiteam ( in timpul montarii EGR ) ca pe vremuri mai bune si cu mai mult timp liber, am sa demontez si galeria si voi face totul ca la carte. Dupa curatarea EGR-ului si a admisiei cu lingurita, am scos 2 pumni buni de mazga dar in continuare, spre chiuloasa, unde n-am putut ajunge, galeria a ramas cu peretii ingrosati de acel noroi.

Mi-aduc aminte ce pornire de infarct am avut atunci :) - 5 minute motorul s-a balbait si a scos toate nuantele de fum posibil: prin alternanta, ba era negru, ba alb, ba albastru, ba gri. In final s-a linistit.

Timpul a trecut ...pe forumuri cica tot citeam ca e recomandat sa repet curatarea admisiei tot la 2 ani ....eu timp numai nu-mi faceam ... in schimb am trecut la un condus sportiv ( in oras doar tr 3, rar, pe seara 4 - in afara, forja la greu cu schimbare la 3000 si 3000+ )

Nu eram eu convins daca turatiile astea chiar ajuta sau e doar un alt mit virtual dar ma gandeam ca odata si odata voi verifica desfacand admisia. Eu stiam in ce hal mi-am lasat galeria admisie...

Si azi ( 10 iul 2016 ) - din ciclul " ce face plictiseala cu omu'" mi-am zis sa intervin.

Au trecut 3 ani si ceva de la curatarea anterioara asa ca dimineata m-am prezentat langa utilaj inarmat pana in dinti cu scule, solventi si carpe. In parcarea blocului, evident, ca unde ?

Demontat tubulatura admisie aer - hmmm, nimic suspect. Daca tura trecuta curgea uleiul din ele, acum doar erau unse pe interior.

Demontat EGR ....surpriza ! - curat ! Avea o funingine pe el dar nu intr-atat sa te ostenesti sa te murdaresti curatandu-l.

Arunc repede ochii in galeria admisie si aceeasi surpriza ! - acelasi strat fin de funingine usor unsa dar in nici un caz nu merita sa te gandesti sa te apuci de ea !

Disparuse tot acel noroi de consistenta untului!

Cu mare incantare am montat totul inapoi si sper sa mai intervin doar cu o simpla verificare peste vreo 4 ani ... daca om fi sanatosi !

In continuare doar talpa si schimbat trepte pe ture serioase. Nu, nu e un mit, dieselul are nevoie de talpa ! Cu simt, evident si nu pe motor rece !

Edited by Madanel

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vezi ce zic pe aici baietii astia, ca par ca stiu ce spun....

Share this post


Link to post

Foarte interesant topicul tău despre modalitatea de a-ti curăța egr+admisia prin conducerea sportivă a mașinii. Cu toate că ai descris în detaliu tot ce ai făcut de-a lungul timpului, as vrea sa aflu mai multe despre exploatarea corectă a unui motor diesel, fiindcă si eu ma confrunt cu o problemă asemănătoare ( mașina este foarte puturoasă, deseori se aprinde martorul de bord check-engine si moare turbina). Deci, cum se procedează corect pentru curățarea motorului de calamină? Eu, când aveam drum pe autostradă, după parcurgerea a 30 de km în regim normal ( cred ca e suficient pt încălzirea motorului), începeam să merg cu ea supra turată(aproape de 4000 de ture) pe o distanta de aproximativ 15-20 km. Ce-i drept se simțea o îmbunătățire, iar martorul de la bord se aprindea mai rar, dar pot spune că este nesemnificativă. Așadar, as vrea să știu dacă procedez corect si, totodată, cum procedați dvs pentru a vă face motorul sa lucreze in parametri optimi( ca să zic așa). Mulțumesc anticipat pentru răspuns! (Opel Astra g 1.7)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0