• Announcements

    • administrator

      VA RUGAM CITITI

      Va rugam inainte de a posta cititi Regulamentul. Va rugam ca inainte de a deschide un topic nou sa cautati daca mai exista un alt topic deschis cu acelasi subiect sau subiect asemanator. Va rugam pentru a usura lectura unui topic sa nu mai citati un post anterior utilizati functia "fast reply". Va rugam inainte de a posta sa cititi cu atentie titlul topicului pentru a vedea daca va incadrati in acel titlu. Va rugam cititi REGULAMENTUL Noi membrii : Va rugam inainte de primul post sa cititi regulamentul cu atentie, dureaza 5 minute. Va rugam de asemenea sa cititi cu atentie si rubrica Anunturi Importante de la Discutii Generale.
    • administrator

      Va rugam cititi !!!

      Va rugam cititi regulamentul sectiunii de Publicitate inainte de a deschide un nou topic sau a posta. Moderatorii pot sterge fara nici un fel de avizare orice topic sau post care nu este conform regulamentului de publicitate.
Sign in to follow this  
Followers 0
Madanel

Izolare admisie aer y17dt

4 posts in this topic

De vreo 3 saptamani tot studiez aspectul "izolare admisie" incercand sa deduc cat mit si cata realitate se afla in rezultatul acestei operatii care cica ar aduce un plus de putere sau ma rog, cum o numesc unii, inviorare.

La inceput am citit despre asta din simpla curiozitate si ulterior am luat tot mai in serios problema.

Ideea de baza e simpla : fizica spune ca aerul rece e mai dens, respectiv mai bogat in oxigen decat cel cald.

Si de la ideea asta toti pasionatii auto virtuali s-au apucat in stil propriu de izolarea admisiei ( aer ).:)

Si am stat cu nasul pe tot soiul de forumuri, am vazut tot felul de poze cu tot felul de izolari si l-a final m-am pierdut in mituri si pesimism.

Citeva teorii de pe forumuri totusi mi-au dat de gandit...

- nu are rost izolarea, altfel o facea constructorul

- masina nu va trage mai bine, nu e decat placebo.

- sint mari sanse ca masina sa traga mai rau

- va creste consumul implicit pt ca va creste si densitatea aerului

- va creste temp de lucru motor

- creste pericolul de incendiu din cauza materialelor folosite la izolare

- doar firmele profesionale de tuning pot face ceva notabil in sensul asta

.....si altele.

Ok - mi-am zis, hai sa vedem !

Din start m-am gandit la materiale ieftine, de gasit "pe langa casa omului", si care sa corespunda scopului meu astfel incat in caz de esec sa nu fie nici o pierdere.

Asa ca uite-ma langa masina privind pofticios la admisia mea.

"Palnia" aductiune din grila - filtru cu rezonator - debitmetru - turbina - intercooler - EGR - galerie admisie. Mda...

Am demontat carcasa intreaga a filtrului, debitmetru si tot traseul de conducte si furtune si le-am dus in casa.

Si:

- in afara de cartusul filtrant si debitmetru- spalate toate in vana cu detergent

- in jumatatea "de jos" a carcasei filtrului am decupat cat am putut de mult din acea teava interioara de plastic lasand aerul "sa inunde" dupa cum vrea el ca apoi sa intre in filtru.

- din jumatatea "de sus" am desfintat total acel con plastic cu acelasi scop de a scoate orice restrictie din calea fluxului de aer.

Ambele aceste tevi interioare au rolul de a amortiza zgomotul admisiei. Banuiam ca dupa aceasta "extirpare" va suna altfel admisia dar nu stiam cat de rau ! In cel mai rau caz puneam totul la loc sau cumparam un alt filtru de la dezmembrari.

- apoi am observat ca, carcasa debitmetrului are 2 site: una plastic si in spatele ei inca una mai fina, metalica. Sita de plastic am extirpat-o cu un patent mic cu cioc. ( din acelasi scop - un traseu mai liber si mai rapid al aerului )

- restul tubulaturii, inclusiv tronsonul teava metalica intercooler- EGR le-am invelit in ....nu stiu cum se numeste - acea folie izolanta maleabila ce se pune sub parchet - pe care am fixat-o cu banda izolatoare.

Peste ea am venit cu o folie aluminiu auto-adeziva de la 3M. Initial am cautat pe la Brico si Praktiker dar n-am gasit decat o folie aluminiu subtirica ce nu mi-a inspirat incredere.... apoi un amic m-a servit cu o rola de la 3M care e si extrem de adeziva dar se si lucreaza greu cu ea din cauza grosimii aluminiului.

2 zile ( dupa serv ) mi-a luat imbracarea pieselor cu izolierul ala si apoi cu aluminiu. Filtrul de aer l-am imbracat tot si a fost munca de chinez batran. ( fundul filtrului e tare nasol si in "groapa" de pe fund, pt fixare izolare am folosit prenandez.

A ramas pe masina "trompeta" din grila pe care n-am putut sa o scot sub nici o forma

din cauza radiatorului. Am s-o izolez cumva direct pe masina.

Si azi la 32 grade m-am apucat de montat ! :)

Imi era frica ca nu voi mai putea monta filtrul din cauza ca "a crescut" dar totul a mers snur.

Am avut momente cand ma gandeam ca fac o prostie cu izolarea asta mai ales cand ma uitam la motor si-mi spuneam ...bah, cu tevile astea arginti zici ca-i frigider! - dar totusi mi-am zis fie ce-o fi.

In afara de "trompeta" din grila care urmeaza, in rest am izolat tot cu exceptia furtunului de la turbina la intercooler pe care oricum vine aerul incalzit. Sigur, se putea schimba si garnitura galeriei admisie cu ceva mai izolant dar deja aici intram la avioane. Eu am incercat sa ma rezum la ceva simplu, ieftin si in caz de probleme neprevazute, sa pot sa aduc masina la starea initiala fara nici o pierdere.

Cand totul a fost gata, pornit si lasat motorul la relanti urmarind ce se intampla cu tevile mele. Putin ma ingrijora faptul ca "impachetandu-le" furtunele de cauciuc s-au rigidizat si ma temeam sa nu le apuce dansul.

Si am iesit in probe. Mizam pe faptul ca-mi cunosc foarte bine masina si as fi putut face diferenta intre real si placebo, mai cu seama ca toata lumea spune ca operatiunea nu are nici un rost pt ca rezultatele sint nesemnificative.

Am testat masina 30 de km, in toate felurile posibile si la fiecare 10 km inspectam motorul. Erau afara 32 grade dar de motor nu te puteai apropia. La semafor urca apa la 92 dupa care intervenea ventilatorul si pica pe 88. La drum intins - 87.

Ptfoai...ce m-am intins la vorba !

Concluzia ? Am ajuns deja la o concluzie dar vreau maine sa mai fac un test de 20-30 km pt o re-confirmare. Intre timp sa vad cum micsorez niste poze din tel sa le fac acceptate de site ..... asta ca sa-mi vedeti frigiderul !

Revin maine cu rezultatul in detaliu. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vezi ce zic pe aici baietii astia, ca par ca stiu ce spun....

Share this post


Link to post

...si niste poze facute azi pe fuga. Evident , nu are rost sa pun si pozele cu infasuratul tevilor cu izolier si folie aluminiu pentru ca e chiar un lucru banal .

post-81085-0-36082900-1468324637_thumb.jpgpost-81085-0-89374100-1468324690_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am mai rulat azi vreo 15 km si lucrurile sint cat se poate de clare: MERITA DIN PLIN aceasta operatiune !

Inainte de toate vreau sa amintesc ca masina mergea bine si inainte ( am remap facut de vreo 3 ani ) si aceasta operatiune am facut-o din hobby si ca sa vad cei cu atata tam-tam pe forumurile auto. Mit sau realitate ? Realitate !

Si cum am promis, revin cu concluziile trase in urma experimentului.

( nu vreau sa intru in polemica cu nimeni si nici nu sustin ca am inventat apa calda. Imi cunosc foarte bine masina si stiu ce si cum face asa ca in cazul asta resping din start ideea de placebo pt ca schimbarile sint evidente.)

- ieri, dupa o pornire absolut normala, am lasat motorul sa se incalzeasca in parcare inspectand tevile. Am observat ca totusi furtunele cauciuc ale filtrului s-au rigidizat din cauza foliei aluminiu cam grosute si filtrul avea un tremurici mai pronuntat dar nu lovea in nimic fiind bine capitonat si fixat.

Scotand cele 2 tevi din filtru cu rol de rezonator, ma asteptam la un zgomot nou dar masina era asa cum o stiu.

- iesit cu viteza mica dintre blocuri, motor cald ( 88 grade ) si GO !

Dupa 2 km nu mi-am putut retine un YES de incantare !

- primul lucru care mi-a sarit in ochi a fost ca urca mult mai repede in ture ! Nu banuiam ca am un asa turometru harnic !

Urca ea si inainte dar acum te trezesti brusc ca esti trecut de 3000 inspre 4 !

Si pt ca ambreiajul e bun, apoi tata simti cum se infige desi asfaltul te arde si toti sint lesinati de caldura.

- daca inainte aveam un usor lag la turbina (trecea cam 1 secunda intre actiunea de a calca pedala si raspunsul masinii) - acum lag-ul a disparut ! Cum ai piscat pedala, masina raspunde promt!

- am sesizat totusi undeva intre 1500-1800 ture un "grohait" discret semn ca s-a amputat rezonatorul din filtru. Nu cred ca cineva neavizat l-ar sesiza dar eu l-am prins. Nu este insa deranjant.( norocul meu pt ca sint sensibil la zgomote)

- la o plecare de la semafor facuta in conditii normale, am ramas mirat cand mi-am auzit gumele scartaind scurt. Initial am crezut ca s-a auzit de la altcineva dar eram singur pe drum ! :)

-pe centura am dus-o lejer in tr 4 pana la 140 ( cred ca eram trecut de 4000 ture inspre 5000, nu stiu ) dar nu parea masina sa se chinuie excesiv.

- totusi am pierdut elasticitatea intre 1200-1800 ture, adica trebuie sa alegi cu grija treapta urmatoare. Daca inainte de ex puteam urca in ture schimband treapta chiar si la 1500 ture, acum a devenit usor mai sensibila. Cel mai bine am vazut ca se simte de la 2000 ture in sus. Daca dupa schimbarea din 4 in 5 ai ramas pe 2000 ture, da, poti sa-i dai talpa ca raspunde imediat. Sub, simti ca are nevoie de putin timp sa se adune.

- ca temp motor, la drum intins n-am vazut schimbari - sta pe 87 grade lemn. La relanti insa parca ceva e diferit. Daca inainte ( sa zicem estimativ ) la relanti in 15 minute pornea ventilatorul de 2 ori, acum porneste de 3. Ma refer pe canicula din zilele astea din zona mea. Deci oarecum se confirma ca creste temp de lucru. Probabil amestecul e usor saracit.

- nu stiam ce sa fac cu furtunul de la turbina la intercooler - daca sa-l izolez sau nu. In final nu l-am izolat din urmatorul rationament:

- da, aerul meu ajunge prin tubulatura mai rece la turbina dar aceasta totusi il incalzeste vrand-nevrand. Aparent nu avea rost sa izolez pana la turbina nimic....dar totusi am calculat ca nu-i chiar totuna daca pe paletele turbinei aflate la 100 grade sa zicem ajunge aer la o temp de 40 grade sau la 60 grade.

Estimand ca sub capota am 60 grade in lucru am considerat ca lasand furtunul in cauza dezizolat, mai degraba va ceda caldura ( de la aerul incalzit de turbina ) decat sa absoarba. Asa ma duce pe mine mintea dar nu sint sigur daca e un rationament corect in lipsa unor masuratori precise.

- mai sintetic vorbind - diferenta care am simtit-o intre stok si remap, am simtit-o acum cu izolarea. Zici ca e o alta masina !

In continuare ma antrenez si pt izolarea "trompetei" din grila care sta chiar fix peste radiatorul fierbinte.

Oricat as fi de incantat, am totusi o nelamurire.

Intre 2 forje am palpat cu mana diferite zone ale tevilor....

Filtru de aer pe zona superioara ( capac ) era doar caldut dar pe lateral era fierbinte..... zona debitmetru si mai departe, la fel, aluminiu caldut. Iesirea din intercooler unde se considera ca aerul iese din acesta racit si porneste spre EGR - aluminiul de pe furtun frigea! Am ramas nedumerit mai cu seama ca acest furtun e usor mai indepartat de motor decat cel ce vine de la debitmetru !

In continuare, teava metalica ce vine de la EGR era calduta dar pe masura ce ma apropiam de EGR, aluminiu devenea tot mai fierbinte.

Ramane de tinut sub observatie.

In linii mari sint foarte incantat de cum se comporta masina si imi pare rau ca n-am izolat tubulatura si mai temeinic. Pai daca ma chinuia indoiala si pesimismul !

Despre consum e timpuriu sa ma pronunt. Am rulat doar 50 km dar am o vaga senzatie ca a crescut cu vreo 0,3-0,5% - nu stiu. Adevarul e ca si eu am forjalit masina in fel si chip.

V-am salutat !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imi cer scuze moderatorilor pt postarile succesive dar ma descurc greu de pe tel in fuga....

De adaugat:

- nu pot avea pretentia ca operatiunea mea sa se preteze pe orice y17dt sau pe orice diesel. Eu am incercat si sint mai mult decat incantat !

Spuneam ca am simtit o diferenta comparabila ca atunci cand am trecut de la stok la remap. Da, stiu, simturile "ne fura" si, daca atunci am castigat TEORETIC ( fara test dyno) 23 CP si cuplu de 50 Nm , nu pot avea pretentia ca prin simpla izolare am dublat acel castig ! Nu sint chiar copil !

Dar ! Masina e in mainile mele si o conduc zilnic si efectul izolarii pur si simplu te lasa nedumerit ! :)

Si de fapt nici nu ma intereseaza cifrele astea teoretice - vad cum trage masina si cum tasneste si pe mine asta ma incanta cel mai mult.

De ce unii au fost dezamagiti de izolarea admisiei ? Presupun ca masina ori avea deja niste probleme .... ori izolarea a fost facuta impartial. Am studiat suficiente postari si articole ca sa inteleg ca doar izolarea filtrului nu face mare lucru.

De asemenea, pastrarea cat mai rece a aerului tras din fata masini ( atentie, nu din compartimentul motor sau de la roata ) nu va acoperi proasta functionalitate a altor piese. In plus, odata cu incercarea mea de a aduce aer cat mai rece in admisie , am incercat si sa maresc viteza acestuia inspre cilindrii destrictionand pe cat posibil orice din fata lui. Am renuntat la o sita debitmetru dar ma intreb acum de ce nu am scos-o si pe cea metalica. Tevile interioare din filtru le-am scos aruncandu-ma in necunoscut si rascand grohaituri dar se pare ca am avut noroc.

Ca intentie am mai avut umplerea spatiului patratos din cele 2 jumatati ale carcasei filtrului cu spuma poliuretanica ca apoi sa modelez interiorul carcasei la o forma aerodinamica dar n-am fost sigur daca spuma adera la plasticul carcasei. Nu vroiam sa risc spuma in admisie.

In alta ordine de idei ....un amic m-a intrebat - mah, de ce te chinui si nu-ti iei un filtru conic sport ?

Raspuns - pt ca cel putin as munci la fel de mult ca sa-i confectionez o carcasa si sa traga aer rece din fata masinii - in rest, un filtru conic ca atare trage aer cald din compartimentul motor. Mai mult ce-i drept ca unul stok dar tot cald. Pus pretul. Plus ca nu recomand.

In rest, tubulatura admisie ( inclusiv turbina ) e ok, motorul e in mintile lui, turbina e in parametrii, n-am erori, n-am consum ulei ....si in plus, cu ocazia asta am facut si o inspectie a EGR-ului si galeriei admisie.

http://www.astraclub.ro/index.php/topic/25727-review-3-ani-de-la-curatare-egr-admisie/#entry230277

Stima !

Ps - acum studiez intens efectul izolarii admisiei la benzinarul sotiei. :) Trebuie sa iasa ceva si de aici, mai ales ca am vazut ca "trompeta" aductiune aer in filtru e nejustificat de lunga si intortocheata. Cred ca e vorba de "grohaituri" daca o modelez..... studiem ! :)

Edited by Madanel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0