viodevio

Schimb ulei cutie de viteze

27 posts in this topic

Salutare tuturor

Ce ulei se foloseste la cutia de viteze ce cantitate si la ce perioada se schimba?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vezi ce zic pe aici baietii astia, ca par ca stiu ce spun....

Share this post


Link to post

Uleiul la cutia de viteze nu se schimba , doar se completeaza , stiu ca la motoarele Y17DT se pune ulei GM 19 40 768 .

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu nu am intrebat doar ca sa ma aflu in treaba.

imi "plange" ulei pe la garnitura de la cutia de viteza, si s-ar putea cat de curand sa trebuiasca sa schimb garnitura si atunci tre sa schimb uleiul din cutie.

nu aveti cumva cartea tehnica de la Opel, poate acolo scrie exact ce specificatii tre sa aiba uleiul din cutie?

daca o aveti dati-mi si mie un raspuns

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am spus destul de clar ce ulei sa folosesti , codul lui este 19 40 768 , mai pe romaneste , te duci la un magazin ce comercializeaza piese Opel si ceri ulei cu codul asta , intra 1,4 sau 1,8 litrii nu mai stiu exact , oricum trebuie sa iei 2 litrii si procedezi in felul urmator : duci masina pe un canal , dai scutul jos , in partea stanga a cutiei [ sub masina stai cu fata spre fara fata masinii , scuze de exprimare dar alta nu am gasit acum ] gasesti un surub ce-l desfaci cu o cheie inelara de 13 pe acolo verifici nivelul de ulei in cutie uleiul trebuie sa fie pana in dreptul surubului, cam inghesuita zona , desfaci surubul , vezi ca este magnetic iar pe el posibil sa gasesti ceva pilitura de fier .Dai bateria jos si undeva aproape de tija de la schimbator , gasesti un dop de cauciuc , este aerisirea cutiei , montezi un furtun iar pe el torni ulei , dar incet ptr ca uleiul coboara lent in cutie , ideal este sa ai pe cineva care sa-ti spuna cand incepe sa iasa ulei pe surubul de la cutie , cel scos mai devreme . Cam atat ai de facut , in rest , bafta .

Share this post


Link to post
Share on other sites

de la un timp am o oarecare dificultate cand schimb treptele de viteza. Ma gandesc ca ar putea sa fie din cauza uleiului. e cineva care poate sa-mi spuna ce ulei sa-i bag? Sa-l schimb pe tot sau doar sa completez daca este nevoie? Pe unde se pune uleiul si pe unde se scoate?

Mersi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schimba tot uleiul ca sa fi sigur ca pui de care trebuie si cumpara ulei doar original de la GM pentru cutie ca altceva nu este bun. Eu am incercat cu Mobil1 si nu a fost bun si am pus original este super ok. Pui pana iasa pe gaura laterala de vizualizare a nivelului dar nu mai mult de 2l. La 1.7 parca este 1.8l.

Daca nu esti sigur ce ulei este in interior mai bine schimbi tot uleiul ca nu strica. Unii recomanda ca la 50.000 km se schimba chiar daca in carte scrie ca nu se schimba doar se completeaza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum stiu cind trebuie sa schimb uleiul in cutia de viteze? Ce fel de ulei se pune si cit? Am un Opel Astra G Caravan din 1999,daca asta conteaza cu ceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uleiul de la cutia de viteze se schimba in momentul in care vezi ca incepe sa intre putin mai greu in viteze sau in medie din ce am auzit eu producatorul spune ceva de 60.000.Ca ulei poti incerca Aral, eu de asta am bagat si sunt foarte multumit.Eu am F dar cred ca e cam aceasi chestie.De schimbat nu e foarte greu.Ulei in medie intre 1,5 litri si 2,3 mai mult nu cred sa intre, rog pe cineva sa ma corecteze daca gresesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In manual scrie ca uleiul la cutie nu se schimba, doar se completeaza.

Ideea e ca trebuie sa completezi cu acelasi ulei iar daca ai masina sh nu stii ce ulei e in cutie si trebuie sa-l schimbi pe tot. La mine a intrat 1,8L si am folosit Castrol 75W90, sintetic, costa vreo 50 ron/1L.

Din cutie am scos doar 1,5L. Diferenta a fost majora dupa schimb, tinand cont ca eram cu el sub nivel.

Edited by ririnel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gresit ca nu se schima. In carte scrie ca uleiul folosit de producator este longlife. In traducere 5 ani sau 60.000 de km. In concluzie el trebe schimat. Pt. care crede altceva ii recomand sa il scimbe iar atunci cand il scoate sa il puna intr-o sticla transparenta de 2litri. O sa va speriati cand veti vedea cum plutesc prin el particule de pilitura. ganditi-va doar la urmatorul aspect: cand cumperi masina de noua te obliga garantia sa mergi la 1.000 de km sa iti schimbe uleiul din fabrica si dupa aia nu mai ai treaba pana la 10.000. De ce se schimba dupa primii 1.000 de km uleiul ? Deoarece in primii 1.000 de km piesele se slefuiesc la nivel de microni, mai popular ele se aseaza. In realitate se inlatura prin frecare reziduurile rezultate din prelucrare. In fabrica piesele sunt turnate si mai apoi corectate iar innainte de montare sunt tratate. Intrebati orice strungar si va povesteste el mai multe. Dar ce nu stie omul de rand si nici porcii de la reprezentantele din Romania nu iti spun sau de fapt nu fac, este ca la 1.000 de km se schimba si uleiul din cutie odata cu cel din motor. Iar mai apoi din 5 in cinci ani sau din 60.000 in 60.000 se schimba iar, deoarece in cutie frecare este f. mare si apare mai apoi pilitura in urma uzurii sau dupa cum mai patim toti cate-odata sa uitam sa calcam ambreiajul pana la capat la un sprint si sa mai caraie putin cutia. In orice caz, dupa schimb se simte putin diferenta daca nu a fost schimbat niciodata si vei fi sigur ca ai cutia protejata. La 1,7 dti incap fix 1,8 litri dar nu sunt sigur ca, cutia de 1,7 dt este la fel ca la dti. Iti recomand Aral 75w90 multigard, defapt 75w90 recomanda si fabricantul marca poti sa o alegi singur ca oricum acuma nu cred ca mai poti avea incredere in vre-o firma, toate au inceput sa taie din calitate in favoarea cantitatii si a costurilor cat mai mici de fabricatie, multi isi vand doar numele.

Edited by danut

Share this post


Link to post
Share on other sites

@danut banuiesc ca ai ceva documentatie de la producator apropo de schimbul uleiului din cutie; intervale, cum se face. Ar fi multi interesati sa o vada ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
... cand cumperi masina de noua te obliga garantia sa mergi la 1.000 de km sa iti schimbe uleiul din fabrica ...

nu stiu la altii cum o fii, dar eu cand imi aduc aminte de zilele garantiei.... sigur nu era asa.

nu am fost la nici o garantie la 1000km, nu m-a obligat nimeni sa ma duc, nu am schimbat nimic la 1000km!!!

... or fi romanii porci... te cred... doar ca nu romanii sunt cei care tiparesc caietele de service :-'

si in caietul meu de service, nu imi aduc aminte sa fi vazut ca am ceva de facut pe la cutie.... o sa ma mai uit o data .... desi nu cred ca s-a schimbat ceva in el de cand l-am citit ultima oara :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

va salut. legat de uleiul din cutie am si eu o problema. intre motor si cutie am ceva scurgeri, iar uleiul ce se scurge e curat- deci ar fii ulei de cutie. m-am uitat pe sub masina si nu am gasit nici surubul de nivel al uleiului din cutie, nici buson de golire, doar un capac cu multe suruburi . cum aveam scurgeri, am pus preventiv 700 de grame de ulei de cutie 80w90, pe la senzorul de mers inapoi(asta in iarna). cutia merge greu la rece in treptele 1 si 2, dupa ce se incalzeste merge bine. zilele astea am schimbat uleiul din motor si am vazut ca nu mai curge cutia.

sa nu mai fie ulei in cutie? pe unde se verifica nivelul uleiului din cutie? si pe unde se goleste?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De catva timp tot ma bate gandul sa schimb sau sa completez uleiul la citia de viteze. Stie cineva daca e se recomanda aceast lucru si daca da atunci ce-i de preferat, completarea cu ulei sau schimbul integral. Daca cine a facut schimbul sau a completat poate sa ne povesteasca cum se simte schimbarea vitezelor dupa aceea ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu am completat cam vreo 350 ml asta dupa 160.000 de km ai masinii si se simte mult mai bine, nu mai agata treapta 1 iarna, asta e singura diferenta, si intra mai usor treapta 1 din mers la 10-15 km pe ora.

PS Foloste ulei original daca vrei sa faci o treaba

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now