Sign in to follow this  
Followers 0
Dragos

Revizii la diesel

210 posts in this topic

Originally posted by canan17ro

Deci, revizie cu Astra H 1.7 CDTI de 100 de cai a unui prieten de-al meu facuta la di-bas :

- programare la 15.30, intarat masina la 15.30;

- ceva relatii au facut sa avem acces in service amandoi; am stat langa masina si am discutat cu mecanicul despre masina, filtre, motorina, fiabilitate, s.a.;  

- ulei 5W30 Opel facut de Mobil full sintetic; este long life si rezista 30k km dar s-a dorit schimbarea la 15k datorita conditiilor mai aprige de exploatare; filtru de motorina incredibil de curat si fara pic de apa - numai euro 4 de la petrom; filtru de aer si polen incredibil de murdare; la filtru de ulei am fost putin (mai mult) surprins ca este tot din panza (sau ce e materialul acela) si nu metalic ca la alte modele mai vechi la care stiam cum e;

- am aflat ca la Astra H nu au fost probleme mecanice majore pana acuma; s-a schimbat un motor 1.6 Twinport pentru ca proprietarul a lovit masina si a spart baia de ulei dupa care a mers asa 500 de km fara oprire cu becul de ulei aprins;

Cu banii a fost asa :

- filtru ulei - 44.54 RON  

- filtru motorina - 63.03 RON

- filtru aer - 63.87 RON

- filtru polen - 147.90 RON

- ulei 5W30 5 litrii - 189.10 RON

- manopera - 133.17

Total 641.61 RON fara TVA  

cu TVA 763.52 RON

Schimbarea uleiului si a filtrului de motorina nu erau obligatorii.

Am aflat ca la 1.6 benzina revizia cu toate schimbarile de mai sus e 650 RON.

S-a lucrat frumos, curat, cu atentie, cu explicatii amanuntite la orice intrebare si am fost foarte multumit. Cred ca unii ar da si banii sa poata sta in service (eu as da :) ) si ma bucur ca este posibil asa ceva.

Daca sunt si alte intrebari le astept!

Revizie la 1.9 CDTI comparata cu 1.7 de 100 CDTI. Am fost de data asta la GTT ca sa testez "piata". Mi-au facut o impresie mai buna ca di-bas-ul. Lucreaza mai ingriji, "cerceteaza" mai bine situatia, verifica - reverifica operatiile facute, iti curata compartimentul motor cu aer comprimat si sterg pe cat posibil cu carpe ude, mai politicosi, atenti. Nu exagerat dar parca mai bine ca la concurenta. M-au intrebat de 3 ori ce probleme am (una minora - un intinzator care suiera circa 15-20 de secunde dupa pornire foarte incet) de reclamat si le-au notat pe anexa. Nu s-a putut face nimic pentru ca de abia se aude cand e masina foarte rece iar dupa deloc pana dupa inca o noapte. Dar s-a notat si merge si post garantie daca pica. Oricum e de la umiditate si stiu si am zis mai mult sa vad reactia lor. Pozitiva ca au zis ca daca se aude se schimba fara probleme insa stiam ca nu se aude ca e cald. Am mai aflat ca distributia se schimba relativ tarziu dupa parerea mea - 10 ani sau 150.000 de km (1.9) si 120.000 de km (1.7).

1.7 CDTI------------------------------------------1.9 CDTI

- filtru ulei - 44.54 RON ---------------------- 32.03 (putin mai ieftin)

- filtru motorina - 63.03 RON-----------------148.86 (metalic foarte diferit mult mai scump)

- filtru aer - 63.87 RON -----------------------40.96 (mai putin ca la 1.7)

- filtru polen - 147.90 RON--------------------105.74 (mult mai putin ca la 1.7)

- ulei 5W30 5 litrii - 189.10 RON-------------135 (acelasi tip si aceiasi cantitate)

- manopera - 133.17--------------------------- 113.88 (acelasi timp dar mai ieftin)

- ----------------------------------------------------0-ring buson baie ulei 4 RON (unica folosinta)

Total 641.61 RON fara TVA--------------------572 RON

cu TVA 763.52 RON-----------------------------680 RON

Garantie pentru manopera si piese - 18 luni. Au intrat 4.3 litri de ulei si e la max. Mi-au mai ramas 0.7 litri in bidon in porbagaj. In 15k km a consumat cam 250 ml ulei consum de care sunt multumit tinand cont de cum am mers cu ea si ca era in rodaj.

Pentru alte intrebari raspund cu placere.

Am pus doua mesaje din alta parte pentru a se vedea cum e cu reviziile la diesel. Cred ca informatiile sunt bune pentru cineva care are de mers la revizie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vezi ce zic pe aici baietii astia, ca par ca stiu ce spun....

Share this post


Link to post

Esti sigur cu schimbatul distributiei la 1.9cdti la150000km?Cei de la Radacini mi-au spus ceva de 60000km,desi nu pareau prea siguri de ce spun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine in cartea de service asa zice : 10 ani sau 150k km .

Share this post


Link to post
Share on other sites

dar la 1,7 cdti la cat se schimba distributia? ( curele, role, intinzatoare,etc )

cureaua nu cred ca ar fi pb sa fie schimbata si din 60 in 60k km, ca-i doar vreo 60-100RON dar rolele, intinzatoarele, alea cred ( stiu :) )ca sunt mult mai scumpe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kit-ul de distributie la 1.7 CDTI am citit ca e la 10 ani sau 120.000 de km. S-ar putea ca doar cureaua sa fie schimbata mai repede. Sper sa nu gresesc, o sa mai verific cu prima ocazie.

Ska - stiu de unde stii ca sunt scumpe. Chiar prea scumpe as putea zice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dragos, totusi, nu inteleg de ce ai schimbat uleiul la 15k. Pe mine m-au pus sa semnez un paragraf separat ca voi schimba la 15k numai filtrele de aer, polen si motorina iar la 50k- uleiul si filtrul de ulei (in carte zice 30k= toate).

Astra Caravan 1,9CDTI 120cp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu am schimbat uleiul la 15.000km.Am zis ca rau nu are cum sa faca.Asa ca am preferat sa schimb uleiul tinand cont de faptul ca eu conduc mai sportiv.In mod normal iti zice masina cand s-a saturat de vechiul ulei.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Si eu am schimbat uleiul la 15.000km.Am zis ca rau nu are cum sa faca.Asa ca am preferat sa schimb uleiul tinand cont de faptul ca eu conduc mai sportiv.In mod normal iti zice masina cand s-a saturat de vechiul ulei.

Cum arata uleiul si filtru? Banuiesc ca aratau ca noi, de la 30k cand cred ca CB te avertizeaza, la 15k cred ca e putin cam exagerat... dar pana la 50k?? ce sa mai zic (masina are cronometru de functionare si in memoria CB consumabilele pt. fiecare in parte ai un timp mediu de uzura, nu cred ca CB face analiza calitativa a uleiului).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Esti sigur cu schimbatul distributiei la 1.9cdti la150000km?Cei de la Radacini mi-au spus ceva de 60000km,desi nu pareau prea siguri de ce spun.

la mine e trecut la 120.000km in caietul de service sau 10 ani

Share this post


Link to post
Share on other sites
nu cred ca CB face analiza calitativa a uleiului).

Motorul are un senzor de diagnoza a uleiului. Il verifica calitatile si cand acestea nu mai corespund te avertizeaza.

Filtrul de motorina era curat dar cel de aer si polen erau prapad. Cel de aer era si rupt de la pitricele. Alea trebuie neaparat schimbate ca se fac praf de la conditiile din romania.

Share this post


Link to post
Share on other sites
nu cred ca CB face analiza calitativa a uleiului).

Motorul are un senzor de diagnoza a uleiului. Il verifica calitatile si cand acestea nu mai corespund te avertizeaza.

Filtrul de motorina era curat dar cel de aer si polen erau prapad. Cel de aer era si rupt de la pitricele. Alea trebuie neaparat schimbate ca se fac praf de la conditiile din romania.

1. Ai citit undeva sau ti sa spus? (oricum analiza uleiului se face corect intr-un laborator specializat)

2. Cu filtrele sunt de acord.

PS: am lucrat ani de zile cu instalatii hidraulice si in uzina nu aveam posibilitatea verificarii calitatii uleiului (hidraulic), se trimeteau probe la laborator, iar cei de la Opel cred ca au facut mai multe teste de au spus la 50000km. Eu m-am mirat si am intrebat de 3ori!

Share this post


Link to post
Share on other sites

cei de la radacini, dupa tot scandalul pe care l-am facut (mi-au intarziat masina 11 zile!!! asa ca m-am infoiat), mi-am mai dat ceva discount, o vectra de drive test, si prima revizie gratuita. sper sa fie ok cu prima revizie pe care mi-au anuntat-o la 15.000 km...

nu mai stiu ce optionale i-am pus in afara de cosmo si jante (nu-s multe!), dar la final m-a costat 15.850 euro cip... e mult?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca motorul face analiza vascozitatii uleiului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motorul are un senzor de diagnoza a uleiului. Il verifica calitatile si cand acestea nu mai corespund te avertizeaza.

Filtrul de motorina era curat dar cel de aer si polen erau prapad. Cel de aer era si rupt de la pitricele. Alea trebuie neaparat schimbate ca se fac praf de la conditiile din romania.

1. Ai citit undeva sau ti sa spus? (oricum analiza uleiului se face corect intr-un laborator specializat)

2. Cu filtrele sunt de acord.

PS: am lucrat ani de zile cu instalatii hidraulice si in uzina nu aveam posibilitatea verificarii calitatii uleiului (hidraulic), se trimeteau probe la laborator, iar cei de la Opel cred ca au facut mai multe teste de au spus la 50000km. Eu m-am mirat si am intrebat de 3ori!

Da, in mod cert motorul are un senzor de autodiagnoza a calitatilor uleiului. Daca uleiul nu mai este in parametrii se va afisa un mesej de avertizare cu trimitere in service.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar eu nu am CB ce fac???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0