• Announcements

    • administrator

      VA RUGAM CITITI

      Va rugam inainte de a posta cititi Regulamentul. Va rugam ca inainte de a deschide un topic nou sa cautati daca mai exista un alt topic deschis cu acelasi subiect sau subiect asemanator. Va rugam pentru a usura lectura unui topic sa nu mai citati un post anterior utilizati functia "fast reply". Va rugam inainte de a posta sa cititi cu atentie titlul topicului pentru a vedea daca va incadrati in acel titlu. Va rugam cititi REGULAMENTUL Noi membrii : Va rugam inainte de primul post sa cititi regulamentul cu atentie, dureaza 5 minute. Va rugam de asemenea sa cititi cu atentie si rubrica Anunturi Importante de la Discutii Generale.
    • administrator

      Va rugam cititi !!!

      Va rugam cititi regulamentul sectiunii de Publicitate inainte de a deschide un nou topic sau a posta. Moderatorii pot sterge fara nici un fel de avizare orice topic sau post care nu este conform regulamentului de publicitate.
Sign in to follow this  
Followers 0
the1

General Motors, In Pragul Falimentului!?

13 posts in this topic

http://www.wall-street.ro/articol/International/1275 0/General-Motors-in-pragul-falimentului/

Cel mai mare producator mondial de automobile, General Motors (GM), risca sa intre in faliment ca urmare a deciziei principalului sau furnizor de componente auto, Delphi Corp., de a cere unui tribunal american sa anuleze toate contractele sale

Delphi, cel mai mare producator de componente auto din SUA, a cerut vineri unui tribunal american anularea tuturor contractelor sale, informeaza CNNMoney. Anuntul companiei americane pune GM intr-o situatie foarte dificila, cel mai mare producator auto din lume aflandu-se astfel in pericol de a cere la randui sa fie pus sub protectia Legii falimentului. Delphi a mai anuntat ca isi va inchide toate operatiunile din SUA, inchizand imediat 21 din cele 29 de fabrici ale sale si concediand peste 28.000 de angajati.

Decizia Delphi, care la sfarsitul anului trecut s-a declarat falimentara, de a cere in istanta anularea contractelor deja incheiate, este cauzata de costurile de productie foarte mari, compania americana aratandu-se in imposibilitatea de a mai plati furnizorii sau salariatii. Sindicatele muncitorilor de la Delphi au anuntat deja ca vor intra in greva generala, productia riscand astfel sa fie sistata si pana in moemntul deciziei Curtii.

GM pierde peste 5,5 miliarde de dolari in urma falimentului Delphi

Chiar daca hotararea judecatoreasca nu va fi favorabila producatorului de componente auto, greva generala a angajatilor va pune in incapacitate de productie pe cel mai important jucator pe piata mondiala a producatorilor auto, General Motors, care va ramane practic fara componente. Decizia Delphi poate duce la falimentul GM, avand in vedere probleme financiare prin care prucatorul auto trece. General Motors a inregistrat in 2005 cele mai mari pierderi financiare din istoria sa, acestea ridicandu-se la valoare de 10,6 miliarde de dolari, adica aproximativ 85% din valoarea de piata a companiei.

Oficialii GM au declarat ca au incredere ca Delphi “va alege pana la urma sa isi respecte contractele”, oficialii prudcatorului auto american estimand la inceputul anului acesta ca falimentul principalului sau furnizor va aduce o pierdere de cel putin 5,5 miliarde de dolari pentru GM.

GM, la mana sindicatelor

Sindicatul Angajatilor din Industria Auto americana au anuntat ca vor intra in greva in urma deciziilor GM si Deslphi de a concedia mai multe zeci de mii de muncitori si de a reduce drastic salariile. Delphi a anuntat ca va concedia 28.000 de angajati si ca va reduce intr-o prima faza suma platita pentru o ora de munca, de la 27 de dolari pe ora la 22 de dolari, urmand ca in vara suma sa fie redusa la 16,5 dolari. General Motors a anuntat de asemenea ca va concedia aproximativ 30.000 de angajati.

Atat GM cat si Deplhi au anuntat ca vor plati angajatilor sume compesatorii, unii dintre ei avand posibilitatea de a se reangaja in anii urmatori. Daca soarta angajatilor Delphi pare a fi pecetluita, principalul sindicat din industrie incearca prin orice mijloace sa opreasca concedierile de la GM. Producatorul american a anuntat ca va plati pana la 140.000 de dolari fiecarui angajat care va renunta la postul sau, dar sindicatele au boicotat aceasta masura, amenintand cu o greva generala in industria de profil.

Cauze complexe

Industria producatoare de automobil;e din SUA trece printr-o perioada de criza, anuntand concedieri masive si inchiderea unor unitati de productie. Cauzele acestor decizii sunt multiple, costurile de productie prea mari in timp de concurenta producatorilor asiatici creste, reprezentand cel mai important factor care a determinat aceasta situatie.

GM si Ford au anuntat ca vor concedia peste 50.000 de angajati, mai multe fabrici urmand a fi inchise. La sfarsitul anului trecut a avut loc cel mai rasunator faliment din industrie, Delphi cerand sa fie introdusa sub protectia Legii falimentului. In acelasi timp, vanzarile producatorilor asiatici pe piata americana sunt intr-o crestere continua, analistii asteptandu-se ca Toyota sa devina in acest an cel mai mare producator mondial de automobile din lume.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vezi ce zic pe aici baietii astia, ca par ca stiu ce spun....

Share this post


Link to post

Lutz: GM has avoided bankruptcy

General Motors executive Bob Lutz told Germany’s Automobilwoche magazine that GM has avoided bankruptcy. Mr. Lutz said GM has put the worst behind itself, and bankruptcy is no longer a concern. He said there is no likely scenario for bankruptcy facing the troubled automaker. “We have put the worst behind us,” he was quoted as saying.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@the1, stirea asta "faliment",sau diverse stiri pe aceasta tema circula de 2 ani despre GM, si pana acum au rezistat, nu vad finalizare la aceasta stire, mai mult decat atat, cam toti marii producatori au probleme financiare maricele in ultimii ani...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sper sa se redreseze. Lutz spune ca ar fi reusit ceva, dar, cred ca e optimist. Mai sunt multe de facut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

II salveaza vanzarile la Opel Astra... :) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astra H, in curand Saturn ION4. :LOL:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astra H, in curand Saturn ION4. :LOL:

...si in curind va urma Vectra=GHEORGHE5 :LOL:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din ce stiu, Opel nu merge pe minus.E o situatie similara cu grupul Fiat, care mergea prost,cu toate astea Alfa era pe profit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai nici a zis nimeni ca Opel merge pe minus. Desi au fost unele probleme acum cativa ani, Astra H i-a salvat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intreaga gama noua inceputa cu Astra H si continuata cu Meriva, Signum, Vectra si mai nou Corsa cred ca reprezinta un adevarat succes pt cei de la Opel si GM. Au reusit sa faca o treaba excelenta cu noile masini si lucrul asta se reflecta cel mai bine in numarul vinzarilor din toata Europa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vectra si Meriva au fost lansate inainte de Astra, si asta se vede mai ales in cazul Merivei, se observa ca este din generatia veche de Opel-uri. Astra a fost primul model care a lansat noua linie de design Opel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

European sales of Vauxhall/Opel drop in April

SALES OF Vauxhall/Opel cars in Europe, during April, fell by 10.8%.The performance meant that GM Europe's brand sales overall dropped 7.5% to 164,191 units.Year to-date sales for GM Europe, however, are down only 0.7% to 686,468 units.No decision on Ellesmere plant General Motors said yesterday that no final decision had been made on whether to scale back production at the Ellesmere Port plant, despite national newspapers reporting that the company was contemplating 1,000 job losses in England's north west. The UK plant is one of four in Europe producing the big-selling Astra."At this point there is no final decision, but we are looking into the future," a spokesman in Zurich said. "Astra production has exceeded expectations in its first couple of years. We don't expect that level of market demand to continue through its product life cycle."

Fears rising over Vauxhall jobs

http://news.bbc.co.uk/1/hi/business/4774655.stm

Edited by Ro_land

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si noi semne de intrebare:

Miliardarul Kirk Krekorian si-a vandut actiunile detinute la General Motors. Decizia a survenit in urma renuntarii la lupta de durata cu managementul pentru conducerea celui mai mare constructor auto din lume.

Cu peste 28 de milioane de actiuni detinute si o valoare de piata de 29,95 dolari per actiune, tranzactia este estimata la 800 milioane de dolari. Actiunile au fost vandute catre Bank of America, un creditor important pentru Krekorian.

Miliardarul a obtinut un profit de aproape 100 milioane de dolari la cei 1,6 miliarde de dolari investiti. Saptamana trecuta actiunile GM au scazut pana la 28.49 dolari la Bursa din New York, dar sedinta de tranzactionare s-a incheiat cu o revenire la un curs de 29,23 dolari. In cele 52 de saptamani in care Krekorian a fost actionar, cursul actiunilor GM a variat intre 18,33 si 36,56 dolari.

Krekorian a admis ca ii place sa parieze, dar ca se va opri din pariat in mometul cand nu sunt sanse de castig, o aluzie inteligenta la situatia actuala a companiei in care a fost implicat timp de 19 luni. Tranzactia a fost intermediata de Tracinda Corp, compania de investitii a miliardarului american.

In momentul retragerii, acesta detinea 9,9% din actiunile companiei si dorea o implicare mai intensa in deciziile luate in cadrul GM. In ciuda acestor zvonuri referitoare la continuarea activitatii, Kirk Krekorian a renuntat la implicarea in trust, desi o rezistenta puternica era asteptata din partea sa. In decursul celor 19 luni i-au fost puse in aplicare decizii precum reducerea dividendelor si a salariilor directorilor de departamente la jumatate pentru renuntarea la anumite costuri implicite. Nu au fost luate inca in considerare strategiile miliardarului referitoare la situatia Saab si Hummer.

Sursa: Autoshow.ro

http://www.autoshow.ro/autoshow/articole/k...ul-gm-2114.html

Cum credeti ca va afecta asta grupul GM?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0