Sign in to follow this  
Followers 0
vionik

Martor bord

24 posts in this topic

Poate cineva sa ma lamureasca ce inseamna martorul asta?

Imi apare de ieri cand depasesc viteza de 50 km/h, in viteza 3-a sau a 4-a, depinde de situatie.

De indata ce trec de 50 la ora, palpaie acest martor, iar cum iau piciorul de pe acceleratie, se stinge.

Ce poate fi? E cumva bujia, ca de cateva zile tremura masina la relantiv.

post-7148-1205261232_thumb.jpg

Edited by vionik

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vezi ce zic pe aici baietii astia, ca par ca stiu ce spun....

Share this post


Link to post

vezi explicatii mai jos

aVkIWTA.jpg

cel mai bine mergi la cineva care are un tester si citesti erorile, ti le notezi si le postezi aici

Edited by BV-31STE

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si la mine e aprins de cand am scos catalizatorul, din cauza ca sonda lamda este pozitionata dupa catalizator si acum valorile gazelor emise sunt mult mai mari decat limitele normale

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu care a fost problema, dar dupa 2 ture la benzinarie, si cateva sute de km prin exterior, problema cu martorul si tremuratul masinii a disparut ca prin minune peste noapte.

Poate am prins o tura de benzina slaba, who knows?

Oricum, acuma merg toate ca unse.

Noi sa fim sanatosi, :beerchug:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nu stiu care a fost problema, dar dupa 2 ture la benzinarie, si cateva sute de km prin exterior, problema cu martorul si tremuratul masinii a disparut ca prin minune peste noapte.

Poate am prins o tura de benzina slaba, who knows?

Oricum, acuma merg toate ca unse.

Noi sa fim sanatosi, :beerchug:

Am si eu aceeasi problema dar numai ka la mine becul sta aprins nu palpaie.poate cineva sa zica inainte sa ma duk ku masina la tester?

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine s-a aprins odata martorul ala din cauza EGR-ului. Se stinsese dupa vreo suta de kilometri, dar am fost totusi la tester si EGR-ul era in continuare blocat. Asa ca, chiar daca se stinge, recomand o diagnoza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce ai pozat tu e martorul pentru "emisii noxe"

Din manual.......

"Lampa de control se aprinde la pornirea contactului. Se stinge la scurt timp dupa pornirea motorului.

Daca este aprinsa in timpul functionarii motorului: Defectiune la sistemul de control al emisiilor poluante. Este posibil ca limitele permise pentru emisii sa fi fost depasite. Contactati imediat un atelier de service. Va recomandam sa apelati la Partenerul dvs. Opel.

Daca lumineaza intermitent in timpul functionarii motorului: Defectiune ce poate cauza distrugerea convertorului catalitic. Contactati imediat un atelier service. Puteti continua calatoria fara a provoca deteriorari de proportii reducand viteza pana cand lampa de control lumineaza continuu"

Cam asta scrie....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Am si eu acceasi problema cu martorul.

Doar ca la mine se manifesta astfel:

De obicei cand am putina benzina in rezervor se stinge. Daca fac plinul sta stins, apoi dupa cateva sute de Km se aprinde iar. Ideea e ca uneori sta aprins, uneori nu...

Nu stiu daca mi se pare doar, dar cand martorul e stins... si masina trage mai bine...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chestia cu martorul ala e putin mai complicata. In manualul meu de utilizare, in germana, pentru un Astra din 2000, scrie ca este pentru "Motorelectronik und Wegfahrsperre", adica electronica pentru motor si imobilizator electronic. Si te trimite direct la service daca se aprinde.

Chestia este ca aici sunt bagate mai multe, adica tot ce tine de electronica la motor (admisie aer, alimentare cu benzina/motorina, aprindere, evacuare, etc. etc.), dar si, dupa cum am descoperit eu, becurile de stop frana! Pe care ei le-au considerat foarte importante pentru siguranta.

Vezi ca pe sectiunea cu probleme tehnice dai de un topic tot cu martorul asta aprins, iar sabinilie a postat un link pentru o metoda de testare/semnalizare a avariilor, cu pedalele de acceleratie/frana. La masina mea a functionat, sunt sigur ca va functiona si la a ta. Buba este ca vei descoperi doar codul de eroare, nu si ce inseamna acel cod! Ramane sa afli tu asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Poate cineva sa ma lamureasca ce inseamna martorul asta?

Imi apare de ieri cand depasesc viteza de 50 km/h, in viteza 3-a sau a 4-a, depinde de situatie.

De indata ce trec de 50 la ora, palpaie acest martor, iar cum iau piciorul de pe acceleratie, se stinge.

Ce poate fi? E cumva bujia, ca de cateva zile tremura masina la relantiv.

Nu stiu care a fost problema, dar dupa 2 ture la benzinarie, si cateva sute de km prin exterior, problema cu martorul si tremuratul masinii a disparut ca prin minune peste noapte.

Poate am prins o tura de benzina slaba, who knows?

Oricum, acuma merg toate ca unse.

Noi sa fim sanatosi, :beerchug:

ai mai avut probleme?

La mine s-a aprins odata martorul ala din cauza EGR-ului. Se stinsese dupa vreo suta de kilometri, dar am fost totusi la tester si EGR-ul era in continuare blocat. Asa ca, chiar daca se stinge, recomand o diagnoza.

si care a fost solutia? egr schimbat?

la mine sta martorul aprins.. se stinsese o perioada, dar a revenit ; trepideaza, si la peste 50-55km/h palpaie martorul de exhaust. am desfacut valva si nu pare blocata.. adica am alimentat-o si se deschide

Edited by KiD

Share this post


Link to post
Share on other sites

a aflat cineva solutia ptr. acest tip de defectiune???? sau ajunge sa schimbi EGR sau ... sau????

Share this post


Link to post
Share on other sites

In spatele acelei lampi de bord se pot ascunde insumate o sumedenie de posiblie erori de la motor (zeci). Nu mi se pare normal sa ceri o solutie daca nu aveam o diagnoza clara ce coduri de eroare

sunt inregistrate. Solutiile pe nevazute vor fi nesatisfacatoare si cheltuitoare de bani.

Adesea chiar si cand ai un cod de eraoare cauzele pot fi multiple. Si atunci trebuie sa inceapa

masuratorile...pentru a reduce din posibilitati (defecte plauzibile - care se propaga intr-un singur cod de eroare).

Recomandarea e sa te duci la un diagnostic auto si la un om cu eperienta care nu te pune sa-ti schimbi tot motorul datorita unui cod sau doua de eroare. Sau macar ce coduri de eroare ai ...poate din experiente similare poti fi ajutat.

Edited by B-man

Share this post


Link to post
Share on other sites

B-man Multumesc pentru raspuns, si trebuie sa-ti dau dreptate, de fapt stiu ca ai dreptate. In ceea ce priveste codul de eroare care mi-a aparut si ce mi-a spus omul cu experienta sunt urmatoarele:

a aparut codul 302 (misfire pe cilindru doi) si codul 300 multiple misfire

Iar raspunsul omului cu experienta a fost , ca am bagat benzina proasta!!! si trebuie sa-i dau dreptate ptr. ca la fel ca in cazul primului third, nici eu n-am mai avut probleme dupa un plin cu benzina superioara si cateva sute de km parcursi.

Multumesc inca odata, si toate cele bune!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@gl77tom mi sa aprins martorul de bord pentru emisi noxe nu stiu ce sa fac sa ma duc la service sau sa pun benzina de calitate superioara

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut, am si eu cam aceeasi problema, de ceva vreme mi s a aprins martorul motor la bord. de atunci imi merge parca in trei, adica tremura la ralanti si in mers nu are putere, motorul tremura si nu trage deloc, abea urca in turatii, mai mult daca il fortez spre 3 mii turatii, martorul din bord incepe si licare. am verificat urmatoarele....curatat egr,clapeta acceleratie, schimbat bujii, filtru benzina, am curatat injectoarele, ce sa fie ? va rog, am nevoie de o parere avizata sau un sfat pe aproape..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0