• Announcements

    • administrator

      VA RUGAM CITITI

      Va rugam inainte de a posta cititi Regulamentul. Va rugam ca inainte de a deschide un topic nou sa cautati daca mai exista un alt topic deschis cu acelasi subiect sau subiect asemanator. Va rugam pentru a usura lectura unui topic sa nu mai citati un post anterior utilizati functia "fast reply". Va rugam inainte de a posta sa cititi cu atentie titlul topicului pentru a vedea daca va incadrati in acel titlu. Va rugam cititi REGULAMENTUL Noi membrii : Va rugam inainte de primul post sa cititi regulamentul cu atentie, dureaza 5 minute. Va rugam de asemenea sa cititi cu atentie si rubrica Anunturi Importante de la Discutii Generale.
    • administrator

      Va rugam cititi !!!

      Va rugam cititi regulamentul sectiunii de Publicitate inainte de a deschide un nou topic sau a posta. Moderatorii pot sterge fara nici un fel de avizare orice topic sau post care nu este conform regulamentului de publicitate.
chrisstian

Chip Tuning Astra H - Dezavantaje?

42 posts in this topic

Salutare la toata lumea.

Recent am cumparat un Astra H din Germania 1,7CDTI . Ma gandesc sa-i fac un chip tuning de la 80CP la 101-105 CP. Stiu cam care sunt avantajele . Ce ma intereseaza este : care sunt dezavantajele si riscurile unui cip tuning la o masina care are acum 64.oooKm ( 2005).

Multumesc pentru ajutor.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vezi ce zic pe aici baietii astia, ca par ca stiu ce spun....

Share this post


Link to post
Salutare la toata lumea.

Recent am cumparat un Astra H din Germania 1,7CDTI . Ma gandesc sa-i fac un chip tuning de la 80CP la 101-105 CP. Stiu cam care sunt avantajele . Ce ma intereseaza este : care sunt dezavantajele si riscurile unui cip tuning la o masina care are acum 64.oooKm ( 2005).

Multumesc pentru ajutor.

Va salut si eu! Sunt intrutotul de acord cu colegul meu, toata lumea stie ca sa spunem asa de avantajele unui chip tuning, ce ne-ar interesa daca acesta afecteaza motorul in timp sau nu, pentru ca parerile asa zisilor specialisti sunt impartite.

Va multumesc si eu pentru sfaturi anticipat.

Salutare la toata lumea.

Recent am cumparat un Astra H din Germania 1,7CDTI . Ma gandesc sa-i fac un chip tuning de la 80CP la 101-105 CP. Stiu cam care sunt avantajele . Ce ma intereseaza este : care sunt dezavantajele si riscurile unui cip tuning la o masina care are acum 64.oooKm ( 2005).

Multumesc pentru ajutor.

Va salut si eu! Sunt intrutotul de acord cu colegul meu, toata lumea stie ca sa spunem asa de avantajele unui chip tuning, ce ne-ar interesa daca acesta afecteaza motorul in timp sau nu, pentru ca parerile asa zisilor specialisti sunt impartite.

Va multumesc si eu pentru sfaturi anticipat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa inteleg ca nu este nimeni care sa cunoasca dezavantajele unui chip tuning? Admin daca stii te rog sa ne ajuti. Multumesc.

Edited by chrisstian

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sa inteleg ca nu este nimeni care sa cunoasca dezavantajele unui chip tuning? Admin daca stii te rog sa ne ajuti. Multumesc.

Si eu am fost interesat de aceasta problema! Am intrebat , dar nu mi-a spus nimeni

nimic concret. SI EU as vrea un cip tuning , dar mi-e teama ca termin motorul!

Share this post


Link to post
Share on other sites

de cate persoane ati auzit sau citit voi, ca si-au terminat, un motor bun, din cauza remapului ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa incepem cu inceputul ...

O putere mai mare fata de standard se poate scoate din motorul turbo , in cazul nostru diesel .

Cum credeti ca se poate obtine aceasta putere suplimentara ?

1. Prin "optimizarea" injectiei de carburant .

2. Prin cresterea presiunii date de turbina respectiv cresterea presiunii in cilindri .

Sa analizam pe rind efectele negative ce le'ar putea produce aceaste modificari . Se stie ca , constructorul nu foloseste decit maxim 80% din puterea ce ar putea fi furnizata de acel motor , restul de 20% reprezinta marja de fiabilitate a motorului . Obtinerea de 100% putere din acel motor ar implica si modificari mecanice gen axe cu came si folosirea unor materiale mult mai rezistente pe partea de motor direct afectata de tunning .

1 . Cum se pot scoate cai putere din injectia de carburant ? Teoretic , prin cresterea cantitatii de combustibil si /sau secventelor de injectie , aici pericolul este limitat , desi arderea unei cantitati mai mari de carburant implica presiuni mai mari respectiv degajarea unei cantitati mai mari de caldura in piston si proximitate . De aici pot sa apara uzuri mai mari ale componentelor in miscare .

Aceasta operatiune ar trebui facuta concomitent cu marirea capacitatii de racire a motorului , pompa de apa cu debit marit , radiator mai mare , eventual redimensionarea conductelor de apa .

2. Cresterea presiunii data de turbina , afecteaza in primul rind turbina care este proiectata pentru o anumita presiune maxima , apoi cilindrul , respectiv segmentii care etanseaza pistonul pe camasa cilindrului si de ce nu chiar supapele . O presiune marita in cilindru uzeaza suplimentar atit turbina , care "trage" mai greu sa atinga presiunea ceruta de ECU cit si pistonul/segmentii in sine care sint nevoiti sa suporte o presiune suplimentara in cilindru .

Cei ce vor sa faca chip tunning la motor ar trebui sa ia in considerare , indiferent de ce stage de tunning abordeaza , necesitatea inlocuirii supapelor , segmentilor , turbinei cu debit marit , ... avind in vedere noile conditii "extreme" de functionare . Sa nu uitam cutia de viteze , planetarele , frinele ce pot fi afectate/solicitate suplimentar prin cresterea de putere/cuplu a motorului . Un motor/tren de rulare deja obosit va ceda mai repede in aceste conditii .

Atentie , aceste valori de putere si cuplu atinse sint restrinse de o anumita plaja de turatii si calitatea carburantului folosit .

Avind in vedere faptul ca in ultimii ani in industria auto se adopta solutii lowcost pe tot traseul de fabricatie a unui autoturism iar motoarele prin diverse artificii tehnice si'au cam atins "maximul istoric" de putere o crestere suplimentara nu'si prea are rostul .

O idee interesanta este ecotunningul , prin remaparea pentru un consum cit mai scazut ...

Edited by iso

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru raspunsul tau . Deja mai calmat ,nu cred ca ma mai intereseaza sa-i fac chip tuning. Masina merge foarte bine si nu cred ca ma risc sa o stric aiurea. Thanks ISO.

ps: ISO crezi ca poti sa-mi dai mai multe detalii despre ecotuning ?

Edited by chrisstian

Share this post


Link to post
Share on other sites
...

O putere mai mare fata de standard se poate scoate din motorul turbo , in cazul nostru diesel .

sa nu uitam de 16LET, 20LET, motoarele de pe OPC-uri... benzinare toate ;)

un tuner adevarat o sa iti dea si o lista de piese pe care trebuie sa le schimbi daca vrei sa fortezi cu adevarat performantele motorului.

nu iti pune mapa de stage 3 si te lasa cu turbina standard :D

tuningul asta care se face in masa pe la noi, este un amarat de stage I, care abia abia dezmorteste un pic fiara de sub capota.

daca consideram stage I un potential pericol pt motor, atunci ce se mai poate spune despre un stage III sau IV :-??

oricum, eu ma incapatanez cu intrebarea mea:

unde sunt cei care au facut tuning la o firma serioasa (nu tuning la colt de bloc) si caruia i-a crapat motorul????

toate parerile negative le aud numai de la oameni care cred ei ca nu e bine ceva, care isi fac ei tot soiul de calcule si supozitii.

de ce nu le aud si de la cei care isi modifica motoarele???

PS:

1. @iso, nu mi-o lua in nume de rau, nu ma refer direct la tine, vorbesc la modul general.

sincer nici nu stiu daca tu ai motorul rempat sau nu :-??

2. nu ma considerati un fan inrait al remapului, motorul meu este asa cum a iesit din fabrica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Botosu , nu am intentie sa "aprind" flame'uri gratuite pe forum ...

... dar prin marirea presiunii de detonatie in cilindru peste ceea ce a calculat fabricantul reprezinta un factor de stres suplimentar pentru motor in sine .

Motorul nu va ceda imediat sau in urmatorii 20-30.000Km(functie de uzura motorului) dar uzura accelerata datorata stresului suplimentar isi va spune cuvintul mult mai rapid decit in cazul unui motor standard . O crestere de putere de 10% pentru motoare aspirate si 25-30% pentru motoarele turbo , cum se poate traduce in stres suplimentar pentru piston , biele , segmenti , cuzineti , turbina , injectoare , etc ??? Prin stres suplimentar inteleg forte mai mari in motor si incalzirea mai puternica a cilindrilor la nivelul camerei de ardere . Depinde acum si de soferul masinii cit de greu este la talpa ... chestiune valabila si pentru motoarele standard . Motorul tunat implica o atentie sporita in intretinerea lui ...

Pentru masina din dotare sint hotarit sa nu apelez la ciptuning din motivul deja enuntat .

Chrisstian , cauta pe google si ai sa gasesti si la noi tuneri care s'au gindit la ecotuning in vederea optimizarii consumului . Dimsport este unul dintr'e ei ...

Astept , desigur , replica tunerilor .

Edited by iso

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu ma pricep la tuning insa o treaba imi este foarte clara, fie si daca fac o paralela cu lumea IT acolo unde am obiceiul sa stiu despre ce vorbesc.

Orice crestere de putere, peste parametri recomandati de producatori, te expune la un risc pe care trebuie sa fi pregatit sa il asumi ! Setarea masinilor din fabrica se face in limite safe care sa aduca atat aport de putere cat si fiabillitatea garantata in exploatare ! Nu este vorba ca acel motor nu ar putea mai mult de atat, insa se incearca mereu gasirea unui compromis ! In momentul in care, se intervine asupra acelui compromis si se face o crestere de putere (oricare ar fi ea) este foarte logic faptul ca si uzura creste exponential. Nu prea se poate una ... fara alta ... vrei putere mai mare ... e logic ca si uzura motorului creste raportat la factorul timp de exploarare, care se reduce in cazul dat !

Si aici se merge pe ideea ... "nimeni nu tine o masina o viata", o idee relativ corecta si asa cum spunea ISO mai sus, eventualele probleme nu se manifesta in 20-30.000km dupa ce ai facut respectivul tuning, insa s-ar putea sa apara ceva mai tarziu si asta este riscul pe care trebuie sa vi-l asumati mai ales daca vedeti masina voastra ca un bun pe o perioada foarte lunga !

Botosu - ca lumea s-a ferit sa iti raspunda o fac eu ...

Nope, nu am auzit asa ceva, insa nici nu stiu foarte multa lumea care si-a facut asa ceva ! In plus de asta, practica este destul de recenta, deci nu a trecut inca destul timp ca sa tragem o concluzie si e greu sa facem asta, mai ales ca cei care apeleaza la asa ceva, in general isi vand masinile destul de repede, iar cel care o cumpara si habar nu are, ia eventualele defectiuni ca unele datorate ghinionului ptr ca alta explicatie logica nu va gasi, nestiind de ce modificari au fost facute masinii. Probabil ca multe din masinile care au trecut prin garajul mecanicului meu cu probleme la motor sa fi avut probleme datorate acestei practici, insa cine putea sa confirme sau infirme asta ?

Cred ca un raspuns clar ne-ar putea oferi cineva care a trecut de 50.000km dupa ce a facut acel tuning (conditii de exploatare mare parte in urban, avand in vedere faptul ca in acel mediu uzura este cea mai mare), desi cred ca sunt foarte putini care au acesti kilometrii fie ptr ca nu au mers atat, fie ca intre timp au vandut deja masina ...

Parerea mea ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Initial motorul este mapat pentru 70% performanta(diesel). Dupa remap se ajunge la 90% fara sa se modifice altceva decat parametrii ECU. Faza cu presiune in cilindri si in turbina suplimentara...e praf in ochi, e echivalent cu a rula cu anevlopele cu 2.0 sau 2.4 bari.

Share this post


Link to post
Share on other sites

George_slz

si atunci cum crezi tu ca vor creste performantele motorului , numai asa din ECU pur si simplu ? O fi vre'un pitic care pedaleaza mai tare ?

Daca modifici parametrii ECU nu cumva se modifica si parametrii de functionare ai motorului respectiv timpi de injectie , presiuni , temperaturi de ardere , etc ? Mapele alea modificate contin alte instructiuni "imbunatatite" despre cum sa se faca injectia , avansul la injectie , avansul la aprindere , etc , pentru diferite regimuri de rulare dar sigur altfel decit se facea cu softul original de producator .

Edited by iso

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se mai stie ca dieselul are o viata lunga si dupa remap te saturi mergand cu el : in loc de 1 000 000 km va merge 300 000km, eu m-am plictisit deja scriind zerourile!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ai fi fost atent la comparatie ti-ai fi dat seama ca am considerat ca nu afecteaza prea tare componentele motorului, toate aceste variatii de presiune, cantitatea de combustibil si timpii de injectie. Fiecare are "teoriile lui" si cand vine vorba si de pneuri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un lucru e clar, va exista o uzura suplimentara a motorului dar nu cred ca este chiar atat de mare incat sa apara probleme pe termen scurt.

Sa zicem ca un motor de la mama lui rezista 500k km cu reviziile facute la timp cu consumabile de calitate, adica pt. un 25k km pe an asta inseamna 20 ani de utilizare. Daca remap-ul reduce viata motorului la 450k km asta inseamna 18 ani de utilizare. Acum intreb si eu cati vor sa tina masina 20 ani ? Sau macar 18 ?

Cred ca pana la urma cel mai mult conteaza cine iti face remap-ul, o firma serioasa cu un oarecare nume pe piata si care eventual iti poate oferii o garantie pe lucrare sau nea Gica la coltu blocului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now