vlad_99

Cheie buson baie ulei

14 posts in this topic

Poate cineva sa-mi spuna exact tipul de cheie care se foloseste la desfacerea busonului de ulei la AstraH 1.4?

Maine plec la tara si mi-as lua cu mine ulei+scule ca sa fac un schimb de ulei intre cele "oficiale" pentru ca mi se pare ca arata foarte urat cel din motor.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vezi ce zic pe aici baietii astia, ca par ca stiu ce spun....

Share this post


Link to post

Sunt doua posibilitati fie Torx fie hexagon. Din pacate nu stiu sa iti spun cifrele exacte care se potrivesc. Exista pe acest forum un manual electronic pt Astra G, busonul de la baia de ulei este acelasi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pentru busonul de ulei trebuie chieie de 22 tubulara sau inelara si pt. filtru de ulei de 32 trebuie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate cineva sa-mi spuna exact tipul de cheie care se foloseste la desfacerea busonului de ulei la AstraH 1.4?

probabil ca ai schimbat de multa vreme uleiul dar poate mai vrea sa stie si altcineva, se foloseste un torx de 40.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru motorul 1.9 z19dt stie cineva pentru busonul de golire si filtrul de ulei ce chei se folosesc?

Edited by 13nov

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut,

se merita schimbat pe deasupra(pe la joja) au o pompa am vazut ,banuiesc ca nu iese tot??

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu e recomandat sa se scoata pe la joja decat daca e vreo urgenta de asta pompele alea sunt in special pe la benzinarii in caz de URGENTA

Share this post


Link to post
Share on other sites

pt schimb ulei astra H 1.9cdti se foloseste o cheie de 32 inelara scurta( adica taiata ca nu incape) sau o tubulara de 32 si pentru baie de ulei o cheie de 12

PS sa folositi tubulara sau inelara cu 6 laturi NU cu 12 ca e dintr un material foarte moale surubul eu am stricat capu surubului de la baie de ulei si am fost la service mi-a sudat o piulita peste cea veche si am reusit sa scot surubul cost total in cazul in care aveti capu in coltzuri ca al meu ...130 ron buson nou + manopera sudat si elevetor asa ca aveti grija

Edited by gabi_mott

Share this post


Link to post
Share on other sites

pt schimb ulei astra H 1.9cdti se foloseste o cheie de 32 inelara scurta( adica taiata ca nu incape) sau o tubulara de 32 si pentru baie de ulei o cheie de 12

PS sa folositi tubulara sau inelara cu 6 laturi NU cu 12 ca e dintr un material foarte moale surubul eu am stricat capu surubului de la baie de ulei si am fost la service mi-a sudat o piulita peste cea veche si am reusit sa scot surubul cost total in cazul in care aveti capu in coltzuri ca al meu ...130 ron buson nou + manopera sudat si elevetor asa ca aveti grija

Cheia necesara pentru busonul de golire e de 13, nu 12.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cheia necesara pentru busonul de golire e de 13, nu 12.

ei cine se apuca de treaba nu se duce cu o singura cheie banuesc ca are o trusa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

La fel am patit si eu cu busonul de golire, era strans in draci. Am incercat cu tubulare, inelare... pana la urma l-am dat jos cu o dalta mica si un ciocan. Busonul l-am refolosit pentru ca nu aveam de unde sa iau altul. Cu cheia nu se mai putea desface pentru ca s-a deformat hexagonul, la strangere a mers fara probleme - nu scapa

Ma gandesc ca la urmatorul schimb sa polizez hexagonul busonului, il fac rotund si sudez peste o piulita pt cheie de 19.

Poate o sa fac un mic "tutorial" / dar pana atunci mai e... nu am decat 1700km cu actualul ulei.

off: Eu schimbul de ulei si toate filtrele le fac acasa + multe altele. Decat sa dau bani la service pe manopera prefer sa dau bani pe scule (daca nu le am). De ex: pt filtrul de motorina avem nevoie de un torx tubular care imi lipsea. Am comandat un set complet de pe net (70lei) si acum il schimb eu fara niciun cost pt manopera + sculele care imi folosesc si pentru alte operatiuni.

Edited by alexx1402

Share this post


Link to post
Share on other sites

La fel am patit si eu cu busonul de golire, era strans in draci. Am incercat cu tubulare, inelare... pana la urma l-am dat jos cu o dalta mica si un ciocan. Busonul l-am refolosit pentru ca nu aveam de unde sa iau altul. Cu cheia nu se mai putea desface pentru ca s-a deformat hexagonul, la strangere a mers fara probleme - nu scapa

Ma gandesc ca la urmatorul schimb sa polizez hexagonul busonului, il fac rotund si sudez peste o piulita pt cheie de 19.

Poate o sa fac un mic "tutorial" / dar pana atunci mai e... nu am decat 1700km cu actualul ulei.

off: Eu schimbul de ulei si toate filtrele le fac acasa + multe altele. Decat sa dau bani la service pe manopera prefer sa dau bani pe scule (daca nu le am). De ex: pt filtrul de motorina avem nevoie de un torx tubular care imi lipsea. Am comandat un set complet de pe net (70lei) si acum il schimb eu fara niciun cost pt manopera + sculele care imi folosesc si pentru alte operatiuni.

unii mecanici de la service folosesc pistol pneumatic si de aia sunt asa de stranse...si se ma intampla si o " SUDURA" intre baia de ulei care e din aluminiu si buson care e din fier se intampla si la jantele de aluminiu cand incerci sa le dai jos nu ies nici sa le rogi...se formeaza un oxid...mie nu mi-a pilit busonul, a sudat direct pe el o piulita si am comandat bushon de la VALY am dat 38 lei pe el ...mecanicul imi spunea ca a vazut toate prostiile in loc de bushon de la suruburi inprovizate pana la bujii NU RECOMAND asa ca incaodata mare grija daca se strica filetul de la baie e grav stiu ca ajunge undeva la 1000 lei

Share this post


Link to post
Share on other sites

unii mecanici de la service folosesc pistol pneumatic si de aia sunt asa de stranse...si se ma intampla si o " SUDURA" intre baia de ulei care e din aluminiu si buson care e din fier se intampla si la jantele de aluminiu cand incerci sa le dai jos nu ies nici sa le rogi...se formeaza un oxid...mie nu mi-a pilit busonul, a sudat direct pe el o piulita si am comandat bushon de la VALY am dat 38 lei pe el ...mecanicul imi spunea ca a vazut toate prostiile in loc de bushon de la suruburi inprovizate pana la bujii NU RECOMAND asa ca incaodata mare grija daca se strica filetul de la baie e grav stiu ca ajunge undeva la 1000 lei

Pai in felul asta ce fac, mai adaug la fiecare schimb cate 40lei si pt buson nou? Eu vreau sa fac in asa fel sa obtin o "priza" mai buna intre cheie si buson. Trebuia sa faca surubul ala putin mai lung, in felul asta nu mai aluneca pe cheie.

Un strungar priceput ar putea face un buson (dintr-o singura bucata de metal) adaptat la orice marime de cheie - asta ar fi cea mai sigura metoda

Metoda cu sudura nu cred ca implica vreun risc atat timp cat nu te atingi de filet si de partea care se etanseaza.

Pt cei care nu stiu, asa arata busonul:31119.jpg

Cod: 93183669

Edited by alexx1402

Share this post


Link to post
Share on other sites

da asta e buba lor e prea scurt capu busonului dar cu o tubulara infipta pana la baza surubului nu sunt probleme eu nu am bagat tubulara pana la fund de asta am patit ce am patit ... si era si foarte strans ce-o drept :D acum nu mai am probleme...am schimbat ulei acum 2 zile il schimb la 6000-8000 desi e ulei pt 20 000km

la motorina se face apa uleiu dupa 1000km

Edited by gabi_mott

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now