• Announcements

    • administrator

      VA RUGAM CITITI

      Va rugam inainte de a posta cititi Regulamentul. Va rugam ca inainte de a deschide un topic nou sa cautati daca mai exista un alt topic deschis cu acelasi subiect sau subiect asemanator. Va rugam pentru a usura lectura unui topic sa nu mai citati un post anterior utilizati functia "fast reply". Va rugam inainte de a posta sa cititi cu atentie titlul topicului pentru a vedea daca va incadrati in acel titlu. Va rugam cititi REGULAMENTUL Noi membrii : Va rugam inainte de primul post sa cititi regulamentul cu atentie, dureaza 5 minute. Va rugam de asemenea sa cititi cu atentie si rubrica Anunturi Importante de la Discutii Generale.
    • administrator

      Va rugam cititi !!!

      Va rugam cititi regulamentul sectiunii de Publicitate inainte de a deschide un nou topic sau a posta. Moderatorii pot sterge fara nici un fel de avizare orice topic sau post care nu este conform regulamentului de publicitate.
alex-ept

Curea distributie

72 posts in this topic

am o simpla intrebare:

de unde stiu cand se inlocuieste cureaua de distributie daca nu a fost schimbata la timp?

care sunt semnele care imi indica ca trebuie inlocuita?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vezi ce zic pe aici baietii astia, ca par ca stiu ce spun....

Share this post


Link to post

imbatranirea cauciucului,

un inceput de patinare,

un suierat la pornirea motorului....

Share this post


Link to post
Share on other sites

si pana atunci nu se schimba?

sau trebuie schimbata din 20000 in 20000 de kilometrii?

Share this post


Link to post
Share on other sites

kit-ul de distributie(curea,rola intinzatoare si pompa de apa) se schimba la maxim 50000km,ideal este undeva pe la vreo 45000 sa le schimbi pentru ca nu merita sa risti sa ti se rupa cureaua ca atunci este problema mare

Share this post


Link to post
Share on other sites

cureaua de distributie nu patineaza deoarece este dintata .O modalitate sa aflii daca e buna s-au nu este sa desfaci aparatoarea de plastic si sa te uiti la ea in timp ce accelerezi pe la 4000-6000 de turatii,iar daca bate s-au'" flencane"ar trebui schimbata !

Edited by SERGYY

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiu ca la benzina chitul se schimba la 70.000. Eu am fortat putin nota (pb financiare de moment) si la 73K s-a taiat cuteaua de la alternator pe toata lungimea din cauza rolei intinzatoare. Dupa cum spunea Botosu primul lucru este starea cauciucului curelei (fisuri datorate imbatranirii) iar la cele cu role intinzatoare rularea curelei in plan (cureaua sa nu faca un unghi "ciudat" cu rola)

Share this post


Link to post
Share on other sites

50 000 de km e garantata cureaua de catre distribuitorii romani deci nu mi sar parea normal sa o schimbi la 45 000 km :)

a mea de exemplu e garantata de catre distribuitori 50.000 km si de catre firma producatoare (bosch) 80.000 km(aici deja trebe trimisa la ei si se complica treaba)

Share this post


Link to post
Share on other sites
50 000 de km e garantata cureaua de catre distribuitorii romani deci nu mi sar parea normal sa o schimbi la 45 000 km :)

a mea de exemplu e garantata de catre distribuitori 50.000 km si de catre firma producatoare (bosch) 80.000 km(aici deja trebe trimisa la ei si se complica treaba)

Am vazut curele de distributie care s-au rupt dupa 30.000km si bineinteles au trebuit supape noi,chiuloasa refacuta,garnituri noi implicit si s-a dus respectivul la magazinul de unde a cumparat-o si i-au spus ca daca vrea i-o poate schimba,dar restul pagubelor?el a trebuit sa le suporte din banii lui.De aceea am zis ca mai bine la 45.000km pt ca ce e sigur e sigur sau cel putin asta e parerea mea,iar acest caz a fost fericit pt ca am vazut motor la care i s-a rupt cureaua de distributie (era de Ford nu Opel) si inclusiv si axul cu came i s-a rupt in 3 locuri,asta pe langa supape,arcuri de supape si multe altele,pana la urma si-a cumaparat omu' un motor second hand cu vreo 300 de euro parca si l-a schimbat ca altfel il costa in jur de 3000 de euro daca isi cumpara piesele care i s-au stricat.Nu e de gluma cu kit-ul de distributie,degeaba iti dau ei garantie nu stiu cat timp ca.........

Edited by salfkm

Share this post


Link to post
Share on other sites

ca sa ai garantia valabila pe curea trebuie ca aceasta sa fie montata in service(ca sa ai pusa stampila pe garantie). daca se rupe cureaua cat timp este in garantie se constata daca sa rupt din cauza curelei ca a fost de proasta calitate sau daca a fost montata prost. indiferent de caz banii investiti se recupereaza. in cel mai rau caz se ajunge la tribunal de unde tot asa iesiti in castig. daca cei de la service au montat cureaua de distributie prost au obligatia sa repare tot ce sa stricat la masina din acea cauza. daca este de vina cureaua atunci firma producatoare trebuie sa repare daunele, in nici un caz vanzatorul care nu are nici o vina :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
ca sa ai garantia valabila pe curea trebuie ca aceasta sa fie montata in service(ca sa ai pusa stampila pe garantie). daca se rupe cureaua cat timp este in garantie se constata daca sa rupt din cauza curelei ca a fost de proasta calitate sau daca a fost montata prost. indiferent de caz banii investiti se recupereaza. in cel mai rau caz se ajunge la tribunal de unde tot asa iesiti in castig. daca cei de la service au montat cureaua de distributie prost au obligatia sa repare tot ce sa stricat la masina din acea cauza. daca este de vina cureaua atunci firma producatoare trebuie sa repare daunele, in nici un caz vanzatorul care nu are nici o vina :)

Da asa este numai ca daca sti sau poti tu personal sa faci de exemplu schimbul distributiei nu cred ca mergi la vreun service sa le platesti lor doar ca sa ti-o monteze ei,oricum toate aceste chestii sunt cu doua taisuri,parerea mea

Gata cu off topicul ca si asa e prea mult

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca tu preferi sa pastrezi aia 300 ron cat face un montat de curea de distributie si in caz ca ti se rupe sa nu ai unde sa mergi e problema ta :) ... eu unul prefer garantie. am garantie la tot ce am schimbat (sau ma rog am avut ca sa terminat perioada) ori ca a fost schimbat in service ori ca am schimbat eu (am prieteni la care mam dus si mi-au pus stampila cum ca lar fi montat ei, dar la distributie nu se risca nici unul sa puna stampila daca nu e montata de ei).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiecare face cum crede de cuviinta bineinteles,eu unul am patit-o odata insa cu un set de fise care erau in garantie asa cum spui tu,m-am dus inapoi la magazin si mi-au spus ca dureaza cam o luna sau o luna si jumatate pana sa imi poata da un set nou in schimbul celor care s-au stricat pt ca toate piesele se trimit la Bucuresti si acolo pana se face constatarea si etc,deci daca pt un set de fise ar fi trebuit sa stau o luna fara masina atunci pt o alta piesa mai importanta...........de aceea ti-am spus ca si aceasta chestie cu garantia este cu doua taisuri si eu unul sunt satul de stilul celor de la noi(cel putin din Oradea) de a lucra si mai bine prefer sa fac eu sau daca e cazul sa ma ajute si altcineva si o fac pe raspunderea mea si stiu ca nu trebuie sa depind de nimeni si nu trebuie sa ma duc sa ma milogesc la cei de la magazine si pe deasupra sa stau si cateva saptamani bune fara masina.Tot asa am patit acuma recent cu setul de segmenti(mi-am segmentat motorul),am dus pistonul sa il masoare cei de la magazin ca sa imi poata aduce segmenti,stiam dimensiunile insa l-am dus cu mine ca sa masoare cei de acolo pt ca in caz de ceva sa nu poata sa zica,ca eu am dat dimensiunile gresite.Mi-au comandat segmentii dupa ce au masurat si ei dimensiunile segmentilor,i-am montat si ca sa vezi surpriza segmentul de ungere mi l-au comandat gresit,i-am dat jos si m-am dus inapoi cu ei ca sa mi schimbe sau sa imi dea banii inapoi,la care ei au spus ca nu au ce sa faca si nu au cum sa imi dea banii inapoi si nici nu mi pot schimba cu un set care sa imi fie bun,asa ca am fost nevoit sa imi comand un alt set de segmenti(de la alt magazin bineinteles) iar setul care nu imi este bun sta in cutie nou nout si pot sa imi fac supa pe el. Deci cum e cu garantia si cu bonuri,stampile si alte chestii?Nu vreau sa te supar sau sa te contrazic dar astea doua sunt cazurile pe care le-am avut eu personal.Asa poate intelegi de ce sunt satul de cei de la magazine cu garantiile lor.Bafta multa iti doresc :)

P.S:acuma chiar ca am incheiat acest subiect pt ca suntem off topic demult

Edited by salfkm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din experientele anterioare pentru cei care numai ce si-au achizitionat un Opel Astra F poate cineva sa treaca preturile orientative pentru kitul de distributie!?!?!?!?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Din experientele anterioare pentru cei care numai ce si-au achizitionat un Opel Astra F poate cineva sa treaca preturile orientative pentru kitul de distributie!?!?!?!?

cam 350-400 RON este tot kit-ul de distributie,asta depinde acuma si de la ce magazin le cumperi ca pot fi diferente de cel putin 50 RON sau mai mult intre doua magazine

Share this post


Link to post
Share on other sites

ca sa completez ... depinde si de firma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now