• Announcements

    • administrator

      VA RUGAM CITITI

      Va rugam inainte de a posta cititi Regulamentul. Va rugam ca inainte de a deschide un topic nou sa cautati daca mai exista un alt topic deschis cu acelasi subiect sau subiect asemanator. Va rugam pentru a usura lectura unui topic sa nu mai citati un post anterior utilizati functia "fast reply". Va rugam inainte de a posta sa cititi cu atentie titlul topicului pentru a vedea daca va incadrati in acel titlu. Va rugam cititi REGULAMENTUL Noi membrii : Va rugam inainte de primul post sa cititi regulamentul cu atentie, dureaza 5 minute. Va rugam de asemenea sa cititi cu atentie si rubrica Anunturi Importante de la Discutii Generale.
    • administrator

      Va rugam cititi !!!

      Va rugam cititi regulamentul sectiunii de Publicitate inainte de a deschide un nou topic sau a posta. Moderatorii pot sterge fara nici un fel de avizare orice topic sau post care nu este conform regulamentului de publicitate.
Sign in to follow this  
Followers 0
salfkm

Tuning motor: Cum sa scoatem mai multi CP

16 posts in this topic

M-am gandit sa deschid acest topic pentru ca sunt multe persoane care ar vrea sa aiba mai multi cp insa poate nu stiu cum sa faca pentru a-i putea obtine asa ca am sa va descriu cateva "operatii" care se pot face relativ usor si cu un rezultat satisfacator:

1)Pentru a obtine un cuplu mai bun se pot face 4 chestii:a) se poate aleza chiuloasa maxim cu 1mm,astfel camera de ardere se micsoreaza,raportul de compresie creste si se face mai repede amestecul aer-combustibil => un cuplu mai mare si un raspuns mai bun la acceleratii

b)se pot schimba supapele cu unele mai mari,de asemenea se micsoreaza camera de ardere,amestecul se face mai rapid rezultand de asemenea un cuplu mai mare si un raspuns mult mai bun la acceleratie

c)se poate schimba o parte din evacuare (galeria de evacuare+downpipe-ul si eliminarea catalizatorului):la cele mai multe masini sistemul de evacuare este de forma 4-1-1,se poate inlocui cu un sistem 4-2-1 adica galeria de evacuare este cu doua iesiri fiind urmata de un downpipe de asemenea cu doua iesiri,urmand ca abia apoi traseul de evacuare sa se continue doar cu o teava => un cuplu mult mai bun si un raspuns mai bun la acceleratie.

d)se pot mari gurile de evacuare si admisie din chiuloasa,prin marirea gurilor de evacuare gazele vor iesi mai repede si mai usor din motor(functionare mai buna a motorului si un raspuns mai bun la acceleratie),iar prin marirea gurilor de admisie va intra mai mult aer in camera de ardere care impreuna cu benzina(pe cat posibil un amestec optim) va duce la un amestec mai bun si mai bogat => ceva cp in plus

Pe langa aceste 4 chestii se mai poate adauga si un filtru de aer asa zis sport pentru ca motorul sa respire mai bine si sa functioneze cat mai usor si "relaxat",a nu se intelege ca din filtrul de aer se castiga cp in plus ci doar faptul ca ajuti motorul sa functioneze mai bine.Acest filtru de aer trebuie pozitionat in asa fel incat sa traga pe cat posibil doar aer rece,adica sa fie cat mai departe de motor (pentru a nu trage aer cald)si cat mai aproape de masca de exemplu pentru a fi in contact direct cu aerul rece de afara.

2)Pentru a obtine niste cp in plus se pot face urmatoarele chestii care sunt deja putin mai complicate si mai costisitoare:

a)un soft pentru ECU-ul motorului,dar nu neaparat clasicul cip care se pune pe toate motoarele (de acelasi tip) ci un soft facut special pentru parametrii in care lucreaza respectivul motor(nu sunt doua motoare care sa lucreze identic),asta pentru a-i optimiza parametrii ca sa fii sigur ca motorul produce toti cp pe care ii poate scoate dar in acelasi timp fara sa fie fortat.Cei din fabrica niciodata nu scot maximul de putere pe care o poate dezvolta motorul pentru ca in asa fel ei isi pot permite sa dea garantie atatia ani de zile sau un nr "n" de km

b)se poate mari presiunea in rampa de injectie sau daca este cazul schimbarea injectoarelor cu unele mai mari dar pentru treaba asta trebuie neaparat sa ii dai motorului si mai mult aer si rece bineinteles(cum am explicat mai sus legat de filtrul de aer) pentru ca altfel motorul va primi mai multa benzina insa nu o va putea arde pe toata pentru ca nu are aer rece si mai mult

c)se poate schimba axul cu came cu unul "sport" care are camele facute la alte grade si va tine supapele deschise mai mult decat cel de fabrica.Aici sunt mai multe feluri de axe cu came,de diferite grade,depinzand de fiecare proprietar ce anume vrea sa isi aleaga si in mod special pentru ce vrea de la masina

d)pentru masinile care sunt cu carburator,se poate schimba carburatorul cu unul care are clapeta de acceleratie mai mare,il poate inlocui cu un carburator dublucorp care are doua clapete de acceleratie sau chiar doua carburatoare dublucorp in urma carora vei avea patru clapete de acceleratie(echivalentul a patru carburatoare normale) => daca se face aceasta chestie se castiga un cuplu serios dar si niste cp in plus destul de seriosi(depinde de motor dar incepand de la vreo 10-15cp in plus se castiga cu aceasta treaba,cp care sunt mecanici,nu electronici)

e)la masinile pe injectie se poate schimba de asemenea galeria de admisie cu una care are 4 clapete de acceleratie individuale,care se pot regla in functie de cum vrea proprietrul,rezultatul ca si crestere de putere fiind asemanator cu cel al carburatoarelor(cuplu mult mai bun si cp in plus de asemenea considerabili)

f)daca se fac modificari serioase la motor se pot schimba si pistoanele cu unele forjate(sunt facute sa reziste la solicitari mult mai mari decat cele turnate cu care sunt echipate majoritatea masinilor din fabrica).

In mare cam atat despre modificarile care se fac la motoarele aspirate.

Se poate de asemenea face o conversie de la motor aspirat in motor supraalimentat:Motorul poate fi supraalimentat in doua feluri:

a)cu turbina care functioneaza pe baza gazelor de evacuare

b)cu compresor mecanic care este antrenat de o curea care se leaga la fulia motorului

Daca veti dori voi descrie si pasii care trebuie urmati pentru a monta o turbina sau un compresor mecanic pe un motor aspirat,astfel el devenind motor supraalimentat

Sper ca nu v-am plictisit cu atata scris,iar daca credeti ca nu este important acest topic sau este nefolositor sa imi spuneti si se va sterge.Va multumesc :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vezi ce zic pe aici baietii astia, ca par ca stiu ce spun....

Share this post


Link to post

Frumos facut ! Bravo!! :clapping5jp:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Frumos facut ! Bravo!! :clapping5jp:

Mersi :)))))

Share this post


Link to post
Share on other sites

un singur amanunt as adauga: nu cred ca cineva de aici are informatii despre dimensionarea componentelor unei masini (facuta de constructor bineinteles) incat sa pretinda ca stie ce se va intampla cu masina in general in momentul in care vor interveni modificari asupra lor.

Share this post


Link to post
Share on other sites
un singur amanunt as adauga: nu cred ca cineva de aici are informatii despre dimensionarea componentelor unei masini (facuta de constructor bineinteles) incat sa pretinda ca stie ce se va intampla cu masina in general in momentul in care vor interveni modificari asupra lor.

Te referi la dimensiunile pieselor efectiv?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma refer la toate calculele si testele facute de constructor pentru a ajunge la dimensiunile componentelor si la materialele din care sint facute componentele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am inteles acuma la ce te-ai referit,dar sti cum e, tot timpul este loc de mai bine si mai bun.Referitor la piesele propriu zise,sunt firme care aduc astfel de piese facute special pt modificari,diametre mai mari,piese mai usoare etc

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut , am citit ce ai scris mai sus esti cel mai tare. Rugamintea mea la tine este daca imi poti spune la cat ar ajunge supraalimentarea motorului am un astra gtc motorul nou 1.6 115hp si m-ar interesa ceva bun pt el. Daca ai mai intalnit modelul asta de motor modificat da-mi s mie te rog niste idei. Multumesc mult

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce costuri implica schimbarea galeriei de admisie la un motor pe injectie(astra bertone 1.8) si cam ce castiguri de putere sunt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

la masinile pe injectie se poate schimba de asemenea galeria de admisie cu una care are 4 clapete de acceleratie individuale,care se pot regla in functie de cum vrea proprietrul,rezultatul ca si crestere de putere fiind asemanator cu cel al carburatoarelor(cuplu mult mai bun si cp in plus de asemenea considerabili)

Intrebarea este cat costa o astfel de galerie de admisie ?? si cati cai in plus castig la un 1.7 CDTI 80 CP ...cat castig aprox ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

la asta il lasam pe sorin sa iti povestesteasca cam cat de usor este sa faci asa ceva =))

Share this post


Link to post
Share on other sites

pot sa las aici un id de mess...si care se pricepe sa imi dea add...sa imi explice mai pe indelele pls ? raman dator ! ms .... id : engl3zu1

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut , am citit ce ai scris mai sus esti cel mai tare. Rugamintea mea la tine este daca imi poti spune la cat ar ajunge supraalimentarea motorului am un astra gtc motorul nou 1.6 115hp si m-ar interesa ceva bun pt el. Daca ai mai intalnit modelul asta de motor modificat da-mi s mie te rog niste idei. Multumesc mult

Ca si costuri depinde de piesele pe care le doresti,se poate face nu e problema,doar sa ai piesele necesare si se rezolva

Ce costuri implica schimbarea galeriei de admisie la un motor pe injectie(astra bertone 1.8) si cam ce castiguri de putere sunt?

Depinde daca galeria de admisie se face custom sau cumperi ceva gata facut de la o anumita firma.Daca se face custom iesi mai ieftin,iar ca si castig de putere,depinde cum e facuta galeria de admisie si ce anume te intereseaza,daca poti sa ii asiguri si benzina suficienta atunci poti castiga in jur de 15cp

pot sa las aici un id de mess...si care se pricepe sa imi dea add...sa imi explice mai pe indelele pls ? raman dator ! ms .... id : engl3zu1

CDTI-ul este motor diesel daca bine stiu,deci nu se poate face chestia cu clapetele de acceleratie individuala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca si costuri depinde de piesele pe care le doresti,se poate face nu e problema,doar sa ai piesele necesare si se rezolva

Depinde daca galeria de admisie se face custom sau cumperi ceva gata facut de la o anumita firma.Daca se face custom iesi mai ieftin,iar ca si castig de putere,depinde cum e facuta galeria de admisie si ce anume te intereseaza,daca poti sa ii asiguri si benzina suficienta atunci poti castiga in jur de 15cp

CDTI-ul este motor diesel daca bine stiu,deci nu se poate face chestia cu clapetele de acceleratie individuala

Da , este un motor diesel ... daca nu se poate face chestia cu clapetele de acceleratie...ce pot sa fac...ca sa scot cati mai multi CP din el ??? mai bine intra te rog pe mine...pe mess..ca am mai multe intrebari ...daca ma poti ajuta cu niste informatii . mersi . id : engl3zu1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chiar daca e un topic mai vechi , nu mai deschid un altul pentru un simplu amanunt.

Exasperat de lentoarea lui y17dt cel putin pana la ajutorul turbinei dat la 2100-2200 turatii , i-am schimbat softul la o firma de profil , am curatat ,,luna si bec,, galeria admisie , EGR -ul , am inceput sa folosesc adaos ulei 2T in motorina .. si cam atat.

Si pentru ca odata intrat pe drumul obtinerii de CP , intodeauna vei vrea mai mult , am incercat si mici trucuri cu admisia aer.

Pentru o simpla proba am rulat citiva km fara filtru aer dar m-a iritat acel sound ca si un fel de ,,galgait, . Nu pot spune cu certitudine daca masina chiar tragea mai bine ( as fi inclinat sa spun ca da dar pot fi subiectiv si nici n-am umblat mult fara filtru riscand praf in motor ) asa ca macar m-am gandit la solutia de a modifica acea ,,trompeta,, de aductiune aer inspre filtru din grila fata.

Intr-o prima faza am demontat-o si pe aceasta ruland vreo 2 zile fara ea dar tot aud suparator acel ,,galgait,,. Banuiesc ca, chiar daca modific diametrul acelei ,,trompete,, , tot voi avea parte de sunete dubioase pe admisie .

Asta se intampla doar la mine sau cine face modificari la partea de aductiune aer intampina aceleasi sunete de tonalitate joasa si in final devine o chestie de obisnuinta ?

Ca fapt divers , am mai vorbit cu diferite firme de tuning pt o turbina custom , intercooler pe masura si un soft custom dar mi s-a spus ca ar fi o cheltuiala oarecum nejustificata pentru un motor modest ca y17dt si cu rezultate incerte pornind de la dorinta de a mai scoate ceva peste remapul existent. Pe langa acestea posibil la un moment dat sa fie necesar un alt MAP si MAF , injectoare modificate si de marit debitul pe pompa injectie.

Si chiar daca totul ar fi o reusita si s-ar realiza un soft fara fum ,,la spate,, , ar urma cheltuieli cu ambreiajul si franele. Parerea unanima - alta masina ( cand va veni vremea completez eu )

Asa ca m-am gandit la mici trucuri ,,de parcare,, dar n-as vrea nici sa cad in capcana ,,placebo,,.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0