Sign in to follow this  
Followers 0
costyx

Valva Egr

19 posts in this topic

salut! spuneti-mi si mie ce inseamna valva EGR si daca exista pe Opel Astra 1,7 DTI 2000 . Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vezi ce zic pe aici baietii astia, ca par ca stiu ce spun....

Share this post


Link to post

Poate dezvolta cineva subiectul:

1. Ce functie are aceasta valva EGR?

2. Simptome cand este stricata

3. Posibile solutii de reparare!

4. Cum putem evita stricarea/deteriorarea ei.

Cunoscatorii sa-si faca mila si de ceilalti si sa ne lumineze.

Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.Exhaust gas recilculation,adica acea valva asigura recircularea gazelor in motor,ceea ce dupa parerea mea nu ar fi necesar dar asta este alta poveste

2.la tine fiind electrica ti se va aprinde beculetul de check engine in bord iar cand vei merge la tester iti vor spune cei de acolo daca este stricata sau nu,in functie de ce parametrii are

3.de obicei se desface si se curata acea calamina din interiorul ei,cum se vede si in poza dar aceasta solutie nu merge tot timpul.depinde si de noroc ca sa zic asa

4.din cate stiu eu nu prea ai cum sa faci ceva pt a evita stricarea ei,aceasta este ca si sonda lambda de exemplu,cand se strica poti sa o pui la gunoi

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Parere gresita, este necesara reintroducere gaze arse inapoi la admisie din considerente ecologice plus iarna amestecul e mai cald si detoneaza mai usor, vara gazele introduse fiind inerte coboara temperatura de ardere in cilindri.

2. Gresit, valva este vacumatica se vede in poza! Becul in bord nu se aprinde in caz de gripare ci numai la blocare sau spargere membrana (caz foarte rar la Y17 dar frecvent la Y20DTH 2000-2003). Pe tester trebuie sa stii ce sa urmaresti si cum ar trebui sa fie in funtionare buna, exclus idotii de la noi din service care prind fluturi.

3. Se desface si se curata la 50,000km sau mai frecvent daca masina e purtata in oras cu porniri dese si drumuri scurte. Operatiunea de curatare si buna functionare a ei e garantat macar 500,000km.

4. Nu se strica, o cureti periodic si nu ai treaba cu ea, se numeste intretinere.

Dupa ce te familiarizezi cu motorul si el cu tine poti da jos turbina pentru curatare. Se desface si se curata wastegate, vei obtine o accelerare mai lineara in zona 1800-2200 cind intra turbina in functie sau mai multi CP, depinde ce gasesti acolo.

Intercooler-ul se da si el jos si se spala cu solvent ca sa scapi de depunerile de ulei din el.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiind primul meu post pe acest forum tin sa sa va salut si felicit pt treaba care o faceti.

Dupa ce te familiarizezi cu motorul si el cu tine poti da jos turbina pentru curatare. Se desface si se curata wastegate...

Daca ai/ati putea face un tutorial cu poze pt treaba asta,ti-as fi profund indatorat.Am tot cautat tutoriale pe acest subiect pt motoarele y17dt si n-am gasit nicaieri.

Edited by j0ker

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe... poze de la motorul meu... :)

Dupa curatarea valvei EGR la mine... motorul a inceput sa mearga ceva mai bine... a devenit mult mai linear in oras... nu mai smuncea cand acceleram sau intram in frana de motor.

Recomand sa urmati sfaturile lui dan. (agilu)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Valva EGR am curatat-o si eu,ce era acolo nu cred ca vreti sa stiti,dar,ce am reusit sa vad in galeria de admisie m-a ingrozit.Am hotarat sa o dau jos sa o curat ,dar cand am vazut cati bureti si senzori sunt acolo(din cauza timpului limitat), m-am razgandit.

La mine sincer sa fiu nu am remarcat vre-o imbunatatire dupa curatarea EGR,in linii mari sunt multumit cum merge masina,singurul lucru care ma nemultumeste este "puturosenia" cu care trage pana trec de 2200 de turatii,adica pana cand intra turbo in drepturi depline.

Am cerut un tutorial pentru curatarea galeriei de admisie, a turbinei si westgate pentru ca "un destept invata din greselile altuia ,iar un prost din cele proprii",iar un sfat nu strica niciodata.

P.S

N-ar strica ca cei din Oradea sa ne intalnim din cand in cand la o bere(fara alchool :lol2dm: ) si sa mai skimbam o parere doua si de ce nu,sa ne ajutam intre noi daca e posibil.

Bine'nteles ca si cei din alte judete sunt bine veniti.

Edited by j0ker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vin si eu cu o problema asemanatoare:Mi s-a aprins beculetul cu cheita la turatii mici si nu mai trage bine masina.Cum o accelerez,se stinge si trage super.La tester a iesit ca e ceva la evacuare.M-am programat again sa-mi curete valva EGR(mecanica).A curatit-o si nici cea mai mica schimbare.A spus ca sa caut sa imprumut supapa de vacuum,cea de langa baterie de la care vine furtunasul la EGR,ca aia e posibil sa fie defecta.Deci sa fac o proba cu cea imprumutata ca sa vad daca sigur aia e defecta.precizez ca a masurat vacuum-ul si am 0.8bari(parca) deci se incadreaza in parametri,dar ca EGR-ul este actionat de catre supapa gresit,adica nu actioneaza EGR-ul la decelerare ci la accelerare....e posibil sa fie supapa asta?Daca da,se poate remedia? mai pot verifica in alt fel?ca nu gasesc pe nimeni sa-mi imprumute mie sa fac teste.

Multumesc!

Si..ce denumire are aceasta supapa vacuum.deci este pozitionata in dreapta acumulatorului,pe o consola,langa ea,dar mai jos ca nivel este una asemanatoare,si in afara de furtunasele care ies din ea,mai are si o mufa electrica in partea de jos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bilson, citeste cod eroare cu metoda pedale, nu ma intereseaza parerea lor ca e ceva de la evacuare si alte baliverne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi Agilu,am rezolvat problema:erau doua furtunase de vacuum sparte,ma mir si ma minunez cum cei de la service nu au depistat.Am jurat ca nu mai merg la service decat in cazuri grave.E si vina mea ca m-am speriat si am zis ca e putin probabil sa fie furtunasele.

Dar te rog spune-mi cum se citesc erorile..la ce te rferi,sa nu mai dau banii aiurea.Am vazut multe discutii in care se spune ca :"am eroare 1040" ..etc,nu inteleg cum !!!

Mersi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am si eu un opel astra din 2000 cu motor x17dtl. e foarte puturos(68CP) si consuma mult(7 si ceva la 100km)! de curand am aflat ca am EGR-ul defect.Multi mecanici si-au dat cu parerea si spuneau ca e turbina... Cum imi pot da seama daca mai merge curatat EGR sau trebuie schimbat. cine ma poate ajuta cu un manual tehnic?!?

Share this post


Link to post
Share on other sites

buna ziua

am o intrebare:

in poza atasata am incercuit cu albastru o piesa si cu rosu alta piesa.

stie cineva ce piese sunt? cum se numesc?

ca furtunasul dintre ele era spart, si ni se aprindea un bec in bord (check engine)...

una dintre ele e valva EGR?

multumesc!

post-28615-004052100 1313564658_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca sa nu mai ai probleme cu valva egr incearca sa nu mai mergi subturata cu ea...de aceea se infunda!Schimba in 2500 sau chiar 3000 cand apesi pedala mai tare...si nu mergi la sub 1500 turatii niciodata!

Share this post


Link to post
Share on other sites

asta stiu, si merg chiar sportiv...

mie nu-mi scoate fum negru masina....

dar vroiam sa stiu ce sunt piesele respective.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0