ozzy_008

Supapa EGR?

46 posts in this topic

Am un astra f c14nz. Schimbat cam tot la el. Ce intrebare am. Pe motorul de 1.4 monopunct exista supapa EGR, daca da unde este mai exact ca sa o gasesc si eu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vezi ce zic pe aici baietii astia, ca par ca stiu ce spun....

Share this post


Link to post

pe motorul c14nz nu ai supapa egr,dar ce simptome ai la el?

Share this post


Link to post
Share on other sites

O intrebare :

Conteinerul de la roata stanga fata, in care intra un furtunas de vacuum si altul mai gros, nelocalizat inca, cum se numeste ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

se numeste charcoal filter, sau pe la service, romanii ii zic canistra.

da ce legatura are asta cu discutia aici de fata :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

E, acum ca stiu ce e, nu are.

Am vazut ca are un furtun de la gazele arse si am banuit ca e un fel de supapa EGR.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acela este furtunul pt gazele carter,asa se numeste

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am si eu o intrebare sa nu mor prost: la ce foloseste supapa egr? :'>

Vechiul proprietar m-a avertizat ca voi avea probleme cu aceasta supapa si ca periodic trebuie sa o curat, ba mai mult mi-a mai dat una de rezerva : noua, pe care a montat-o odata pe masina dar care a fost ceva mai problematica decat cea originala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

EGR-ul este o supapa de recirculare a gazelor de esapament,deci o parte din gazele produse de motor se intorc inapoi in motor.Dupa parerea mea este o mare prostie si numai probleme iti face,dar asta este,asa a facut-o fabrica

Share this post


Link to post
Share on other sites

la vremea aia a fost singura gaselnita pt a atinge euro2, intre timp s-au prins ca e o prostie si in ultima vreme au inceput sa renunte la ea :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

a fost singura gaselnita ieftina pot spune.si totii producatorii au folosit-o in general.eu nu inteleg de ce c14nz nu are asa ceva.c16nz are si mai toate motoarele generatia aia.nici c18xe nu are,c20xe nu are...de ce unele au si altele nu?fiind vorba tot de motoare euro 2.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probabil a contat foarte mult felul in care puteau regla electronica motorului,in asa fel incat la unele puteau sa le faca euro2 printr-un management al debitului de benzina,iar la altele nu reuseau sau nu era cum trebuia si atunci de aceea au preferat sa puna acea valva EGR ca sa iasa euro2 dar in acelasi timp motorul sa si functioneze cum trebuie.Poate am spus o prostie dar eu cam la asa ceva ma gandesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oricum ar fii valva egr este de rahat.Si motoarele din ce devin mai nepoluante din aia isi transforma cai in ponei.De curiozitate am facut de cateva ori liniute cu un astra f x20xev cu doua usi si mult mai usoara ca a mea cu 100kg care are 136 cai si este mult sugrumat de normele de poluare.Ma asteptam sa ma faca.dar rezultatul a fost altul.Si pot spune ca motorul chiar merge bine.Si daca ar fii sa comparam c20xe cu x20xev la performante deja xev-ul se face da ras....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma indoiesc ca x20xev-ul ala mergea cum trebuie, sau soferul stia sa dea in el. Ideea e ca deja exista scaderea aceea de putere, de la 150 la 136 pentru a atinge norma de poluare dar acei 136 trebuie sa traga ca 136. Cu euro 4 al meu z19dth 150 cp pe o caroserie de 1700 kg sunt sigur ca o sa aiba probleme mari orice c20xe. Chiar nu-l simt sugrumat :'>

Share this post


Link to post
Share on other sites
fiind vorba tot de motoare euro 2.
vezi ca unele sunt D2 si alte sunt D3 ;) ... ca nemtii sunt mai cu mot :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

problema sta altfel.motorul ala tragea bine.si soferul este chiar un sofer f bun.dar spre deosebire de c18xe care are o admisie foarte buna de fabrica,un soft reusit si nu are valva egr x20xev are si valva egr,are si o admisie destul de proasta(multii din afara pun admisie de c18xe pe x20xev) si o electronica bazata pe emisii scazute.si c18xe are 125 cai de fabrica.real cu dovezii de fise dino are undeva la 135-140 fara nici o modificare .si asta pt ca este un c20xe in miniatura.c18xe a aparut ca o alternativa la taxe pe cilindree in special in italia si anglia..iar daca tu crezi ca un motor diesel stock de 150 cai pe 1700kg faca fata un c20xe pus pe o caroseirie de 1000kg inseamna ca nu ai mers niciodata cu un sfi.diferenta este mare.eu cu al meu am incercat cu passat de 140 cai tdi model nou.si pot spune ca nu a resusit deloc sa se apropie de mine .in nici o circumstanta.si totusi am ajuns la 195km pe ora atunci.....iar diferenta dintre un c18xe si un c20xe este destul de mare ca senzatie de condus.

@botosu stiu ca inele sun d3 si altele d2 dar c16nz ce este?c18nz ce este?sunt d2 nu?si au valva egr.eu asta nu inteleg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now