• Announcements

    • administrator

      VA RUGAM CITITI

      Va rugam inainte de a posta cititi Regulamentul. Va rugam ca inainte de a deschide un topic nou sa cautati daca mai exista un alt topic deschis cu acelasi subiect sau subiect asemanator. Va rugam pentru a usura lectura unui topic sa nu mai citati un post anterior utilizati functia "fast reply". Va rugam inainte de a posta sa cititi cu atentie titlul topicului pentru a vedea daca va incadrati in acel titlu. Va rugam cititi REGULAMENTUL Noi membrii : Va rugam inainte de primul post sa cititi regulamentul cu atentie, dureaza 5 minute. Va rugam de asemenea sa cititi cu atentie si rubrica Anunturi Importante de la Discutii Generale.
    • administrator

      Va rugam cititi !!!

      Va rugam cititi regulamentul sectiunii de Publicitate inainte de a deschide un nou topic sau a posta. Moderatorii pot sterge fara nici un fel de avizare orice topic sau post care nu este conform regulamentului de publicitate.
Mojorisin

Astra H vs. Golf V

86 posts in this topic

Pt ca lupta dintre Opel si VW se poate reduce la lupta reprezentantilor de masa ale celor doi constructori. Precum in vechime, Opel il trimite pe Astra H la o lupta 1 la 1 cu Golful campion al taberei adverse. Ambele masini trezesc pasiuni fara echivoc si daca iti place una dintre ele, trebuie musai sa iti displaca cealalta.

Acest topic are rostul de a evidentia si obiectiv si subiectiv defectele si calitatile celor doua masini puse la comparatie. Putem sa folosim ca argumente preturi, dotari, fiabilitati, imagine si toate armele pe care un constructor le monteaza pe masina sa ca sa ii confere un avantaj.

1. Mie,unul,la Golf imi place ca exista Golf Plus,mult mai aproape de imaginea lui Golf decat e Meriva de Astra. (sper ca Meriva e construita pe platforma lui Astra,dar daca ma insel, va rog, corectati-ma). Golful Plus are un plus de estetica interioara,exterioara,un plus de garda la sol si un plus de spatiu fata de Golf. Deci e mai bun,in plus, mi se pare mai proportionat.

2. Tot la Golf, nu imi plac motoarele,care in comparatie cu orice alt constructor, au ramas in urma ca oferta. Nu zic nimic de fiabilitate care e testata in timp si de bine de rau,lumea s-a obisnuit cu ele. Va las pe voi acum : ;)

Edited by Mojorisin

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vezi ce zic pe aici baietii astia, ca par ca stiu ce spun....

Share this post


Link to post

Dupa gusturile meu lucrurile stau asa:

- Design exterior - Astra H (cu toate ca pana la Astra H am impresia ca peste tot unde se vorbea despre Opel-uri toata lumea zicea: "din pacate cei de la Opel nu au venit cu nici o inovatie in designul masinii...");

- Design interior - Astra H (foarte apropiate ca aspect interior cele doua masini).

- Pret - Astra H - aici cred ca este cea mai mare diferenta intre cele doua masini - configurati un Golf V sa fie ca un Astra H Enjoy plus si sa vezi supriza :unsure: .

- Brand (renume) - Golf V - de altfel singurul lucru care face diferenta mare de mai inainte (si nu neparat din punct de vedere Golf vs. Astra, cat mai ales VW vs. Opel - fara sa vrei cand zici Golf si VW te gandesti si la Passat care dupa parerea mea a fost si este o masina extraordinara.

- fiabilitate - as inclina spre Golf V

- motoare - chiar nu ma pricep, dar ca generatie as inclina spre Astra H.

- finisaje (materiale, imbinarea lor, etc.) - Golf V parca are un mic plus. Totusi mai apropiat de mine este Astra H - are acel ceva.

Sincer eu m-am gandit si la Golf V inainte sa ma hotarasc ce sa comand, dar oferta Opel din aceasta perioada a inclinat decisiv balanta (deci pana la urma pretul).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cred ca se pune problema asa, ca daca iti place una iti displace cealallta. Cred ca multi dintre noi au oscilat destul de mult intre cele doua modele. Eu personal inca de la lansarea celor 2 generatii Golf V / Astra H care s-au lansat aproape concomitent am fost foarte interesat de ce vor aduce nou modelele celor doua marci concurente. Mie mi-a placut mai mult conceptul GTC prezentat de Opel la Frankfurt in 2003, si care prefigura viitoarea generatie Astra. In final modelele de serie au confirmat previziunile si Opel a venit cu un design dinamic care a rupt la vremea respectiva gura targului, pe cand VW a venit cu un design cuminte fara experimente de design care mai mult maturiza caroseria Golfului. Golful mizeaza mult pe calitatea materialelor si pe imaginea de marca dar pretul optionalelor este foarte mare mai ales ca se pleaca de la caroseria cu 3 usi la care adaugi vreo 600 euro numai ca sa ai 5 usi :o

Acum dupa aproape 3 ani de lansarea celor 2 modele, Golful pare chiar banal si trece chiar neobservat pe cand Astra este foarte fresh desi sunt modele aparute intre timp mult mai noi.

Opel in plus a venit cu GTC-ul o caroserie la care nu s-au taiat pur si simplu 2 usi ca la alte marci ci au adaptat designul Astrei cerintelor unui model sportiv si care asa cum au remarcat si ceilalti colegi de forum pentru o masina populara arata demential si a introdus pe Astra H si cateva optiuni disponibile la modele mult mai scumpe cum ar fi parbrizul panoramic, IDS+, HSA etc.

Intr-un final nu s-a stabilit un castigator in lupta celor doua modele consacrate dar este clar ca amandoua sunt masini bune si ambele au avut succes. Cred ca in Romania se cumpara Golf V din snobism, mai mult pentru imaginea oferita si nu pentru masina in sine.

Tin sa te corectez pe platforma Astrei se face Zafira, nu Meriva

Edited by zed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu mi-am configurat un Cosmo la dealer dupa care m-am dus la VW si am configurat un Golf V Sportline si am iesit cu vreo 2500-2700 Euro in plus la Golf. Asa in conditiile in care Golful nu avea IDS+ si nici macar MP3 player (absurd pt. o masina in 2006). Asa ca am preferat Astra, mai ieftina dar parca si mai bine dotata. Ca aspect exterior imi place mult mai mult Astra, de fiecare data cand vad un Golf stau si ma intreb oare ce o fi asa de frumos la el. Mi se pare putin cam sters ca design. Astra are un look mai sportiv, mai tineresc, comparativ cu Golful. Ca interior parca Golf-ul e ceva mai reusit ca design (combinatia de lumini albastre/rosii din bord ma innebuneste ... pt. mine e superba ... dar nu poti alege o masina doar pt. niste lumini nenorocite). Ca materiale interioare, mi-a placut mai mult Astra ... mai ales plasticul moale (polyuretan) de pe usi si bord la Astra. La Golf mi s-a parut cam tare.

Ca motorizare, Golful are un avantaj la motorul de 1.6, si anume cutia in 6 trepte oferita standard (ma refer la FSI-ul de 115 CP)

Ca sasiu, am preferat IDS+ decat puntea independenta spate de la Golf, care nu cred ca m-ar fi avantajat cu ceva, oricum nu conduc chiar la limita asa ca e putin probabil sa-mi foloseasca la ceva.

Asa pe scurt, imi place mai mult Astra, iar pretul mai mic m-a convins.

Daca aveam bani de Golf, ma straduiam si luam o Vectra Sport 1.8. :D

Cand am dat comanda si am vazut ca Astra ajunge pe la 19800Euro DDP (fara reducere), ii zic unui amic cu care eram ... uite as putea sa-mi iau o Vectra ... la care consilierul de vanzari imi zice ... da, de ce nu ... am una neagra, nu are atat de multe optionale dar ti-o dau pe loc :D ... dar totusi nu era modelul nou.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu toate astea, Golful nu are un break, insa Astra are. Dar Astra mai are ceva ce nu se regaseste in nici un catalog de optiuni: un sarm care te cucereste. Rareori mai intalnesti o masina care sa starneasca atatea pasiuni precum Astra H. Poate doar entuziasmul unor soferi de BMW sau Trabant :D ar fi comparabil...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiecare masina are targetul sau si nu e cazul sa-i numim snobi pe cei care opteaza pt Golf V. Ambele reprezinta optiunea de baza in clasa compacta alaturi de Ford Focus. Golf 5 vine cu motorizari interesante insa cu un motor entry level problematic (retras ulterior de la vanzare 1.4 FSI) si cu un 1.4 MPI depasit si ridicol pe o masina ca Golf 5. Motorizarile FSI sunt pretentioase si scumpe in exploatare, cazand usor prada benzinei de proasta calitate. TDI-uril fac fata ca de obicei si reprezinta grosul vanzarilor. Avantaj Golf care asociaza o tractiune integrala 4Motion unor motorizari TDI. suspensia e mai moderna decat la H insa rezultatele dinamice sunt similiare. Spatiu mare la interior (nu vad rostul Golfului Plus intre Golf normal si Touran) plansa de bord ergonomica in cel mai pur stil VW.

Insa G5 are si hibe fata de Astra.

-tinteste catre clasa premium dar cu exceptia nivelului Sportline finisarile nu sunt nici pe departe premium ci doar decente, normale pt o asa masina. Pretul insa e premium.

-motorizarile FSI fara supralimentare sunt lipsite de vlaga (chiar mai puturoase decat MPi-urile) si consuma mult avand o repartizare a cuplului mult prea sus in plaja de turatii.

-modelul in 3 usi nu e individualizat ca la Opel sau Citroen iar imaginea este terna (mai ales in versiunile de baza).

-destul de dificil la configurat. unele motoare vin doar in anumite versiuni, pachetele sunt putine si scumpe. pe cand la Opel sloganul "we build your car " este acoperit in realitate. Pachete multe..preturi mici...multitudine de optiuni.

Sunt si semne ca la nivel calitativ Golf 5 se situeaza bine sub excelenta Octavia II, care folosind mai putini bani si un timp de asamblare mai mic vine cu un standard de calitate mai bun. Muncitorii de la fabrica Skoda chiar au atins cel mai inalt standard de calitate in grupul VW-SKODA. Insa Golful e cel scump.

Si Astra are bubele ei insa ofera la pret mai mic ceva mai mult fara a face concesii la calitate. Iar designul este tineresc, demn de o compacta sport, original si ingrijit. Pe cand Golful s-a departat un pic de Golf 4, o masina extraordinara cu un design tineresc, si a mers pe o imagine conservatoare ca si Focus.

Eu am luat Astra si nu imi pare rau.

Share this post


Link to post
Share on other sites

As povesti putin cum am ajuns la Opel. M-am pornit intr-o zi sa fac o tura pe la showroomuri si am inceput cu Skoda,care nu ofera nimic in standard si cand ai pus AC a si trecut de buget (si O I si O II)- good value for the money. Oricum, am trecut si pe la Reno care mi-a redat buna dispozitie cu tilibomba numita Megan2. Mi-am revenit din durerile de burta pricinuite de otomobilele reno si am pornit catreeee Pejo care mi-a prezentat modelul cu facelift al betrânului 307,decent dotat si pretuit, dara fara sclipire de viata in ochi. O masina "corecta" ,dar nu ne alegem masina dupa corectitudine. La fratii de la Citroen, lipsea insusi obiectul muncii pentru ca un figurant de la shorum dadea ture cu C4. Prima masina pe care doream sa o pipai si sa urlu "este !". Nu era ! In schimb era C5-ul. Asa ca mi-am adus aminte ca mai este un showroom pe care nu l-am vizitat, showroomul Opel. Lucururile s-au precipitat aici si m-am trezit la volanul unui GTC, genul de masina care credeam ca e mult in afara posibilitatilor mele. Nu era,asa ca totul parea ca un vis frumos. Si ca orice vis, incredibil (adica neverosimil). Opel beneficiaza totusi de o imagine buna de marca asa ca nu puteam porni de la ideea ca masina este cacao pt ca pare a oferi multe pt bani putini, in detrimentul fiabilitatii. Am aruncat un ochi si catre Astra Classic caci m-am lacomit la dotari maxime cu bani putini,insa Classicul e destul de scump in comparatie cu H-ul , asa ca l-am lasat in designul lui (early) nouazecist. Revenit la H, mi se parea incredibil ca mi-as permite asa masina futurista,inca asteptam sa aflu ca daca vreau si volan,ma mai costa 4000 de euro, sau vreun detaliu care ar face-o inaccesibila. Nu am gasit asa ceva, asa ca am luat loc pe scaun si am cumparat-o . Pe loc. Nu a fost nevoie de luni de calcule pt ca nici nu luasem in calcul Astra H,ci doar pe celelalte. Dar a fost nevoie de 10 minute ca sa iau hotararea in deplina cunostiinta de cauza. Era,totusi cel mai bun pret pt un dizel de 100 cai cu ABS,airbag si AC, asa cum cautam.

Mi-am petrecut cele 2 luni de asteptare pana la sosirea masinii citind forumuri despre ea.

PS. Si in continuare nu sunt dezamagit !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se muta la Versus!

Keep posting! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cam aiurea mutat comentariul totusi... nici nu a mentionat ca s-ar fi gandit vreo clipa la Golf V. Merge mai degraba la versus Octi2 sau Megane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

the1 - ce vrei sa zici tu acolo ca nu inteleg. Titlul topicului este "Astra H Vs. Golf V" deci merge clar in aria "Astra vs ......."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai spuneam ca nu postul respectiv nu isi are locul in topicul Astra vs Golf, din simplu motiv ca Mojorisin nu a vrut deloc Golf V, ci s-a uitat la Octavia 2, Megane, C4... ma rog. Am zis si eu asa... Gata. E bine si aici.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa cum am mai spus eu am avut un Golf 4 si ramasesem fixat pe ideea ca tot Golf o sa-mi iau. Dar Golf 5 dupa parerea mea nu are un design atat de reusit cum a avut la vremea lui Golf 4. Iar Golf Plus mi se pare chiar urat. Scuze fata de fanii Golf-ului dar asta este parerea mea. Inainte de Astra H nici nu m-as fi gandit sa-mi cumpar. Dar dupa ce m-am urcat intr-o Astra si am vazut aceeasi calitate a materialelor ca la Golf si totul la un pret mai mic nu am mai ezitat. Cat despre culoarea albastra de la bord... eram fan, culoarea firmei Volkswagen. Dar acum imi place si galbenul firmei Opel al fel de mult. Si de cate ori ma uit la Golf-uri pe strada ma gandesc ce bine am facut ca mi-am luat o Astra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sunt 100% de acord cu ce spune Sauron. La vechiul Golf 4 dupa cum a spus si eu designul era sportiv, tineresc, original iar interiorul unul dintre cele mai bune.(vechile Golf 4 si SEAT LEON raman masinile mele preferate din fosta generatie de compacte) Astra G era un pic sub Golf mai ales din cauza designului mai cuminte si a interiorul unde Golf era referinta clasei. Dar a venit Golf 5 cu un pret mare si cu ceva chichite la interior gen geamuri care se ridica sau nu, maciulii de schimbator care se decoloreaza sau se rup, chedere problematice, lufturi si usoare greseli la finisare. Si vine si Astra H. design super..chiar sportiv. optiuni in standard si in pachete la preturi foarte decente. Si surpriza...Boxe cu fagure ca la Audi, manerele usilor de o calitate excelenta, plastic pe bord (si ce bord) moale si placut la atingere, calitate care se vede la fiecare coltisor. si totul la un pret mai mic intr-un pachet care mie mi-a placut mai mult. asa am ajuns la aceasta alegere. am stat si in G5 si m-am gandit un pic la el. insa cand am stat in Astra m-am indragostit. Plus ca daca nu luam Astra Golf5 nu era a doua optiune ...Poate un Focus sau un C4...dar Golf 5 nu.

Edited by Dee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cam aiurea mutat comentariul totusi... nici nu a mentionat ca s-ar fi gandit vreo clipa la Golf V. Merge mai degraba la versus Octi2 sau Megane.

Eram putin grabit cand am postat,dar aventura mea cu Golf V s-a rezumat la citirea listei de preturi si am incetat brusc sa il mai curtez cand am vazut ca dupa ce imi cumparam usile ramaneam fara buget. Nu mai e nimic de zis de Golf pt ca politica asta cu usile continua si la alte capitole unde esti taxat in plus si fara motiv.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La Astra H imi plac la nebunie fetele usilor care sunt facute din plastic moale, identic cu cel din care e facut bordul. E un detaliu pe care nu l-am mai intalnit la multe compacte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now