Sign in to follow this  
Followers 0
AndreiD

Probleme Curea Alternator

21 posts in this topic

Imi scartzaia de zor cureaua, am luat o solutie de aia de dat pe curea si acum tace, intrebarea e urmatoarea. Pana fac rost de parale daca merg cu ea asa imi afecteaza motorul ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vezi ce zic pe aici baietii astia, ca par ca stiu ce spun....

Share this post


Link to post

Nu. Dar sa nu mergi ft mult cu ea.Asa ca fa rost de parale si fai toata revizia"e mai bine asa"

Share this post


Link to post
Share on other sites

O curea de alternator, daca ai servo-directie (curea cu caneluri), gasesti la 40 lei Bosch, 55 lei Conti, 95 lei Conti (daca ai si AC), sau la maxim 20 lei daca nu ai servo-directie (curea trapezoidala). Montajul il poti face si in spatele blocului cu o cheie inelara de 15/16 si cam atat. Asta daca iti place sa te murdaresti pe maini. Nu prea e vorba de parale, nici de o operatiune prea complicata.

Parerea mea, schimb-o!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cerbu, salutare,

Si eu am scartzaieli la cureaua de alternator (trapezoidala) si am vazut ca s-a slabit foarte tare (s-a intins)

Te rog, daca e ok, explica-mi si mie ce anume trebuie sa deschizi ca sa slabesti cureaua trapezoidala si sa o schimbi de tot?

A inteles ca acel "intinzator" cu rola poate fi slabit, dar nu am vazut unde e surubul ala (l'au ascuns bine celtii aia)

Edited by MechaniX

Share this post


Link to post
Share on other sites

modul de schimbare e foarte simplu. daca urmaresti pasii din poze, spatele blocului e cel mai bun atelier service! spuneai ca ai curea trapezoidala, cum e prezentata schema nr. 1 de mai jos. o sa mai ai nevoie de un prieten care, dupa ce montezi cureaua, o sa impinga de alternator cu o ranguta catre interiorul masinii si tu sa strangi surubul de fixare a alternatorului.

PqN4oEA.jpg PqN4w80.jpg PqN4DCr.jpg

pune si tu niste poze cu masina ta.

daca mai ai nevoie de ceva, be my guest!!!

Edited by cerbu

Share this post


Link to post
Share on other sites

sunt anumite motoare 16v care esti nevoit sa dai jos suportul de la motor sa schimbi cureau de accesori.un exemplu este chiar la mine.c18xe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

am un C14NZ de 44KW fara servo, deci sa intreb de curea trapezoidala? ce dimensiune?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Andrei, incearca aici. Iti da si dimensiuni, si preturi, si toate cele. Codul piesei il poti cere in magazinele de piese auto import.

Share this post


Link to post
Share on other sites

913mm este la c14nz cu curea inggusta.vezi ca unele magazine iti va spune de 925mm.aia este prea mare si nu o vei putea intinde bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

la mine, C16NZ '93 trebuie desfacut suportul motor ca sa dau jos cureaua de la alternator. Eu am facut asta cu un cric, pe care am sprijinit motorul..e mai bine sa fie macar 2 oameni...pt siguranta...cineva trebuie sa stea sub masina sa desfaca...:|

Share this post


Link to post
Share on other sites

sa simplificam putin:

la curele trapezoidale fara ac si servo se schimba foarte usor, pe bordura.

la modelele cu ac si servo trebuie rampa, se baga cureaua prin suportul motorului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astra mea e modelul cu Ac si servo, am urcat-o pe cric si s-a rezolvat in spatele blocului cu putina vointa.Cureaua a costat 105 lei (Continental 1423 daca nu ma insel,canelata)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca avem "dieselari" printre noi, cureaua este trapezoidala si trebuie desfacuta si pompa de apa daca are servodirectie, deoarece cureaua de la pompa de apa se suprapune cu cureaua de alternator. Eu unul nu imi mai cumpar curele de la Contitech, deoarece nu au insertii destule si se intinde(asta e valabil la mine). Nu stiu in cazul in care aveti si A/C sau motorul de Isuzu, dar o sa ma interesez ca am un prieten cu motorul de Isuzu. Ar fi fost o chestie foarte buna daca puneau intinzator la alternator, ca sa nu mai trebuiasca 2 persoane sa intinda o nenorocita de curea si constati ca tot nu e destul de intinsa. La pompa de apa exista intinzator si e chiar foarte simpla operatiunea, dintr-un surub ai rezolvat problema.

P.S.: Recomand schimbarea curelei de alternator, motorul nu pateste nimic, dar se putea sa mai intinzi cureaua si parerea mea e ca nu mai scartaia. Eventual sa nu iti incarce bateria destul, deoarece cureaua cand scartaie se mai invarte si in gol si sa nu ai vreo surpriza dimineata.

P.P.S.: Pretul unei curele la diesel este de la 20 la 40 de lei. Curea ContiTech- 22 lei. Din asta am eu si s-a intins ca mucii.

Edited by Ova

Share this post


Link to post
Share on other sites

c14nz fara aer , fara servo . curea alternator cu caneluri ? se poate sau nu vad eu bine ? :'>

Share this post


Link to post
Share on other sites

913mm pt c14nz fara servo,aer ffar caneluri.pret 20ron.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0